Тема. Пожежники на захисті життя і здоров’я людей
Мета. З’ясувати причини виникнення пожежі. Повторити правила протипожежної безпеки. Розвивати навички самозахисту в умовах пожежі. Формувати в учнів уявлення про професію пожежного. Виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки, повагу до людей праці.
Обладнання: іграшковий телефон, пам'ятка, картки із завданнями, плакат, різнокольорові аркуші.
Хід заняття
1. Організація класу.
Девіз заняття: Слухати – уважно,
Відповідати – правильно,
Думати і запам’ятовувати.
2. Оголошення теми і мети заняття.
Тиждень, що розпочався вчора це - Тиждень протипожежної безпеки. Сьогодні на занятті ми з’ясуємо причини виникнення пожежі, повторимо правила протипожежної безпеки, познайомимося з професією пожежного.
3. Бесіда.
Ми з вами уже знаємо, що вогонь може бути корисним і шкідливим.
4. Розповідь учителя.
Пожежа – страшне лихо. Через необережне поводження з вогнем гинуть люди, згорають будинки. Минулого року від пустощів дітей з сірниками виникло 2686 пожеж. У вогні загинули 62 дитини. Щодоби в Україні палає 57 пожеж.
5. Бесіда про причини виникнення пожеж.
Причин виникнення пожеж багато. Давайте ще раз згадаємо за ілюстраціями. (Відповіді учнів)
6. Гра «Телефон 101».
Діти вчаться набирати номер, називати адресу.
Якщо трапилася пожежа можемо викликати на допомогу пожежників . За яким номером телефону? Говорити треба чітко.
7. Робота з пам’яткою.
Складання діалогу
Потерпілий: Оператор:
Алло! Пожежа! - Ваша адреса?
- Вулиця Травнева,12 квартира 4. - Хто викликає?
Карпенко Катерина. -Виїжджаємо.
Пам’ятайте! Даремно пожежників не турбуйте!
8. Повторення правил протипожежної безпеки. Робота в парах.
Кожна пара отримує картку, де треба продовжити правило протипожежної безпеки.
1.Мокрими руками електроприлади….( не вмикати, не торкати)
2. Якщо помітив неполадки з електрикою … (не вмикай, повідом дорослих)
3. Коли ідеш з дому…(вимикай електроприлади, виключай світло)
4. Якщо електроприлад зайнявся…(відключи його обмотавши руку сухою ганчіркою)
5. При загоранні електроприладу гасити його потрібно…(накривши ковдрою).
6. Про пожежу необхідно повідомити ….(дорослих, викликати пожежників)
7. Гратися із сірниками…(дітям не можна)
8. Декілька електроприладів одночасно…(не вмикай)
9. Бенгальські вогні, петарди або феєрверки використовувати можуть…(дорослі, під наглядом дорослих)
10.Над газовою плитою сушити речі… (не дозволяється)
11.Після використання вогнище …(погаси, залий водою, засип землею)
9. Колективна робота над складанням сенкану «Пожежа»
Пожежа
Нещадна, жорстока.
Спалює, знищує, губить.
Пожежа – це страшне лихо.
Пожежники.( Будьте обережні з вогнем!)
10. Знайомство з професією пожежника
1. Розповідь учителя
Професія ця героїчна. Пожежники – мужні, безстрашні, сильні, спритні бійці – звичайні люди. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку.
Їх називають бійцями «вогняного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека.
11. Хвилинка – цікавинка
Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини.
12. Створення вітального плакату до Дня пожежника
29 січня ці мужні та сміливі люди святкували своє професійне свято. Створимо колективний вітальний плакат до Дня працівників пожежної служби. До вітального кошика , який прикріплений на дошці прикріпіть вітання, подарунки.
- Що подаруємо цим мужнім і відважним людям?
- Які слова - вітання ви напишете на листівках?
13 . Підсумки заняття
- Що нового дізналися?
- Що було цікавим?
КУ Сумська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 24,
м. Суми, Сумської області
Виховна година
" Пожежники на захисті життя і здоров'я людей"
Підготувала вчитель початкових класів
Макаренко О. Ю.
2014 рік