Година спілкування з елементами тренінгу

Про матеріал

Година спілкування у 9 класі з елементами тренінгу дає змогу випускникам розширити уявлення про світ професій, про професійне самовизначення; спонукати дітей до самостійного і відповідального вибору професії, до активної позиції на ринку праці, визначення цілей і пріоритетів в житті, до самопізнання, саморозвитку.

Перегляд файлу

 

      Класна година у 9 класі на тему: « Мій життєвий вибір»

  Година спілкування з елементами тренінгу 9 клас

Цілі: розширити уявлення дітей про світ професій, про професійне самовизначення;, виховувати негативне ставлення до пасивності; спонукати дітей до самостійного і відповідального вибору професії, до активної позиції на ринку праці, визначення цілей і пріоритетів в житті, до самопізнання, саморозвитку.

План класної години

I. Вступне слово

Привітання

Любі мої випускники!

Невдовзі ви отримаєте перший документ про освіту. Для когось цей документ стане квитком у самостійне життя. Середні навчальні заклади, училища, робота  - такі маршрути чекають тих, хто вже зробив свій вибір. Для решти буде ще 2 роки, щоб подумати, а вибрати є з чого - в світі більше 55 тисяч професій! Сьогодні ми починаємо цикл занять по  профорієнтації.

Я рада бачити вас на виховному заході «Мій життєвий вибір», який міститиме елементи тренінгу

        Знайомство

Давайте ближче познайомимося з учасниками заняття:

  • Поплескайте в долоні, хто любить солодощі
  • Потупайте ногами, хто грає у футбол
  • Помахайте руками, хто любить фізкультуру
  • Занявкайте ті, хто любить котів
  • Підніміться, хто отримує задоволення від спілкування з однокласниками

Я вас також люблю і запрошую до співпраці

Правила роботи

Перед початком заходу ви ознайомилися з правилами роботи в групі. Основні з них хочу вам нагадати:

  • Будемо активними, доброзичливими, відвертими, відповідальними та комунікабельними. Працюємо тут і зараз.

Очікування

На паперових човниках запишіть свої очікування від заняття. Після цього свій човник прикріпіть на «Річці очікувань». При бажанні свої очікування можна озвучити.

Практичний блок

Вправа «Гра в лотерею, або Рука долі»

Мета: показати учасникам наслідки випадкового вибору професії; дати зрозуміти необхідність активних дій щодо вибору професії.

« Ким ти хочеш бути як виростеш?»- це питання одне із тих, що задають найчастіше. От і я вас запитаю : «Ким ви хочете стати після закінчення школи?» Запишіть  професію, або вид діяльності, якими ви хотіли б займатися все життя.  Хто ще не визначився-запишіть від 1 до 3. Потім ми перемішуємо всі картки і кожен витягує одну (як лотерейний квиток).

Кожен учасник витягає зі скриньки випадкову одну картку з назвою професії.

- Підніміться, хто витягнув картку з професією, яку сам і обрав.

- Що ви відчули, коли витягли те, що записували?

- Що відчули, коли витягли те, що вам не до вподоби?

У цьому випадку ми можемо зробити лише один висновок: «На долю надійся, але й сам не зівай». До вибору професії потрібно підходити свідомо

Вправа «Інтерв’ю»

Чим же керувалися наші гості при виборі свого професійного шляху? Давайте у  них запитаємо.

Питання для інтерв’ю»:

1. Чому ви обрали саме професію вчителя? А ви?

2. Хто впливав на ваш вибір? А на ваш?

3. Чи подобається вам ваша професія? А вам?

4. Які риси характеру потрібні для вашої роботи?

5. Користується попитом ця професія на ринку праці?

6. Корисна ця професія для суспільства?

7. Де можна навчитися цієї професії?

 

Ви почули від наших гостей  думки про те, чим керувалися вони у виборі своєї професії і бачите, що в основному вони задоволені своїм вибором,  бо свідомо йшли до того, щоб навчати інших, але вони також аналізували свої можливості ,вивчали всі «за» та «проти» перш ніж почали працювати.

 

   Професій в світі десятки тисяч, та це не означає, що потрібно перебрати всі, щоб знайти одну-єдину. Професійне самовизначення - від слова «межа» - кордон. Значить, треба якось обмежити коло професій, з яких доведеться вибирати. Ці межі окреслені формулою «хочу-можу-треба».

 По-перше, майбутня професія повинна бути в радість (ХОЧУ)

По-друге,  ви повинні мати набір професійно важливих для цієї роботи рис: інтелектуальних, фізичних, психологічних (МОЖУ)

По-третє, ця професія повинна користуватися попитом на ринку праці (ТРЕБА)

 Свою професію краще б шукати в зоні їх перетину

 Щасливий збіг вимог ринку, можливостей і бажань людини – дає можливість одержувати гідну винагороду за роботу, що приносить задоволення. 

Але це , на жаль, трапляється рідко. Як же все поєднати?

. Вправа "Хочу, можу, треба"

Мета вправи: вправа спрямована на аналіз ситуації професійного самовизначення. Вона змушує замислитися над проблемною ситуацією та в цілому спонукає  учасників до активного пошуку рішення позначених проблем.

Психолог.  Спробуємо. Перед вами бланки. Зазначте, будь ласка, ким би ви хотіли бути, потім дайте собі відповідь на питання: а чи є у вас для цього необхідні вміння на даний момент. Якщо ні, то чи дозволяють ваші психофізіологічні можливість їх придбати.

Далі подумайте та напишіть для себе, чи є затребуваною обрана вами професія на ринку праці.

На виконання роботи вам відводиться 5 хвилин.

Бажаючі - висловитися є?

Психолог. Ми переконалися, наскільки нелегко вирішувати питання про вибір професії щоб ще й врахувати всі чинники. На допомогу людині,  яка обирає професію,  розробили багато  спеціальних тестів , які можуть допомогти людині дізнатися і зрозуміти себе. Один з таких тестів  вам запропонує наш психолог Тетяна Іванівна Аверіна.. Він дозволить виявити ваші професійні переваги. Визначення професійних інтересів та нахилів учнів (ДДО)

Припустимо, що після відповідного навчального закладу ви можете виконувати будь-яку роботу. Одначе, якщо вам довелося вибирати тільки одну з двох можливих, то якому виду  діяльності надасте перевагу?

Я пропоную вам 20 пар тверджень, позначених індексами А, Б, які коротко розкривають різні види діяльності. Уважно прочитавши обидва твердження, виберіть те, яке відповідає вашому бажанню. Вибір треба зробити в кожній парі тверджень. Для цього в бланку відповідей обведіть кружечком номер вибраної вами відповіді.

Після заповнення бланка відповідей полічіть число обведених кружечком відповідей у кожному вертикальному ряду. Це число і буде показником схильності до одного з типів професій.

Вправа «Світ професій»

Об’єднайтесь в групи за принципом вираженості ваших інтересів:

П – Людина – Природа,

Т – Людина – Техніка,

Л – Людина –Людина,

З – Людина – Знакова система,

Х – Людина – Художній образ.

 

На протязі 5 хвилин обговоріть і запишіть у таблицю професії, що належать обраному типу, професійні вимоги до людини

Представте результати своєї роботи

Отож, ви більш широко познайомилися з професіями щодо вираженості ваших інтересів та зазначили, якими якостями повинна володіти людина, щоб ця професія була дійсно вам під силу. І побачили, що у вас є безліч варіантів.

Вправа «Творці»

 Всі речі, які нас оточують і є необхідні для нас створені людьми певної професії. Спробуйте скласти перелік фахівців, які беруть участь у створенні:

  • шкільного підручника
  • булочки
  • порцелянової чашки
  • джинсів

Для виконання вправи об’єднайтесь в групи відповідно форми фігури, яка схована у вас під стільцем

Протягом 5 хвилин проходить обговорення в групах.

Час минув. Слухаємо ваші відповіді

Які професії повторюються? (Водій, інженер, технік, конструктор, слюсар, електрик, бухгалтер, економіст тощо)

Про що це говорить? (Проте, що на них є попит, це професії потрібні)

За даними соціологічних досліджень, найбільш затребувані професії у 2017 році

Бухгалтери, юристи ,  економісти, ІТ-фахівці, технологи харчового виробництва , інженери, проектувальники, фахівці в області фармакології, менеджери готельно-туристичного господарства, дизайнери

Вправа «День із життя»

  Коли ми з вами ведемо бесіди про те, чому часто у вас не все виходить у школі ви говорите зокрема і про те, що багато різних справ проходить через вас за один день. Уявіть, що ви вже обрали собі професію. Тепер ви проводите цілий день, займаючись однією справою. Як ви думаєте, це легше, ніж вивчати 6-7 дисциплін? Спробуємо..  Давайте проживемо день людини певної професії за дві хвилини, використовуючи лише іменники.

(Учням роздаються аркуші різного кольору з назвами професій: продавець, програміст, водій, ветеринар.)

Об`єднайтесь в групи відповідно кольору геометричної фігури.

 Наприклад, день учителя: будильник, сніданок, дзвінок, урок, діти, дзвінок, запитання, відповідь,  гамір, зошити, дзвінок, оцінки, нерви, директор, педрада, конспекти, вечеря, конспекти,сон, учні, конспекти, уроки… Мій день різноманітний.

Обговорення. З якими труднощами ви зіткнулися, виконуючи вправу?

Мозковий штурм «Омріяна професія»

Обєднайтеся у команди за порами року та протягом 3 хвилин запишіть у порожні поля кроки, які потрібно зробити людині, щоб здобути омріяну професію.

Обговорення. Для будь-якої професії потрібні передусім міцні знання, знання чого ти хочеш, що ти можеш.

Підсумок заняття

Наше заняття підходить до завершення. Чи справдились ваші очікування від нашої зустрічі.

Якщо справдились повністю – прикріпіть до свого човника біле вітрило, якщо справдились частково – зелене, якщо вони не справдились взагалі – червоне.

(діти діляться враженнями)

Бачимо багато човників із зеленими вітрилами, це означає, що у нас у цьому напрямку ще багато роботи. Адже вибрати собі професію не так просто. Бачу також, що ваші човники пливуть і за течією, і проти неї. Так може трапитися і в житті: ще й пороги можуть зустрітися, а іноді й доведеться тягнути човна вздовж берега. Це набагато складніше, ніж просто плисти за течією.

На скільки вистачить у вас сили зробити своє життя успішним- залежить тільки

від вас.               фільм

Прощання. Я ж бажаю вам попутного вітру та легеньких хвиль!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку