Година спілкування "Моя сім'я-моя фортеця!"

Про матеріал
Сценарій години спілкування для учнів 5 класу. Матеріал покликаний виховувати ціннісне ставлення до сім'ї, свіїх рідних, до однокласників, як шкільної родини.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

«Яке значення для людини має сім’я?»

 

 

 

 

Підготувала

Класний керівник 5 класу

Саївської ЗШ І-ІІІ ступенів

Калантай І. А.

 

 

 

2019 р.

 

 

 

Тема. Яке значення для людини має родина.

Мета:  Уточнити, розширити, поглибити уявлення  дітей про сім’ю, родину, рід, їх значення в житті людини, пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, формувати навички толерантного поводження в у сім’ї;  навчати,  як слід уникати конфліктів у сім’ї;  привчати дітей виконувати свої обов’язки по дому;  розвивати активність мислення, творчі й комунікативні здібності дитини, творчу уяву,  виховувати почуття любові й поваги до батьків, родини, гордості за свій народ, його історію, культуру, традиції.

Обладнання:  малюнки «родовідного дерева», малюнки на конкурс «Моя родина».

Епіграфи: «Яка сім’я – такий і я» (народна мудрість).

                       «Від родини  йде життя людини»(народна мудрість).

Ключові поняття: сім’я, родина, традиції, конфлікт, правила поведінки в сім’ї.

Тип уроку: година спілкування.

Очікувані результати: учні зможуть пояснити вивчені поняття:  «сім’я», «родина», «сімейні обов’язки», « конфлікти»;   розкривати роль та значення сім’ї в житті людини, аналізувати причини  родинних конфліктів та як їх вирішувати.

Випереджальні  завдання до уроку:  намалювати  свою сім’ю, сцени з родинного життя, традиційні блюда, родинні свята.

Хід заняття.

І. Вступна частина.

(Звучить пісня «Родина» у виконанні Н.Яремчука). Ви здогадалися, про що піде мова на нашій сьогоднішній зустрічі? Так, сьогодні незвичний урок, бо мова піде про сім’ю, родину, сімейні традиції, а також про конфлікти, які, на жаль, виникають між рідними людьми. Поговоримо ми і про те, як їх вирішувати. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Оголошення теми та завдань, що повинні бути розкриті у ході години спілкування.

 «Літературна хвилинка». Послухаємо вірші про родину.

1 учень. Н.Черемис. «Що таке сім’я»


Розкажу вам, друзі, я

Що таке моя сім’я.

Разом дружно проживаємо

І пісні про це співаємо.

Люба матінко моя –

Як пишаюсь нею я.

В неї руки золоті,

Серцем кожного зігріє

Тато сильний і завзятий,

Він – господар в нашій хаті.

Все майструє, все ладнає,

Бо до всього хист він має.

Дід і бабуся у пошані –

Вони праці ветерани.

Всіх онуків міцно люблять

І як пташенят голублять.

Є у мене ще й брати –

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «я»

Знайте, це і є сім’я.

 

 2 учень. У нашого Омелька –

 невеличка сімейка.

Тільки він та вона,

та старий, та стара,

Та дві дівки косаті,

 та два парубки вусаті,

Та дві Христі у намисті,

та дві ляльки у колисці.


 

3 учень. Семья - это то, что мы делим на всех,

Всем понемножку: и слезы и смех,

Взлет и падение, радость, печаль,

Дружбу и ссоры, молчания печать.

Семья - это то, что с тобою всегда.

Пусть мчатся секунды, недели, года,

Но стены родные, отчий твой дом -

Сердце на веки останется в нем!

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА.

I.  У чому цінність сім’ї?  Сімейні обов’язки.

 

Бесіда.

  1.            Що таке сім'я?

           

Це сім Я! Сім для мене - щасливе число!

Сім люблячих сердець мого прізвища!

Сім "Я" прийдуть на виручку, і згине зло.

Сім'я, де я у центрі  своєї "флотилії"!

Сім'я — це велике слово. Давайте прислухаємось до нього, як звучить слово «сім'я»?  Що це означає? Давайте це і з'ясуємо.

  • Сім’я - тато, мама, діти.
  • Родина - сім’я, бабуся, дідусь, інші родичі, які живуть разом.
  • Рід - кілька поколінь, які походять від одного предка.

Зараз ми звами переглянемо декілька кадрів із вашого повсякдення.

(Перегляд мультимедійної презентації «Наші родини»)

1.Які почуття викликав у вас перегляд цих світлин?

  1. Яку роль відіграє сім'я в житті кожної людини?
  2.  Як ви зазвичай поводитеся вдома?
  3. Поясніть, що таке сімейні обов'язки.
  4. Як їх треба розподілити? Чому ми виконуємо сімейні обов'язки?
  5. Які свята шанують у ваших родинах?  «Асоціативне сонечко»: допишіть своє  улюблене сімейне свято.(не повторюючись).

                                             Різдво

Новий рік                                                             Великдень

 

            1Травня                                                         8Березня

 

     Дні народження                                               День ангела

 

                                       День св.Миколая  


  1. Конфлікти і способи їх розв’язання.

Учитель. Як не дивно, найбільше непорозумінь у людей виникає під час спілкування з рідними. Йдеться не лише про ситуації, які називаємо сварками чи конфліктами. Скільки ми завдаємо образ через неуважність, байдужість, нечуйність, нетактовність або просто тому, що кожен сприймає світ по-своєму! Спробуємо вияснити:

  • Що таке конфлікт у сім'ї?
  • Що найчастіше стає причиною сімейних конфліктів?
  • Чи можна уникати частих конфліктів у сім'ї? Яким чином?

Інсценізація. З'являється хлопчик, що грає роль конфлікту (одягнений у буденний одяг).

Конфлікт: Ви мене згадали, от я і прийшов.

Учитель: Згадали, але  не запрошували у гості.

Конфлікт: Певна річ. Щоб я, його величність Конфлікт, чекав персонального запрошення... оце вже ні. Я всюди: в школі, дома, у спортзалі й кінозалі, ну скрізь-скрізь.

(Приходить Етика)

Етика: Зачекайте.  Я вам  потрібна. Дивіться, яка я гарна, чемна, вихована, всюди  допомагаю налагоджувати  стосунки.

Учитель: Розкажіть, як повинні члени сім'ї ставитися один до одного, щоб уникати конфліктів.

Етика: А діти вже знають відповідь. Вони вже знайомі зі мною. Прошу.

Учень 1. Треба любити, терпіти і прощати. Ось доказ.(розказує притчу).     

КИТАЙСЬКА ПРИТЧА.   «Гарна сім'я»

Жила-була на світі сім'я. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій сім'ї. І займала вона ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом.

Сім'я була особлива - мир і лад панував в тій сім'ї  і, отже, на селі. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар.

   І вістка про цю сім'ю  дійшла до самого Імператора країни. І він вирішив перевірити, чи правду кажуть люди. Прибув він у село, і душа його зраділа: кругом чистота, краса, затишок і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села добилися такого ладу. Прийшов до голови родини: розкажи, мовляв, як ти домігся такої згоди і миру в твоїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго – видно,  не дуже сильний був у грамоті. Потім передав лист Імператору. Той взяв аркуш і став розбирати каракулі старого. Розібрав з трудом  і здивувався...    Три слова були написані на папері: любов, прощення і терпіння. Прочитав Імператор, почухав, як водиться, за вухом і запитав:

- І все?

- Так, -  відповів старий: сто раз любов, сто раз прощення, сто раз терпіння, - це і є основа всякої хорошої сім'ї.  І, подумавши, додав:

- І світу теж.

Учень 2. Хлопчик з мого оповідання не розуміє, що найголовніше в житті. (виразне читання оповідання

В. Сухомлинський. «А серце тобі нічого не наказало?»

Андрійко прийшов зі школи і побачив засмучену маму. Він поклав портфель і сів до столу. Чекає обіду.

- А тата відвезли до лікарні, - сказала мама. – Захворів наш батько.

Вона чекала, що син занепокоїться, схвилюється. Та син був спокійним. Мама здивовано подивилась на Андрійка.

- А нам завтра до лісу йти, - сказав Андрійко. - Завтра неділя… Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій годині ранку.

- І куди ж ти завтра підеш?

- До лісу… Адже учителька наказала.

- А серце тобі нічого не наказало? – запитала мама і заплакала.

Учитель. А ви, діти, що сказали б Андрійку? Що повинно підказати серце?

Етика: Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування. Я хочу познайомити вас із декількома правилами сімейного життя.

ДЕКІЛЬКА ВАЖЛИВИХ ПРАВИЛ СІМЕЙНОГО ЖИТТЯ

1.    Не критикуйте своїх близьких.

2.    Частіше дякуйте їм за те, що вони роблять.

3.    Приділяйте їм більше уваги і не забувайте робити для них щось приємне.

4.    Під час розмови добирайте слова, які не ображають ваших близьких.

5.    Будьте люб'язні й намагайтеся виконувати прохання рідних.

6.    У ситуації конфлікту старайтеся:

-    вислуховувати того, хто говорить;

-    зрозуміти іншого, поставивши себе на його місце;

-    якщо ви неправі, швидко визнавати це;

-    не забувати вибачатись.

Учитель: А я хочу дати вам пам’ятку про правила спілкування.

      ПАМ’ЯТКА ПРО ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ

  1. Будь готовий терпіти і поступатись.
  2. Пристосовуйся до уподобань рідних.
  3. Жертвуй своєю вигодою заради близьких.
  4. Жалій, співчувай, розумій.
  5. Будь поблажливим і терплячим, великодушним і добрим.
  6. Піклуйся про рідних, роби добро.
  7. Виконуй домашню роботу.
  8. Поважай старших і менших.
  9. Сприймай дивацтва, слабкості, недоліки  рідних.
  10. Співпереживай у радості і горі, успіхах і невдачах.
  11. ПАМ’ЯТАЙ: рідні для тебе роблять те ж саме!
  1. Родовідне дерево. «Поетична хвилинка»

Вчитель:

«Родина», «рід» — які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті.

Бо всі ми з вами — гілочки на дереві,

Що вже стоїть, й стояти буде навіки.

Це дерево — наш славний родовід.

Це — батько, мати, прадід твій і дід.

І з роду в рід кладе життя мости,

Бо без коріння саду не цвісти,

Без устремління човен не пливе,

І без коріння сохне все живе.

Вчитель: А чибагато ви знаєте про своїх родичів, про свій рід?  У давнину в Україні було обов'язком знати поіменно свій рід. (Представлення виконаних робіт «Моє родовідне дерево». ДОДАТОК ).

Родина до родини — то народ. Отже, знаючи, зберігаючи й примножуючи родовідну пам'ять, ми примножуємо пам'ять свого народу. І з роду-віку існувала така традиція: батьки намагалися передавати дітям сімейні реліквії та відомості про усіх родичів, навчали дітей підтримувати  й допомагати одне одному,завжди триматися разом пліч-о- пліч.

Щось подібне відбувається в нас ще в одному місці. Діти що це за місце? Здогадалися? Так, це школа! Кожного дня ми з вами приходимо сюди за знаннями, спілкуванням, новими емоціями. Ми з вами живемо поруч у стінах рідної школи, підтримуємо, якщо потрібно – втішаємо, одне одного, допомагаємо та радимо один одному. Тобто, ми з вами виконуємо дії, дуже близькі до тих, що зазвичай виконуються в наших сім’ях. Тому я з гордістю хочу назвати нас із вами великою, дружною шкільною Родиною! А зараз, на підтвердження цьому , давайте переглянемо декілька усім нам відомих кадрів.

(Перегляд мультимедійної презентації «Наша шкільна родина»).

 

 

 

І в кінці давайте прочитаємо вірш – молитву за сім`ю.

 

Молитва за сім`ю

Я  молю  Тебе,  Боже,  за  родину  свою.

Хай  ніщо  не  тривожить  нашу  щиру  сім`ю.

Хай  здорові  всі  будуть  кожен  день,  кожен  час.

Хай  не  заздрять  нам  люди,  й  не  клянуть  кожен  раз.

Щиро  дякую,  Боже,  за  тепло  у  серцях.

Що  образи  спроможні  забувати  за  так.

Що  Ти  дав  розуміння  і  любов  у  сім`ї.

Дав  нам  віру  й  натхнення,  і  слова  рятівні.

Що  підтримуєм  завжди,  коли  складно  в  душі

Один  одного.  Справді,  то  є  дар  у  житті.

Я  молю  Тебе,  Боже,  за  наш  скромний  дім,

За  сім`ю  найдорожчу  у  прихистку  цім.

Дім  то  -  сховище  наше;  ми  -  найкраща  сім`я!

Об`єднай  нас  ще  більше,  й  дай  нам  гарне  життя!

docx
Додано
30 січня 2021
Переглядів
2261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку