Година спілкування. Щоб не марно в світі жити, треба, діти, вам дружити

Про матеріал

Мета:розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування;навчити розрізняти справжню дружбу і товаришування; слідкувати за культурою міжособистісного спілкування; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти; виховувати звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити помилки у своїй поведінці й виправляти їх.

Перегляд файлу

Тема:Година спілкування. Щоб не марно в світі жити, треба, діти, вам дружити

Мета:  розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування;навчити розрізняти справжню дружбу і товаришування; слідкувати за культурою міжособистісного спілкування;

розвивати в учнів загальнолюдські чесноти; виховувати звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити помилки у своїй поведінці й виправляти їх.

                                 Хід заходу

1. Організація класу до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

            Робота над віршем

Помирились сонце з хмарою,

І тепер танцюють парою.

Ллється дощ, і сонце світить,

Усміхаються їм діти.

А чому Сонечко і хмаринка посварились?( Сонечко хотіло яскраво світити,  а хмаринка хотіла пролитися дощиком на землю)

Як ви  гадаєте,  а хто ж їх помирив?

А коли на вулиці  йде дощик  і сяє сонечко, що на небі зявляється? 

Райдуга місток зробила —

Сонце з Хмарою здружила.

 

3. Оголошення теми і завдань  уроку

--- Сьогодні ми  з вами продовжуємо говорити  про одне з найбільших багатств, що може мати людина  – про дружбу. Протягом тижня ми обговорювали дружбу,яка існує в природі серед тварин. Визначали символи дружби, характеризували справжніх друзів. А сьогоднішню годину спілкування ми присвятимо нашому 1 – В класу. Отже тема нашої години «Щоб не марно в світі жити, треба, діти, вам дружити»

 --- Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь ось у цій класній кімнаті. У вас спільні ігри, інтереси, радощі і тривоги. Багато учнів у нашому класі. І всі ви такі різні. В кожному  з вас є щось цікаве, щось своє, притаманне лише вам.

--- А чи хочете ви, щоб наш клас був дружній? Чи хочете ви  навчитись дружити по-справжньому? Ми спробуємо з вами дізнатися якими якостями і рисами характеру  мають володіти учні  , щоб наш клас дійсно став дружним класом.

--- Сьогодні сонечко і хмаринка привели веселку недаремно   до нашого класу. Ця чарівна веселка навчить вас дружити один з одним. Адже кольори, які є у райдуги не прості, а чарівні. Кожен колір – це риса людини, яка допомагає жити з усіма в мирі і злагоді.

 

4.Перший колір веселки – червоний. Інтерактивна гра

 « Закінчи думку»

--- Перший колір веселки – червоний. Колір яскравий, веселий. Радісний колір.

-- Подивіться на свого сусіда по парті. (Витримую деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному.) Що ви побачили на обличчі у сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.

А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися?

--- Я вам пропоную пограти в  гру «Закінчи думку»

Я почну а ви продовжите

« Людина посміхається, коли вітається з кимось»

Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.

Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.

Усміхайтесь сонцю, квітам,

      незнайомим перехожим,

       і тоді усе на світі

      ти зробити з другом зможеш.

Давайте виведемо перше правило дружби.( правила зявляються на квітці «Правила дружби»)

Розпочинай бесіду з посмішки.

--- Я вам бажаю частіше дарувати посмішки один одному. Починати з посмішки кожен день. Посміхатися навіть тоді, коли поганий настрій,  і тоді одразу стане легше і світліше на душі.

 

5. Другий колір веселки – помаранчовий. Це колір добра.

--- А  що таке добро?

- Так, дійсно, діти, добро – це людяність, взаємодопомога, чуйність, піклування.

--- Доброта і взаємодопомога – це чесноти, які ще з давніх часів були традиційними для нашого народу. Кожен християнин вважав своїм обов’язком допомагати іншому. Справжні друзі завжди намагаються надати допомогу всім тим, хто її потребує.

          Дидактична гра «Оціни вчинок»

Зараз ми порозв'язуємо задачі, які зовсім не подібні до математичних. Їх називають "моральними задачами" Ми пограємо в гру «Оціни вчинок»

--- У кожного з вас на партах лежить конверт з помаранчовим кружечком. Візьміть його в руки і дістаньте завдання для своєї групи. Прочитайте ситуації, які склалися у дітей , обговоріть їх, оцініть вчинки учнів. 

Ситуація 1

Миколка і Сашко йшли зі школи додому і весело щось обговорювали. На вулиці було дуже слизько. Попереду йшла їхня однокласниця Марійка. Аж ось дівчинка підсковзнулася і  опинилася на снігу. Вона заплакала. А хлопчики засміялися пройшли повз неї.

         --- Чи можна назвати добрими і чуйними наступних хлопчиків?

--- Чи правильно вчинили хлопці?

          --- Що б ви зробили на місці Миколки і Сашка?

Висновок: Необхідно обов’язково прийти на допомогу іншому. Не насміхатися з друзів, не ображати їх, допомагай особливо в скрутну хвилину.

  Ситуація 2

Пролунав дзвоник. Діти взяли свої сніданки і ви­йшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега — два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок. 

      --- Що мав би зробити Олег?

--- Як би ви повелися в цьому випадку?

Висновок: Потрібно ділитися з друзями.

Ситуація 3

     Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. На дівчинці були гарні черевички, які наскрізь промокли. От нарешті  і школа. Маринка зайшла до класу. Дівчатка щільно обступили подружку, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги, а то захворієш  А Оленка дістала свої балетки, які вона приготувала для заняття  танцями і віддала їх подружці. Хороше було Маринці того дня – ногам тепло і на душі радісно! 

---Як подбали про неї подружки?

---Чому дівчинці було радісно?

---  Які риси характеру проявили подружки Маринки.  (піклування, чуйність)

Висновок: Потрібно вміти піклуватися про своїх, бути уважним , чуйним один до одного.

Ситуація 4

У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверта­лися зі школи додому. На Наталці  була шубка і рукавички. А Оленка за­була рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” —сказала Оленка подружці. “А в мене ні.”- відповіла Оленка.

---  Що можна сказати про поведінку Наталки?

---Як потрібно було їй вчинити?

---Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

Висновок: Потрібно бути більш уважним, людяним один до одного.

--- Яке правило ми приймемо. Допомагай другу в біді.

 

6. Третій колір веселки-жовтий. Це- чесність.

Творчий дослід «Чудодійне зникнення».

(Вчитель демонструє дітям банку з чистою водою.)

— Уявіть собі, що це — людська душа. Чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Але щось з людиною  трапилось, і вона одного разу сказали неправду (додає фарби), а ланцюжок потяг другу неправду (знову доливає фарби). Душа людини помутніла, їй важко, вона страждає, болить.

  Не винесли людина  цих душевних мук і в усьому зізналися (вливає «Білизну» — засіб для відбілювання).

— Якою знову стала вода? (Чистою, прозорою)

— Чого нас може навчити цей дослід? (Людей не можна обманювати. Потрібно говорити правду, якою б вона не була.)

— У народі є золоте правило. Краще гірка правда, ніж солодка брехня.

— Брехня — як бур’ян: коли його вчасно не вирвати із корінням, то він шириться і повністю оволодіває нами. Справедливість думок і вчинків робить нас кращими, дозволяє нам жити гідно і чесно.

Висновок : Щоб вам люди вірили і довіряли потрібно завжди говорити правду. А якщо все ж таки була неправда, то потрібно знайти в собі сміливість признатися в обмані.

--- Яке буде наступне правило. Будь чесним.

 

7. Четвертий колір веселки –зелений. Це – взаємодія. Вправа « Чорне і біле»

--- Ми з вами вже говорили про взаємодію риб у птахів у природі. Але ж людям теж необхідно вчитися взаємодії. Адже злагодженість в тій чи іншій ситуації – це запорука успіху. А як ви вмієте взаємодіяти ми зараз побачимо . Перед вами на дошці два мішечки. Один білий ,а другий чорний. У конвертику з зеленим кружечком ви знайдете карточки з словами різних якостей людини. 1 і 2 група відберіть у білий мішечок ті якості, які як ви вважаєте допоможуть здружити наш клас. А 3 і 4 група відберіть положіть у чорний мішечок якості, які навпаки будуть заважати нашій дружбі.

  ( Жадібність,злість, впертість, жорстокість, ввічливість, повага, чуйність, щедрість,вихованість,справедливість, хитрість,лінощі.)

--- Яку буде далі правило. Умій взаємодіяти з друзями.

 

8. П’ятий колір веселки – голубий. Це стриманість

--- Колір тиші і спокою.  Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думці. Іноді мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати.  Цей колір говорить нам про те, що як не важко, а потрібно всі конфлікти вирішувати словами, а не кулаками. Потрібно уміти вибачати і вибачатися. Уміти миритися.

--- А ви умієте миритися? Які мирилки ви запамятали протягом тижня?

Мир-миром!   
Пироги з сиром,
Варенички в маслі,
Ми дружечки красні —
Помирімося!

 

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 

Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!

 

Битися - не билися,
Трохи посварилися,
Потім посміялися,
Друзями зосталися.

 

Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

 --- Яке далі правило. Умій вибачатися і вибачати.

 

 9. Шостий колір –синій. Це – мудрість.

--- Іноді дуже важко берегти справжню дружбу. Важко не сваритися, не гарячкувати, важко бути стриманим. З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках.  У вас на партах лежать конверти з синім кружечком. Дістаньте завдання з конвертів. Вам необхідно на парті зібрати із розсипаних слів речення. Обговорити в групі своє прислів’я і пояснити, як ви його розумієте.

Нема друга – шукай, а знайдеш – бережи.

Друга за гроші не купиш.

Нових друзів май і старих не забувай.

Де дружніші, там сильніші.

Творчий дослід «Символ дружби»

--- Ось перед вами гілочка. Легко її зламати? А якщо до неї додати одну, другу, третю.

---  Чи легко тепер її зламати? А чому?

--- Ось так і в життіожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте.

-Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

--- Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці.

--- Наступне правило. Будь стриманимі ввічливим.

 

 10. Сьомий колір веселки – фіолетовий. Це -  порядність.

--- А яку людину називають порядною? Це людина , яка дотримується своїх обіцянок, яка чесна з іншими і з собою, нікому не завдає шкоди. Ми  говорили з вами, які повинні бути друзі, а зараз ви дізнаєтесь чи гарні ви друзі.  Я пропоную вам тест «Чи справжній ти друг». ( діти загинають пальчики за кожну правильну відповідь)

Тест «Чи справжній ти друг?»

Друг розповів тобі таємницю, ти:

         Розкажеш її іншим друзям.

         Нікому не розкажеш.

Друг намалював гарний малюнок, ти:

       Позаздриш йому.

       Порадієш за нього.

Друг спізнюється на зустріч з тобою, ти:

      – Образишся і підеш.

      – Дочекаєшся його.

Друг подарував тобі на день народження зовсім не потрібну річ, ти:

     – Відкладеш подарунок, навіть не подивившись.

     – Подякуєш другові за турботу.

Друг у твоїй присутності сказав неправду вчителеві, ти:

     – Скажеш вчителеві, що друг сказав неправду.

      Переконаєш, щоб він сам виправив становище.

Ти зібрався з другом на ковзанку, а його вдома попросили допомоги по  гомподарству, ти:

   – Почекаєш друга.

   – Допоможеш йому виконати цю роботу.

---- Полічіть скільки балів ви набрали.

---Якщо ви набрали 5 -6 балів , то ось тут на столі підійдіть і візьміть малюнок квіточки і приклейте її до картини.

---  Хто набрав 3-4 бали підійдіть і візьміть метелика і приклейте його над квіточками.

--- Хто набрав 2-1 бал візьміть хмаринку.

---  А тепер послухайте,які результати ви маєте

--- Хто прикріпив квіточку - ти справжній друг і надійна людина, але зазнаватися з цього не потрібно.

--- Хто прикріпив метелика – ти не поганий друг, але треба уважніше ставитися до своїх друзів.

--- Хто прикріпив хмаринку – тому ще треба вчитися дружити. Постарайтеся змінити своє ставлення до друзів. Думайте не лише про себе, а і про інших.

 ---- Яке правило далі. Не ображай своїх друзів. Будь порядним і тактовним.

11. Підсумок.

Гра «Ланцюжок побажань». 

---А зараз підійдіть до мене, станьте в коло. Візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. Ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми будемо вчитися дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

---Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» Давайте по черзі скажемо один одному добрі слова-побажання.

--- Почну я.  Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати.  Давайте жити дружно!

( Діти по черзі говорять добрі слова)

Вчитель. А тепер усі разом складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

Щоб могли ми гарно жити, 
Треба вчитися... (дружити). 
А не кидатись словами, 
Щоб не стати ... (ворогами). 
І запам’ятай собі — 
З другом легше у... (журбі). 
Друг нас виручити може, 
У біді він ... (допоможе). 
А як пісня, жарт чи сміх — 
Радість ділиться на... (всіх). 
Друг нас може захистити 
Може з класом ... (помирити). 
Друг не стане кепкувати 
І на людях нас... (повчати). 
А як сварять всі навкруг — 
Йде на захист справжній... (друг). 
І ніколи не забудь! 
Й ти для друга — вірним... (будь)! 
Й ще одне запам’ятай: 
Друзів ти... (не забувай)! 
Знай, моя дитино мила, 
Дружба — це велика... (сила)! 

 


Ситуація 1

Миколка і Сашко йшли зі школи додому і весело щось обговорювали. На вулиці було дуже слизько. Попереду йшла їхня однокласниця Марійка. Аж ось дівчинка підсковзнулася і  опинилася на снігу. Вона заплакала. А хлопчики засміялися пройшли повз неї.

 

                   --- Що б ви зробили на місці Миколки і Сашка?

 

 

  Ситуація 2

Пролунав дзвоник. Діти взяли свої сніданки і ви­йшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега — два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок. 

 

      --- Як би ви повелися в цьому випадку?

 

Ситуація 3

     Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. На дівчинці були гарні черевички, які наскрізь промокли. От нарешті  і школа. Маринка зайшла до класу. Дівчатка щільно обступили подружку, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги, а то захворієш  А Оленка дістала свої балетки, які вона приготувала для заняття  танцями і віддала їх подружці. Хороше було Маринці того дня – ногам тепло і на душі радісно!

 

---Чому дівчинці було радісно?

 

Ситуація 4

У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверта­лися зі школи додому. На Наталці  була шубка і рукавички. А Оленка за­була рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” —сказала Оленка подружці. “А в мене ні.”- відповіла Оленка

 

---Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

 

 

 

жадібність

злість

 впертість

 

 жорстокість

 

 ввічливість

 

 повага

 

 чуйність

 

 щедрість

 

вихованість

 

справедливість

 

 хитрість

 

лінощі

 

 

Мир-миром!   
Пироги з сиром,
Варенички в маслі,
Ми дружечки красні —
Помирімося!

 

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 

Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!

 

Битися - не билися,
Трохи посварилися,
Потім посміялися,
Друзями зосталися.

 

Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

 

Нема друга – шукай, а знайдеш – бережи.

 

Друга за гроші не купиш.

Нових друзів май і старих не забувай.

 

Де дружніші, там сильніші.

 

ПОСМІШКА           ДОБРО                  

 

ЧЕСНІСТЬ    ВЗАЄМОДІЯ         

 

СТРИМАНІСТЬ  

 

МУДРІСТЬ   ПОРЯДНІСТЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
2998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку