Година спілкування «Україно, моя Україно! Я для тебе на світі живу!»

Про матеріал
методична розробка години спілкування «Україно, моя Україно! Я для тебе на світі живу!» для учнів початкової школи, вихованців групи продовженого дня та ДНЗ
Перегляд файлу

 Година спілкування  «Україно, моя Україно! Я для тебе на світі живу!»

      Мета:

  • формувати в учнів відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • виховувати гордість за приналежність до українського народу, повагу до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.

Обладнання:  карта України, малюнки  українського віночка, стрічки з написами, картки  зі словами (для роботи у групах), ілюстрації квітів, мікрофон.

Хід заходу

І. Організаційний момент

Вихователь.  Перед тим, як розпочати нашу годину спілкування, давайте привітаємо один одного та пограємо в гру.

Гра «Передай по колу сонечко»

Сонечко по колу передавай,

Імена друзів називай.

 

Вихователь.Діти, повторимо наш девіз:     

 

Неповторні ти і я,

Разом ми одна сім’я,

Добре нам у мирі жити,

Гарно вчитись і дружити.  

 

Вихователь.Відгадайте загадку:    

 

У всьому світі – кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна …….(Україна).

ІІ. Основна частина

 Вихователь. Сьогодні  на годині спілкування ми будемо з вами вести мову про чарівну, багату та щедру, нашу рідну землю, про неньку – Україну. Кожен з вас живе серед  дорогих та близьких людей. Тато, матуся,брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка. Вся ваша рідня становить ваш рід. Рід від роду – то народ України. Від любові до своєї родини починається любов до  свого народу, до своєї держави  - України. Прочитаємо разом тему : «Україно, моя Україно! Я для тебе на світі живу!». Я хочу, щоб, коли закінчився наш захід , ви стали  добрішими, любили свій край, свій народ, пам’ятали, якою ціною дістається нам світле майбутнє.

 Інтерактивна гра «Асоціативний кущ»

Вихователь. Що ви уявляєте промовляючи слово Україна? http://perego-shop.ru/gallery/images/1921925_venok-na-golovu-raskraska.jpgУ вас на парті є малюнок  віночка. Запишіть ці слова у середині віночка.

 

 

 

 

 

Вихователь.  Діти, то що ж таке Батьківщина? (край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; школа, вулиця, на якій я живу; моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка).

  •                 А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і злагоді? (Треба бути справжнім патріотом, громадянином своєї Вітчизни)
    - А що ж таке патріотизм? (відповіді учнів)

Вихователь.  Ось тлумачення слова «патріотизм»  –  це любов до Батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам)  (Вчитель кріпить до дошки визначення)

- Підніміть руки хто себе вважає патріотом?  А чому? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.) 

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо

 

свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини за 1 хвилину

Вікторина  «Моя Україна»

       Яке місто є столицею нашої держави?  (Київ)

       Назвіть державні символи України?   (Герб, Гімн, Прапор)

       Який кущ вважають народним символом України?   (Калина)

       На честь кого було названо місто Київ?   (На честь брата Кия)

       Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)

       Яка мова в Україні є державною?   (Українська)

       Яка найбільша річка в Україні?   (Річка Дніпро)

       Державний Герб України –  це...   (Тризуб)

       Якого кольору Державний Прапор України?   (Синьо-жовтого)

       Урочиста пісня нашої держави –  це...   (Гімн України)

       Найвищі гори в Україні –  це...   (Карпати)

       Кого в родині називають берегинею?   (Матусю)

       Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю,  виряджаючи в дорогу?   (Вишитий рушник)

       З чим українці зустрічають гостей?     хлібом-сіллю)

       Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)

       Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

    людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї,

 

віддана своєму народові. (патріот).

 

Гра «Бабусина скринька»

Вихователь.  – Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, які близькі кожному українцю.

 

Робота в групах.

Вихователь.  - Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться українці.

 

Плов, вареник , драник;

C:\Users\Admin\Pictures\Новая папка\hello_html_m3d8cc8f5.jpgЛелека, слон, мавпа;

Пальма, калина, ялина;

Вишитий рушник , віяло, матрьошки;

Береза, клен, верба ;

Місяць, зірка, тризуб;

Чорнобривці, кактус, гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка

 

(діти працюють в парах, підкреслюють на картках потрібні слова).

 

Вихователь.  - Ми не поклали в скриню ще один найцінніший скарб українського народу. А що це ви згадаєте,  коли прослухаєте легенду про Україну.

 

ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ

Автор:Коли це все було – ніхто не знає,

Але легенда так розповідає:

Надумав Бог про всіх подбати,

Талантами людей обдарувати.

Французам дав красу та елегантність,

А німцям – дисципліну та педантність.

Любов до моря дарував англійцям,

Росії – владність, А голландцям – квіти.

Ну, як таким дарункам не радіти!

Підвівся Бог зі свого трону,

Вдоволено поправив він корону.

І тут побачив дівчину в куточку,

Одягнену у вишиту сорочку.

Бог: – Чом плачеш ти?

 Як звуть тебе, дитино?

Автор:Вона відповіла:

В своїй землі немає правди й волі!

 

Дівчина: – Я – Україна.

А плачу, Боже, бо не бачу меж

Від пролитої крові і пожеж.

Чому, скажи мені, така зла доля?

Бог: – Так от яка історія твоя!

Та тільки всі роздав таланти я,

 Скоріше треба було підійти…

Автор: І тут дівчина вже хотіла йти,

Та Бог підняв правицю, зупинив.

І з дівчиною знов заговорив:

Бог: – Неоціненний скарб один я маю,

Уславить він тебе у світі, знаю.

Бери його та бережи.

Це – пісня.

 Автор: Взяла дарунок, до грудей притисла

І понесла ту пісню по межі:

Усі :«Нам, Боже, Україну, збережи!».

 

 

 

(Діти співають пісню «Будемо козаками» сл.та муз. А.Загрудного)
Вихователь.  А хто пам’ятає, що ми поклали у скриню  перед піснею?

(віночок)

Учень 1.

У віночку нашім

Різнобарвні квіти –

Символ України

І дарунок літа.

Учень 2.

Тож усім на нього

Подивитись любо:

Гілочку зелену

Узяли у дуба,

Учень 3.

Квіточку любистку,

Щоб усіх любили,

У барвінку листя,

Аби довго жили.

 

Учень 4.

Чорнобривців квіти,

Щоб чорніли брови,

Кетяги калини –

Для краси й любові.

Учень 5.

У вінок вплітають

Колосочки жита,

Щоб могли багато

І в достатку жити.

Учень 6.

А в червонім маку,

Що цвіте у полі,

Кров людей, пролита

У боях за волю.

.

Вихователь. А зараз ми домалюємо український  віночок. До віночка в'язали кольорові стрічки. Посередині світло-коричнева стрічка – символ землі-годувальниці, ліворуч і праворуч від неї дві жовті – символ сонця, за ними світло і темно-зелена –  символи живої природи, краси і юності. Далі синя й блакитна – символи води і неба. Потім з одного боку жовтогаряча – символ хліба, а з другого  фіолетова – символ розуму,  потім малинова – символ щирості та рожева – символ багатства. По краях в'язали білі стрічки – символ чистоти. На лівій внизу вишивали Сонце, а на правій – Місяць.

1  учень:  Безсмертник – символ здоров'я.

2  учень:  Деревій – нескореності.

3 учень:  Барвінок –  життя й безсмертя людської душі.

4 учень:  Цвіт вишні та яблуні – символ материнської відданості.

5 учень:  Калина – символ краси та дівочої вроди.

6  учень: Любисток і волошка – відданості та вірності.

7 учень: Ромашка – символ дівочої чистоти.

8 учень:  Ружа, мальва та півонія – віри, надії та любові.

9 учень:  Хміль (вусики) – символ гнучкості та розуму.

10 учень:  Цвіт маку долучають у вінок ті дівчата, у чиїх родинах хтось загинув у боротьбі з ворогом. Мак – символ печалі і смутку.

Учень 7.

Є ще різні квіти

В нашім ріднім краї,

Їх веселе літо

У вінок вплітає .

ІІІ Підсумок заходу

Вихователь. Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави,  для її слави, свободи, незалежності та миру.

Вправа «Мікрофон»

Учні формулюють відповідь на запитання

«Якби я був президентом України я б… »

1 учень:  Як хочеться, щоб тихо ніч пройшла!

2 учень:  Як хочеться, щоб світлий день настав!

3 учень:  Щоб Україна в мирі зажила.

4 учень:  І щоб ніхто нікого не вбивав! . 

Вихователь. Ми живемо в Україні - волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку