Година спілкування «Україно, моя Україно! Я для тебе на світі живу!»
Мета:
Обладнання: карта України, малюнки українського віночка, стрічки з написами, картки зі словами (для роботи у групах), ілюстрації квітів, мікрофон.
Хід заходу
І. Організаційний момент
Вихователь. Перед тим, як розпочати нашу годину спілкування, давайте привітаємо один одного та пограємо в гру.
Гра «Передай по колу сонечко»
Сонечко по колу передавай,
Імена друзів називай.
Вихователь. – Діти, повторимо наш девіз:
Неповторні ти і я,
Разом ми одна сім’я,
Добре нам у мирі жити,
Гарно вчитись і дружити.
Вихователь. – Відгадайте загадку:
У всьому світі – кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна – єдина.
Це наша славна …….(Україна).
ІІ. Основна частина
Вихователь. Сьогодні на годині спілкування ми будемо з вами вести мову про чарівну, багату та щедру, нашу рідну землю, про неньку – Україну. Кожен з вас живе серед дорогих та близьких людей. Тато, матуся,брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка. Вся ваша рідня становить ваш рід. Рід від роду – то народ України. Від любові до своєї родини починається любов до свого народу, до своєї держави - України. Прочитаємо разом тему : «Україно, моя Україно! Я для тебе на світі живу!». Я хочу, щоб, коли закінчився наш захід , ви стали добрішими, любили свій край, свій народ, пам’ятали, якою ціною дістається нам світле майбутнє.
Інтерактивна гра «Асоціативний кущ»
Вихователь. Що ви уявляєте промовляючи слово Україна? У вас на парті є малюнок віночка. Запишіть ці слова у середині віночка.
Вихователь. Діти, то що ж таке Батьківщина? (край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; школа, вулиця, на якій я живу; моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка).
Вихователь. Ось тлумачення слова «патріотизм» – це любов до Батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам) (Вчитель кріпить до дошки визначення)
- Підніміть руки хто себе вважає патріотом? А чому? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.)
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо
свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини за 1 хвилину
Вікторина «Моя Україна»
• Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
• Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)
• Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
• На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)
• Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)
• Яка мова в Україні є державною? (Українська)
• Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)
• Державний Герб України – це... (Тризуб)
• Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)
• Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)
• Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)
• Кого в родині називають берегинею? (Матусю)
• Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)
• З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
• Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)
• Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
• людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї,
віддана своєму народові. (патріот).
Гра «Бабусина скринька»
Вихователь. – Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, які близькі кожному українцю.
Робота в групах.
Вихователь. - Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться українці.
Плов, вареник , драник;
Лелека, слон, мавпа;
Пальма, калина, ялина;
Вишитий рушник , віяло, матрьошки;
Береза, клен, верба ;
Місяць, зірка, тризуб;
Чорнобривці, кактус, гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка
(діти працюють в парах, підкреслюють на картках потрібні слова).
Вихователь. - Ми не поклали в скриню ще один найцінніший скарб українського народу. А що це ви згадаєте, коли прослухаєте легенду про Україну.
ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ Автор:Коли це все було – ніхто не знає, Але легенда так розповідає: Надумав Бог про всіх подбати, Талантами людей обдарувати. Французам дав красу та елегантність, А німцям – дисципліну та педантність. Любов до моря дарував англійцям, Росії – владність, А голландцям – квіти. Ну, як таким дарункам не радіти! Підвівся Бог зі свого трону, Вдоволено поправив він корону. І тут побачив дівчину в куточку, Одягнену у вишиту сорочку. Бог: – Чом плачеш ти? Як звуть тебе, дитино? Автор:Вона відповіла: В своїй землі немає правди й волі!
|
Дівчина: – Я – Україна. А плачу, Боже, бо не бачу меж Від пролитої крові і пожеж. Чому, скажи мені, така зла доля? Бог: – Так от яка історія твоя! Та тільки всі роздав таланти я, Скоріше треба було підійти… Автор: І тут дівчина вже хотіла йти, Та Бог підняв правицю, зупинив. І з дівчиною знов заговорив: Бог: – Неоціненний скарб один я маю, Уславить він тебе у світі, знаю. Бери його та бережи. Це – пісня. Автор: Взяла дарунок, до грудей притисла І понесла ту пісню по межі: Усі :«Нам, Боже, Україну, збережи!».
|
(Діти співають пісню «Будемо козаками» сл.та муз. А.Загрудного)
Вихователь. А хто пам’ятає, що ми поклали у скриню перед піснею?
(віночок)
Учень 1. У віночку нашім Різнобарвні квіти – Символ України І дарунок літа. Учень 2. Тож усім на нього Подивитись любо: Гілочку зелену Узяли у дуба, Учень 3. Квіточку любистку, Щоб усіх любили, У барвінку листя, Аби довго жили.
|
Учень 4. Чорнобривців квіти, Щоб чорніли брови, Кетяги калини – Для краси й любові. Учень 5. У вінок вплітають Колосочки жита, Щоб могли багато І в достатку жити. Учень 6. А в червонім маку, Що цвіте у полі, Кров людей, пролита У боях за волю. . |
Вихователь. А зараз ми домалюємо український віночок. До віночка в'язали кольорові стрічки. Посередині світло-коричнева стрічка – символ землі-годувальниці, ліворуч і праворуч від неї дві жовті – символ сонця, за ними світло і темно-зелена – символи живої природи, краси і юності. Далі синя й блакитна – символи води і неба. Потім з одного боку жовтогаряча – символ хліба, а з другого фіолетова – символ розуму, потім малинова – символ щирості та рожева – символ багатства. По краях в'язали білі стрічки – символ чистоти. На лівій внизу вишивали Сонце, а на правій – Місяць.
1 учень: Безсмертник – символ здоров'я.
2 учень: Деревій – нескореності.
3 учень: Барвінок – життя й безсмертя людської душі.
4 учень: Цвіт вишні та яблуні – символ материнської відданості.
5 учень: Калина – символ краси та дівочої вроди.
6 учень: Любисток і волошка – відданості та вірності.
7 учень: Ромашка – символ дівочої чистоти.
8 учень: Ружа, мальва та півонія – віри, надії та любові.
9 учень: Хміль (вусики) – символ гнучкості та розуму.
10 учень: Цвіт маку долучають у вінок ті дівчата, у чиїх родинах хтось загинув у боротьбі з ворогом. Мак – символ печалі і смутку.
Учень 7.
Є ще різні квіти
В нашім ріднім краї,
Їх веселе літо
У вінок вплітає .
ІІІ Підсумок заходу
Вихователь. Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності та миру.
Вправа «Мікрофон»
Учні формулюють відповідь на запитання
«Якби я був президентом України я б… »
1 учень: Як хочеться, щоб тихо ніч пройшла!
2 учень: Як хочеться, щоб світлий день настав!
3 учень: Щоб Україна в мирі зажила.
4 учень: І щоб ніхто нікого не вбивав! .
Вихователь. Ми живемо в Україні - волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.