Година спілкування Гра «Я - громадянин європейської країни - України»
Мета: розширити та закріплювати знання учнів про рідну державу, про поняття «батьківщина», «патріот», «громадянин», про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність; розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України та її патріотом, почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховання любові до Батьківщини, національної свідомості, гідності, усвідомлення приналежності до рідної української землі, українського народу, гордість та шанобливе ставлення до героїв - захисників незалежної України; викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.
Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер; проектор.
Окремо для гри: конверти із завданнями, портрети видатних осіб України, портрет Президента України та карта України
Перебіг заходу
І. Організаційний момент
Учитель:
Добрий день, любі друзі! Я рада всіх вас бачити такого чудового дня, коли нам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо нашої батьківщини . Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі — на нашій славній Україні.
-Як називається країна, де ми народилися і живемо?( Україна).
-Тож давайте ми оберемо позитивну характеристику нашій країні на кожну літеру.
У-
К-
Р-
А-
Ї-
Н-
А-
-Діти, то з вас може сказати, звідки пішла назва нашої країни?
Давайте звернемося до легенди, яка пояснює назву слова «Україна».
https://www.youtube.com/watch?v=D692Z4tJ8rg
II. Основна частина
Учитель: Сьогодні ми проведемо з вами гру, виконаємо кілька завдань за сторінками, починаючи з історії нашої батьківщини. У нашій грі їх 6. Тож розділимося на команди, оберемо капітанів та назви команд.
Розминка. «Наскільки ви знаєте Україну?»
На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо, правильна відповідь - 1 бал.
Завдання: відповісти на запитання
- Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн)
- Велике державне свято, яке символізує об’єднання України?( День Соборності України (22 січня))
- Хто з українських письменників узяв собі псевдонім - назву своєї національності(Леся Українка)
- Як називаються розписані великодні яйця?(Писанки)
- Кущ оспіваний з українських народних піснях, символ дівочої вроди?( Калина)
- Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя та долю, відряджаючи у далеку дорогу ( Рушник)
Сторінка № 1 « ІСТОРІЯ»
Вчитель: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати. Тож капітани команд проведуть вікторину, присвячену історії нашої держави.
Завдання: Капітани команд обирають питання, читають їх своїм командам. Правильна відповідь оцінюється в 2 бали.
- Як звали князя, що охрестив Русь-Україну? (Володимир)
- Чому козацька фортеця називалася Запорізька Січ?(Степове життя було небезпечним.Для захисту козаки влаштовували земляні та дерев 'яні укріплення. Останні будували з січених дерев'яних колод,тому вони мали назву-Січ.Розташова Січ була за Дніпровими порогами-звідси назва «Запоріька Січ»)
- Назвіть найвидатнішого гетьмана України. (Богдан Хмельницький)
- Засновник Запорізької Січі (Байда Вишневецький.Історики мають думку,що першою зведеною Січчю була та, що на о. Хортиця(1556р. ).її збудували козаки, очолювані українським православним князем Дмитро Вишневецьким).
- Ударний інструмент,звук в якому видобувався ударом кулака,руки,долоні,колотушки.Був у козаків не лише військовим знаряддям,оркестровим інструментом,а й священною річчю, що належала до клейнодів Запорозької Січі. (Литаври)
- Хто такий джура?(Помічник козака,зброєносець)(Джура означає товариш. Стати джурою міг не кожен, а лише той,хто годився до козачої служби, пройшовши певні випробування )
- Назва козацького човна (Чайка)(Назва походить від птаха чайки і підкреслює легкість,швидкість,маневреність. » Чайка»походить від татрського «каїк»)
Сторінка № 2. «ВИДАТНІ ОСОБИСТОСТІ»
Учитель. Видатні постаті світового мистецтва і науки - українці за походженням! Отже, дізнаємось, чи добре ви знаєте великих українців.
Відеоматеріал «Видатні українці»
https://youtube.com/watch?v=0bDT4SfHN0c
Завдання: назвати імена видатних українців за портретами, за кожну вгадану особистість по 3 бали.
На столі портрети: Іван Мазепа, Ярослав Мудрий, Богдан Хмельницький, Григорій Сковорода,Леся Українка, Іван Франко .
Сторінка №3. МУЗИКА
Слово вчителя.
Послухайте уважно казку.
http://www.youtube.com/watch?v=tDJQKAR5z60
Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці - любов до господарювання, німці дисципліну і порядок. Діти Росії - владність, Польщі - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики...
Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багряний вінок з червоної калини.
-Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь?.
-Я Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з дідів та сиріт, у своїй хаті нема правди й волі.
-Чого ж ти не підійшла до мене скоріш? Я всі таланти вже пороздавав. Як же зарадити твоєму горю?
Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її:
-Є у мене найцінніший дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.
Узяла дівчина - Україна - дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.
Завдання: відгадати відомого співака/співачку, за правильну відповідь – 5 балів
На фото: Руслана Лижичко, Наталія Май, Ірина Білик, Антоніна Матвієнко
Сторінка № 4. СПОРТ
Відеоматеріал «Видатні українці сучасності» https://www.youtube.com/watch?v=NDCcpX29gN4
У нашій країні є видатні спортсмени. Давайте зг адаємо тих, хто здобув перемоги у спорті.
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту за допомогою стрілок; за правильне співвідношення і назване ім'я по 5 балів.
Марія Музичук(Львів)-шахматистка, 2015р., Еліна Світоліна(Харків)-теніс, 2016р., Олександр Усік(Крим)-бокс; Андрій Шевченко(Київ) -футбол.
Сторінка № 5. „Батьківщина для мене...”
Пропоную вам продовжити речення:
Батьківщина для мене...
Я люблю У країну, бо...
За виконане завдання 5 балів.
Учитель. Любов до Батьківщини виявляється у патріотизмі. Сьогодні про патріотизм говорять усюди. Як ви розумієте зміст цього поняття?
Патріотизм - це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.
- Скажіть будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів?
Наша країна на Землі найчудовіша: із зеленими лісами і гаями, блакитними ріками і озерами, щедрими полями і садами. Ми любимо свою чудову українську мову, пісні, народні традиції, пишаємось своєю історією. Але в нашу країну прийшла біда. Анексовано Крим, палає війна на сході України, в якій гинуть військові, мирне населення і діти. Нова Україна народжується у цій боротьбі, бо її свободу відстоює увесь український народ. Вчорашні студенти, програмісти, фермери, інженери стали на захист України і нашого майбутнього.
Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу, право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.
Відеоролик https://www.facebook.com/100000607757115/videos/1499947750035469/
Сторінка № 6. « Оберіг для воїна»
Весь український народ став на боротьбу. Волонтери вчасно доставляли військове спорядження, харчі, маскувальні сітки, теплі листи і малюнки від школярів. Саме так, ваші листи, обереги і малюнки носять солдати біля серця. Ви для них найцінніше, що є на світі, і вони це доводять щодня своїм подвигом. Ваші дитячі сувеніри перетворюються на родинні реліквії, бо комусь вони нагадали про рідний дім, дітей, комусь підняли настрій, а комусь і врятували життя. Ваші обереги біля ліжок ранених бійців, а ваші слова є найкращими ліками для них.
Зараз ми з вами приготуємо сувеніри для наших захисників.
Презентуйте свої сувеніри для солдат, що воюють на передовій.
ПІ. Заключна частина. Висновки
Учитель :
Сьогодні у нашій грі брали участь 2 команди, які проходили завдання за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу Дипломом Патріота України.
Учитель:
У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині? Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.
Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І під кінець нашої гри давайте всі разом скажемо:
Ще малий, але ж сміливець — Ти, дівчатко, українка —
Сам біжить у гай... Тож не забувай.
Ти, мій хлопче, українець — Вирина стежина рідна
Те запам'ятай. З теплої трави...
Ще мала, а по барвінок Мати наша — Україна,
Вже ходила в гай... Не забудьте ви.
Учитель:
Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!
Додаток