Година спілкування "Толерантність"

Про матеріал

Мета: розкрити поняття «ТОЛЕРАНТНІСТЬ»; розвивати адекватну самооцінку, вміння аналізувати, приймати рішення, обирати правильну позицію;виховувати здатність бачити ї розуміти відмінність іншої людини від себе, чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість,небайдужість.

Перегляд файлу

Тема. Толерантність.

Мета:  розкрити поняття «ТОЛЕРАНТНІСТЬ»; розвивати адекватну самооцінку, вміння аналізувати, приймати рішення, обирати правильну позицію;виховувати здатність бачити ї розуміти відмінність іншої людини від себе, чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість,небайдужість.

Старовинна легенда

Зустрілися раз білий і чорний. Стали розмовляти:

—Який ти потворний, негре. Наче увесь сажею вимазаний,— сказав білий. Чорний зневажлива зіщулився і сказав:

—Який ти потворний, білий! Наче тебе всього обернули папером.

Сперечались вони, сперечались, ніяк не могли прийти згоди, і вирішили піти до мудреця. Вислухав їх мудрець і сказав білому:

—Подивися, який красивий твій чорний брат. Він чорний, як південна ніч, і в ній, подібно до зірок, сяють очі його... —Потім звернувся до чорношкірого:

—А ти, друже, подивися, який красивий, твій білий брат. Він красивий, як виблискуючий білий сніг, що лежить на вершинах наших гір, а волосся його—кольори сонця...

Негр і білий присоромилися своєї суперечки і помирилися.

А мудрець думав про майбутнє. І вдалася йому така картина ... Крутяться у веселому хороводі, танцюючі і виспівуючи пісні, білі, чорні, жовті люди. З любов'ю дивляться одне на одного. І перекриває звуки музики і пісень чийсь молодий голос: «Як добре, що ми всі різні. А то було б так нудно!»

Виховател ь: Про що ця легенда, чого вчить? ( Обговорення)

Оголошення теми і мети.

Мікрофон: Як ви вважаєте, чи актуальна ця тема сьогодні ?Чому? Чому виникають суперечки між людьми?

Висновок: Причина суперечок - небажання слухати одне одного.

Вихователь: Міжнародний день толерантності ,проголошений 16 листопада 1995 року на ХХYІІІ сесії Генеральної  конференції ЮНЕСКО Декларацією принципів толерантності.

Вправа «Квітка толерантності»

 На пелюстках намальованої квітки написати слова, що асоціюються з словом «толерантність».

Вихователь: Толерантність - повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження людської особистості. Для того, щоб краще зрозуміти поняття «толерантність» пропонуємо невеликий лінгвістичний екскурс:

 

 Tolerncia (ісп) - здатність визнавати відмінність від власних ідей чи помислів;

 

Tolerance (фр.) - ставлення, під час якого людина визнає, що інші можуть

думати, чи діяти інакше;

Tolerance (англ.) -готовність бути терплячим;

 

 

Kuan rong (кит) -дозволяти, бути що до інших милосердним;

 

Tasamul' (араб) - прощення, милосердя, м'якість,терпіння, чуйне ставлення

до інших;

 

Учені не дійшли одностайної думки щодо виникнення терміна «толерантність». Дехто пов'язує його появу з підписанням Нантського едикту(складений за наказом французького короля Генриха ІY,підписаний у м. Нанті 13 квітня 1598р.), коли протестанти і католики знайшли компроміс між своїми конфесіями. Цій події передувала одна з найкривавишіх ночей у світовій історії – Варфоломіївська(24 серпня 1572р. різня між католиками і протестантами у Парижі та прилеглих містечках і селах. Загинули десятки тисяч людей)

Епоха Відродження (18 ст) наділяють духом толерантності. Найвизначнішим представником толерантності в ті часи був Вальтер. Йому присвоюють вислів « Я незгоден із тим , що говорите ви. але я віддам своє життя, захищаючи ваше право висловити свою думку» В цьому афоризмі -класична теорія толерантності. C:\Users\Валентина\Documents\Фото-0065.jpgC:\Users\Валентина\Documents\Фото-0069.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                                   Типи толерантності

 

 

/ міжкласова \

 

Вікова -неупередженість до апріорних « недоліків» людини, пов'язана з її віком, цілком може поєднуватись із прийнятою у багатьох культурах повагою до людей похилого віку;

Освітня - має відношення до побутової сфери і непов'язаний обговорювальним питанням, де рівень освіти є вирішальним чинником.

Міжнаціональна - ставлення до представників різних націй, неприпустимість перенесення недоліків і негативних вчинків окремих

представників національності на інших людей, ставитись до будь - якої людини з позиції « презумпції національної невинності»;

 Расова—відсутність упереджень до представників іншої раси;

 Релігійна - ставлення до догматів різних конфесій, до релігійності з боку представників різних конфесійних груп;

Географічна - неупередженість до жителів невеликих або провінційних міст, сіл та інших регіонів з боку столичних жителів, і навпаки;

Міжкласова - терпімо ставлення до представників різних майнових шарів -багатих до бідних. Бідних до багатих;

Фізіологічна - ставлення до хворих, інвалідів, фізично неповноцінних, осіб із зовнішніми вадами;

Політична - ставлення до діяльності різних партій і об'єднань, їх членів;

  Вправа: «Толерантність- це…»

  1. Толерантність до людей похилого віку
  2. Політична толерантність
  3. толерантність у колективі

 

 

Мікрофон.

Ми всі різні. Але потрібно бути терпимими один до одного. Та чи означає толерантність терпимість до всього?

 Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших,порушує права та свободи. (Приклади: Неофашизм, Біле братство)

Толерантність - це, перед усім, активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав та основних свобод людини.

 

Проект «Толерантна особистість»

Толерантна особистість? Яка вона? В опитувальнику (додаток 1) з перелічених рис виберіть три, які на вашу думку, у вас явно виражені. У колонці А поставте проти цих рис +. Потім у колоні Б поставте + проти трьох рис, які обов'язково повинні бути у толерантної людини.

Підраховується кількість тих, визначив першу рису як основну, другу і так всі 10. Кількість відповідей записується у колонку бланка на дошці. Визначається рейтинг рис. Так отримується портрет толерантної людини.

У цивілізованому суспільстві люди повинні бути терпимі один до одного. Чи погоджуєтесь ви з думкою. Що кожний із вас має право на повагу та терпимість збоку оточуючих?

Творча робота «Формула терпимості»

 На дошці, над одній із шальок терезів записується теза «Я маю право на повагу та терпимість з боку оточуючих». Учні повинні над іншою шалькою терезів написати такі тези, щоб була рівновага.

Вправа «Відомі про толерантність»

Обговорення висловів відомих людей про толерантність.

Підняти слабкого - цього замало: треба ще його потім і підтримати.

                                                      В. Шекспір, англійський драматург.

 

Якщо я чимось на тебе не схожий, я цим зовсім не ображаю тебе, а напроти

обдаровую.

Антуан де Сент- Екзупері, французький письменник, психолог.

 

Мовчить, поки не відчуєте, що цілком володієте собою.

                                                       Лі-Цзи, китайський філософ.

 

Той, хто хоче обвинувачуватиме  не повинен поспішати.                                       Мольєр, французький драматург

 

 Відеоролик «Азбука емоцій»

 

 

 

 

Толерантність врятує світ.

Толерантне ставлення людини

Збереже планету від негод,

Розрубає мотлох павутини,

Переріже нитку перешкод.

Толерантне ставлення до всього

Збереже ,врятує і спасе,

Допоможе витримати все.

Будь завжди нестримним вільнодумцем,

Свої мрії пензлем намалюй.

Освіти життя яскравим сонцем,

Толерантний всесвіт побудуй!

 

Підсумок заняття. Вручення Скарбу»

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

Риси толерантної особистості

 

А

Б

1

 

Терпіння

 

 

 

2

 

Почуття гумору

 

 

 

3

 

Доброзичливість

 

 

 

4

 

Уміння слухати

 

 

 

5

 

Здатність співпереживати

 

 

 

6

 

Альтруїзм

 

 

 

7

 

Уміння поставити себе на місце іншої людини

 

 

 

8

 

Уміння опановувати себе

 

 

 

9

 

Довіра

 

 

 

10

 

Чуйність

 

 

 

Додаток 2 «Скарб»

 

Будь готовий до того. Що всі люди різні - не кращі й не гірші, а просто різні.

 

 

Навчись сприймати людей такими, якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що тобі не подобається.

 

 

Цінуй  в кожній людині  особистість і  поважай її думки.  Почуття, переконання, незалежно від того,чи збігаються вони з твоїми.

 

Зберігай своє обличчя, за будь-яких обставин залишайся собою Якщо тобі погано, знайди того, кому ще гірше, і допоможи йому. Постав себе на місце того, кого засуджуєш.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куниця Інна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 травня 2018
Переглядів
1272
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку