Година спілкування у 8 класі "Собою керувати вмій"

Про матеріал
Матеріал буде корисним класному керівнику 8 класу під час проведення години спілкування для ознайомлення учнів з кримінальною та адміністративною відповідальністю,профілактики правопорушень та злочинів серед неповнолітніх.
Перегляд файлу

 

Година спілкування

 «Собою керувати вмій»

 

Мета: ознайомити учнів з кримінальною та адміністративною відповідальністю;

розвивати знання про відповідальність своїх дій у життя; відстоювати власну думку; доводити правильність своєї позиції; формувати правову культуру серед учнів;

виховувати в учнів інтерес до правових знань, відповідальність за свої дії;

профілактика правопорушень та злочинів серед неповнолітніх.

Компетентність – загальнокультурна, збереження життя та здоров′я.

Обладнання: дошка, комп’ютер, плакати.

 

 

     Хід заходу          «Чим більше нам дано,                               «Поведінка – це дзеркало,

 Тим більше ми бажаємо»              у якому кожен показує

   Сенека                         своє обличчя»

           Гете

І. Організаційний момент 

 Усі люди пов’язані з певним середовищем, у якому вони формуються. 

Соціальне середовище – це уклад життя людей, включає їх працю, суспільно - політичну діяльність, побут, рівень життя, духовну атмосферу.

 Своєю поведінкою людина підтримує, зміцнює його, або навпаки послаблює своє середовище.             

ІІ. Психологічна хвилинка

Ось перед вами дві мотузки: одна – пряма, без жодних мотузочків, а інша – з вузликами (демонстрування учням два види мотузок). Ось так і життя, в однієї людини воно – пряме. А у інших – важкі вузлики. Зверніть увагу, що мотузка з вузликами коротша (хоча спочатку було дві однакові за довжиною мотузки).

 Отже, сама людина обирає як їй прожити життя – чи рівно, гладенько, чи у вузлах долі.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 Кожна людина живе за законами своєї держави. Ми – за законами України. Не можливе проживання без будь – яких прав, обов’язків, законів.

Адже тоді суспільство перетвориться на хаос.

 Право, закони, певні обмеження супроводжують людину все життя від народження і до кінця життя. З різними проявами законів людина зустрічається щодня, щогодини. Додержання законів забезпечується примусовою силою – армією, судом, поліцією, органами охоронної системи.

  • Чи притримуєтесь ви законів?
  • Де ви зустрічаєте закони? (на вулиці, у транспорті, перехід дороги, у магазині, серед однолітків та у школі).

Отже, сьогодні ми помандруємо у світ відповідальності неповнолітніх.

ІV. Робота за темою години спілкування

 Діти, ви вступаєте у складний, але цікавий підлітковий вік. Навколо багато спокус. Ви повинні самі обрати правильний шлях. На лихий злочинний шлях можна потрапити з різних причин – від банальної відсутності грошей, виховання, умов проживання, до погоні за «легкими» грошима. Але це все міф і марення. Легкого життя не буває. І саме ви стоїте на порозі вибору свого майбутнього.

 Кожна людина має почуття, здібності, характер. А як же так зробити, щоб ми такі не схожі, різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного. Для цього і існують правила, що визначають стосунки між людьми.

 Запитання до учнів:

  • Який основний закон України? (Конституція України)
  • Хто такий правопорушник? (Правопорушник – це особа людини, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, яке заборонено законом)

 Є ще безліч інших законів, актів, кодексів, які регулюють нашу поведінку у житті, у побуті.

  1. Перегляд відеоролика « Ти і поліція»  

https://www.youtube.com/watch?v=Brmr2azQtzI&t=2s

Сьогодні ми поговоримо про адміністративну і кримінальну відповідальність неповнолітніх.

  • Що таке відповідальність? (Це необхідність, обов’язок відповідати за свої дії та вчинки, бути відповідальним за них).

Кримінальне законодавство неповнолітніми визначає осіб, яким на час вчинення злочину виповнилося 14 років, але не виповнилося 18 років.

Види відповідальності:

- попередження

- штраф

- громадські роботи

- виправні роботи

- арешт

- позбавлення волі.

На законодавчому рівні передбачені:

  • Адміністративна (це відповідальність за правопорушення)
  • Кримінальна (це відповідальність за скоєння злочинів)

Адміністративна відповідальність щодо неповнолітніх настає з 16 років за правопорушення, розпиття спиртних напоїв у громадських місцях, у закладах громадського харчування, куріння у невстановлених місцях.

 Кримінальна відповідальність настає також з 16 років, але з 14 років за : вбивство, заподіяння тілесних ушкоджень, зґвалтування, пограбування, розбій, крадіжку, злісне хуліганство, умисне вчинення дій, що можуть призвести до аварії потяга, автобуса, умисне знищення майна.

 Приклад для обговорення:

  1. Діти відпочивали на узліссі поблизу пшеничного лану. Запалили костер, смажили картоплю, сосиски, але не догледіли, і раптом запалало все поле. (Чи навмисне підпалили поле діти? Хто буде відповідати за правопорушення?)
  2. Школярі заради розваги порізали обшивку сидіння у шкільному автобусі, їх зловив водій і викликав поліцію. (Яке покарання загрожує дітям?).

2. Перегляд відеоролика про кримінальну відповідальність неповнолітніх  

(https://www.youtube.com/watch?v=50Mjx1g0uhk

V.Підведення підсумків

1. Заключне слово

Отже, ви знаходитесь у складному перехідному віці (13- 14 років). Це період, коли людина ще довго залишається в становищі, коли вона вже не дитина, але ще і недорослі і повністю залежите від дорослих. У цей період виявляються пізнавальні процеси, цікавість, копіювання, прагнення до самостійності, звільнення від «полону» дорослих.

 У країні нині дуже сумна статистика: засуджено близько 100 тисяч підлітків, близько 500 тисяч взято на облік у поліцію. Щоб не стати заручником ситуації, ви повинні дбати про своє життя, думати про наслідки своїх вчинків.

2. Бліц-опитування :

  • Яка особа вважається неповнолітньою? (якій не виповнилося 18 років)
  • З якого віку настає адміністративна відповідальність? (з 16 років)
  • З якого віку настає кримінальна відповідальність ? (з 14,16 років)
  • За які злочини можуть покарати з 14 років? (тяжкі та особливо тяжкі злочини)
  • Прогуляти уроки, яка відповідальність? (Адміністративна відповідальність)
  • Розбити вуличний ліхтар? (Адміністративна відповідальність)
  • Розмалювати стіни школи? (Адміністративна відповідальність)
  • Зробити неправдивий виклик до спецслужб? (Адміністративна/кримінальна відповідальність)

VІ.Різне

  • Перевірка щоденників (наявність розкладу, оцінок, підпису батьків)
  • Бесіди з попередження дитячого травматизму (із записом до щоденника)
  1. Дії населення при виявленні газу

https://www.youtube.com/watch?v=Bq0ifizKggQ

  1. Рух за сигналами регулювальника

https://www.youtube.com/watch?v=Y6g0Xve6u0o&t=13s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Книга «Конституція України. Станом на 25.10.2021 року» – , купити за ціною  50.00 на YAKABOO: 978-617-673-240-2


Правопорушникце особа людини, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, яке заборонено законом.


 

Соціальне середовище це уклад життя людей, включає їх працю, суспільно - політичну діяльність, побут, рівень життя, духовну атмосферу.

  •   вулиця
  •   транспорт
  •   перехід дороги,
  •   магазин
  •   серед однолітків
  •   школа

Відповідальність 

               неповнолітніх:

 

  •   адміністративна

(відповідальність за правопорушення)

  •         кримінальна

(відповідальність за скоєння злочинів)

Що таке відповідальність?

Це необхідність, обов’язок відповідати за свої дії та вчинки, бути відповідальним за них.

 

 

 

 

Види відповідальності:

- попередження

- штраф

- громадські роботи

- виправні роботи

- арешт

- позбавлення волі.

16

років

14

років

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку