Година спілкування «Збережемо своє здоров’я!»

Про матеріал

Мета: обговорити з учнями складові здоров'я людини; викликати позитивне ставлення до поняття гігієни; стимулювати бажання турбуватися про здоров'я і негативне ставлення до шкідливої їжі та недотримання загальних правил гігієни.

Перегляд файлу

Година спілкування «Збережемо своє здоров’я!»

 

Мета: обговорити з учнями складові здоров’я людини; викликати позитивне ставлення  до поняття гігієни; стимулювати бажання турбуватися про здоров’я і негативне ставлення до шкідливої їжі  та недотримання загальних правил гігієни.

 

Обладнання: вислови про здоров’я, кульки, сценічні костюми, корзина з фруктами, коробки з засобами гігієни та спортивним приладдям…

 

 

Вчитель. У всі часи особливу увагу звертали на своє здоров’я, піклувалися про нього, винаходили все нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишитися бадьорими на довгі роки.

Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов’язували із карою богів, рятуючись від якої, люди намагалися задобрити їх дарами і жертвами.

Серед свої богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок – Гігієни та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини – гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (Звідси вислів: «Панацея від усіх бід»).

 

 

А що ж говорить народна мудрість про здоров’я?

 

(учні кажуть прислів’я)

 

- Здоров’я не купиш – його розум дарує.

- Як немає сили, то й світ немилий.

- Здоровому все добре.

- Подивися на вид, та й не питай про здоров’я.

- Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.

- Без здоров’я немає щастя.

- Весела думка – половина здоров’я.

- В здоровому тілі – здоровий дух.

- Хвороб безліч, а здоров’я одне.

- Бережіть здоров’я – його в крамниці не купиш.

 

 

      Робота з афоризмами

     (Пояснення учнями афоризмів)

 

 

 

 

 

 

- А зараз послухаємо здоров’я у відсотках.

 

                                  Здоров’я у відсотках

 

- на 20% залежить від стану довкілля. Це означає, що у «людей, які проживають в екологічно чистій місцевості, здоров’я може бути кращим, ніж у людей, які живуть в екологічно забрудненій місцевості;

- на 20% зумовлено генетично (за спадковістю);

- на 10% зумовлене медичною допомогою( тобто системою охорони здоров’я). До її функції належать професійна діагностика захворювань,висококваліфіковане лікування, ефективність лікарських препаратів, профілактична робота лікарів щодо запобігання захворюванням;

- на 50% людське здоров’я (отже, нації, суспільства загалом) залежить від способу життя людини.

 

 

Вчитель. Зараз ми виконаємо цікаве завдання.

Давайте порівняємо наше здоров’я із сонцем. Чому? Тому що сонце зігріває своїм теплом усе живе на землі. Ще сонце нагадує нам коло. А коло – це одна з назв сонця в українській міфології.

 

(Учні визначають, що допомагає бути людині здоровою, з чого складається здоров’я людини, без чого не може уявити собі здорової людини. Учні пишуть відповіді на смужках паперу і прикріплюють до сонця.)

 

Вчитель. Давайте тепер спробуємо визначити, що таке здоров’я.

 

Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров’я є повноцінне життя і активне довголіття.

 

(Учням роздаються «хмаринки, на яких потрібно написати фактори, які шкодять здоров’ю. Потім «хмаринки»прикріплюються на коло здоров’я»).

 

 

     Вчитель.   Наш клас поділений на групи: «Вітамінчик», «Чистюля», «Фізкультпривіт».                           

Посміхніться одне одному, бо посмішка, сміх – це теж здоровя.

Давайте подивимося сценку, а потім проаналізуємо, яку підготувала група «Вітамінчик».

 

 

 

 

 

                                                       Сценка.

                Герої: учень-ледар, Вірус грипу, лікар, Вітаміни.

 

Учень.

Ох люблю ж я прокидатись під обід

І зарядку не робити з року в рік,

І не снідаю ніколи, й не вмиваюсь,

І таких я й друзів безліч маю.

Як не хочеться до школи на уроки,

Щоб це видумать мені і мати спокій?

 

(Виходить учень Вірус грипу)

 

Вірус. О, привіт!

 

Учень. Я - …, а ти хто такий?

 

Вірус. Я – вірус грипу. Ти знаєш, який я могутній і скільки у мене друзів? Я можу все! А ти чого такий зажурений?

 

Учень. Та ось, треба йти до школи, а я домашнє завдання не виконав…

 

Вірус.

Без проблем, тобі допоможу,

Зараз я тебе міцненько обійму

І лежатимеш у ліжку ти сім днів,

Відпочинеш, покайфуєш,

Ти ж цього хотів?

 

(Вірус міцно обіймає учня, вішає йому на вуха шнурки, обплутує мотузкою).

 

Вірус. Ну все, зробив діло – гуляй сміло. Пока,   !Я пішов шукати собі інших друзів.

 

(Учень починає чхати, кашляти)

 

Учень.

 

Щось дере мені у горлі,

Дихати не можу,

Заболіли руки, ноги, голова.

Чи не захворів це я бува?

Помираю, помираю, поможіть,

Лікаря позвіть.

(Входить лікар, оглядає хворого)

 

Лікар.

Так, шановний, у вас грип і ГРЗ,

Лікування призначаю вам таке.

Калина, малина, цибуля, лимон,

Із чаєм і медом свіженький батон.

А ще на додачу:уколи та антибіотики!

 

Учень.

Ой не хочу, ой не буду, ой боюсь!

Краще я до школи повернусь.

 

(Лікар дає учневі гирі та гантелі, на яких написано «Антибіотики». Під вагою антибіотиків учень хилиться).

 

Учень.

Ой не можу, ой ще гірше, поможіть,

Ви мені щось інше припишіть!

 

Лікар. Вітаміни! На допомогу!

 

(Виходять вітаміни).

 

Вітаміни. Ось тобі, вживай на здоров’я!

 

Учень.

Ой як добре, ой як легко, я здоровий!

І до школи повернутися готовий!

Слава, слава, лікарям і вітамінам

І ганьба мікробам й хитрунам.

 

Вітаміни. Тож бажаємо здоров’я усім вам.

 

Лікар.

Ми гадаємо, сьогодні всі отримали урок

Пам’ятайте: вітаміни, спорт, чайок –

До здоров’я перший крок!

 

- Що на м доводить сценка?

(відповіді учнів)

 

 

 

 

- Чи можете ви дати певні рекомендації щодо профілактики грипу.

 

                      Завжди треба пам’ятати про профілактику.

  1. У період епідемії необхідна вакцинація (протигрипозна, протидифтерійна, протитуберкульозна).
  2. Додержуватись правил особистої гігієни, не контактувати із хворим, не перехолоджуватися.
  3. Загартовуватися, вживати в їжу вітаміни.
  4. Систематично провітрювати приміщення, оскільки віруси»ненавидять» провітрювання.

 

- А зараз ми поговоримо про вітаміни. Що ми про них знаємо?

 

Учень. Дослідження засвідчили, що особливо важливими є вітаміни для здоров’я дітей. Регулярно приймаючи з їжею вітаміни, діти добре розвиваються фізично і розумово, краще вчаться, менше стомлюються, охоче займаються спортом, спокійніше сплять і краще відпочивають. При харчуванні, що містять достатню кількість вітамінів, у дітей рідше бувають заразні хвороби: грип, ангіна, кір, дифтерія.

Більшість вітамінів міститься в харчових продуктах

Найчастіше вітаміни позначаються великими літерами латинського алфавіту. Вітаміни А, В1, РР, С, D – найважливіші для людини. Необхідні для організму і всі інші вітаміни: В6, фолієва кислота, В12, Е, К.

 

Вітамін А міститься у вершковому маслі, молочних продуктах, моркві, зелені цибулі, помідорах, яйцях.

Вітамін А потрібен для нормального зору.

 

Вітамін В1 міститься в хлібі з пшеничного борошна грубого помолу, у гречаних і вівсяних крупах, горосі, сої, квасолі та свинячому м’ясі. Коли не вистачає вітаміну В1, людина хворіє на бері-бері.

 

Вітамін В2 міститься у м ясних, молочних продуктах та у яйцях. Він потрібен для росту організму та загоювання ран та виразок.

 

Коли в їжі немає вітаміну С, людина хворіє на цингу. Цей вітамін міститься в картоплі, капусті, помідорах, полуниці, горобині, смородині, журавлині, апельсинах, лимонах, шипшині тощо.

 

Вітамін D трапляється в організмі тварин: у жирі печінки, м’ясі та ікрі риб. Найбагатші джерела його – це вітамінозний медичний риб’ячий жир.  Вітамін D допомагає затримуванню вапняних солей і фосфору в організмі і відкладанню їх у кістках. При недостачі вітаміну D, дитина може захворіти на рахіт.

 

  Вітамін К міститься у капусті, кропиві, пшениці. Свою назву він отримав від слова «коагуляція», що означає «зсідання крові». Коли вітаміну К немає в їжі або його погано засвоює організм, то в дітей , особливо у немовлят, від недостачі організмі особливої речовини, потрібної для зсідання крові, можуть початися кровотечі.

 

(Презентація здорової  та шкідливої їжі).

 

- Надаємо слово групі «Чистюля». Давайте послухаємо казку і проаналізуємо .

 

(Учні читають казку)

 

Казка про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну.

 

Десь-колись у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали у полі, а Марійка залишалася з бабусею. Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся казала:»Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати».

          Коли Марійка відмовлялася від сніданку, хапала зі столу печиво і збиралася бігти на вулицю, де дівчинку вже чекали подруги, бабуся зупиняла її: «Спочатку поїж, а потім підеш гратися, - говорила вона. – Щоб рости, потрібно їсти.

          Завжди перед вживанням їжі бабуся заставляла Марійку мити руки. А коли дівчинка їла поспіхом, бабуся попереджала: «За столом не поспішай, від їжі, яку швидко ковтають, мало користі».

            Марійка побоювалася бабусі і тому слухалась. Та одного разу під час вечері, коли Марійка відкрила книжку, бабуся заперечила: «Не читай за столом, бо погано засвоютиметься їжа». Тоді дівчинка кинула книжку і зіскочила зі стільця. «Не хочу, не буду!» - кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з’їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.

Вночі Марійка почула крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано запитала: «Хто ви?» До неї підійшов один із них і відповів: «Я – король вірусів!»

                 Але він не був схожий на короля. Його корону обплутувало павутиння, увесь він був у сажі, сорочка його була у плямах від варення… «Це добре, що ти нарешті позбулася впливу в’їдливої бабусі Гігієни. Тепер ми будемо твоїми друзями.»

            Марійка відчула гострий біль у животі. «Бабусю, тихо покликала дівчинка. Але ніхто не відгукнувся. Тільки з темних кутків на неї повзли бактерії та віруси.

          Марійка захворіла. Вночі викликали «швидку допомогу». Лікарі боролися з бактеріями та вірусами і коли перемогли , дівчинка знову вийшла на подвір’я.

          Після хвороби Марійка завжди слухалася бабусю Гігієну: застеляла постіль, прибирала в кімнаті, робила зарядку, вмивалася, чистила зуби, мила руки перед вживанням їжі, прислухалася до бабусиних порад і більше не хворіла.

 

 

- Давайте поговоримо про дотримання гігієни.

 

(Учні називають їх)

 

(Презентація засобів гігієни).

 

- І нарешті, ми надаємо слово групі «Фізкультпривіт»

Зараз ми послухаємо вірші, а  потім проаналізуємо їх.

 

 

                     * * *

Розкажу вам зараз, діти,

Дуже правила прості,

Як за партою сидіти –

Це потрібно у житті.

Як іде урок читання,

Книжку рівно покладіть,

Не сидіть як знак питання,

Гарно плечі розведіть.

Спинку рівно тримайте,

Рук на книжку не кладіть,

Голову не нахиляйте,

Як окличний знак сидіть!

Будуть у вас здорові очі,

Швидко будете рости.

Хто здоровим хоче бути,

Вмій здоров’я берегти.

Ніг не треба закладати,

Опустіть їх до землі.

Про здоров’я треба дбати,

Доки ви іще малі.

Буде гарною постава

І красивою хода.

Будь, дитино, вправа, жвава,

Не спітка тебе біда.

Бережіть здоров’я власне,

Поки є на це ще час,

Бо життя таке прекрасне

І одне воно у нас!

 

 

Сам собі лікар

 

У маленького Миколи

Заболіла голова:

- Не піду сьогодні в школу,

Й не болітиме вона.

Ранком глянув – поряд книжка,

А у книжці тій слова:

- Той, хто любить спорт, повітря,

Той – розумна голова.

Хлопчик ліг собі на ліжко

І до школи не пішов,

Цілий день проспав бездумно,

Так себе він лікував.

Сон у міру, фіззарядка –

Це найкращий в світі лік,

Все робити по порядку –

І здоровий будеш вік.

А шкідлива їжа й лінощі

До добра не приведуть.

Хто здоровим хоче бути –

Вибере інакший путь.

 

(Учні називають правила збереження і зміцнення здоров’я).

 

(Презентація спортивних знарядь)

 

Вчитель. Ми сьогодні гарно попрацювали. Тому на підсумок нашої години спілкування, я пропоную на «слідах від ніг»записати найважливіші кроки. Потім сліди складемо у «Шлях до здорового способу життя»..(учні виконують завдання і на дошці розклеюється «Шлях до здорового способу життя.

 

Вчитель. Хочеться нашу годину спілкування завершити висловом «Здоров’я більшого варте, ніж багатство»

Отже, бережіть здоров’я з молодих літ, зміцнюйте та примножуйте його. Не втрачайте даремно цей безцінний скарб, дарований нам природою. І пам’ятайте, що здоров’я – у ваших руках.

Будьте здорові!

1

 

doc
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку