Година спілкування Тема. "Тварини навколо нас. Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами".

Про матеріал
Тема. Тварини навколо нас. Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами. (4 кл.) Мета: Удосконалювати знання учнів з правил безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами; формувати відповідальне відношення до особистої безпеки; розвивати у молодших школярів санітарно–гігієнічні навики; виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема. Тварини навколо нас. Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами.

Мета: Удосконалювати знання учнів з правил безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами; формувати відповідальне відношення до особистої безпеки; розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;  виховувати доброзичливе ставлення  до тварин.

Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для парної і групової роботи, презентація « Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами», презентація «Тваринний світ».

Форма проведення: година спілкування.

Хід години спілкування

 І. Організаційний момент.

 1. Привітання. Вправа «Подаруй посмішку». (слайд 1)

- Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.

2. Девіз уроку. (слайд 2)

II.     Мотивація навчальної діяльності.

  1. Показ презентації.

—  Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини. (слайд 3)  

Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?

На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.

Раніше всі тварини були дикими. (слайд 4)  

Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими. (слайд 5)  

— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір’ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв’яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.

  1. Вправа «Знайомство».

— Виконаємо вправу «Знайомство.»

 Розкажіть про свого домашнього улюбленця.

Я… у мене є … . Це чудово!

  1. Вправа «Перетворення».

      Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:

– Якби я була твариною, то я була б …

  1. Повідомлення теми заняття.

Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров’ю.

І тому тема нашого уроку «Безпека у спілкуванні  з дикими та бездомними тваринами»,

на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі  з такими  тваринами. (слайд 8)  

 IV. Вивчення нового матеріалу

1.     Презентація « Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами».

 2.     Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)

– Як зробити, щоб  тварини не заподіяли  нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?

3.     Бесіда.

– Так потрібні нам тварини, чи ні?

–  Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.

  1. Робота в парах. Вправа «Будь уважний».

Назвіть все позитивне,  що дають нам тварини і все негативне.

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

5.     Руханка.

– А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).

– У мене є котик.

– У мене є собака.

– У мене є корова.

– Я бачив коня.

– У мене є кінь.

– Я піклуюся про домашніх улюбленців.

– Я катався верхи на коні.

– Я мию руки після спілкування з тваринами.

– А, до речі, чому необхідно мити руки? (відповіді учнів).

6. Робота в парах.

 Відпрацювання правил поведінки з тваринами.

– Пропоную вам попрацювати в парах.

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти,  взяти палку.

7. Робота в групах.

– Що треба пам’ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Вам необхідно вставити в речення пропущені слова, з отриманих речень складіть текст «Пам’ятай та виконуй».

    Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________  від них.

    Не повертайтеся до тварини _________.

    Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.

    Не ____________дитинчат  тварин.

 Якщо тварина вкусила  або  подряпала тебе, одразу скажи про  це_____________     і   звернися    до  _____________.

    Після гри з твариною треба  обов’язково ______________руки.

7. «Мозковий штурм»

– Розв’яжіть проблемну ситуацію:

На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?

Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?

V.    Узагальнення та систематизація отриманих знань.

1.     Тест «Так чи ні?»

Під час зустрічі з дикою твариною або змією потрібно: 

- узяти палку і спробувати захистити себе;

- не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу; 

- тікати від них;

- не підходити до тварини, яка шипить, гарчить, гавкає;

- жартома нападати на господаря собаки;

- не заходити туди, де написано: «Обережно: злий пес!»;

- підходити та починати гратися з твариною, яка їсть.

  1.                Вправа « Продовжіть речення». 

Коні живуть у конюнші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).

Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?

VI.   Підсумок уроку.

Вправа «Закінчи речення».

 « Я дізнався що…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в парах. Вправа «Будь уважний»

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

 

  1. Робота в парах. Вправа «Будь уважний»

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Робота в парах

 Відпрацювання правил поведінки з тваринами.

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти,  взяти палку.

 

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти,  взяти палку.

 

Робота в групах

Пам’ятай та виконуй

    Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________  від них.

    Не повертайтеся до тварини _________.

    Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.

    Не ____________дитинчат  тварин.

 Якщо тварина вкусила  або  подряпала тебе, одразу скажи про  це_____________     і   звернися    до  _____________.

 

 

 

doc
Додано
30 березня
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку