Година спілкування. Я - свідомий патріот- Майбутнє України.

Про матеріал
На допомогу класному керівнику. Годна спілкування для учнів 9-11 класів. Що таке патріотизм? Формування ціннісних орієнтацій до держави та суспільства, формування рис сучасного патріота української держави
Перегляд файлу

Я свідомий патріот – майбутнє України

Форма заходу: година спілкування

Мета: формування ціннісних орієнтацій до держави та суспільства, формування рис сучасного патріота української держави

Очікуванні результати: сформуваність більш високого рівня громадянського самовизначення й відповідальності; розвиток почуття гордості за приналежність до української нації; підвищення інтересу до вивчення історії своєї держави; розвиток правосвідомості учнів

Методи та прийоми: пояснювально-репродуктивний, проблемно-ситуативний, формування суспільної свідомості та поведінки (педагогічна вимога, доручення), стимулювання, самовиховання

Обладнання: мультимедійний проектор, карта України

 

Вчитель.

Я рада всіх вас бачити і вітати.

Щоб наше спілкування вдалось, приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись позитивно, майте добре відношення один до одного, бо сьогодні у нас незвичайний колектив , ми сьогодні обєдналисядля певної мети

 - Клас - це маленька родина. І хотілося б, щоб у нашій сім'ї панував спокій, мир , повага і взаєморозуміння. Що ж для цього потрібно.? Прослухайте притчу , і ви все зрозумієте, та дасте відповідь що ж потрібно для створення єдиного колективу, тобто для єдності?

Мотивація

  Притча « Гарна сім’я»

 «Жила − була на світі сім’я. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій родині. І займала вона ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом. Ви скажіть : ну і що, хіба мало великих сімей на світі. Але справа в тому , що була ця сім'я особлива - мир і лад панували в цій родині. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар . Дійшов слух про цю сім'ю до самого владики держави. І він вирішив перевірити , чи правду говорять люди. Прибув він в село, і душа його зраділа : кругом чистота , краса , достаток і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села домоглися такого ладу, прийшов до глави сімейства : розкажи, мовляв, як ти досягаєш такої згоди і миру в своїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго, видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав лист владики. Той узяв папір і почав розбирати каракулі старого. Розібрав з великими зусиллями і здивувався. Три слова були написані на папері:

Питання дітям: Як ви гадаєте які саме слова?  (декілька учнів називають варіанти, а потім вчитель кріпить ці слова на корінні дерева.)

Любов

Прощення

Терпіння
І в кінці листа: 100 раз любов, 100 раз прощення, 100 раз терпіння . Почесав  владика, за вухом і запитав: «І все?». «Так, - відповів старий , - це і є основа життя всякої хорошої сім'ї . І світу теж » Зверніть увагу що я прикріпила ці три магічні слова на корінні,бо саме від них залежить які ми з вами матимемо листочки, чи це будуть зелені чи жовті чи сухі листки. Якщо і ви будите використовувати у своєму житі ці слова то ми  станемо єдиним колективом

Вчитель: То ж ми з вами познайомилися, а тепер давайте звернемося до нашої теми

Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь давнього роду українського, що сягає сивої давнини

Зверніть увагу на ось цей акровірш. Про що йде мова?

 

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

            А нас, людей, без Батьківщини.

(Діти відповідають   що  це про Україну.)

Вчитель. Діти, а хто мені скаже, що таке Україна?

Учень. Україна – рідний край!

       Поле, річка, синій гай.

       Любо стежкою іти

       Тут живемо я і ти.

Учень.  Україна – це наша земля, рідний край, де ми народилися. Її багатства –це хліб і цукор, сталь і вугілля, літаки і комп`ютери.

Учень. А ще тихі озера, калинові гаї, народні пісні, наша рідна домівка.

Учень. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади.

             Це гори Карпати і шахти Донбасу.

Учень. Україна – це розкішний вінок із калини, барвінку і м`яти. Україна – це пам`ять про минуле і сучасне.

Учень. Україна – це земля, де ми живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки.

 

Учень.       Україна... рідний край, золота чарівна сторона.

    Україна – це велика держава.

  Вона в усьому, що оточує нас: у місяці, у зорях, стежці,

  якою ми йдемо до школи.

Учень.       Україна – це древній Київ і широкий Дніпро – Славутич, що несе свої води у Чорне.

Метод «Мої асоціації».

 

  • З якими поняттями, словами, історичними фактами асоціюють Україну в світі?

= вареники, борщ, козаки, Запорізька Січ, Хортиця, Дніпро, Чорнобиль, брати Клички,

Тарас та Андрій Шевченки ...

 

Вчитель.Любов до Батьківщини і любов до людей – це два швидких потоки , які об’єднуючись утворюють могутню ріку патріотизму.

Ми щасливі , що народились на такій славній мальовничій квітучій  Україні. Ви тривалий час вивчали історію , звичаї, традиції українського народу, але сьогодні ми поговоримо про майбутнє. Воно залежить від вас від вашої громадської позиції, життєвої активності, від розуміння свого часу, від завдань, які постійно постають перед вами.

Наша країна прагне стати зразком демократії, соціальної справедливості, та правових гарантій. Такою вона не може стати сама по собі , такою її можуть створити її громадяни.

Сьогодні ми спробуємо визначити необхідні умови для розквіту нашої країни , та визначити хто такий патріот і якими якостями він повинен володіти, щоб стати гідним громадянином своєї держави.

 Власні очікування.

-          Напишіть на листочках ваші очікування  від години спілкування і наклейте їх на дерево.

Дати визначення понять. 

Отже, хто такий патріот на вашу думку? (висловлювання учнів).

Зараз звернемося до інформаційних центрів:хто такий патріот, громадянин , і що таке патріотизм.

-          громадянин – це особа, що належить до постійного населення якої – не будь  держави, користується її правами і виконує обов’язки,  встановлені законами цієї держави.                                              – патріот – це той, хто любить свою Батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви й подвиги. Патріот із грецької означає «земляк», «співвітчизник», «людина, яка любить свою Батьківщину».

-          патріотизм – це любов до Батьківщини, до свого народу.

Чи кожен громадянин може бути патріотом своєї держави ?  (висловлювання учнів).

-Які якості повинен мати обов’язково  патріот? Давайте до перших літер слова ПАТРІОТ напишемо ці якості ( робота в групах )

П – привітність

А – активність

Т – терплячіс

Р – радісність

І – ініціативніст,

О – обов’язковість, організованість

Т – творчість, толерантність, товаристкість.

Визначення характеру патріота.

Патріотизм - це одна із якостей людського характеру. Він, подібно до любові, керує людською свідомістю, заставляючи робити великі і малі вчинки в ім'я своєї батьківщини. Патріотизм - величний вияв нескінченної любові до рідного краю. Патріотизм, як і честь виховує великих, сильних людей, які не рахуються з ціною свого життя й здатні пожертвувати ним заради рідної землі. Патріотизм породжує впевненість у собі, волю в перемогу, віру в свою націю, свій народ, він перетворює звичайну людину в безстрашну машину, яка не відчуває страху і болю, йдучи впевнено та безстрашно до своєї мети. Тоді мета патріота стає метою усього народу. Патріот живе в єдності зі своїм народом, він живе своїм народом, адже життя народу стає його життям. Та нажаль у нашому сучасному українському суспільстві кількість патріотів з часом зменшується.

 

До вашої уваги представлені 7 сходинок, які складають характер українського патріота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 сходинка

«П» овага до традицій української держави

 

В усіх народів світу є повір’я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми й Богом. Він никає світом, як блудний син, і ніде не може знайти собі притулку та пристановища, бо він загублений для свого народу. Які ж традиції має український народ? Де ми бачимо їх? Правильно, в святах!

Робота в групах

Групам даються на вибір чотири свята :Масляна, Великдень, Івана Купала, Святого Миколи. Голови груп всліпу обирають свято. Групам дається час, за який вони мають згадати і розповісти традиції цих свят.

 

Масляна

Свято на честь весняного пробудження природи. Символізує проводи зими та зустріч із весною. За церковною традицією тиждень називається сирним або м’ясопусним – через набір страв, які прийнято готувати протягом цього періоду. Поділяється на три частини: зустріч у понеділок, широкий четвер і прощальна неділя.

Дорослі та молодь катались на конях, ходили в гості, влаштовували банкети у складчину. В деяких місцевостях Масляну зображувала заміжня жінка, яку під жарти возили на санчатах односельці. Широке розповсюдження мав звичай колодки (колодія) відомий у кількох варіантах. Наприклад, розігрували народження і поховання дерев'яної ляльки (колодки) - відгомін давнього ритуалу знищення опудала Зими. Найчастіше ж колодку у вигляді поліна, качалки, стрічки, хустки, квітки тощо чіпляли парубкам і дівчатам як символічне покарання за те, що вони не взяли шлюб минулого року, а ті відкуповувалися грішми або могоричем. На Поділлі хлопці пригощали дівчат горілкою, пивом, солодощами - купували (запивали) колодку. У подяку за це кожна дівчина вишивала перкалеву хусточку, оздоблюючи її квітками та ініціалами свого обранця, та дарувала йому на Великдень - повертала колодку. Такі ритуали нерідко завершувалися укладанням шлюбу.

У наші часи деякі елементи традиційної Масляної використовуються у святі "Проводи зими "

Великдень

Святкування Великодня  – світлого і радісного свята життя  – це спільний родинний сніданок з поділом освяченого яйця між членами родини, це величальні воскресні пісні, це дарування писанок, що означає побажання щастя і добра, це водіння гаївок, в яких мудрість і краса, що ніколи не минають.
Зі святом Пасхи, свяченого яєчка, й сонця окрайки – з Божої ласки! У мирі та щасті, добрі та любові святкуйте Великдень в родинному колі!  

Свято Івана Купала

Багато в Україні свят, але все ж таки найпоетичнішим святом, яке широко відзначалося в минулому і відзначається зараз на Україні, слід вважати Івана Купала (Купайла). Починається воно в ніч на 24 червня. Це день літнього сонцевороту, що збігається з Різдвом Івана Хрестителя. Ім'я ж святу дав Купало - поганський бог земних плодів. Колись йому приносили в жертву хліб - головний дар української землі. Та вже багато літ цього ідола ніхто не вшановує, про його божественну суть забули, а самого перетворили на опудало.

Головні атрибути свята - це Купало й Марена. Тому до цього свята молодь заздалегідь старанно готується: робить опудало, готують деревця (називають їх «Мареною» або «Купалом»), плетуть з живих квітів вінки, збирають хмиз, готують кулі соломи на вогнище. За звичаєм, це дві уквітчані гілки, подібні до людських фігур. Довкола опудал молодь водить таночки та співають ритуальні купальські пісні. Дівчата плетуть вінки з польових квітів й перед заходом сонця збираються на вигонах біля річок.

День святого Миколая - дитяче свято

Святий Миколай-Чудотворець, архієпископ Мирлікійський, належить до найвизначніших святих християнської церкви. Його люблять і вшановують на Заході та Сході. З особливим нетерпінням чекають на день пам'яті святителя діти - бо для них то означає веселе свято й подарунки.

Вважався Святий Миколай і захисником бідних, скривджених, несправедливо засуджених - також на основі житійного передання. Шанували святителя і як покровителя шлюбу. Бо, згадаймо, що одне з перших його чудес - рятунок від ганьби та блуду трьох сестер, батько яких не мав коштів на посаг і весілля. Тоді, ще юний, священик Миколай уночі підкинув до хати тієї родини три торби грошей. Згодом через те, що вшанування Св. Миколая випадало у році двічі - у грудні та травні, часи знакові для хліборобів, за свого покровителя святого узяли й трудівники-селяни...

Свято, обряд, рід – ці слова в наш час інколи, нажаль, втрачають своє значення. Із плином часу нащадки забувають неповторні й самобутні традиції українського народу – своїх пращурів. Нашим головним завданням, як українців та патріотів своєї держави, є збереження цих традицій для наступних поколінь

 

2 сходинка

«А» льтруїзм у своїх вчинках

Наступна якість, якою повинен володіти патріот української держави – це альтруїзм.

Що це таке?

Звернемось до інформаційного довідника

-                             Альтруїзм (франц. Altuisme, лат. alter — інший) - безкорисливе прагнення до діяльності на благо інших. Альтруїзм — напрям поведінки і діяльності людини, який ставить інтереси іншої людини або загальне благо вище особистих інтересів. Як правило, використовується для визначення властивості приносити свою вигоду в жертву, заради загального блага.

-   Термін «альтруїзм» запровадив француз Огюст Конт (1798–1857)[1].

 

-   Б. Ф. Скіннер провів аналіз такого явища, як альтруїзм і дійшов такого висновку:

««Ми поважаємо людей за їх хороші вчинки лише тоді, коли ми не можемо пояснити цих вчинків. Ми пояснюємо собі вчинки цих людей їхніми внутрішніми диспозиціями, лише тоді коли нам не вистачає зовнішніх пояснень. Коли ж зовнішні причини очевидні, ми виходимо з них, а не з особливостей особистості».[Джерело?] »

Віра в те, що люди повинні надавати допомогу тим, хто її потребує, безвідносно до можливої вигоди в майбутньому, є нормою соціальної відповідальності. Саме ця норма спонукає сторонніх людей, наприклад, підняти книгу, яку не втримав, зронив інвалід на милицях . Експерименти показують, що навіть тоді, коли люди що надать допомогу, власне, надаючі допомогу, залишаються невідомими і не очікують ніякої подяки, вони часто допомагають нужденним особам.

-                             Завдання: Скласти якомога більше слів зі слова АЛЬТРУЇЗМ

 

3 сходинка

«Т» олерантність

Слово "ТОЛЕРАНТНІСТЬ", розрізане не букви роздається групам, хто швидше збере. Поясніть  це поняття.

Толерантність (від лат. tolerantia – терпіння) – у загальному значенні ослаблення чи відсутність можливості реакції на який-небудь несприятливий фактор в результаті зниження чутливості до його впливу.

Наведіть приклади

Приклади толерантності: батьки миряться з певною поведінкою своїх дітей; людина терпить слабкості іншої людини; людина терпить толерантність; монарх терпить інакомислення; держава визнає релігійні меншини; суспільство терпимо ставиться до певних форм девіантної поведінки

 

4 сходинка

«Р» ішучість у вчинках

Зачитуються уривки з наукової літератури. Виріште ситуацію. Які права людини порушуються.

  1.  «Пропускання книг малоруською мовою, як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити» - Валуєвський циркуляр 1863 р.( заборона письма і книгодрукування
  2. «Як вірний син України я вирішив взяти на себе тимчасово всю повноту влади. Цією грамотою я оголошую себе гетьманом всієї країни» - «Грамота до всього українського народу» від 29 квітня 1918 р.( право приватної власності)

4.«На місце старшого, який більше не буде (вибиратися) з-посеред козаків, ми будемо ставити старшого комісара, від сейму до сейму, людину, яка була б народжена в шляхетському стані, в лицарський справі досвідчена, підтримувала б у війську лад, запобігала б усяким бунтам і з розпорядження гетьмана приходила б у той час і на призначене місце, де потребуватиме Річ Посполита…» - «Ординація Війська Запорізького Реєстрового» від 1638 р.( позбавлення права вибору)

 

5 сходинка

«І» дея

Треба придумати лозунг патріота та пояснити, що він означає.

А для прикладу Вам буде девіз:

Буде важко- кріпись,

Буде гірко - не плач!

Буде вітер -  гнись!

Не уникнути невдач…

Якщо град - іди!

Якщо сльози – зітри!

Якщо страшно – тримайсь

 6 сходинка

«О» свіченість в історії держави

Мозковий штурм

Відповісти на історичні питання:

  1.       Назвіть ватажка національно-визвольної війни XVII ст. (Б.Хмельницький)
  2.       Назвіть ім’я князя, за якого був створений перший збірник законів? (Ярослав Мудрий)
  3.       Назвіть рік, в якому відбулося об’єднання УНР та ЗУНР? (1919)
  4.       Назвіть рік, коли монголо-татари захопили Київ? (1240)
  5.       Назвіть рік, коли на Лівобережній Україні відмінили кріпацтво? (1861)
  6.       Назвіть дату прийняття Конституції України? (28 червня 1996)
  7.       Назвіть дату прийняття Незалежності України? (24 серпня 1991)
  8.       Хто був першим президентом України? (М.Грушевський)

 

7 сходинка

«Т» урбота за майбутнє України

 Українська культура зайшла в глухий кут із якого не може знайти виходу. Українські патріоти, яких так потребує суспільство, ніби сплять довгим сном у душах багатьох українців, проте люди не хочуть розбудити той дух патріота, який все більше і більше гасне у їхніх серцях, а треба було б!

 Тоді, коли кожен українець запалить у своїй душі вогник патріота, весь народ понесе його у своїй дорозі. Патріотизм кожного із нас, любов до ближнього і до країни повели б державу вперед.

 

Завдання: Якою ви хочете бачити свою державу ?  Щоб зробили ви для майбутнього України? ( створення плакатів «Країна Мрій») – робота в групах. Захист плакатів

 

 Патріотизм - це одна із якостей людського характеру. Він, подібно до любові, керує людською свідомістю, заставляючи робити великі і малі вчинки в ім'я своєї батьківщини. Патріотизм - величний вияв нескінченної любові до рідного краю. Патріотизм, як і честь виховує великих, сильних людей, які не рахуються з ціною свого життя й здатні пожертвувати ним заради рідної землі. Патріотизм породжує впевненість у собі, волю в перемогу, віру в свою націю, свій народ, він перетворює звичайну людину в безстрашну машину, яка не відчуває страху і болю, йдучи впевнено та безстрашно до своєї мети. Тоді мета патріота стає метою усього народу. Патріот живе в єдності зі своїм народом, він живе своїм народом, адже життя народу стає його життям

 

Ви знаєте, що будь-яка війна – це злочин проти народу, проти життя.

 І я почну свою розповідь з Великої Вітчизняної війни. Моє покоління виховувалось на цій події, ми вшановували героїв, учасників тієї героїчної боротьби. Але погодьтеся, що будь-яка трагічна сторінка історії – це в якійсь мірі трагічна сторінка насамперед двох людей,сім’ї, родини.             

Зараз ми не можемо говорити про патріотизм, не згадуючи героїв Небесної сотні, адже кожен з них представляє свою історію.

До Вашої уваги лише деякі історії цих героїв, уважно подивіться е їх і скажіть, що спільного було у їхніх історіях.

Презентація слайдів з портретами героїв.

-          Що спільного було у їхніх історіях?

 

Сьогодення нашої країни не можна уявити і без героїв, які зараз боронять нашу країну на сході. Їхні історії, ще пишуться… Хтось із них залишив вагітну дружину, хтось стареньку матусю, хтось діток, а хтось залишив за собою свою Україну……

Звучить вірш Василя Симоненко.

Можливо, знову загримлять гармати,
І танк зімне пшеницю на лану,
І буде плакать і журитись мати,
Коли сини ітимуть на війну.

І хтось востаннє поцілує милу,
І хтось сльозу непрохану змахне,
А може, дехто втратить віру й силу,
Своє життя рятуючи одне.

Але не я... Я квиснути не стану,
Хоч як не буде боляче мені,—
За нашу землю, дорогу й кохану,
Я рад прийнять на себе всі вогні.

За тих дітей, що бігають до школи,
За матерів, змарнілих у труді,
За рідні наші верби довгополі,
За наші дні прекрасні й молоді.

І тут ні сліз, ні відчаю не треба,
І тут не треба страху і ниття —
Живе лиш той, хто не живе для себе,
Хто для других виборює життя.
 

Запалення свічі пам’яті загиблим в АТО,  Небесній Сотні ,  Воїнам Великої Вітчизняної війни 

Складання сенкану «Україна» «Патріот» « Громадянин» по групам

 1. Україна.

 2. Рідна, калинова.

 3. Любимо, бережемо, пишаємося.

 4. Без верби та калини – нема України.

 5. Батьківщина.

Метод «Прес».-    Підтвердіть або спростуйте слова Василя Сухомлинського

“Той, хто по-справжньому любить свою Батьківщину, з усякого погляду справжня людина”

 

= Я вважаю, що… , тому що… , наприклад… , отже…  .

 

Літературна хвилинка     «Про Україну»

-Які ви вислови відомих людей ви знаєте?

1. Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її вічно живу

і мову і мову її солов'їну. (В. Сосюра)

2. Можеш вибирати друзів і дружину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину. (В. Симоненко)

3. Нема на світі України, Немає другого Дніпра. (Т. Шевченко)

4. Забудеш рідний край — тобі твій корінь всохне. (П. Тичина)

5. В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля. (Т. Шевченко

6. Вітчизна — ось і альфа, і омега! (Д. Павличко)

7. Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина,

 тихі зорі, ясні води — моя Україна. (В. Сосюра)

8. В дитинстві відкриваєш материк,

котрий назветься потім — Батьківщина. (Л. Костенко

  • Мозковий штурм.

 

Що ви цікавого про рідну Україну ще знаєте?...

Нам є чим пишатися ! Тому що:

- Україна – найбільша країна, яка знаходиться повністю в Європі.

- Географічний центр Європи заходиться неподалік містечка Рахів

- Українці зробили найбільший келих шампанського у світі.

- Найдовший у світі тролейбусний маршрут 96 км з’єднує Ялту й Сімферополь.

- Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи. Її довжина усього 1225 м.

- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться в Києві і сягає 105,5 м.

- Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.

- Українці розробили літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі вантажопідйомністю.

- В Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему.

- Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на 160 тис. га.

- Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено понад у 1200 містах світу. 

 

 Я впевнена що ви всі наділені такими рисами тому  всі патріоти нашої України. Давайте ми з вами складемо правила життя патріота і створимо пам’ятку.

(Робота в групах на листках діти пишуть правила життя українця. )

Правила життя українця

 

  1.        Любов до України,  ( Тільки це може об'єднати всіх            нас із найрізноманітнішими інтересами)
  2.        Працелюбність. (Самовіддана праця покращує матеріальне становище держави і громадянина.)
  3.        Честь і гідність. (Тільки людина, якій притаманні ці риси, зможе гідно відстоювати свої інтереси, не порушуючи інтересів інших).
  4.        Мужність.( Кожен із нас повинен пережити невдачі, які бувають у нашому житті, й рухатись далі до поставлених цілей.)
  5.        Кваліфікованість. (Який би статус ми не мали у суспільстві, виконувати завдання, що стоять перед нами, ми повинні на найвищому рівні.)
  6.        Не зупинятись на досягнутому. (Утішним стає той, що ставить перед собою все нові й нові завдання.)
  7.        Доброзичливість.( Тільки щира людина може надіятись на взаємини від інших.)
  8.        Освіченість. (Будівник майбутнього повинен мати високій інтелект і т. д.)

 

У вас на парті є серця, які символізують любов та тепло, та голуби, які символізують мир на нашій планеті, розмістіть їх навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям А голуб миру буде її охороняти, і щоб країна була зігріта любов’ю та теплом наших сердець.

 

Чи спрадились наші очікування?

Доопрацювать висновок з клас відіо

docx
Додано
4 березня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку