Година спілкування "Конфлікти"

Про матеріал

Розширити знання учнів про конфликти ознайомити , їх з психологічною природою конфлікту його структурою, динамікою Показати ефективні шляхи розвязання конфліктів .Учити знаходити конструктивні шляхи виришення проблемних ситуацій. Виховувати повагу до людей відповидальности за свои вчинки.

Перегляд файлу

КОНФЛІКТИ.

Мета. Розширити знання учнів про конфликти ознайомити , їх з психологічною природою конфлікту його структурою, динамікою Показати ефективні шляхи розвязання конфліктів .Учити знаходити конструктивні шляхи виришення проблемних ситуацій. Виховувати повагу до людей відповидальности за свои вчинки.

Фото-0024Мозковий штурм. Видомий французький письменник Антуан де Сент Екзюпери називав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі .Спілкування людей складний и тонкий процес .Кожен з нас вчиться цьому все своє життя .Досить часто ми потрапляємо у ситуаций які визнвчаємо як конфліктні.

Цифри анкетування.

Часто - 5 (22,7%) іноді -13(59,2%)

Нечасто-4(18,1%) ніколи-0

Тому на сьогоднішній виховній годині ми будемо говорити про конфлікти.

Вправа.Очикування. В групах обговорити та записати на квітках що ви очикуєте від сьогоднішнього заняття.Квітки прикріпити на дошку.

 

Оголошення мети.

 

Микрофон.Що на вашу думку означає слово КОНФЛІКТ.

КОНФЛІКТ - це процес різкого загострення протиріч та боротьби двох або більше сторін.

 

Творча робота.Ассоціація.

 

Вибрати слова що ассоціюються з поняттям КОФЛІКТ.

Питання для обговорення.Чи можуть вибрані слова викликати позитивні емоцій?

 

Вправа вибери твердження . Вибрати твердження з якими ви згодні.


Підчас конфлікту більшість людей: -сперечаються;

-намагаються зрозуміти один одного; -допомогають один одному;

 -кричать один на одного;

 -співпрацюють;

-підсміюються;

-уважно слухають один одного; -підозрюють один одного; -доходять згоди;

 -намогаються перемогти; -видстоюють власні інтереси; -прощають один одного; -взаємодіють;

-говорять неправду один одному; -посміхаються

змагаються один з одним;

 -бються;

- намагаються зрозуміти один одного; -намагаються разом вирішити конфлікт;  звинувачують один одного;

 намагаються зрозуміти, що відчуває нший -звертаються до інших по допомогу;

 -вирішують проблеми;                        

Виберіть 5 тез які ви вважаєте кориснішими для розвязання конфлікту

. Питання для обговорення.

-Чи збігаються вибрані тези у першому і другому випадках? -Чи можна розвязувати конфлікти другим способом? -В чому причина негативу до конфлікту?

 Висновок.Невміємо спілкуватися.

 Вірш.

За вікном 21 століття.

Вік прогресу ,логіки,проблем,

Як може ви жить чоловік.В такий космічний надпотужний вік.

Летить життя, воно спішить

Але кризь призму років і століть

З тенет людину не пускає

Його величність -пан -КОНФЛІКТ

Й вид миті коли Бог задумав світ,

Причиною всіх зробивсь конфлікт.

Пробравсь спочатку він в Едем.

Створивши море там проблем.

Адам і Єва вигнані із раю.

Неандерталець мамонта  вбива.

Средньовичний рицар на турнірі

Честь роду кровю омива.

Конфлікти також є       державні.

Складніший- внутрішній конфлікт.

И вірний крок зробити треба,

Щоб зберегти наш рід від бід.

Слово КОНФЛІКТ походить від латинського (боротися разом).Конфлікт нєвідємна частина нашого життя . Варто зрозуміти ,що конфлікт- це нормально. Всі люди різні а відмінності сприймаються дуже важко. Дж.П.Гільфорд говорив: «Жити -значить мати проблеми. Вирішувати їх - значить рости інтелектуально.»

 

-Як ви розумієте цей вислів?

Висновок:Конфлікт може стати початком розвитку стосунків. Така можливість виникає за умови позитивного спілкування.

 

Конфліктологія-наука про конфлікти.

Конфлікти поділяються:

-за проблемною ознакою: сімейні,педагогічні,політичні,економічні;

-за спрямованістю: горизонтальні,вертикальні;

-за кількістю учасників: міжособистісні,між групові, міжколективні,  міжнаціональні,міждержавні,внутрішні.

Часто людина незадоволена собою, навколишнім світом,почувається незахищеною. У такі хвилини людина втрачає контроль над собою.

-Як розв'язати проблему?

(Обговорити з батьками ,друзями,педагогами;звернутись до психолога,за телефоном довіри.)

В історії людства відомі три підходи до розв'язання конфліктів:

-з позиції сили;

-з позиції інтересів;

-з позиції права;

1.За доби середньовіччя конфлікти розв'язувались за допомогою двобою, турниру, дуелі. Зараз - бійки, погрози,військові сутички і т.д.

2.Продуктивніший є підхід з позиції інтересів. У будь-якій ситуації здоровий глузд доброзичливе ставлення до людей потребують глибокого мислення.

3.Якщо переговори не закінчились розв'язанням -вирішують з позиції права (згідно закону ,статуту,норм моралі).

Продуктивніший є підхід з позиції інтересів.У будь-якій ситуації здоровий глузд ,доброзичливе ставлення до людей потребують глибокого мислення.

Якщо переговори не закінчились розв'язанням -вирішують з позиції права (згідно закону ,статуту,норм моралі).

Кожна людина ,яка перебуває у конфліктній ситуації повинна визначити тактику розв'язання протиріччя.

І.Уникнення(черепаха). Переконана що легше втекти ніж зіткнутись.H:\Папка-0001\Фото-0028.jpg

2. Конкуренція(акула) . Примушує прийняти рішення необхідні їй.

З.Злагоджування (ведмедик). Важливі стосунки,досягнення цілі немає значення.

4.Компроміс (лисиця). Шукає золоту середину,жертвує частково своїми інтересами.

5.Співробітництво(сова). Намагається шукати рішення ,що задовольняє інтересам обох сторін.

 

Обмін думками. Яка тактика краща?

Висновок: Важливо поєднувати стратегії. Чим більше використовується стратегій тим продуктивніше спілкування.

Вправа. Чарівна квітка. По черзі діти читають поради ,що записані на пелюстках квітки.

Підсумок.

Читаються слова:

Сам не злись,не зли других.

Мы только гости в этом мире,

И если что не так - смирись,

Будь поумнее-улыбнись.

В мире всё закономерно-

Зло излученное тобой к тебе вернется непременно.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Куниця Інна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Григор'єва Таміла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 травня 2018
Переглядів
1737
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку