Година спілкування "Я серед людей"

Про матеріал
Година спілкуванняя у 8 класі Мета- формувати соціальну ментальність, готовність до моральних вчинків, розвивати вміння співпрацювати з іншими
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Година спілкування «Ніколи не забувай, що ти живеш серед людей»

 

 

 

 

Підготувала Бойчук Г.П. класний керівник 8 класу

Бірківської гімназії

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати соціальну ментальність особистості, вміння бачити прекрасне у взаєминах із оточуючими; виховувати готовність до моральних вчинків, які ґрунтуються на засадах гуманного ставлення до людей, здатності до активної участі в доброчинній діяльності, до здійснення вільного морального вибору; розвивати уміння співпрацювати з іншими, працювати у групі та колективі, аналізувати свої вчинки та вчинки інших.

Очікувані результати: сформованість соціальних мотивів правомірної поведінки, підвищення рівня культури поведінки та толерантності особистості; усвідомлення необхідності дотримання правил і норм поведінки, соціально значущих для суспільства і особистості; підвищення рівня мовленнєвої культури підлітків.

Методичне забезпечення: «Дерево мудрості» (на ньому написи-листочки з прислів'ями та висловами: «Не одежа красить людину, а добрі діла», «Добра людина - надійніше кам 'яного мосту»; «Хто людям добра бажає, той і собі має»; «Поведінка - дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя» (И.-В.Гете); «Робиш добро - не кайся, робиш зло - зла і сподівайся»; плакат «Галявина Добрих справ»; виставка літератури на тему «Людина починається з добра».

Сценарний хід години спілкування:

 Класний керівник: (читає вірш Василя Симоненка «Ти знаєш, що ти -людина»).

Ти знаєш, що ти - людина. 

Ти знаєш про це чи ні? 

Усмішка твоя - єдина, 

Мука твоя - єдина. 

Очі твої - одні. 

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

 Інші кохатимуть люди

Добрі, ласкаві й злі

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі -людина,

І хочеш того чи ні-

Усмішка твоя - єдина.

Мука твоя - єдина.

Очі твої - одні.

Ці прекрасні слова, в яких визначена земна місія кожного з нас, належать перу видатного українського поета Василя Симоненка.

Планетою людей назвав нашу землю французький льотчик, відомий письменник Антуан де Сент-Екзюпері. А й справді, з усіх живих істот, які населяють нашу земну кулю, найдивовижніші, найпрекрасніші і неповторні -люди.

Усі ми люди, усі ми різні. Скільки людей - стільки характерів. У кожного із нас є своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси і мінуси у характері. Та об'єднує в одне ціле, яке називається словом «людство», те, що народилися ми із лона матері. І для кожного із нас, мабуть, найріднішим, найдорожчим є, насамперед, - родина, батьки, друзі, приятелі. Дорогими також є дім, у якому живемо, вулиця, школа, село, знайомі. Тому у житті нам дуже важливо вміти спілкуватися з іншими.

Пропоную пограти у гру: об’єднайтеся у пари. Один із вас нехай затисне руку у кулак і тримає його перед напарником, а інший за 10 секунд має розтулити кулак партнера.

 

Бесіда:

  • Чи всім вдалося розтулити кулак? В який спосіб?
  •  Хто це зробив не силою, а чемно попросивши?
  • Які якості ми проявляємо, коли чемно просимо щось в іншого?

( повагу до іншого, доброзичливість) 

Добре ,коли навколо нас панує радість та взаєморозуміння. Але від чого це залежить?  Чи від кого? А може, починати треба з себе?

У кожної людини є свої уявлення про правила поведінки у колективі. Які вони? Подумайте і визначте 3-5 найголовніших з вашої точки зору. (Учні визначають і коментують. Правила варто записати на дошці).

Отже, норми і правила поведінки встановлюють самі люди, а їх дотримання робить життя й спілкування людей гуманнішим, комфортнішим, зручнішим.

Класний керівник: Всі ви пригадуєте історію найбільшого пасажирського

лайнера світу «Титаніка». Під час свого першого рейсу 14 квітня 1912 року вія зіткнувся з айсбергом, а через 2 години 40 хвилин потонув. На його борти знаходилось 1 316 пасажирів і 892 члени екіпажу, всього 2 208 чол. З ний врятувались 706 чол., загинуло більше 1 500. Катастрофа «Титаніка» стала легендою, про неї знято кілька художніх фільмів.

А чи відома вам історія ще одного судна - «Каліфорнії»?

В 30 милях від потопаючого «Титаніка» знаходилась «Каліфорнія».  О 22.30 її радист відключив свою рацію і пішов спати. Через годину з «Титаніка» полетів відчайдушний сигнал «SOS». На «Каліфорнії» його не чули. Може, саме в цьому і головна трагедія «Титаніка». Допомога була можлива, але той, хто міг допомогти, не знав про це...

Коли ми пливемо течією життя, чиєсь інше життя може наштовхнутись на айсберг. Тож будьмо уважними, слухаймо «SOS» інших людей і пам'ятаймо! що «титаніки» десь поруч, варто лише прислухатися і прийти на допомогу.

Справді, щось «надломилося у світі», «якісь зірвані мости», бо черствіють наші душі. Ми залишаємось байдужими до чужого болю. Ми маємо пам'ятати,що найвища наука життя - мудрість, найвища мудрість - бути добрим.

- Який зміст у поняття «доброта» вкладаєте ви? Доброту супроводжують її супутники. Щоб познайомитися з ними нам необхідно виконати наступне завдання. 

( Учні складають букет  добра ( на дошці букет без квітів, дітям роздаються квіти, на яких вони пишуть слова, що асоціюються у них з поняттям добра та прикріплюють їх до букету, пояснюючи при цьому свою думку): милосердя, доброзичливість, взаємодопомога,  повага, ввічливість, вдячність, чемність, небайдужість, чуйність, щирість)

 (Можна на квітах написати букви, з яких потрібно скласти слова і пояснити їх значення).
Матеріал для гри:
н, ч, й, і, у, с, ь, т (чуйність)

м, у, а, н, і, м, г, з (гуманізм)

и, т, ь, щ, р, с, і (щирість)

д, о, і, з, и, ч, с, т, ь, л, и, б, р. в. о (доброзичливість )

Бесіда: - Який зміст ви вкладаєте в поняття «чуйність»? (Уважне і сердечне ставлення до людей).

  • Який зміст ви вкладаєте в поняття «гуманізм»? (Ставлення до людини, пройняте турботою про її благо, повагою до її гідності; людяність).
  • Який зміст ви вкладаєте в поняття «щирість»? (Добре, безкорисливе ставлення до інших).
  • Який зміст ви вкладаєте в поняття «доброзичливість»? (Співчутливе, прихильне ставлення до інших, піклування про них).

 

Класний керівник: А чи властива вам така чеснота як доброта? Про це ми дізнаємося, коли пограємося у гру «Чарівний стілець».

Гра «Чарівний стілець»

Один стілець оголошується «чарівним». У того хто, сідає на цей стілець зникають всі негативні якості, залишаються лише позитивні. Учні мають назвати всі позитивні якості однокласника, який сидить на «чарівному» стільці.

Учень: (читає поезію}

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям і коханим,

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь загоїть рану.

Чи перший біль, чи то останній -

Коли б то знати наперед!

Кажімо більше ніжних слів,

Комусь всміхаймось ненароком.

То не життя людське коротке.

Короткі в нас слова черстві,

Кажімо більше ніжних слів...

  • Прослухайте поетичні рядки (цитує) і скажіть чому, на вашу думку, важливо вірити в силу доброти?

Я вірю в силу доброти.

 Добро завжди сильніше злого.

Дає наснагу, щоб цвісти

 І світлу обирать дорогу.

 Я вірю в силу доброти.

Що має долю роботящу.

Що хоче, щоб і я, і ти,

1 все було у світі кращим!

Класний керівник: Від зроблених нами добрих справ ми почуваємося щасливими. Пропоную кожному з вас придумати одну добру справу, яку вам хотілося б зробити найближчим часом для своїх рідних, друзів, однокласників, інших людей. Обговоріть цю думку у парах (пропонує об'єднатися в пари) і найбільш вагому, на ваш погляд, запишіть на чарівних метеликах, що лежать у вас на столах. (Діти читають записи, а метелики прикріплюють на «Галявину Добрих справ»).

                       Не забувай ні на хвилину

свого призначення. Людино!

Бо якщо станеш забувати.

то будеш ти нічим ставати.

 Бо як забудеш - всохнуть ріки,

                     на світ народяться каліки,

                      А опромінені тополі

                    ідуть собі степами голі.

                   Бо якщо станеш забувати.

тоді себе не врятувати.

Бо віра вмре, надія згасне,

своє ім'я забудеш власне.

Забудеш ім 'я свого роду,

і ім'я батька, і народу.

Забудеш знати і уміти.

і рідну мову розуміти.

Бесіда: - Чи готові ви в дорослому житті робити добрі справи?

- Чому кожен з нас має знати своє земне призначення і пам'ятати про нього?

Класний керівник. Людська порядність і доброта не мають меж. Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього, що нас оточує: тварин, рослин. Недаремно говорять, що криниця без води - просто яма, так і людина без доброти - сама тільки оболонка. Давайте виконаємо вправу «Хто я: пташка чи листок?». Уявіть собі таку картину: пташка сидить на гілці дерева. Раптом налетів вітер, гойднув гілку. І пташка, і листочок закружляли у повітрі...

Бесіда: - Чим різниться політ пташки і листочка?

  • Які уроки для власного соціального досвіду ви можете винести із вправи?
  • Чи згодні ви з тим, що соціально активна особистість є творцем власної долі, долі родини та держави?
    Огляньтесь довкола і уявіть собі, що поруч вас тільки добрі люди, які завжди допоможуть, підтримають. Нехай кожен з вас задумається: «А чи все я зробив для того, щоб людям, котрі мене оточують, було комфортно, затишно, спокійно?»

Кожному з нас варто пам'ятати, що людська доброта - ознака сили, а не слабкості. І нехай завжди супроводжують вас слова геніального поета

Т. Шевченка: «Раз добром нагріте серце - вік не охолоне».

Віддані людям тепло і душевна доброта повертаються сторицею. Бо ми послані на землю, щоб примножувати добро і красу, творити земний рай, а не бути лише споживачами. Життя людини настільки швидкоплинне, що в ньому не повинно бути місця злим помислам.

Підсумкова бесіда: (класний керівник пропонує зірвати з «Дерева мудрості» один листочок і прокоментувати прислів 'я чи приказку):

  • «Не одежа красить людину, а добрі діла»;
  • «Добра людина - надійніше ком 'яного мосту»;
  • «Хто людям добра бажає, той і собі має»;
  • «Поведінка - дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя»;
  • «Робиш добро - не кайся, робиш зло — зла і сподівайся».
  • Чи маємо ми моральне право забувати, що живемо серед людей?
  • Який головний урок ви винесли для себе з години спішування?
  • Яким би позитивним досвідом життя серед інших ви поділилися зі своїми молодшими братиками, сестричками, друзями?
  • Чи прийнятними для вас є «Правила спілкування», виписані на картках

(Роздає картки).

- Будьте завжди ввічливими, привітними й доброзичливими, з повагою

ставтесь до співрозмовника.

  • Умійте слухати інших і ніколи не перебивайте.
  • Намагайтесь, щоб спілкування з вами було для людей приємним і корисним.
  • Не бійтесь починати розмову з людьми, але не будьте нав 'язливими.
  • Неввічливо багато говорити про себе, перебивати співрозмовника.
  • Вмійте зацікавити співрозмовника, враховуйте його вік, характер, інтереси
  • Не завдавайте людям шкоди словом і ділом.
  • Намагайтеся ввічливо попросити і ввічливо відмовити.
  • Вчіться відчувати настрій співрозмовника. Намагайтеся не виявляти свого

поганого настрою.

- Використовуйте в спілкуванні звертання і ввічливі слова

 

У сучасному житті невід'ємним атрибутом кож­ного з нас став мобільний телефон, але, на жаль, правил спілкування по телефону ми не знаємо. На сьогодні знання й дотримання правил мобільного етикету — ознака вихованості й високої культури спілкування кожної людини.

Необхідність і важливість дотримання етичних правил спілкування по мобільному телефону не по­требує доведень.

Однак ми вже настільки звикли до переваг такого виду спілкування, що часто не помічаємо, як нехтуємо правами інших людей та власними обов'язками.

Правила етикету під час спілкування по мобільному теле­фону

  1. Намагайтеся вимикати мобільні телефони там, де є застереження: «Будь ласка, вимкніть мо­більний телефон».
  2. Переводьте свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуйтеся послугою «Голо­сова пошта» в театрах, музеях, кінотеатрах, на виставках.
  3. Обирайте такі рінгтони, які приємні вам, але не будуть турбувати оточуючих.
  4. Установіть мінімальну гучність сигналу теле­фону, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми.
  5. У громадських місцях (бібліотеці, магазині, транспорті, ліфті) намагайтеся розмовляти мак­симально тихо та недовго.
  6. Якщо вам не відповіли відразу, не варто повто­рювати виклик — наберіться терпіння й заче­кайте, доки абонент зможе передзвонити вам.
  7. Не телефонуйте без нагальної потреби на мо­більний телефон до 9-ї години ранку й після 22-ї години вечора.

Є моди на зачіски.

На гострі носки в черевиках.

На декольте на сукні,

1 на короткі штанці.

І навіть на форму браслета

На тонкій дівочій руці.

Та тільки, правду кажучи.

Я б дуже хотіла.

Щоб cтали навік панівними

Моди в житті -

Моди на світлі душі.

На прямоту, на сердечність,

На людяність, на гуманність,

На серце, повне щедрот.

На щиру людську бентежність,

Надію і справедливість,

Уважність і толерантність,

І віру у доброту.

 

 

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям і коханим,

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь загоїть рану.

Чи перший біль, чи то останній -

Коли б то знати наперед!

Кажімо більше ніжних слів,

Комусь всміхаймось ненароком.

То не життя людське коротке.

Короткі в нас слова черстві,

Кажімо більше ніжних слів...

 

                     Не забувай ні на хвилину

свого призначення. Людино!

Бо якщо станеш забувати.

то будеш ти нічим ставати.

 Бо як забудеш - всохнуть ріки,

                     на світ народяться каліки,

                      А опромінені тополі

                    ідуть собі степами голі.

                   Бо якщо станеш забувати.

тоді себе не врятувати.

Бо віра вмре, надія згасне,

своє ім'я забудеш власне.

Забудеш ім 'я свого роду,

і ім'я батька, і народу.

Забудеш знати і уміти.

і рідну мову розуміти.

Правила спілкування

 

  • Будьте завжди ввічливими, привітними й доброзичливими, з повагою ставтесь до співрозмовника.
  • Умійте слухати інших і ніколи не перебивайте.
  • Намагайтесь, щоб спілкування з вами було для людей приємним і корисним.
  • Не бійтесь починати розмову з людьми, але не будьте нав 'язливими.
  • Неввічливо багато говорити про себе, перебивати співрозмовника.
  • Вмійте зацікавити співрозмовника, враховуйте його вік, характер, інтереси.
  • Не завдавайте людям шкоди словом і ділом.
  • Намагайтеся ввічливо попросити і ввічливо відмовити.
  • Вчіться відчувати настрій співрозмовника. Намагайтеся не виявляти свого

поганого настрою.

  • Використовуйте в спілкуванні звертання і ввічливі слова.

 

 

Правила етикету

під час спілкування по мобільному теле­фону

  • Намагайтеся вимикати мобільні телефони там, де є застереження: «Будь ласка, вимкніть мо­більний телефон».
  • Переводьте свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуйтеся послугою «Голо­сова пошта» на уроках, в театрах, музеях, кінотеатрах, на виставках.
  • Обирайте такі рінгтони, які приємні вам, але не будуть турбувати оточуючих.
  • Установіть мінімальну гучність сигналу теле­фону, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми.
  • У громадських місцях (бібліотеці, магазині, транспорті, ліфті) намагайтеся розмовляти мак­симально тихо та недовго.
  • Якщо вам не відповіли відразу, не варто повто­рювати виклик — наберіться терпіння й заче­кайте, доки абонент зможе передзвонити вам.
  • Не телефонуйте без нагальної потреби на мо­більний телефон до 9-ї години ранку й після 22-ї години вечора.

 

docx
Додано
16 листопада 2022
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку