Година спілкування з гендерної рівності “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – різні, ми – рівні”

Про матеріал

Розробка сценарію години спілкування “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – різні, ми – рівні” пропонується для роботи вчителям початкових класів. У рамках соціально-профілактичної акції "16 днів проти гендерного насильства» завдання вчителя надати

учням інформацію з гендерних питань в доступній для них формі. Показати, що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань. Включити хлопчиків і дівчаток у спільну роботу, вчити їх співпрацювати творчо і злагоджено.


Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Година спілкування

з гендерної  рівності

 

 “Я – хлопчик, я – дівчинка,

 ми – різні, ми – рівні”

в рамках соціально-профілактичної акції

«16 днів проти гендерного насильства»

 

 

 

Підготувала:   

Абинский район. Рейдовое мероприятие - Новости в Краснодаревчитель початкових класів:                                                                               Литвиненко Наталія Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Мета:

  • надати учням інформацію з гендерних питань в доступній для них  формі, показати, що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань;
  • включити хлопчиків і дівчаток у спільну роботу, вчити їх співпрацювати творчо і злагоджено;
  • сприяти згуртуванню  дитячого колективу;
  • формувати навички колективізму, позитивне ставлення до протилежної статі;
  • виховувати почуття дружби, взаємоповаги.

Хід заняття

 

Звучить пісня “З чого саме ... створені наші дівчатка...

                                           ... створені наші хлопятка”

 

  1. Організаційний момент. Наш  сьогоднішній урок незвичайний і розпочнемо ми його з того, що ви сядете за парти, де і з ким  вам схочеться.

Вже пролунав веселий дзвінок,

Всіх запросив на цікавий урок.

Ось і питання – на дошку дивись,

З нами своїми знаннями ділись.

    - З яким настроєм прийшли на виховну годину? Чого очікуєте?  Що не хотіли б, аби відбулося?

2. Щоб дізнатися, над чим працювати, треба кросворд хутчіш розвязати.

 

 

М

И

Р

У

 

 

К

О

Н

В

Е

Н

Ц

І

Я

 

 

П

Р

А

В

О

 

 

 

З

А

К

О

Н

И

 

Д

І

В

Ч

А

Т

К

А

Ч

А

Р

І

В

Н

І

С

Т

Ь

 

 

 

Ж

И

Т

Т

Я

М

У

Ж

Н

І

С

Т

Ь

 

  1. Чого прагнуть люди у всьому світі? (миру)
  2. Угода, міжнародний договір з певних питань. (конвенція)
  3. Те, що ти можеш робити, те, у чому тобі не можна відмовити. (право)
  4. Загальні правила, закономірності, за якими живуть люди в суспільстві, державі. (закони)
  5. Станьмо ж разом, друзі, хлопчики й ...(дівчатка). (В.Дон)
  6. Риса, притаманна представницям жіночої статі. (чарівність)
  7. Що є найціннішим для людини? (життя)
  8. Що ми найбільше цінуємо в характері представників чоловічої статі.            (мужність)

Уважно подивіться на відповіді, відгадайте, яка тема нашого уроку? “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні”.

Щоб урок був цікавим, проведемо  змагання (поділ на дві команди, кожна команда обирає капітана, назви команд записуються на дошці).

3. Гра “Встанови асоціацію”.

-Діти, з чим асоціюються у вас слова: “дівчинка”? (завдання для першої команди) , “хлопчик”? (завдання для другої команди).

4. Гра “Мікрофон” (учні пояснюють свій вибір)

- Чому дівчаткам  нецікаво з хлопчиками?

- Чому хлопчики вважають дівчат нецікавими  співрозмовниками?

- Що ви вкладаєте в зміст слова “дружити”?

- Що означає “вміти дружити” і за що ми цінуємо друзів?

- Кого ми називаємо другом?

Зрозуміти відповідь на це запитання допоможе гра. Позмагайтеся, яка з двох команд за одну хвилину добере більше дієслів, щоб закінчити речення:

Друзі можуть разом ...

5. Гра “Мирилки”

Пропоную вам гру, яка допоможе вам навчитися “розрядити” будь-яку конфліктну ситуацію, встановити дружні відносини.

(Діти стають в коло (х-д-х-д), передають один одному м”яч і при цьому називають сусіда різними необразливими словами. Це можуть бути назви квітів, дерев, фруктів: “А ти - лимончик” або щось приємне: “Ти - моя радість”.

6. Гра “Перетворення”. (Хлопчикам пропонується уявити себе дівчатками , а дівчаткам – хлопчиками).

- Заплющіть очі і уявіть, чим ви займаєтесь ( улюблені справи), як ви живете, про що думаєте, про що мрієте, чого вам хочеться. (Діти розповідають про свої враження).

Також з моменту свого народження кожна дитина, знову ж таки, і хлопчик, і дівчинка, має право на індивідуальність – власне ім”я й отримання громадянства. Для цього немовля реєструють (записують у державних документах його прізвище, ім”я  та по батькові, дату народження, імена батьків, місце, де дитина народилася). Дитина стає справжнім громадянином, а на підтвердження цього отримує свідоцтво про народження. Отже, і в цьому праві дівчатка і хлопчики рівні. До речі, ви помітили, що нерідко жінки й чоловіки мають співзвучні імена?

7. Тема наступного дослідження  - професії. Чи можемо ми чітко розмежувати їх на суто чоловічі  і суто жіночі. Завдання для першої команди – за 1 хв назвати якомога більше чоловічих професій. Завдання для другої команди – жіночих.

Учитель: Сьогодні багато жінок у бізнесі, політиці, а серед чоловіків – кулінари, перукарі, візажисти. Відомо, що шеф-кухарями ресторанів найчастіше працюють чоловіки, а в сім”ї готує  жінка. Педагог – суто чоловіча професія. Видатні педагоги – переважно чоловіки. Однак сьогодні у школах працює лише 6% учителів-чоловіків, а серед вихователів дитсадків – немає жодного.

8. Підведення підсумків.

Наш година спілкування підходить до кінця.

Сьогодні на численних прикладах ви побачили, що дівчатка і хлопчики різні, але попри це – вони рівні. Рівні, бо дівчатка ні в чому не поступаються хлопчикам: ні у вмінні логічно мислити, ні у вмінні творчо працювати, співпрацювати і висловлювати свої думки. Вони такі ж спритні і вправні, такі ж кмітливі і вдумливі. Отже, вони заслуговують на повагу, як і всі жінки, які народжують дітей, доглядають за ними, вчать говорити, ходити, перуть, готують їжу, створюють затишок удома. Та ще й працюють так само, як чоловіки. Жінкам дуже нелегко в житті. Та якщо вони відчувають чоловічу підтримку, то можуть впоратися з усіма справами і залишатися ніжними, добрими, гарними і чарівними.

Ви зрозуміли, що надійний друг може бути і дівчинкою, і хлопчиком. Я думаю, що тепер наші дівчатка більше ніколи не будуть вважати хлопчиків нецікавими, а хлопчики ніколи не ображатимуть дівчаток, а навпаки будуть їх захищати. Ви всі переконалися, що існує багато справ, які можна, які необхідно, які цікаво робити разом. Лише разом і дівчаткам, і хлопчикам можна виступати єдиною командою. Лише разом і дівчатка, і хлопчики можуть стати сильною командою, девізом якої буде “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні”.

1