21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Година спілкування "Від матері доні добро передати"

Про матеріал
Дана розробка години спілкування спрямована на розширення й поглиблення знань учнів про значення матері в житті людини, виховання в них поваги та любові до матері, турботливого ставлення до неї.
Перегляд файлу

Година спілкування

«Від матері доні добро передати»

Мета: розширити й поглибити знання учнів про значення матері в житті людини; виховувати в них повагу та любов до матері, турботливе ставлення до неї.

Хід години спілкування

І. Вступне слово вчителя

         - Коротке це слово – мама, але які надлюдські глибини скарбів містить воно в собі! Все її життя із серця бє великим невичерпним джерелом безкорисна любов до своїх дітей. Усе її життя – це терпіння, безмежна самопожертва, пробачання провин. Із добра й любові створили матір.

Звучить аудіозапис пісні П.Майбороди «Рідна мати моя».

      - Що ви уявляєте, коли вимовляєте слово мама? (Ніжні руки, теплі, ласкаві слова, привітне обличчя, радість у домі, смачну їжу, солодощі, чистий одяг).

      - То ви любите своїх мама? А за що? (за те, що вони є; за те, що вони нас жаліють; за те, що вони – мами.)

      Мати… Це перше слово, яке з радістю та усмішкою вимовляє дитина. Мама… Це те слово, яке найчастіше повторює людина у хвилини страждання і горя. Матерів мільйони, і кожна несе в серці любов. І кожний із вас скаже: «Найкраща мама – моя, бо безмежна її ніжність.»

Якби люди навчилися берегти доброту, ніжність і любов, що випромінюють серця матерів, усі на цій планеті були б щасливими.

ІІ. Бесіда

  • Які загальні якості є у всіх на світі мам?
  • Якими словами ви зустрічаєте маму, коли вона звідки-небудь повертається?
  • Як мама зустрічає вас після розлуки?
  • Розкажіть про найдорожчий для вас мамин подарунок.
  • Розкажіть, як мама переживає за вас, коли ви хворієте або у вас якісь проблеми.
  • Чи переживаєте ви за маму, коли в неї труднощі або вона хворіє?
  • Уявіть, що ви приходите додому, а мама сумна, у неї поганий настрій. Які слова треба дібрати, щоб утішити її, допомогти їй?

ІІІ. Творче завдання «Мамина посмішка»

      Учитель просить учнів висловити словами те, що вони відчувають, коли мама усміхається. Наприклад: радість, ніжність, заспокоєння, щастя, тепло. Усі ці слова записуються на дошці. Потім учні, працюючи у групах або індивідуально, складають гімн маминій усмішці й кожен малює свою маму.

ІV. Робота з прислівями.

  • Святе слова – рідна матір.
  • За науку – цілуй маму в руку.
  • Шануй рідну неньку – буде тобі скрізь гладенько.
  • У дитини заболить пальчик, а в матері серце.

V. Творче завдання «Образ мами»

       Учитель пропонує учням скласти збірний образ мами. По рядах він пускає три невеликі аркуші паперу (по аркушу на ряд), які учні, заповнивши, скручують у вигляді сувою.

      Кожний має відповісти на одне запитання: що я найбільше люблю у своїй мамі?

      По закінченні роботи вчитель читає написане. Виходить збірний образ мами, який учитель, підбиваючи підсумки, коментує.

VІ. Заключне слово вчителя.

      Завершити годину нашого спілкування можна словами Яреми Гояна: «Материнський образ являється дітям з любові, встає із сивих туманів віків, із синяви неба і золотавих надвечірї’в, з вишневого цвітіння і калинової задуми. То випливає на небо нашої вічності одне-однісіньке слово, як сонце – Мати! – і купається в сльозі, й відроджується зі сльози, і світиться в сльозі, веселковими барвами дитинної ніжності: Мати, Мама, Мамунця, Мамуня, Мамуся, Мамочка, Мамонька, Матінка, Матіночка, Матуся, Матусенька, Ненька, Неня, Ненечка…»

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку