Мета уроку: розглянути особливості економічного розвитку Київської Русі в кінці Х – першій половині ХІ ст.; проаналізувати, яким було сільське господарство, ремесла, промисли в Русі – Україні; визначити різницю між торгівельними шляхами тих часів; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу учнів.
Основне заняття населення — землеробство. Від XI ст. — поширення плуга з череслом, що сприяло підняттю вологи з нижніх шарів у верхні й збагачувало їх повітрям, знищувалося коріння бур’янів; використання плуга для заорювання добрива (ці якості плуга відкрили шлях до освоєння важких чорноземів, розширення посівів пшениці, жита, проса, вівса, льону). Використання як тяглової сили волів; залучення до процесу оранки від кінця XI ст. коней.
РОЗВИТОК СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА Застосування плуга, поширення дво- та трипільної системи сівозміни в сільському господарстві Русі сприяли: відновленню родючості ґрунтів відмові від завезення зерна з Візантії відокремленню ремесла від землеробства занепаду промислів — мисливства та рибальства
Закріплення здобутих знань: Назвіть основні види господарської діяльності Русі наприкінці Х – першій половині ХІ ст. Виникнення якого знаряддя праці полегшило ведення землеробства? Які були поширені види ремесел в Русі? Назвіть основні торгівельні шляхи Русі – України. Назвіть основні товари, які римські купці вивозили за кордон. Хто перший почав карбувати власну монету?Як називались гроші Русі?