Година спілкування на тему"Чим може пишатись українець"

Про матеріал

Патріотичне виховання має велике значення в житті кожного українця. Тому запропонований матеріал допоможе організувати виховну годину так, щоб учні початкових класів з раннього дитинства росли справжніми борцями за свою рідну землю.

Перегляд файлу

Чим може пишатись українець? Перший урок для 2 класу

 

 

Перший урок для 2 класу
Тема: Чим може пишатися українець?
Мета: Розширювати знання дітей про державну символіку , природні багатства, народ , історію, мову , традиції України.
Формувати в школярів життєві, соціальні, громадянські компетентності, громадянську героїко - патріотичну активну позицію шляхом вивчення історії держави, її національних і культурних традицій, поваги до Законів України, усвідомлення морально-правових норм та загальнолюдських цінностей суспільства.
Виховувати почуття патріотизму, соціальної справедливості, гордості за свою Батьківщину та рідний народ.
Обладнання: карта України, вишиті рушники, ілюстрації, фотографії видатних українців.

Хід заняття
1. Організаційна частина

2. Мотиваційний аспект.

Учень  На землі великій є одна країна

   Гарна, неповторна, красна, як калина.

   І живуть тут люди добрі, працьовиті.

   І скажу, до речі, ще й талановиті.

 

Учень  Землю засівають і пісень співають,

   На бандурі грають і вірші складають

   Про ліси і гори, і про синє море,

   Про людей і квіти...

 

Учитель То скажіть же, діти,

   Що це за країна?

Учні  (хором) Це наша славна Україна!

 

Учитель.  Про що ми будемо розмовляти на уроці?

А щоб знати це напевно, послухаємо вірш, перші букви якого підкажуть нам  правильну відповідь.

    У всіх людей одна святиня.

    Куди не глянь, де не спитай.

    Рідніша їм своя пустиня,

    Аніж чужий в пустині рай.

Їм красить все їх рідний край.

    Нема без кореня рослини,

    А нас, людей, - без Батьківщини.

 

2. Мотивація навчальної діяльності учнів
ЖУРАВЛИК
З далекого краю,
З далеких світів
Журавлик на крилах
Додому летів,
Минав океани,
Ліси і моря,
Вдивлявсь крізь тумани:
- Чия це земля,
Чиї це долини,
Чиї це луги,
Чию це калину
Гойдають вітри!
Впізнав батьківщину:
- Моя це земля,
Моє тут гніздечко
І мова моя.
Л. Пилип’юк
- По чому пташка впізнала батьківщину?

3.Оголошення теми та мети уроку
- Сьогодні , діти, ми поговоримо про нашу рідну Батьківщину, про те , чим вона славиться, про те , чим ми можемо пишатися.

4. Робота над темою уроку
1)  Презентація + мультфільми

2) Створення асоціативного куща ,, Чим може пишатися українець? ’’
( країною,історією, мовою, народом, родинами, символами, традиціями, піснями, танцями, природою, містами, селами,винаходами)
4) Історія України
1.Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території. Наша країна велика і дуже прекрасна. Україна – самостійна, незалежна держава.

2.За площею вона найбільша серед країн Європи. Протяжність усього кордону України – 7643 км. А із заходу на схід територія простягається на1316км. Станом на 1 квітня 2015 р. населення України склало 42 млн 873 тис. 583 людини.
3. Історія України давня . Вона сягає у тисячолітню глибину. Перша держава на території України з’явилася 7 тисяч років назад. Українські землі були заселені мирними хліборобами , закоханими у свою землю, мужніми та непереможними.

4.Трипільська цивілізація, яка виникла на території України, була найдавнішою з усіх відомих. А чого варті князі Київської Русі, які керували однією з могутніх держав Європи

5. Всі ви чули про Запорізьку Січ , яку заснували козаки. Ці сміливі і волелюбні люди стали гордістю України та її захисниками ,оборонцями всього народу. Наша країна ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів.

6. І від нас залежить якої вона буде: єдиною, могутньою, заможною чи слабою, розрізненою, бідною.
5) Видатні українці
-А яких видатних українців ви знаєте?
1.Іван ПІДДУБНИЙ (1870–1949 )
Піддубний Іван Максимович — український богатир, видатний борець світового рівня, шестиразовий чемпіон світу. Визнаний майстер класичної боротьби, який 25 років поспіль залишався непереможним борцем у світі. Уславився не лише своєю винятковою силою, а й спортивним довголіттям, до 55 років активно виступав на міжнародних змаганнях.
2.Борис ГРІНЧЕНКО (1863–1910 )
Грінченко Борис Дмитрович — поет і прозаїк, перекладач і літературний критик. Автор, мовознавчих, літературознавчих та педагогічних праць, історичних нарисів, перших підручників з української мови й літератури, зокрема «Рідного слова» — книжки для читання в школі. Укладач чотиритомного тлумачного «Словаря української мови».
3.Олег АНТОНОВ (1906–1984 )
Антонов Олег Костянтинович — генеральний конструктор літакобудування (1962), професор Харківського авіаційного інституту (1976), академік Академії наук України (1967), автор понад 200 наукових праць з питань планеризму, літакобудування. Під його керівництвом створено багато літаків і планерів. Нагороджений орденами і медалями.
4.Тарас ШЕВЧЕНКО (1814–1861 )
Шевченко Тарас Григорович — Великий Кобзар, геніальний поет, мислитель і художник-академік, який сягнув вершин української і вселюдської культури. Його називають основоположником нової української літератури й літературної мови, новатором у сфері мистецтва.
5.Маруся ЧУРАЙ (бл. 1625 — бл. 1653 )
Чурай Маруся — легендарна українська поетеса, яка належить до великих творців української пісні і уславлена у народних переказах та літературі ХІХ–ХХ ст. У її поезіях знайшли відображення неповторна краса рідного краю та багатство духовних надбань українського народу. Твори, у яких піснярка виповіла своє нерозділене кохання, змалювала важливі історичні події, сприйняті через призму розуміння втаємничених глибин української душі, й досі живуть у народі та користуються великою любов’ю
Прослуховування пісні Марусі Чурай.
6) Символи України
-Кожна держава має свої символи.
-Якими символами пишається Україна?
- Народним символом українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, і віночок, і дивовижна писанка, і вірний своєму краю лелека. Всі вони — наші давні і добрі обереги.
1.Як прийде весна в садочок —
до лиця білий віночок,
ну а восени цій кралі
приглянулися коралі. (Калина)
2.Проливала дрібні сльози
молода дівиця.
Полоскала довгі коси
у чистій водиці. (Верба)
3.Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину. (Барвінок)
4.У матінки-квіточки
лиш блакитні діточки.
З жита виглядають,
літечко вітають. (Волошки)
5.У погожу літню днину
він на варті біля тину,
круглолицій та пригожий,
і до сонця дуже схожий. (Соняшник)
Національна символіка України – герб (тризуб), прапор (синьо-жовтого кольору), гімн «Ще не вмерла в Україні», вони в історичній пам’яті народу символізують державну, політичну, економічну і національну незалежність України.
1.Прапор – це символ державності та національної незалежності. Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
2.Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
3.Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. Герб – це частина корони, яку носив київський Князь. А чому саме тризуб вважають гербом? Мабуть, тому, що число три завжди вважалося числом казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько, Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.
4.Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Коли грає Гімн, всі люди встають і слухають його уважно, стоячи Слухання Гімну.
7) Мова рідного народу
-Вірш С.Воробкевича ,, Рідна мова’’ читає підготовлена учениця.
РІДНА МОВА
Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
А лиш камінь має.

Як ту мову нам забути,
Котрою учила
Нас всіх ненька говорити,
Ненька наша мила.

У тій мові нам співали,
Нам казки казали,
У тій мові нам минувшість
Нашу відкривали.

От тому плекайте, діти,
Рідну свою мову,
Вчіться складно говорити
Своїм рідним словом.
С. Воробкевич
- То яка ж наша мова?
5. Підсумок уроку

Колективна робота ,, Чим я пишаюся?’’
- Дорогі діти! То чим може пишатись українець?
- У вас на партах лежать кетяги калини. Напишіть на них, чим ви пишаєтесь у рідному краї.( Діти прикріплюють кетяги на приготовлений кущ калини.)

 

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку