Година спілкування з протипожежної безпеки "Його Величність Вогонь"

Про матеріал
Година спілкування сприяє у цікавій ігоровій формі повторенню основних правил протипожежної безпеки, доводить необхідність бути обережними з вогнем, навчає бачити користь і шкоду вогню, розвиває навички креативного та критичного мислення, акторські здібності, навички аналізу, пам’ять, уяву, виховує свідому особистість, яка знає правила безпечного поводження з вогнем, уміє від нього захиститись та рятувати.
Перегляд файлу

Сценарій години спілкування з протипожежної безпеки  «Його Величність Вогонь» у 6-А класі

Мета:

  • повторити основні правила протипожежної безпеки, довести необхідність бути обережними з вогнем, пояснити користь і шкоду вогню;
  • розвивати навички креативного та критичного мислення, акторські здібності, навички аналізу, пам’ять, уяву;
  • виховувати свідому особистість, яка знає правила безпечного поводження з вогнем, уміє від нього захиститись та рятувати.

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал

Хід години спілкування:

Учитель: Вогонь..Одна з чотирьох стихій- сильна, могутня, загадкова ( на екрані  фото 4 стихій-води, повітря, землі та вогню). Майже в усіх народів вогонь мав божественне походження.

Скажіть, а як пояснює появу вогню в людей один із грецьких міфів? (За відомим грецьким міфом, його нам подарував безстрашний Прометей, викравши з Олімпу та принісши в очеретині. Він навчив людей користуватися ним).

А як люди навчилися здобувати вогонь відповідно до історії стародавнього світу? (За іншою, вже історичною версією, первісні люди самі підкорили вогонь і опанували способи користування ним. Важким було для них добування вогню. Це вимагало значних зусиль, вправності та терпіння, адже потрібно було терти один шматок дерева об інший або висікати іскри ударом каменя об камінь. У ті далекі часи вогонь оберігали у вигляді багаття як божество).

Завдяки вогню життя людей кардинально змінилося. Оволодіння цією найбільшою стихійною силою природи дало можливість людині забезпечити себе світлом і теплом. Вогонь став надійним товаришем та поічником людині. Але , на жаль, він не завжди несе добро… Скажіть, а які асоціації у вас викликає вогонь? ( на екрані схема «Вогонь»). Це і багаття, і пожежа, і війна, і свічка, і факел, і газова плита. Дійсно, обігрів наших будинків, приготування їжі, розвиток науки та техніки – усе пов’язане з вогнем. Але вогонь - це, на жаль, і пожежа, і блискавка, і зброя на війні, які можуть знищити. Отже, вогонь може бути як добрим, так і злим.

(Сценка –діалог між добрим і злим вогнем)

Добрий Вогонь:

Я – Вогонь, величний і могутній,

Я є і друг, й супутник у житті,

Несу я людям свято в сірі будні,

Дарують світло іскри золоті.

Заводжу в рух я і авто, й ракети,

Зготую смакоту я «на ура»,

Виготовляю й іграшки, й монети,

Я є носій добробуту й тепла.

Вручаю людям радість я і сміх,

А як захочуть, то влаштую фаєр-шоу,

І забаганки виконаю всі,

В мені- і сила, і життя основа.

Злий Вогонь:

Постривай-но, переб'ю на слові

І етебе я розчарую враз:

Хоча й брати з тобою ми по крові,

Але різні цінності у нас.

Я – теж Вогонь, але швидкий , жорстокий,

Я нищу на своїм шляху усе,

Усюди- пастка, куди скинеш оком,

Смерть і руїни мій заряд несе.

І дозволяю я пожежі статись,

І зброєю вбиваю на війні,

Ніхто не може, брате, врятуватись,

Бо мої іскри злі і запальні!

Так, дійсно, вогонь може бути різним. Тож мова на нашій годині спілкування піде саме про Його Величність Вогонь.

Сьогодні важко уявити галузь людської діяльності, де б не використовувався вогонь. Чимало професій пов’язано саме з ним. Я пропоную вам таке завдання: створіть коллаж професій людей , які безпосередньо пов'язані з вогнем (учитель роздає аркуші А3 для двох груп дітей та картинки із зображенням людей різних професій. Учні повинні вибрати та наклеїти на аркуш, пояснивши свій вибір. Професії: учитель, лікар, зварювальник, пожежник, екскурсовод, коваль, електрик, кухар, бібліотекар, сталевар).

Однією з найпочесніших професій, яка пов’язана з вогнем, є професія пожежника. Ці мужні, спритні, безстрашні бійці «вогняного фронту»стикаються із смертельною небезпекою .

Перші пожежні бригади були створені дуже давно – 1804 року. Звичайно, були вони недосконалі. Виїжджали на підводах, воду возили в бочках і гасили вогонь за допомогою ручних насосів. В Україні перші пожежники з'явилися в Києві на початку 30-х років ХІХ століття. Сьогодні пожежна охорона оснащена найновішою передовою технікою. Я думаю, що екскурсія, яку ми з вами нещодавно здійснили до пожежної частини нашого міста, не залишила нікого байдужим. (  учні переглядають відеоролик з екскурсії у супроводі пісні «Заобігти, врятувати, допомогти»).

Так, справді, професія пожежника почесна і актуальна на всі часи, адже, на жаль, кількість пожеж, які відбуваються кожного дня, надзвичайно велика.

Щоб уникнути біди, важливо знати основні правила протипожежної безпеки. Якщо ж лихо, на жаль, трапилося, потрібно знати, як діяти.

Зараз я роздам кожній із групп ситуацію на аркуші. Ваше завдання – порадитися і написати основні дії, які ви будете робити при цьому.

Ситуація 1.

Ви вдома. Раптом помічаєте, що загорілася штора. Ваші дії.

(перевірка  - у відео «Пожежа вдома»)

Ситуація 2.

Ви вирішили відпочити з друзями на природі і розвести багаття. Як ви будете це правильно робити? Що як раптом від полум'я займеться трава? Ваші дії.

(перевірка  - у відео « Правила розведення багаття»)

Наступне завдання: серед наведених картинок предметів нашого побуту вибрати ті, які можуть стати причиною пожежі. Вам потрібно піднести руки вгору, ніби зображуючи спалах полум'я, як тільки побачите потрібну картинку- предмет ( стіл, стілець, праска, пральна машина, ялинка із електричною гірляндою, телевізор, картина, крісло, умивальник, книга на столі, вазон із квіткою, фен, комп'ютер).

Отже, ми бачимо, що вогонь як живить, так і вбиває. Наш народ вважав вогонь як щось сокровенне, таємниче і залишив нам у спадок багато прислів'їв і приказок про вогонь. Ваше завдання – розшифрувати їх і пояснити ( у «хмарі слів» зашифровано прислів'я і приказки про вогонь)

  1. Із малої іскри – великий вогонь.
  2. Коробка сірників мала, але багато містить зла.
  3. Вогонь – друг не завжди. Чекай від нього біди.
  4. Вогонь вогнем не загасиш.
  5. Вогонь – добрий слуга, але поганий господар.
  6. Із вогнем не жартуй.
  7. У сіні вогню не сховаєш.
  8. І в попелі іскра буває.

Я сподіваюся, що ця година спілкування нікого з вас не залишила байдужим і навела на певні роздуми. У вас на партах лежать паперові «вогники». Я пропоную разом розвести багаття з ваших міркувань: що нового ви дізналися сьогодні, що взяли для себе ,що зрозуміли. Напишіть свої роздуми на «вогниках», починаючи однією з фраз:

- Я зрозумів (ла), що…

- Я усвідомив (ла), що…

- Я дізнався(лась),що…

Далі ми поєднаємо наші вогники у велике багаття. ( Учні пишуть свої міркування, а вчитель тим часом виконує пісню «Вогонь» на мотив пісні «Твой мир» Н.Корольової.

І.

Його нам всім подарував

Безстрашний Прометей,

З тих пір комфорт для всіх настав

І світ змінився цей.

Вогонь – це джерело тепла,

І світло, й благодать,

Але крім затишку й добра,

Він лихом може стать…

Приспів

Вогонь – це поміч і біда,

Вогонь…Швидка його хода…

Вогонь…Ми візьмем в майбуття:

Безпека- це життя!

ІІ.

Маленька іскра – і ураз

Вогонь все огорне,

Нехай же лихо це щораз

Усіх на омине.

Хай кожен зна, що це не гра,

І не забави час,

А лиш вогонь тепла й добра

Є другом для всіх нас.

Приспів.

Учні зачитують свої роздуми і кріплять «вогники» до «багаття».

Я бажаю, щоб для кожного з вас вогонь був лише другом. Хай він палає на щастя і добро. Хай він ніколи не стане лихом. Хай не згаснуть життєдайні вогники у ваших серцях! Будьте обережні з вогнем, дбайте про своє життя!

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку