Розробка сценарію години спілкування “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – різні, ми – рівні” пропонується для роботи вчителям початкових класів. У рамках соціально-профілактичної акції "16 днів проти гендерного насильства» завдання вчителя надати
учням інформацію з гендерних питань в доступній для них формі. Показати, що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань. Включити хлопчиків і дівчаток у спільну роботу, вчити їх співпрацювати творчо і злагоджено.
Година спілкування
з гендерної рівності
“Я – хлопчик, я – дівчинка,
ми – різні, ми – рівні”
в рамках соціально-профілактичної акції
«16 днів проти гендерного насильства»
Підготувала:
вчитель початкових класів: Литвиненко Наталія Григорівна
Мета:
Хід заняття
Звучить пісня “З чого саме ... створені наші дівчатка...
... створені наші хлоп’ятка”
Вже пролунав веселий дзвінок,
Всіх запросив на цікавий урок.
Ось і питання – на дошку дивись,
З нами своїми знаннями ділись.
- З яким настроєм прийшли на виховну годину? Чого очікуєте? Що не хотіли б, аби відбулося?
2. Щоб дізнатися, над чим працювати, треба кросворд хутчіш розв’язати.
|
М |
И |
Р |
У |
|
|
|||||||
К |
О |
Н |
В |
Е |
Н |
Ц |
І |
Я |
|||||
|
|
П |
Р |
А |
В |
О |
|
|
|||||
|
З |
А |
К |
О |
Н |
И |
|||||||
|
Д |
І |
В |
Ч |
А |
Т |
К |
А |
|||||
Ч |
А |
Р |
І |
В |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|
||
|
Ж |
И |
Т |
Т |
Я |
||||||||
М |
У |
Ж |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|||||
Уважно подивіться на відповіді, відгадайте, яка тема нашого уроку? “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні”.
Щоб урок був цікавим, проведемо змагання (поділ на дві команди, кожна команда обирає капітана, назви команд записуються на дошці).
3. Гра “Встанови асоціацію”.
-Діти, з чим асоціюються у вас слова: “дівчинка”? (завдання для першої команди) , “хлопчик”? (завдання для другої команди).
4. Гра “Мікрофон” (учні пояснюють свій вибір)
- Чому дівчаткам нецікаво з хлопчиками?
- Чому хлопчики вважають дівчат нецікавими співрозмовниками?
- Що ви вкладаєте в зміст слова “дружити”?
- Що означає “вміти дружити” і за що ми цінуємо друзів?
- Кого ми називаємо другом?
Зрозуміти відповідь на це запитання допоможе гра. Позмагайтеся, яка з двох команд за одну хвилину добере більше дієслів, щоб закінчити речення:
Друзі можуть разом ...
5. Гра “Мирилки”
Пропоную вам гру, яка допоможе вам навчитися “розрядити” будь-яку конфліктну ситуацію, встановити дружні відносини.
(Діти стають в коло (х-д-х-д), передають один одному м”яч і при цьому називають сусіда різними необразливими словами. Це можуть бути назви квітів, дерев, фруктів: “А ти - лимончик” або щось приємне: “Ти - моя радість”.
6. Гра “Перетворення”. (Хлопчикам пропонується уявити себе дівчатками , а дівчаткам – хлопчиками).
- Заплющіть очі і уявіть, чим ви займаєтесь ( улюблені справи), як ви живете, про що думаєте, про що мрієте, чого вам хочеться. (Діти розповідають про свої враження).
Також з моменту свого народження кожна дитина, знову ж таки, і хлопчик, і дівчинка, має право на індивідуальність – власне ім”я й отримання громадянства. Для цього немовля реєструють (записують у державних документах його прізвище, ім”я та по батькові, дату народження, імена батьків, місце, де дитина народилася). Дитина стає справжнім громадянином, а на підтвердження цього отримує свідоцтво про народження. Отже, і в цьому праві дівчатка і хлопчики рівні. До речі, ви помітили, що нерідко жінки й чоловіки мають співзвучні імена?
7. Тема наступного дослідження - професії. Чи можемо ми чітко розмежувати їх на суто чоловічі і суто жіночі. Завдання для першої команди – за 1 хв назвати якомога більше чоловічих професій. Завдання для другої команди – жіночих.
Учитель: Сьогодні багато жінок у бізнесі, політиці, а серед чоловіків – кулінари, перукарі, візажисти. Відомо, що шеф-кухарями ресторанів найчастіше працюють чоловіки, а в сім”ї готує жінка. Педагог – суто чоловіча професія. Видатні педагоги – переважно чоловіки. Однак сьогодні у школах працює лише 6% учителів-чоловіків, а серед вихователів дитсадків – немає жодного.
8. Підведення підсумків.
Наш година спілкування підходить до кінця.
Сьогодні на численних прикладах ви побачили, що дівчатка і хлопчики різні, але попри це – вони рівні. Рівні, бо дівчатка ні в чому не поступаються хлопчикам: ні у вмінні логічно мислити, ні у вмінні творчо працювати, співпрацювати і висловлювати свої думки. Вони такі ж спритні і вправні, такі ж кмітливі і вдумливі. Отже, вони заслуговують на повагу, як і всі жінки, які народжують дітей, доглядають за ними, вчать говорити, ходити, перуть, готують їжу, створюють затишок удома. Та ще й працюють так само, як чоловіки. Жінкам дуже нелегко в житті. Та якщо вони відчувають чоловічу підтримку, то можуть впоратися з усіма справами і залишатися ніжними, добрими, гарними і чарівними.
Ви зрозуміли, що надійний друг може бути і дівчинкою, і хлопчиком. Я думаю, що тепер наші дівчатка більше ніколи не будуть вважати хлопчиків нецікавими, а хлопчики ніколи не ображатимуть дівчаток, а навпаки будуть їх захищати. Ви всі переконалися, що існує багато справ, які можна, які необхідно, які цікаво робити разом. Лише разом і дівчаткам, і хлопчикам можна виступати єдиною командою. Лише разом і дівчатка, і хлопчики можуть стати сильною командою, девізом якої буде “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні”.
1