17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Година спілкування «Я здоров'я збережу – сам собі допоможу!»

Про матеріал

Година спілкування «Я здоров'я збережу – сам собі допоможу!». Здоров'я – це безцінний дар кожної людини, часто ми не задумуємося про це і беззупинно губимо його. Година спілкування допоможе дітям краще зрозуміти поняття «здоров'я» та навчить берегти його.

Перегляд файлу

Тема. Я ЗДОРОВЯ ЗБЕРЕЖУ – САМ СОБІ ДОПОМОЖУ!

Мета: формувати відповідальну внутрішню позицію щодо свого здоров’я; поглиблювати усвідомлення поняття «здоров’я», його багатогранності, необхідності турботи про нього; розширювати знання про негативний вплив шкідливих звичок; розвивати самостійне творче мислення, навички співпраці.

Обладнання: аркуші паперу, фломастери, мікрофон, малюнок «Циферблат життя», плакати з прислів’ями, малюнки для колективної та творчої роботи, яблуко з пінопласту, зображення квіток та черв’яків, завдання для кросворду,

Хід роботи

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

  1.               Організаційна частина
  • А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше.

Попрацюємо скоріше!

  1.               Повідомлення теми та мети заняття.
  • Якщо хочеш здоровим бути,

Основи здоровя вивчай.

Сам про своє здоровя дбай.

На лікарів турботу не перекладай.

Лікарі лікують хворих.

Здоровя вони не творять.

Людина повинна сама

Бути дисциплінована і вольова.

  • Отже, сьогодні ми поговоримо з вами про найцінніший скарб кожної людини – здоровя! Що воно таке, які має компоненти і для чого взагалі воно потрібне. Будемо виконувати багато цікавих завдань, щоб зрозуміти це. Навчимося самі дбати про своє здоровя, щоб за нас, як говорилося у вірші, не робили це лікарі. Отож – розпочинаємо цікаву подорож  країною здоровя!
  1.               Декламування віршів
  1. Життя твоє – безцінний дар,

Не забувай про це ніколи.

Ти спиш під зорями стожар,

Чи з друзями ідеш до школи,

Живеш ти в місті чи селі, -

Ти слід залишиш на землі!

  1. Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим:

І духовно, і фізично

Будеш людям симпатичним.

  1. Тож розумного навчайся,

А шкідливого цурайся.

Будь веселим і кмітливим,

Будь здоровим і щасливим!

  1. – Здоровя? А що це? –

Спитає вас дехто. – Хіба без нього прожить?

  • Здоровя – це цінність,

Яку нам треба не згубить!

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Бесіда вчителя

Здоров’я дитини – ні з чим незрівняна цінність. Якраз у шкільному віці закладається фундамент здоров’я та довголіття, витривалості та стійкості організму. І саме цього здоров’я так не вистачає дітям, учням шкільного виховного закладу.

Щоб мязи були пружніми, сон міцним , постава правильною, зріст достатнім, - треба багато рухатись, займатись спортом, виконувати різні фізичні вправи.

Щоб організм був загартованим, щічки румяними,  - треба загартовуватись, гуляти на свіжому повітрі

Щоб зуби були міцними  і здоровими, волосся блискучим,  вигляд охайним, - необхідно дотримуватись особистої гігієни, гігієни житла та речей.

Щоб маса тіла була достатньою, апетит хорошим, - потрібно раціонально і правильно харчуватися. Щоб сон був міцним, а настрій гарним, - треба дотримуватись режиму дня.

Здоровя передається дитині від батьків. Воно залежить від стану навколишнього середовища, способу життя людини і лише трохи від медичного обслуговування. Кожна людина може і повинна впливати на стан свого здоровя.

2.Основні причини порушення здоровя.

До причин, які зумовлюють відхилення у стані здоров’я дітей, відносимо:

  • Несприятливі соціально-економічні, побутові умови;
  • Відсутність належних умов для ігор, занять, різних видів праці у сім’ї, закладі освіти;
  • Гіподинамію, недостатньо збалансоване харчування;
  • Формальний підхід  до загартування;
  • Неправильне регулювання динаміки фізичної, психічної та емоційної працездатності учнів;
  • Порушення режимів організації життя дітей – санітарно-гігієнічного, повітряного, світлового.

Учені та практики вважають, що на здоров’я індивідуума впливають не лише чинники зовнішнього середовища, а й спосіб його життя.

  • А що ж допомагає бути людині здоровою нам допоможе дізнатися кросворд.

3.Розгадування кросворду «Що допомагає стати здоровим» (з допомогою підказок).

1) гар            ван           За            ту             ня

2) ба          Ходь

3) рт          Спо

4) жим       Ре

5) кій         Спо

6) нок        Від           чи            по

7) зи           Мя

8) ка           За          ряд

  • Яке слово зашифрувалося у кросворді? (Здоровя)
  • То що ж таке те здоровя, про яке ми вже так багато говоримо?

4.Визначення поняття здоровя.

- У світі існує багато визначень здоровя. (Роздати на парти дітям, прочитати декілька)

Визначення здоров’я за різними авторами

Автор

Визначення

Аристотель

Здоров’я людини — щастя. Найбільше щастя полягає у пречудовій мудрості. Людське щастя розкривається у розсудливості та цнотливості. Насолода людини — у діяльності, а фізичний стан має поєднуватися з душевною активністю.

Гален

Здоров’я — це рівновага та гармонія чотирьох соків, споріднених частин, органів, нарешті, сил, що керують усім організмом.

Гален

Здоров’я — це стан, …в якому ми не відчуваємо болю і який не заважає виконувати функції нашого щоденного життя: брати участь у керівництві, митися, пити та їсти і робити усе інше, що ми хочемо.

Авіценна

У тілі людини є чотири соки: кров, флегма, жовта і чорна жовч… Якщо соки змішані у певних кількостях і нормальні, — людина здорова.

Гегель

Здоров’я — це пропорційність між самістю організму та його наявним буттям… воно полягає у рівномірному відношенні органічного та неорганічного, коли для організму немає нічого неорганічного, чого він не спроможний був би подолати.

О.О.Остроумов

Здоров’я — стан рівноваги між вимогами середовища та силами організму.

Г.Сигерист

Здоровою може вважатися людина, яка відзначається гармонійним фізичним і розумовим розвитком і добре адаптована до оточуючого її фізичного та соціального середовища. Вона повністю реалізує свої фізичні та розумові здібності, може пристосуватися до змін оточуючого середовища, якщо вони не виходять за межі норми, і робить свій посильний внесок у благополуччя суспільства, сумірний з його здібностями. Здоров’я тому не означає просто відсутність захворювань: це щось позитивне, це життєрадісне та охоче виконання обов’язків, що їх життя покладає на людину.

ВООЗ, 1948

Здоров’я — це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад.

А.П.Чехов

Хіба здоров’я не диво?

Л.О.Брусіловський

Здоров’я — такий стан організму людини, коли функції усіх його органів і систем врівноважені із зовнішнім середовищем і відсутні будь-які хворобливі зміни. Саме поняття “здоров’я”, як і поняття “норма”, є умовним і об’єктивно встановлюється на основі антропометричних, клінічних, фізіологічних і біохімічних показників.

Енциклопедія Ларусса

Здоров’я… — стан індивіда, чий організм функціонує добре.

Медична енциклопедія, Філадельфія, 1964

Здоров’я — це стан, за якого всі функції тіла та розуму проявляються (зберігають) нормальну активність.

С.М.Павленко

Здоров’я — природний стан організму, що є виразом його досконалої саморегуляції, гармонійної взаємодії всіх органів і систем і динамічної рівноваги з оточуючим середовищем.

БСЭ, 1972

Здоров’я — природний стан організму, що характеризується його врівноваженістю з оточуючим середовищем і відсутністю будь-яких хворобливих змін. Здоров’я людини визначається комплексом біологічних (спадкових і набутих) соціальних чинників.

Chiang C., Cohen R.

Здоров’я індивідуума — це динамічний феномен, що змінюється на континуумі від оптимального благополуччя до екстремальної хвороби… зміни у здоров’ї підпорядковані вірогідним законам, тому для адекватного опису здоров’я інвідуума необхідно враховувати як головний чинник, так і випадковий механізм процесу.

О.Тьомкін

Здоров’я — це такий стан, коли всі частини організму організовані й функціонують у такий спосіб, щоб забезпечити людині можливість доброго життя та збереження виду. Здоров’я — це стан, що узгоджується з природою.

М.Попов, П.Михайлова

Під здоров’ям у загальному плані розуміють можливість людини адаптуватися до змін оточуючого середовища, взаємодіючи з нею вільно, на основі біологічної, психологічної та соціальної сутності людини.

А.Ф.Серенко, В.В.Єрмаков

Здоров’я — це стан повного соціально-біологічного та психологічного благополуччя, коли функції усіх органів і систем організму людини врівноважені із соціальним середовищем і відсутні будь-які захворювання, хворобливі стани та фізичні дефекти.

В.Д.Жирнов

Здоров’я — це стан життєдіяльності, що відтворює необхідну повноту атрибутів життя людини, що розвиваються.

Ю.П.Лісіцин

Здоров’я людини — це гармонійна єдність біологічних і соціальних якостей, зумовлених природженими та набутими біологічними і соціальними явищами.

H.Blum

Здоров’я полягає у здатності організму зберігати рівновагу відповідно до віку та соціальних запитів, за якої організм у рівних межах вільний від невдоволеності, дискомфорту та хвороб і яка сприяє виживанню виду.

С.І.Ожегов

Здоров’я — правильна, нормальна діяльність організму.

Weber P.

Здоров’я — це рівновага між індивідуумом і оточуючим середовищем… є проблемою свідомості й розумного способу життя кожного окремо, гармонії розуму та почуттів.

В.П.Казначеєв

Ми визначаємо здоров’я індивіда як динамічний стан, процес збереження і розвитку його біологічних, фізіологічних і психічних функцій, оптимальної працездатності за максимальної тривалості життя.

М.С.Бєдний

Здоров’я — це перша і найважливіша потреба людини, що визначає його здатність до праці, гармонійний розвиток особи, вона є головною передумовою до пізнання оточуючого світу, до самоствердження і щастя людини, до подальшого розвитку людського суспільства.

Cassis C., Birechmore D.

Тотальне здоров’я (холістичне) виходить за межі визначення здоров’я як відсутності хвороби. Воно являє собою ширшу й динамічнішу концепцію. Це поняття має на увазі взаємодію фізичних, емоційних, психічних, соціальних і духовних аспектів нашого буття. Цей підхід відбиває ставлення до способу життя… призначений для досягнення найвищого потенціалу людини.

О.М.Анохін

Здоров’я є умовою гармонійного розвитку людини і в той самий час показником рівня соціально-економічного розвитку суспільства.

Г.Л.Апанасенко

Фізичне здоров’я — динамічний стан організму, який визначається резервами енергетичного, пластичного і регуляторного забезпечення функцій, характеризується стійкістю до розвитку патогенних чинників і здатністю компенсувати патологічний процес, а також є основою здійснення соціальних (праця) і біологічних функцій.

Г.Л.Апанасенко, 1993

Здоров’я — оптимальна стійкість до дії патогенних агентів, фізична, психічна і соціальна адаптивність до змінюваних умов життєдіяльності.

Оттавська Хартія, 1986

Здоров’я — це позитивне поняття, що наголошує на суспільних та персональних ресурсах, а також на фізичних спроможностях.

Саскачеванська провінційна Рада здоров’я,1994

Здоров’я — це динамічний процес, який визначається гармонійним фізичним, ментальним, емоційним, соціальним і душевним комфортом. Здоров’я має індивідуальне, родинне і громадське функціонування для кращого існування в середовищі.

Т.Є. Бойченко 1998

Здоров’я людини — це багатомірний і водночас цілісний феномен гармонійної життєдіяльності людини. Воно знаходить свій вираз через взаємоузгоджені стани, явища і процеси формування, зміцнення, збереження, споживання, відновлення, передачі фізичних, психічних, соціальних і духовних складових життєдіяльності людини, груп людей, спільнот, суспільства в цілому.

  • Але найкраще і найзрозуміліше вчителі використовують одне. А саме:

Здоров’я – це одне з основних джерел радості, щасливого повноцінного життя, це стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб фізичних дефектів, психологічне, соціальне і духовне благополуччя.

5. Робота в групах. Квіточка «Компоненти здоровя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Робота над памяткою «Що потрібно робити, щоб бути здоровим»

(Вчитель роздає кожному учню і опрацьовує кожен пункт)

  • Отож, діти, давайте запам’ятаємо, що потрібно, щоб зберегти своє здоров’я.

Що треба робити,

щоб бути здоровим? 

 Чого не потрібно робити, щоб бути здоровим?

  • Працювати
  • Дотримуватись чистоти
  • Загартовуватись
  • Робити зарядку
  • Сміятися
  • Займатися спортом
  • Багато гуляти
  • Одягатися по погоді
  • Часто мити руки і т.п.
  • Мало рухатися
  • Їсти багато солодкого
  • Ходити без шапки у      холодну пору
  • Сумувати
  • Смоктати бурульки
  • Їсти сніг
  • Застуджуватись
  • І т.п.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Фізкультхвилинка «Бджілки»

                                 Стали, дітки, у рядок,

                                 Всі підемо на лужок (ходьба)

                                 На квітучому лужку

                                                       Гудуть бджілки: «Жу-жу-жу».

       Разом з ними політаєм (імітація руху крил).

           Покрутились вліво-вправо (повороти тулуба),

                                 Глянули, де кращі трави.

                                 Пошукали квіточок,

                                 Щоб зібрати з них медок (нахили тулуба вперед).

                                 Політали, покрутились,

                                 Дуже бджілки натомились.

                                 Щоб набратись сили,

                                 Усі дружно сіли (присідання).

                                 Знов шукаєм квіточок,

                                  Щоб зібрать смачний медок

                                 (головою торкнутися до колін).

                                  Назбирали? Ого-го!

                                  Всі до вулика бігом (біг на місці).

                                  Побували на лужку,

                                  Скуштували ми медку.

                                  Тепер стали у рядок,

                                  Вертаємось на урок (заключна ходьба).

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1.               Робота над прислів’ями.
  • Хворому і мед гіркий.
  • Чиста вода – для хвороби біда
  • Чистота – запорука здоров’я.
  • Здоровому все здорово
  • Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.
  • Твоє здоров’я – у твоїх руках.
  • Здоров’я дорожче за багатство.
  • Праця – здоров’я, лінь – хвороба.

2.Інтерактивний прийом «Мікрофон».

  • Яка тема нашої сьогоднішньої зустрічі?
  • Що нового ви дізналися?
  • Що таке здоровя?
  • Які його основні компоненти?

3.Гра «Квіточка і червячок»

  • А на закінчення нашого заняття, я б хотіла щоб ми пригадали, що потрібно робити, щоб бути здоровим, а чого краще остерігатися. Зараз, я кожному роздам квіточку і червячка. На квіточці вам потрібно написати, що потрібно робити, щоб бути здоровим, а на червячку, що може зашкодити нашому здоров’ю. А потім ми  прикріпимо усі наші записи на ось таке гарне яблуко.
  • Діти, давайте постараємося, щоб у нашому житті, як на цьому яблуку, було більше запашних яскравих квіточок, що потім з них виростали плоди здоров’я, такі корисні фрукти як це яблуко. І прикладем максимум зусиль, щоб  оцих червяків, які так шкодять нашому здоровю, було якнайменше. Щоб ми були як оце красиве, пахуче, корисне яблуко!!!

4.Заключна бесіда вчителя.

  • Я думаю, що сьогоднішня наша зустріч принесла багато корисного для кожного з вас. Що ви постараєтеся, ще трохи краще дбати про своє здоров’я. Щоб подарувати собі, родині, школі і нашій країні здорову щасливу націю і майбутнє. Доброго вам здоровя, дякую за активних працьовитих дітей.
  • До побачення, до нових зустрічей!

 

1

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку