Година спілкування "Права та обов’язки"

Про матеріал

Мета: познайомити дітей з поняттям « Право», « Обов'язок», «Декларація», « Конвенція»; дати уявлення про моральні норми поведінки; познайомити з правами та обов'язками, що гарантуються законом; формувати правову свідомість; учити виходити із ситуацій, застосовуючи знання законів; виховувати пошану до законів України, уміння дотримуватись правових обов'язків та користуватися своїми правами.


Перегляд файлу

Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Смілянської міської ради черкаської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування "Права та обов’язки"

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

Вчитель 4 класу

Л.І.Лісанова

 

 

 

Мета: познайомити дітей з поняттям « Право», « Обов’язок», «Декларація», « Конвенція»; дати уявлення про моральні норми поведінки; познайомити з правами та обов’язками, що гарантуються законом; формувати правову свідомість; учити виходити із ситуацій, застосовуючи знання законів; виховувати пошану до законів України, уміння дотримуватись правових обов’язків та користуватися своїми правами.
Обладнання: Конвенція ООН прав дитини, Конституція України, опорні схеми з назвами законів та таблиця « Права та обов’язки»
Хід уроку.
І. Організація класу.
- Я всміхаюсь сонечку!
- Здрастуй золоте!
- Я всміхаюсь квіточці! 
- Хай вона росте!
- Я всміхаюсь дощику!
- Лийся мов з відра!
- Друзям усміхаюся!
- Зичу їм добра!
Отож поверніться один до одного подаруйте усмішку і побажайте хорошого настрою товаришу 

1. Мотивація діяльності учнів.
Кожен день, збираючись вранці до школи, ви у дзеркалі бачите себе, Людину, - найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас – Людина, яка живе сьогодні, і саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій землі немає і не буде. 
Відомий поет України В.Симоненко, який прожив життя – спалах ( 28 років), написав про неповторність кожної людини, якій батьки подарували життя.
2. Декламування вірша.
« Ти знаєш, що ти людина»
Ти знаєш, що ти людина?
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя - єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої одні…
ІІІ. Слово вчителя.
Кожна людина є єдиною і унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам*ятати, що всі люди на землі мають однакові права. Право – система обов*язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.
Яка це радість- жити!
Творити чудеса!
Сміятись і радіти, як вранішня роса!
ІІ. Повідомлення теми і мети години спілкування.
Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, поки людство нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину – найбільше наше багатство.
Отже, наша година спілкування буде присвячена правам та обов’язкам дитини.
1 учень.
У стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали зі скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни.
2 учень.
У часи кріпацтва дітей насильно відбирали в матері і продавали, наче річ.

3 учень.
У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова – дурень. Знаємо, що дітям було не легко, не було законів, які б оберігали їхнє життя.
Вчитель. У різні епохи неоднаково дивились на виховання і догляд за дітьми. Аж у XVІІ - XVІІІ ст. на дітей починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику. А хіба діти раніше не мали іграшок, запитаєте ви? Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У 1924 році в м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини. А в 1959 році розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. 
Декларація - це документ, у якому вкладено важливі правила, обов’язки для всіх людей..
Декларація – це просто оголошення всіх прав
Є права в дітей звичайно
Треба, щоб усяк їх знав.
Знайте, що усі ви рівні.
Від народження в вправах,
І людина – змалку вільна,
Наче в небі синім птах.
Знайте ж, змалечку всіх діток,
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі 
Їх не сміє ображать.
Треба дітям всього світу
Не сваритись, а дружить.
І по правилах хороших,
По закону треба жить.
Вчитель. У 1989 році прогресивні країни світу, в тому й числі наша Україна, підписали Конвенцію прав дитини.
У 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. 
Конвенція – лат. слово. Це угода. Міжнародний договір з певних питань. У даному випадку – з питань прав людини.
Конвенція має 54 статті, написаних на 6 мовах. ООН має комітет з прав дитини, йому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.
Згідно з Конвенцією Україна у квітні 2001р. прийняла Закон про охорону дитинства. 
Закон - документ, нормативний акт, прийнятий вищим представницьким органом державної влади, загальнообов’язковий.
Розквітай, прекрасна, Україно,
Рідна земле, матінко моя,
Бо законом право дано,
Щоб жив, учився і ріс я. 
Конституція –в перекладі з латинської мови означає « устрій,. « будова». Це закон про устрій, про будову держави. Про головні права та обов’язки громадян.
В нас людина кожна знає
Чим займатись вона має.
Гарантує нам це право
Основний закон держави.
Він дає дорослим й дітям
Вільно і щасливо жити.
Всі його повинні знати,
І вивчати, й шанувати.
Конституція – дала ти право
Дідусеві, таткові й мені, 
Щоб жили, і щоб учились,
Щоб відпочивали і трудились.
Конституціє ! З тобою ми йдемо в нове життя.
Будь великим Правом і Законом.
Щоб примножувать щасливе майбуття.
Права дитини згідно з Конвенцією
1. Право на життя. .
Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.
2. Право на ім.*я.ст.7
Як маленьке немовля, у світ двері відчиня,
То дарують йому слово, слово це його ім.*я.
Підростає немовлятко – чи ,дівчатко чи хлоп*ятко,
Разом з ним іде це слово, слово – це його ім.*я.
Кожен дружить із цим словом, протягом всього життя
Здогадались, що за слово? Слово – це його ім.*я.
Гра « Знайомство» ( Називаєте своє ім.*я і розкриваєте його значення)
А зараз підійдіть і почепіть свою квіточку на промінець сонечка.
_ Хай сонце вас завжди зігріває,
А Україна – мати про своїх діток дбає.
3. Всі діти мають право на любов та піклування з боку батьків та держави.ст.9
4. Право на повноцінне харчування.ст. 8
5. Право на освіту. ст..28
6. Всі діти у рівних правах.
7. Всі діти мають право на любов та піклування з боку батьків та держави.
8. Право на навчання.ст.29
9. Право на здоров*я та медичне обслуговування.ст.24
10.Право на гру, розваги, відпочинок. Ст..31
11.Право на інформацію.
12. Право висловити власну думку.
13. Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.
14. Дитина не повинна бути жертвою насильства та війни.
15 Дитина не повинна бути скривджена та зневажена.
16.Діти, позбавлені сім’ї, охороняються та опікуються державою.
Гра « Так чи Ні»
- Усі діти мають право на любов і турботу.
- Усі діти рівні у своїх правах.
- Кожна дитина має право їсти тільки цукерки і морозиво.
- Усі діти мають право на повноцінне харчування.
- Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
- Усі діти мають право на освіту.
- Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
- Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.
- Жодна дитина не повинна мити посуд після себе.
- Усі діти мають право на здоров*я та медичну допомогу.
- Діти мають право на інформацію.
- Жодна дитина не повинна прибирати у своїй кімнаті.
- Діти мають право висловлювати свої погляди.
- Кожна дитина має право на життя.
« Казкова правова вікторина»
( На прикладі героїв відомих вам казок спробуємо пояснити статті конвенції про права дитини.)
- З якої це казки? ( Ш. Перо « Попелюшка») слайд №1
- Які права Попелюшки порушила мачуха у казці?
( Право на відпочинок, на ігри, розваги)

- До якої казки цей слайд №2? ( О.Толстого « Золотий ключик»)
Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши промовити йому жодного слова? Яке право порушили?
( Право висловити власну думку)

Манглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні прав аз звичайною дитиною? ( Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота. Що не досягла 28 років) слайд № 3

Опікун Гаррі Потера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено? ( Право на приватне життя, недоторканість житла, й таємницю кореспонденції» слайд№4
Вчитель.: « Я маю право!», « Чому ви порушуєте мої права?» - ці слова на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи в замін. Та слід знати не лише свої права, але й обов*язки.
- Права нерозривно пов’язані з обов’язком.. А що таке обов’язок?
Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі та оточуючим.

Обов’язки:
1. Старанно вчитися.
2. Берегти природу, пам’ятки історії.
3. Берегти шкільне майно.
4. Дотримуватись моральних норм поведінки..
5. Дотримуватись правил особистої гігієни.
6. Дотримуватись правил вуличного руху.
7. Не ображати і не принижувати оточуючих.
8. Поважати спів розмовників.
9. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
10. Дотримуватись правил моральної етики.
А що таке мораль?
Мораль – це уявлення людей про те, що добре, а що погано, які вчинки заслуговують на повагу, які – на осуд.
Підсумок години спілкування.
Що таке право?
Що таке обов’язок?
З якими документами познайомилися?
Я хочу жить, я маю право.
Я маю право на права.
Я маю право на журнал,
газету, комікс і книжки.
Я маю право жить в добрі.
Я хочу їздить в табори.
Я маю право. Я – дитина.
А ще Я хочу бути здоровою.
Я маю право на житло,
батьків освіту і на друзів!

 

docx
Додав(-ла)
Lisanova Lyudmila
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку