Поданий матеріал допоможе класному керівникові провести сучасну годину спілкування , провести дискусію з учнями на тему "Вибір", провести тренінги разом зі спеціалістами та навчати дітей робити правильний вибір у своєму житті.
ВИХОВНИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ:
«Твій вибір-твоя доля»
8 КЛАС
Мій життєвий вибір
Мета: вчити дітей приймати правильні життєві рішення, розвивати почуття відповідальності за свої вчинки, формувати вміння порівнювати та аналізувати різні життєві ситуації, виховувати рішучість, упевненість, толерантність.
Обладнання: дошка,роздаткові картки , відео-матеріали, сертифікати.
Перебіг заняття
Учитель.
Вибір .Часто ми не задумуючись над значенням цього слова, робими це, за власним бажанням або всупереч йому.
Вибір – те із чого можна вибирать, взяти для себе те, що необхідно
Нам важко зробити правильний вибір у житті, особливо тоді, коли ми опиняємось у складних ситуаціях. Сьогодні ми поговоримо про ті чинники, які впливають на наші рішення. Для початку проведемо гру «Як розпорядитися своїм життям». Вам пропонується картка і ви повинні вибрати те, що на вашу думку є важливішим.
Ви готові розпочати гру? Тоді не гаймо часу.
(учні аргументують свої відповіді)
Перша пара
А — чудова квартира або будинок
Б — захоплива подорож у будь-яку країну світу
Друга пара :
А — можливість стати найбільш популярною людиною серед своїх товаришів
Б — можливість дружити з тією людиною, з якою тобі дуже хочеться дружити
Третя пара :
А — можливість мати щасливу сім'ю
Б — 5 років «королівського життя»
Четверта пара:
А — можливість здобути всесвітню славу
Б — любов та повага тих людей, які є для тебе найдорожчими
П'ята пара:
А — можливість змінити якусь одну рису в своїй зовнішності.
Б — можливість створити диво для того, кого ти любиш
Обговорення
Учитель. Пам'ятайте! Правила гри можна змінити, але життя — це не гра! Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення. Це демонструє нам наступна гра.
Гра «Скріпка». Для гри викликаються 2 учасники, які отримують по одній скріпці. їм пропонується, за командою, на швидкість розігнути скріпку.
Після того, як усі впораються із завданням, дається наступна команда: кожен повинен повернути своїй скріпці попередній вигляд. Гравці демонструють класу отримані вироби.
Учитель. Діти, ви розумієте: те, що ми бачимо, назвати скріпками важко. Пригадайте, як швидко ви розігнули скріпки і як нелегко було скласти їх назад. Ось так і в житті: швидко можна наробити безглуздих помилок, але виправити їх нелегко, а іноді й неможливо.
Неможливо повернути втрачене здоров᾿я.
У сучасному житті є багато факторів, які псують його, не варто додавати до них ще й шкідливі звички.
Відео-ролик про шкідливі звички (мультимедійна дошка)
Слово надається тренеру програми «Вибір» (підсумки про проведену роботу)
Відео-матеріали «Мої зобов᾿язання»
Вручення сертифікатів учням, фотосессія
Підсумок
Учитель. Кожна людина може помилятися. Розвиваючи свій характер, ми вчимося на власних помилках, і це допомагає нам робити правильний вибір у майбутньому. Отже, необхідно намагатися робити правильні вчинки, приймати правильні рішення незалежно від того, чи сприяють цьому обставини.