Ліцей Новгородківської селищної ради
Година спілкування для
5-их класів з теми:
«Вогонь – друг, вогонь - ворог»
Підготувала:
класний керівник 5-А класу
Притула А. Л.
2022 рік
Мета: розширювати уявлення учнів про причини виникнення пожежі;
учити передбачати наслідки своїх дій;
спонукати до виконання правил протипожежної безпеки;
навчати правильно діяти під час пожежі, зберігаючи здоров'я й життя;
виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в парах і групах, прислухатись до думки інших.
Форми роботи:
Хід роботи:
І. Організаційна частина.
ІІ. Вступна частина.
Діти, традиційно у листопаді кожного року в нашому навчальному закладі проходить Тиждень пожежної безпеки, під час якого ми повторюємо правила поводження з вогнем, щоб не зазнати біди.
Вчитель: Послухайте та відгадайте загадки:
Шипить, злиться, води боїться.
***
Червоний гість дерево їсть.
***
Бажаний гість замість цукерок дрова їсть.
***
Скільки б не їв, ніколи ситий не буде.
***
Жувати не жую, а все поїдаю, все тільки їм, а з голоду помираю.
***
Лісом він котився з ревом,
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води —
Стих і згаснув назавжди.
***
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води –
Відразу помирає! (Вогонь)
Як ви гадаєте, про що буде наша сьогоднішня бесіда?
Повідомлення теми:
«Вогонь – друг, вогонь - ворог»
Запитання до учнів:
1. Як ви гадаєте, які найбільш розповсюджені причини виникнення пожеж?
2. Яких елементарних правил треба дотримуватись, щоб вберегти своє житло від пожеж?
3. Що треба робити, якщо розпочалася пожежа в домі?
4. Чого не можна робити під час пожежі?
Вчитель: Життя сучасної людини неможливо уявити без вогню. Практично все, чим користуються люди, засноване на вогні. Завдяки йому в будинках тепло і світло. Людина щодня використовує енергію вогню в побуті. Люди готують, перуть, прибирають. Світло, електрика, опалення і газ – всього цього не було б без маленької іскри.
Без вогню людині жилося б важко. Сьогодні ми з’ясуємо, наскільки вогонь може бути другом чи ворогом. Коли вогонь із вірного друга та помічника перетворюється на небезпечного ворога та руйнівника, що за лічені хвилини знищує все, створене впродовж років наполегливої праці? (Під час пожежі, війни.)
ІІІ. Основна частина
Вчитель: Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що не дає дихнути, бо наповнює легені чадом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь, що виходить з-під контролю – це ворог людини. . Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить? Сьогодні ми про це і поговоримо.
Діти, назвіть найбільш розповсюджені причини виникнення пожеж.
Орієнтовані відповіді учнів:
1) необережне поводження з вогнем;
2) порушення правил користування електричними приладами;
3) пустощі дітей з вогнем;
4) недотримання правил пожежної безпеки при користуванні газом;
5) підпалювання через необережність або через незнання правил пожежної безпеки.
Вчитель: А зараз я пропоную вам попрацювати у парах і утворити речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри сірників ти не бери.
Не розпалюй сам багаття, а ні в лісі, а ні в хаті.
З грубки жару не беріть жар в собі вогонь таїть.
Плитку, праску умикати нам не слід.
Коли йдеш з квартири, то вимкни всі електроприлади.
Не грайся з вогнем - користуйся ліхтариком.
Не грайся запальничкою, це небезпечно.
Тестування.
1. При виникненні пожежі, як ви будете діяти?
а) зателефоную - 101;
б) покличу на допомогу сусіда;
в) втечу, нікому нічого не сказавши.
2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?
а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;
б) буду просуватися до виходу;
в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.
3. Загорілася електромережа, ваші дії?
а) буду гасити її водою;
б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;
в) буду кликати на допомогу.
4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?
а) буду бігати, зриваючи одяг;
б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;
в) завернуся у ковдру.
5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?
а) вимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;
б) буду гасити водою;
в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.
6. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?
а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру дверей, скоротивши приток диму;
б) відкрию вікно і покличу на допомогу;
в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;
г) стану голосно кричати.
Вчитель: Прочитайте 2 ситуації і дайте оцінку діям дітей, які спілкуються з оператором служби «101»
1. Марійка схвильовано кричить у трубку:
- Алло, пожежна охорона! Рятуйте! У нас пожежа!
2. Сергійко набирає номер «101» і швидко повідомляє:
- Алло, виникла пожежа на вулиці Вишневій, будинок 5, квартира 20. Повідомив: Сергій Петренко.
Гра «Так чи ні!»
- Можна гратися із сірниками?(НІ)
- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)
- Рятувальну службу викликай за номером 102!(НІ)
- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)
- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)
- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)
IV. Підсумок
Вчитель: А зараз ознайомимось із пам’яткою «Як поводитися під час пожежі?»
Пам'ятка:
Правила пожежної безпеки вдома.
1. Не грайся із сірниками та запальничками.
2. Не запалюй свічки та бенгальські вогні без нагляду дорослих.
3. Не залишай іграшки, книжки, одяг біля увімкнених обігрівачів, не суши речі над газовою плитою.
4. Не пали багать у хлівах, підвалах, на горищах,
5. Не вмикай багато електроприладів одночасно, електромережа може не витримати перенавантаження.
6. Обов'язково вимикай електроприлади, коли ідеш із дому. Але не тягни за дріт руками, обережно вийми штепсель із розетки.
7. Не відкривай грубку — від маленької вуглинки, що випаде з неї, може статися пожежа.
Якщо виникла пожежа, а дорослих немає вдома.
1. Ніколи не треба лякатись і ховатись, треба кликати дорослих на допомогу, негайно телефонувати «101»
2. Якщо вогонь маленький і зайнявся не від електроприладу чи газової плити, накинь на нього товсту ковдру або швидко залий його водою так, щоб не залишилося жодної іскринки. Полум’я можете гасити піском, землею, мокрим одягом.
3. Якщо горить шнур електроприладу, перш ніж залити полум'я водою, вийми штепсель електроприладу з розетки. Гасити увімкнені електроприлади водою не можна!
4. Зателефонувавши до пожежної частини, чітко називай свої прізвище та адресу і повідом, що горить.
5. Якщо в приміщенні з’явилося багато диму, накрий обличчя вологою тканиною і пробирайся до виходу поповзом. Не намагайся врятуватися від пожежі у шафі, кладовці або іншому тісному місці — можеш учадіти там від газів, що виділяються під час горіння.
6. Не можна відкривати вікно — свіже повітря підживить його і полум'я спалахне з новою силою.
7. Доки чекаєш на пожежників, не панікуй, шукай вихід із кімнати.
8. Довірся пожежним, виконуй усе, що вони накажуть тобі.
9. Якщо ти знаєш, що хтось не може вийти з будинку, який горить, повідом про це дорослих або пожежних.
Тренінг «Пожежа! Евакуація»
А зараз проведемо тренувальну евакуацію з класу згідно інструкції :