30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Сценарій уроку на 1 вересня для 5-го класу

Про матеріал

Перший уроку у 5-му класі. Це не просто уроку, а свято. Це важливий день не тільки для дітей і їх батьків, а й для самого вчителя, так як йому потрібно себе відрекомендувати, увійти в довіру, створити необтягуючу атмочсферу. Урок знайомства і налагодження контакту класного керівника з дітьми. А найважливіше це створити свято для дітей.

Перегляд файлу

День знань 1 вересня у 5 класі. Сценарій

Цілі: познайомити з класним керівником, з новими предметами; визначити мотивації до навчання; адаптувати п'ятикласників до нової системи навчання; створити сприятливу атмосферу в класі.

Обладнання:

а) роздрукувати слова: доброта, дружба, пустощі, допитливість, сміливість, інтерес, відповідальність, узяти, додати, приправити, розмішати, влити, остудити, прикрасити. Бейджи з іменами і прізвищами дітей. Роздрукувати слова: Дозволено, Заборонено, Допомагати один одному, Говорити неправду, Радіти успіхам один одного, Заздрити один одному, Підтримувати в скрутну хвилину, Радіти горю іншої людини, Переживати за невдачі один одного, Кривдити і давати образливі клички, Говорити правду, Сміятися над невдачами. Підготувати коробочку для бажань(шкатулку).

б) на парту кожного учня покласти аркуш зі шкільного зошита (на цьому листку кожен учень напише привітання своєму класу); фломастер, олівці або ручки.

в) на великому аркуші ватману намалювати схематичного чоловічка (особа буде намальовано в процесі класної години); зліва в стовпчик записати пункти характеристики, які будуть заповнюватись у процесі уроку; окремо заготовити два лиця з паперу: веселу і сумну; одну з них учитель потім прикріпить до фігури чоловічка;

http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl012/22%2899%29.jpg

http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl012/23%2898%29.jpg

г) написати записки з загадками про шкільні предмети , роздрукувати назви предметів (з тексту сценарію)

е) приготувати прості призи для учасників ігор (блокнотики, медалі, прапорці), щоб кожен учень отримав якусь нагороду.

Музичне оформлення

Дитячі пісні: «Посмішка», «Разом весело крокувати по просторах», «Всі ми ділимо навпіл», «Справжній друг» і т. п.

Оформлення класу

На папері перед класною годиною підготувати дошку:

  1.              а) намалювати карту «Планета знань 5-А класу»; на карті в довільному порядку написати назви шкільних дисциплін, які вивчаються у 5 класі: Українська мова, Українська література, Англійська мова, Зарубіжна література, Історія України, Математика, Природознавство, Інформатика, Основи здоров`я, Музичне мистецтво, Образотворче мистецтво, Трудове навчання, Фізкультура;

б) праворуч (в окремій рамці) розклад уроків на 3 вересня з номерами кабінетів, список вчителів які будуть викладати в них в 5-му класі

План класної години

1. Вступне слово.

2. Прес-конференція класного керівника.

3. Створення автопортрета класу.

4. Гра «Подорож по Планеті знань».

5. Гра «Рецепт приготування 5 А класу»

6. Гра «Правила дружби»

8. Шкатулка бажань на навчальний рік.

7. Підбиття підсумків (рефлексія).

8. Екскурсія по школі. Знайомство зі шкільними кабінетами.

9. Нагорода

Хід класного години

I. Вступне слово

Класний керівник. Дорогі діти! Сьогодні вся наша країна відзначає День знань. Для вас - це незвичайний день, тому що сьогодні ви вперше переступили поріг середньої школи. П'ятий клас - це найперша її сходинка, але поступово, піднімаючись зі сходинки на сходинку, ви станете випускниками, будете такими ж красивими та розумними, як і сьогоднішні наші випускники. Знання, отримані в школі, допоможуть вам обрати професію, стати поважними людьми, знайти собі престижну роботу.

5 клас принесе багато нового і незвичайного у ваше життя: це і нові предмети, нові вчителі, нові проблеми, але я сподіваюся, що всі проблеми ми з вами подолаємо, бо будемо вирішувати їх спільно, допомагати один одному. Спробуємо зробити так, щоб всім у нашому класі було добре, як у великій і дружній родині.

Кабінет, де ви перебуваєте прямо зараз, це наша класна кімната. В ній будуть проходити деякі уроки, класні години, свята. На декілька років ця класна кімната стане для вас шкільною домівкою. Ви стаєте господарями цього шкільного кабінету. А справжній господар повинен берегти шкільне майно, підтримуватиме чистоту і порядок.

 

II. Прес-конференція класного керівника

Класний керівник. А тепер дозвольте відрекомендуватися: я ваш класний керівник (прізвище, ім'я, по батькові). І я починаю свою прес-конференцію. У ролі журналістів будете виступати ви, діти. Ви можете задати мені питання, якщо хочете дізнатися про мене більше. Тільки, перш ніж задати мені питання, назвіть, будь ласка, своє ім'я та прізвище.

Приблизні запитання дітей:

- Скільки вам років?

- Який предмет ви ведете?

- Чи є у вас діти?

- Чи є у вас домашні тварини?

- Чим ви захоплюєтеся?

 

III. Створення автопортрета класу

Класний керівник. На цьому моя прес-конференція закінчена. Дякуємо за запитання.

Попереду у нас багато складних і цікавих справ, і я сподіваюся, ми з вами познайомимося ближче. Але тепер мені хотілося б трохи дізнатися про загадкового незнайомця на ім'я 5-А клас. (Показує на аркуш ватману, прикріплений до стіни.)

Допоможіть мені, діти, довідатися що-небудь про цього загадкового 5-А. Який у нього зріст, вага, фізична форма? Чим захоплюється наш 5-А? Яка у нього дисципліна? Як він ставиться до навчання? Який у нього характер? Ну і, нарешті, яке в нього обличчя? Все це ми будемо зараз з'ясовувати і записувати поряд з цим портретом. А допоможе мені той, у кого найкрасивіший і розбірливий почерк. Є серед вас такі?

До дошки виходить один з учнів, бере фломастер.

Перше питання, найлегший - це зростання 5-А. (Середній зріст п'ятикласника зазвичай 145-150 см) Що ми запишемо в цю графу? Який зріст у нашого класу? Високий або низький, а може бути, середній?

Діти (хором). Низький, середній, високий.    Учень записує.

Класний керівник. Тепер вага - нормальний, недостатній, а може бути, зайвий?

Діти (хором). Нормальний.       Учень фломастером записує.

Класний керівник. Фізичний розвиток - займається наш 5-А спортом? І яким?

Діти піднімають руки, по черзі називають види спорту, яким вони займаються.

Ну, що ж, напишемо, що фізична форма - відмінна!

А ось що стосується захоплень, знову питання. Які у 5-А захоплення?

Діти по черзі розповідають про свої захоплення. Учень записує.

Ну що ж, так і запишемо: захоплення різнобічні.

А як у нашого 5-А з дисципліною - добре чи погано?

Діти (хором). Добре. Учень записує напроти дисципліни - Хороша

Класний керівник. А ось що стосується навчання, тут ми поки нічого не можемо написати. Чому, діти, як ви думаєте?

Зразкові відповіді дітей:

- Тому що 5-А клас ще не показав себе у навчанні.

- Тому що у нас не було ще жодного уроку в 5 класі.

- Тому що ми навіть не знаємо, які уроки у нас будуть в 5 класі.

Класний керівник. Так, цю таємницю 5-А відкриє нам у кінці I семестру. Сподіваємося, що відповіддю буде число...    Діти (хором). 12

Класний керівник. Залишилося найпростіше: записати якості характеру нашого 5-А. Який він? Добрий, веселий, дружний, слухняний, активний, чесний, надійний, розумний, сильний, сміливий, справедливий?

Діти по черзі з місця відповідають. Учень записує.

Щоб закінчити портрет нашого класу, залишається тільки намалювати особу. Як ви думаєте, яке в нього обличчя?

Учитель показує дві пики, усміхнену і сумну. Діти вибирають одну з них. Учитель прикріплює обрану дітьми пику до фігурці, намальованої на ватмані.

Ось і вийшов портрет 5-А класу. Спасибі всім, хто допоміг скласти цей портрет. Тепер ми його повісимо на чільне місце і будемо уважно спостерігати, як наш 5-А зростає, стає розумніший, сильніший, добріший, кращий. А разом з ним будемо рости і ми з вами.

Але ми будемо не просто рости, а подорожувати по Планеті знань. Щоб не заблукати на цій планеті, я намалювала вам її карту. (Показує на дошку.)

На дошці в довільному порядку написані назви предметів, які будуть вивчатися в 5 класі.

IV. Гра «Подорож по Планеті знань»   (Карта, загадки, скотч, предмети)

Класний керівник. Перед вами - карта Країна знань 5 класу. На цій карті є міста які вам вже знайомі, а є і незвідані території, про які вам тільки належить дізнатися. Зараз ми проведемо подорож по всіх містах Країни знань. Але назви країн, на які ми вирушимо, зашифровані в загадках. Ми повинні відгадати загадку і дати назву місту знань в якому ми будемо навчатися. (Учень відриває загадку, читає, а команда відповідає. Після чого вчитель клеїть назву міста)

У подорож вирушать 2 команди, «жовто-блакитні» і «Українці».

По одному учню з команди по черзі виходять до дошки, відривають одну загадку і голосно перед класом її читають, команда відгадує.

Загадки про шкільні предмети (для карток):

1.Урок цей цікавий, на ньому рахують,

Коло малюють, циркулем крутять,

то ділять, то множать, то віднімають

Ну, що за урок? Це урок … (математики)

2.Книжки полюбимо, підвищимо культуру

Ми на уроках... (літератури).

3.Зміцнить мускулатуру усім діточкам... (фізкультура).

4.Далеке минуле, стародавні території -

Це вивчає наука... (історія)

5.У світ комп'ютерної граматики

Нас ведуть уроки... (інформатики).

6.Працювати в школі нас навчать, Ліпити, шити, клеїти. На цьому уроці фантазія з нами, Ми робимо все це своїми руками. (Урок праці)

7.Олівці та фарби в руки берем Портрет, пейзажі — радо малюємо. Й про натюрморти ми незабудемо Подобається дітям урок … (малювання)

8.Який предмет допоможе нам вивчити землю, материки, океани, моря? (Географія).

9.Тут ми вивчимо всі квіточки, А також листочків структуру. Що за предмет, дайте відповідь, діти, Вивчає рослинну культуру? ( Природознавство ) 

10.Щоб по країнам іншим мандрувати нам потрібно мови їхні знати, а цьому ми навчимося на уроці? (Іноземної мови).

11.На цьому предметі чудовом вивчаємо ми рідну мову, як правильно текст написати і з наголосом як прочитати… (Укр. Мова)

12.Як здоров’я берегти, за природою слідкувати нас навчить предмет (основи здоров)я

Класний керівник. Ну от і закінчилася наша подорож. Серед команд немає переможених, а значить, на Планеті знань зовсім не залишилося білих плям. А щоб глибоко досліджувати кожен континент, у нас попереду цілий навчальний рік!

V. Гра "Рецепт приготування 5-го класу" (роздруковані слова, листочки, карандаші або ручки)

Класний керівник: Діти, скажіть мені будь ласка а чи знайоме вам слово "рецепт"? Що воно означає?

 

Рецепт - це склад продуктів, які потрібні для приготування смачної і незабутньої страви. скажіть мені, будь ласка, рецепт вашої улюбленої страви. Як ви думаєте, чи можна слово"рецепт" використати стосовно класу? Яким має бути рецепт дружного класу? Давайте спробуємо скласти рецепт нашого класу. (На дошці в хаотичному порядкурозташовані слова: доброта, дружба, пустощі,допитливість, сміливість, інтерес, відповідальність, узяти,додати, приправити, розмішати, влити, остудити,прикрасити. Звучить музика, діти разом з батьками записують рецепт. Ті, що бажають зачитують.

Можливий варіант рецепту: « Узяти великий клас, додати доброти і дружби, приправити відповідальністю, влити допитливості, остудити пустощі, прикрасити сміливістю і відповідальністю».

 

VI. Гра "Правила дружби" (роздруковані слова, натягнуті нитки, скребки)

Класний керівник: А як ви думаєте, що треба для того, щоб клас був дружним? (Діти відповідають)  Назви команд : Жовто-блакитні і Українці.

Давайте спільно з вами визначимо, що серед друзів може бути дозволено, а що має бути заборонене (Діти виконують завдання спільно з батьками. Учитель кріпить до дошки роздруковані правила, клас ділиться на дві команди. Учитель пропонує учням на швидкість у два стовпчика, один стовпчик: дозволено інший: заборонено, записати ці правила. Яка команда швидше справилася тай перша виходить до дошки і по черзі вішають на обрану сторону нитки правила. Та команда що друга на іншу сторону нитки вішає інші правила по черзі. Якщо батьки визнають потрібним що-небуть добавити учні записують слова на листочку(стікер) і приклеюють на дошці ).

 


Дозволено

Заборонено


Допомагати один одному

Говорити неправду

Радіти успіхам один одного

Заздрити один одному

Підтримувати в скрутну хвилину.

Радіти горю іншої людини

Переживати за невдачі один одного

Кривдити і давати образливі клички

Говорити правду

Сміятися над невдачами

Допомагати виправлятися

Цькувати за недоліки

Захищати один одного

Ми одна команда

Слабкого ображай

Слабкого підтягуй, підтримуй, захищай

 

VIІ. А як повинен жити дружній клас?

( весело, цікаво, незвично і т.д.). Ви цього бажаєте? Ви про це мрієте?

Загадувати бажання прийнято в новорічну ніч. Але 1 Вересня - це також перший день нового року, Нового Навчального Року. Отже, і в цей день можна щось побажати самому собі на майбутнє. Причому, зробимо ми це організовано. Ось у мене коробка бажань і багато маленьких листочків. На листочках кожен з вас, подумавши, напише 1, 2 або 3 головних бажання, вони можуть стосуватися тільки навчального процесу. Потім ми їх згорнемо і помістимо в коробку, і сховаємо її, а в конці навчального року, на останній виховній годині перевіримо, чи збулися ваші бажання. Отже почали ...

І на останок я хочу щоб ви пам’ятали завжди що наш п'ятий клас слухняний, культурний і ввічливий, добрий, тому він буде вести себе дуже дружно, слухняно і не шумітиме.

 

VII. Підбиття підсумків (рефлексія)

Класний керівник. Отже, діти, наш святковий урок, присвячена Дню знань, закінчився. Що ви дізналися під час цього уроку?

Зразкові відповіді дітей:

- Ми познайомилися з класним керівником.

- Ми дізналися, які предмети будемо вивчати в 5 класі.

- Ми дізналися, навіщо потрібно вчити шкільні науки.

Класний керівник. А що вам запам'яталося?

Зразкові відповіді дітей:

- Як ми складали портрет нашого класу.

- Як ми відгадували назви шкільних предметів.

- Яким повинен бути наш 5-А клас .

VIII. Екскурсія по школі. Знайомство зі шкільними кабінетами

Класний керівник. Діти, на дошці ви бачите розклад уроків на понеділок. Це означає, що наша подорож по Планеті знань триває. Тільки вже по-справжньому. Кожен урок у вас буде проходити в спеціальному кабінеті. Зараз ми познайомимося з розташуванням цих кабінетів. Для цього ми стаємо по 3-є, вийдемо з класу і пройдемо по школі. Ви не забули, що наш 5-А - слухняний, культурний, чемний. Тому він буде вести себе добре, не шуміти - адже в школі йдуть уроки!

Вчитель виводить дітей із класу і проводить по школі, показуючи, де знаходяться навчальні кабінети.

VIV. Під час святкового столу (гра «Я знаю рідну неньку»)

Найрідніша, наймиліша кожному українцеві земля — це його Батьківщина, Україна. А що Ти знаєш про рідну державу, окрім того, що живеш на її теренах?

Клас ділиться на дві команди: Жовто-блакитні і Українці і по черзі разом з батьками відповідають на запитання. Якщо команда до якої було запитання не знає відповіді то право відповісти надається іншій команді. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Раунд 1. Запитання:

1. Київський князь. (Ярослав)

2.Композитор,автор Гімну України. (Вербицький)

3.Урочиста пісня.(Гімн)

4.Великий український поет-пророк.(Шевченко)

5.Символ держави. (Прапор)

6.Кущ – народний символ України.(Калина)

7.Поет,автор Гімну України.(Чубинський)

8.Предмет – символ спільного шляху і долі для молодят. (Рушник)

9.Символ молодості і дівоцтва.(Вінок)

10.Символ держави.(Герб)

11.Рослина – символ нев’янучої молодості.(Барвінок)

12.Місто – символ України.(Київ)

13.Ріка – символ України. (Дніпро)

14.Острів,символ козацтва та України.(Хортиця)

Раунд 2. Вірю, не вірю.

1. Наша країна святкує День незалежності 24 серпня.(вірю)

2. Область, у якій ми живемо, розташована в центрі України. (не вірю)

3. У місцевості, де ти живеш водяться крокодили. (не вірю)

4. У твоєму районному центрі знаходиться пам’ятник Тарасу Шевченку.(вірю)

5. У місцевих водоймах водяться карасі, щукі, соми, окуні. (вірю) 

6. Область, у якій ми живемо, називається Волинська.(не вірю)

7. У місцевості, де ти живеш, є родовища кам’яного вугілля.(вірю)

8. У моєму краї вирощують картоплю. (вірю)

9. У моїй місцевості переважають такі природні угрупування, як водойми, болота.(не вірю)

10. У місцевих лісах водяться  лисиці, зайці, кабани, білки. (вірю)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сафіна Ілмира Рашидівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
3952
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку