Тема. Тварини навколо нас. Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами.
Мета: Удосконалювати знання учнів з правил безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами; формувати відповідальне відношення до особистої безпеки; розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики; виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для парної і групової роботи, презентація « Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами», презентація «Тваринний світ».
Форма проведення: година спілкування.
Хід години спілкування
І. Організаційний момент.
1. Привітання. Вправа «Подаруй посмішку». (слайд 1)
- Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.
2. Девіз уроку. (слайд 2)
II. Мотивація навчальної діяльності.
— Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини. (слайд 3)
Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?
На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.
Раніше всі тварини були дикими. (слайд 4)
Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими. (слайд 5)
— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір’ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв’яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.
— Виконаємо вправу «Знайомство.»
Розкажіть про свого домашнього улюбленця.
Я… у мене є … . Це чудово!
Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:
– Якби я була твариною, то я була б …
–Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров’ю.
І тому тема нашого уроку «Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами»,
на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі з такими тваринами. (слайд 8)
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Презентація « Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами».
2. Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)
– Як зробити, щоб тварини не заподіяли нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?
3. Бесіда.
– Так потрібні нам тварини, чи ні?
– Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.
Назвіть все позитивне, що дають нам тварини і все негативне.
Спілкування
Гарний настрій
Одяг
Продукти харчування
Лікування
Хвороби
Інфекції
Укуси
Травми
Страх
5. Руханка.
– А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).
– У мене є котик.
– У мене є собака.
– У мене є корова.
– Я бачив коня.
– У мене є кінь.
– Я піклуюся про домашніх улюбленців.
– Я катався верхи на коні.
– Я мию руки після спілкування з тваринами.
– А, до речі, чому необхідно мити руки? (відповіді учнів).
6. Робота в парах.
Відпрацювання правил поведінки з тваринами.
– Пропоную вам попрацювати в парах.
Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.
Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.
7. Робота в групах.
– Що треба пам’ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Вам необхідно вставити в речення пропущені слова, з отриманих речень складіть текст «Пам’ятай та виконуй».
Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________ від них.
Не повертайтеся до тварини _________.
Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.
Не ____________дитинчат тварин.
Якщо тварина вкусила або подряпала тебе, одразу скажи про це_____________ і звернися до _____________.
Після гри з твариною треба обов’язково ______________руки.
7. «Мозковий штурм»
– Розв’яжіть проблемну ситуацію:
На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?
Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань.
1. Тест «Так чи ні?»
Під час зустрічі з дикою твариною або змією потрібно:
- узяти палку і спробувати захистити себе;
- не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу;
- тікати від них;
- не підходити до тварини, яка шипить, гарчить, гавкає;
- жартома нападати на господаря собаки;
- не заходити туди, де написано: «Обережно: злий пес!»;
- підходити та починати гратися з твариною, яка їсть.
Коні живуть у конюнші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).
Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?
VI. Підсумок уроку.
Вправа «Закінчи речення».
« Я дізнався що…»
Спілкування
Гарний настрій
Одяг
Продукти харчування
Лікування
Хвороби
Інфекції
Укуси
Травми
Страх
Спілкування
Гарний настрій
Одяг
Продукти харчування
Лікування
Хвороби
Інфекції
Укуси
Травми
Страх
Робота в парах
Відпрацювання правил поведінки з тваринами.
Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.
Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.
Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.
Робота в групах
Пам’ятай та виконуй
Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________ від них.
Не повертайтеся до тварини _________.
Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.
Не ____________дитинчат тварин.
Якщо тварина вкусила або подряпала тебе, одразу скажи про це_____________ і звернися до _____________.