Розробка сценарію години спілкування «Вікторина «Бережи себе» пропонується для роботи вчителям початкових класів та вихователям для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Завдання вчителя повторити Правила Дорожнього Руху, основні правила поведінки в небезпечних ситуаціях. Розвивати спостережливість, увагу під час практичних вправ. Виховувати бажання дотримуватися правил безпечної поведінки; берегти власне здоров'я і здоров'я оточуючих.
Вікторина
"Бережи себе"
(правила з безпеки життєдіяльності)
Підготувала:
вчитель початкових класів
Криворізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 48
Морозова Вікторія Петрівна
Мета: повторити ПДР, основні правила поведінки в небезпечних ситуаціях; розвивати спостережливість, увагу;
виховувати бажання дотримуватися правил безпечної поведінки;
берегти власне здоров’я і здоров’я оточуючих.
Обладнання:картинки за темою вікторини; картинки-відгадки; таблиця номерів служб порятунку; смайлики «Безпека».
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми виховної години. Вікторина «Бережи себе».
Якщо виникла пожежа :
1.Ваші дії , якщо виникла пожежа:
А) забігти якомога далі; Б) сховатися в затишному місці;
В) подзвонити за номером «101» , вказати точну адресу і пояснити , що горить.
2. Якщо кімната в диму:
А) викличу пожежників; Б) сховаюся у шафу;
В) закрию ніс вологою ганчіркою і залишу приміщення.
3. Які речі не можна заливати водою:
А) одяг; Б) стіл; В) телевізор.
4. Чому залишаючи приміщення, треба пересуватися по підлозі:
А) із обережності, щоб не впасти; Б) біля підлоги менша температура;
В) біля підлоги менше диму.
Якщо ти пішохід
1.Назвати послідовність зміни кольорів на світлофорі.
2.Де повинні ходити пішоходи, якщо відсутній тротуар:
А) по правій стороні дороги; Б) по правому краю дороги;
В) по лівому узбіччю назустріч транспорту.
3.Де дозволяється кататися на лижах і санчатах:
А) по дорозі, яка призначена для пішоходів;
Б) в спеціально відведених місцях; В) по правій стороні дороги.
4.В які ігри можна грати на проїжджій частині:
А) в малорухомі; Б) на дорозі не можна грати; В) тільки в інтелектуальні.
Якщо ти на прогулянці:
1.Скільки людей може їхати на велосипеді:
А) два; Б) скільки вміститься ;
В) один чи два, якщо обладнане місце для сидіння другого пасажира ;
2.Як вести себе, якщо йдеш по вулиці один:
А) пригощу незнайому тварину печивом, що б погратися з нею;
Б) якщо будуть пропонувати сісти в незнайому машину, не підійду до машини;
В) по дорозі буду розмовляти з усіма незнайомими людьми, щоб не було нудно;
3.Яку допомогу необхідно надати другу, коли він сильно забився:
А) прикласти холод і повідомити дорослим;
Б) зробити масаж або розтерти забити місце;
В) заспокоїти товариша продовжити гру.
Якщо ти вдома один:
1.Що ти будеш робити, якщо відчуєш сильний запах газу:
А) найперше вимкну світло і перевірю звідки пахне газом;
Б) піду і понюхаю звідки пахне газом;
В) подзвоню за номером «104», вийду на подвір’я і зачекаю , коли приїде служба газу.
2.Якщо раптом задимів телевізор, що ти зробиш:
А) заллю телевізор водою; Б) вибіжу з дому і буду кликати сусідів;
В) відключу струм , накину ковдру на телевізор і подзвоню за номером «101».
3.Як ви вчините, якщо ви облилися окропом:
А) змастю місце опіку маслом або іншим підручним засобом;
Б)швидко охолоджу місце опіку холодною водою з – під крану;
В) просто накладу марлеву пов’язку і подзвоню мамі.
4.Якщо в двері подзвонила незнайома людина:
А) не відкрию нікому дверей, крім того в батьків є ключі;
Б)відкрию і запитаю, що їй потрібно; В)якщо скажуть, що з якоїсь служби – відчиню.
ІІІ. Інтерактивна вправа «Допоможи хлопчику»
Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж. (Діти мають відреагувати оплесками).
Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)
- Діти, а чому ви попереджаєте, Данилка?
Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.
- Чому так відбувалося? (Педагог вислуховує відповіді і нагадує правила, як необхідно рухатися по тротуару).
Часу до початку уроків залишалось мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу. (Пауза)
Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)
- А зараз, що неправильно робив Данилко? А ось і школа! З вашою допомогою Данилко безпечно добрався до школи. А могла би статися і біда. Сьогодні ми часто чуємо, що діти потрапляють у ДТП.
ІV. Розв'язання проблемних ситуацій
1.На канікули Сашко з Марійкою вирішили поїхати до бабусі в село. Марійка перед від’їздом вирішила повторити правила дорожнього руху. Побачивши це, Сашко засміявся: « Ну й кумедна ти, сестричко! Ми ж їдемо в село, який там рух? В селі не обов’язкові правила!»
Завдання: 1.Доведіть Сашкові, що Марійка права. 2. Змоделюйте ситуацію, в яку міг би потрапити Сашко, якщо його не переконати.
2. На вокзал Марійка і Сашко могли добратися автобусом, або трамваєм.
«Давай повторимо правила, - запропонувала Марійка, - ти вивчи, як правильно себе поводити вийшовши з автобуса, а я – з трамвая». « Навіщо ще мені повторювати, - відповів Сашко, - яка різниця, автобусом ми їхатимемо, чи трамваєм, правила однакові!»
Завдання: 1. Чи правий Сашко? 2. Уявіть собі ситуацію, якщо діти їхатимуть трамваєм. Яка небезпека чекає на них, якщо ви не зможете переконати Сашка?
3. До бабусиного села діти їхали автобусом. Перед від’їздом Сашко купив у буфеті автовокзалу пляшку пепсі і цукерки. Випивши напій, він приготувався викинути порожню пляшку у вікно. Але не встиг, тому, що Марійка вчасно його зупинила.
Завдання. 1. Доведіть, що це велика удача, що Марійка встигла.
2. Змоделюйте наслідки, якби вона не встигла.
4. Сашкові купили велосипед. Марійка запропонувала повторити правила користування велосипедом. «Навіщо, - засміявся Сашко, - велосипед – не автомобіль, правила не потрібні!»
Завдання: 1.Сформулюйте Сашкові правила їзди на велосипеді.2.Змоделюйте ситуації, у які може потрапити хлопчик, якщо ви його не переконаєте.
V. Розгадування загадок
1. Біжать чотири брати і один одного не можуть наздогнати. (Колеса)
2. Як переходиш вулицю, то завжди зупинись,
І перш за все з увагою на мене подивись.
Я шлях вкажу надійний, де небезпек нема.
Трикольорові очі я маю недарма… (Світлофор)
3. Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Автобус, трамвай, тролейбус)
4. Тримаюсь лише на ходу, а як зупиниш – упаду. (Велосипед)
5. Підморгне зеленим оком – ми йдемо, підморгне червоним оком – стоїмо. (Світлофор)
6. З рогами, а не коза, є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль, з дзвоником, а не двері. (Велосипед)
7. Полотно, а не доріжка, кінь біжить сороконіжка. (Поїзд)
8. Довгий хвіст дугою тягне за собою (Тепловоз).
VІ. Робота з малюнками «Чи правильно ведуть себе діти».
— Діти, ви сьогодні добре попрацювали. Кожний із вас приймав участь у вікторині «Бережи себе». А зараз ваше завдання підвести підсумок нашої вікторини.
— Найбільше під час вікторини мені сподобалося….
— На занятті я дізнався…..
— Тепер я обов’язково….
VІІ. Підведення підсумків.