Година спілкування "Україна - європейська держава"

Про матеріал
Година спілкування . Місце України в європейській спільноті.Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; її розташування на карті Європи; визначити протяжність кордонів України; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість.
Перегляд файлу

Тема: «Україна-європейська держава»»

Мета: Поглибити  знання  учнів про нашу державу – Україну;  її розташування на карті Європи; визначити протяжність кордонів України; формувати громадянські якості: патріотизм,  людяність,  працьовитість. Закріплення знань про державну символіку (Герб, Прапор, Гімн); формування ціннісного ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, виховувати любов до Батьківщини.

Обладнання: комп’ютер, глобус, символи України, карта України, плакати, таблиці, мультимедійні матеріали (відеокліпи, записи пісень про Україну), звукозаписи,  презентація , картки для роботи.

Хід  уроку

І.  Організація навчальної діяльності

Учитель: Доброго дня, мої любі діти,

Як ви підросли і змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

І називатись 4-Б клас.

Вступне слово вчителя: 

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без батьківщини.

Запитання:

  • Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
  • Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому першому уроці? (Про нашу Батьківщину – Україну.)

На дошці з’являється слово (Україна)

ІІ. Оголошення теми першого уроку

Сьогодні ми пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.

ІІІ. Основна частина заходу

«Говоримо про Батьківщину»

А що для кожного з вас, діти, означає слово Україна? (Діти висловлюють свої думки.)

Інтерактивна гра «Асоціативний кущ»

Складіть «Асоціативний Кущ» до слова Україна. (Рідна земля, наш спільний дім, Батьківщина, держава, мій край, найрідніша країна, тато, мама, життя, краса і т.д.)

(На дошці з’являється таблиця)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-604-1.jpg

Учитель: Україна, Батьківщина, Вітчизна, рідний край… Ці слова дорогі кожній людині нашої країни.

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на землі!

А хто з вас знає як з’явилася наша країна?

Існує така легенда

Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.

От вони і прийшли до Бога, а Він у цей час молився й вони не сміли йому заважати. По якісь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, гарні. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, – відповіли наші предки, – там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи, усе. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні -дістанеться ворогові».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.

Учитель: Український народ протягом багатьох століть творив культуру і символіку нашої держави. У цьому і полягає наша самобутність. Своєю символікою ми вирізняємося з-поміж інших країн світу. (На дошці зображення символів України)http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-604-2.jpg

Герб – символ влади, золотий тризуб на синьому тлі. Він символізує Любов, Життя і Мужність. У тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя.

Прапор України. (Перегляд мультимедійного кліпу на пісню А.Князь Жовте поле, синє небо)

  • Якої він форми?
  • Які кольори ви бачите на ньому?
  • Можливо, хтось із вас знає, що символізують ці кольори?

Національний прапор України – синьо – жовтий стяг.

Жовтий колір – це колір пшеничного поля, це колір сонця, символ достатку українського народу. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба.

Гімн – це головна пісня держави. З гімну починають свята, урочисті події.

В основу сучасного Державного Гімну України покладено мелодію пісні XIX століття Михайла Вербицького «Ще не вмерла України…», автор слів – Павло Чубинський.

Державними символами є герб, прапор, гімн, які уособлюють історію, сутність Вітчизни.

Учитель: А зараз давайте проведемо  вікторину «Хто знає…»

  • Яка площа України? (603,7 тисячі км3.)
  • Яке  місто є столицею нашої держави? (Київ)
  • А які найбільші міста нашої країни ви знаєте? (Київ, Харків, Дніпро, Одеса та інші)
  • На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)
  • Як називається Основний Закон нашої держави?(Конституція України)
  • Яка мова в Україні є державною? (Українська)
  • Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)
  • А які річки ви ще знаєте? (Дунай, Південний Буг, Сіверський Донець)
  • Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)
  • Державний Герб України – це… (Тризуб)
  • Якого кольору  Державний  Прапор України? (Синьо-жовтого)
  • Урочиста  пісня  нашої  держави – це… (Гімн України)
  • Який кущ вважають народним символом України?(Калина)
  • Найвищі  гори в Україні – це… (Карпати)
  • Кого в родині  називають  берегинею? (Матусю)
  • Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи  в дорогу? (Вишитий рушник)
  • З чим  українці  зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
  • А хто знає, скільки людей живе в Україні? (Біля 45 млн. осіб.)
  • Коли було прийнято Акт проголошення Незалежності України? (24 серпня 1991 року)

Учитель: Суверенна Україна увійшла в сім’ю європейських народів після здобуття незалежності в 1991р. Де ж знаходиться наша країна? Що таке Європа? Де вона знаходиться? І що ж це за Європейський союз, куди прагнуть вступити багато країн, серед яких є наша Україна?

Коли ми подивимось на модель нашої планети – глобус, то побачимо там багато материків. Один із них – Євразія. Він має 2 частини  Європу і Азію. Європа – частина світу, що займає більшу частину материка Євразія. Площа Європи становить понад 10,5 млн км², населення — близько 730 млн осіб.

Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей. Щоб пройти територію нашої країни  з заходу на схід,  долаючи щодня 30 км, потрібно 90 днів. Наша Батьківщина межує з сімома країнами. (Росія, Білорусія, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова). Південну частину омивають води Чорного і Азовського морів, де проходять водні кордони з азіатськими країнами. (Туреччина, Болгарія, Грузія та інші).

Україна  – єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Нашу державу часто називають серцем Європи, адже центр Європи знаходиться на нашій території. Україна – держава європейська не тільки за географічним положенням, але і за історичними, етнічним, культурним і духовним корінням. Вона – частина єдиного європейського простору.

Україна є суверенною, незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Хоча поки наша держава не є членом ЄС, проте ми з вами можемо називатися європейцями. Адже наш народ поділяє європейські цінності.

Що означає бути європейцем?

  • це бути патріотом своєї держави;
  • це поважати людей інших національностей, з повагою ставитися до їх звичаїв і традицій;
  • це прагнення миру у всьому світі;
  • дотримання законів;
  • це свобода слова й вибору, але не вседозволеність.

Отже майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу. (Перегляд відеокліпу Європейська Україна)

Гра «Опиши Україну»

Діти, передаючи мікрофон по колу, скажіть гарні слова про рідну неньку Україну (безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружна й т. д.)

А тепер давайте зробимо колаж, застосувавши листи-побажання нашій країні, які ми підготували до цього уроку.

(Учні створюють колективний колаж)

У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитина побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, які радували серце своїм розмаїттям.

Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно.  Тільки в рідному краю людина почуває себе захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома.

Де б хто не був, все одно повертається до своїх батьків, до свого дому, в свій рідний край, на свою Батьківщину, на рідну Україну. Кожна людина має свою Батьківщину, яку любить понад усе на світі. ЇЇ не можна ані купити, ані заслужити, вона одна у кожного і дається йому від народження.  А ми живемо в Україні, і ми всі разом — український народ. Україна починається з самих нас, наших близьких. Кожен з нас повинен пам’ятати, що ми громадяни України, що ми сини і дочки нашої держави.

  • Чи вважаєте ви себе громадянами?

Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.

Учитель: Любі діти! Кожен із вас творить своє майбутнє, а водночас майбутнє нашої країни. Хоча ви тільки школярі, та на вас покладена велика відповідальність гарно вчитися, щоби у майбутньому стати розумними, працьовитими, творчими, а також здоровими громадянами нашої держави.

У  вас  на  партах-символи. Своїми  символами  ми обігріємо, обіймемо  нашу  Україну, щоб ваші  добрі  слова, побажання, добрі  вчинки  дійшли  до  серця  кожного громадянина України і  від  цього  люди  стали добрішими  і  настав, такий довгоочікуваний  мир  і спокій. Прикріпіть  їх  на  карту  України.

Вправа «Обійми Україну своїм теплом»

(Діти  прикріплюють символи україночки та українця, промовляють: «Хто там говорить, що й сам невпевнений, ким був я і як я звуся? Я – українець, Я – європеєць і цим горджуся!»)

ІV. Підсумок уроку

  • Що  найбільше  запамʹяталось  на  уроці?
  • Які  висновки  зробили  для  себе?

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Україна-європейська держава»

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель 4 –Б класу

О.Т.Ткаченко