Гра- вікторина «Зимові дива»
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель:
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну ритміки, математики, природи,
В країну чудової української мови.
2.Привітання (діти беруть 2 цеглинки, вчитель постукує цеглинками , задаючи ритм. Цей ритм учні повинні повторити, промовляючи:)
Наш - веселий, дружний клас
Раді бачити всіх вас.
Привітаймось: Добрий день! День- день!
Працювати нам не лінь! Дінь-дінь!
Вправа «Світлофор»
Руку гарно піднімати,
Чітко, в лад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
- Тож гаразд, часу не гаєм і урок вже починаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
РЕБУСИ
І наша тема уроку: «Зимові дива».
Асоціативний кущ.
іній, сніг, лід, холод, бурульки, мороз,
візерунки, Зима сніговик,
сніжки, санки, ковзани, лижі, ялинка, Новий рік, подарунки
- Діти, а ви любите зиму? Яка вона?
Морозна, білосніжна, казкова, весела, сніжна, холодна, чарівна, чудова, срібна, гарна, кришталева, блискуча, грайлива.
- А що зима робить?
Крутить, морозить, щипає, лютує, дме, січе, мете, сипле.
Ранкові новини від Переходченко М.
https://www.youtube.com/watch?v=LibmYO9HN-M
В народі кажуть: «Сніг рипить під ногами – значить, мороз міцнішає.» Чому сніг скрипить взимку, особливо в лютий мороз? Сніжинки ламаються і труться між собою. Таким чином ми чуємо «хруст».
Вправа «Сніжинка мрій»
Ми будемо із LEGO викладати сніжинку. Вам потрібно назвати своє ім’я і доповнити речення: «Я мрію, щоб взимку…» і після цього поставите цеглинку на сніжинку. Наприклад: Мене звати Михайлик. Я мрію, щоб взимку випало багато снігу…,щоб скоріше прийшло новорічне свято…,щоб з друзями пішли грати в хокей… Ви молодці! Гарну сніжинку побудували. Я вважаю, що ваші мрії збудуться обов’язково. І вірно буде назвати нашу сніжинку: Сніжинка мрій
III. Робота над новим матеріалом.
Найкоротший зимовий місяць (лютий)
Місяць рік кінчає, а зиму починає (Грудень)
Назвіть зимові місяці в календарній послідовності (грудень, січень, лютий)
Скільки променів у сніжинки? (6)
З неба падають, кружляючи, білі ... (сніжинки)
Чим взимку ведмідь на їжака схожий? (Впадають в сплячку обидва)
Чим харчується взимку заєць? (Гілочками і корою дерев)
Які запаси робить на зиму білка? (Горіхи, гриби, ягоди)
Твір Г. Андерсена описує володарку снігу і льоду, яка викрала хлопчика? (Снігова королева)
В якій казці вовк ловив хвостом рибу в ополонці? (Лисиця і вовк)
Ознаки зимової погоди? (Холодно, вода перетворюється в лід, дні короткі, ночі довгі)
В яку погоду, сніг рипить під ногами? (В морозну)
У якій зимове свято, люди купаються в ополонці? (Хрещення)
Дерево, є символом Нового року (Ялина)
Назвіть зимові місяці (Грудень, січень, лютий)
Коли день народження у Діда Мороза? (18 листопада)
Хто малює зимові візерунки на вікні? (Мороз)
Як називаються ягоди, якими взимку харчуються снігурі? (Горобина)
Білий, та не цукор, ніг немає, а йде? (Сніг)
Сніг на полях, лід на річках, хуртовина гуляє, коли це буває? (Взимку)
Назвіть найсміливіших птахів, які не бояться морозу? (Горобці, голуби, ворони)
У кого замість носа - морквина? (У сніговика)
Як називають птахів, які відлітають у вирій на всю зиму? (Перелітні)
Три грудочки ми зліпили, і його ми отримали, радіє дітвора, він вийшов на ура! (Сніговик)
Чи можна побачити однакові сніжинки? (Ні, вони всі різні)
Завдання № 1. У матінки-зими є три синочки. Здогадайтеся, про кого мова? Казка «Зимові місяці»
Жили собі три зимові брати. Вони були дуже схожі один на одного, та все ж вони були різні.
Перший, старший, брат, коли приходив, то він холод приносив. Грудками земля замерзала, а через ліси і поля йшли до нас морози. І річки, й озера шерхнули льодами. Дерева поринули у глибокий сон. Землю цей брат вкривав білою ковдрою. А ще в народі кажуть, що цей брат рік кінчає, а зиму починає.
А ось другий брат — середній — він починав новий рік. Коли він приходив, то під ногами скрипів сніг. А сніг скрипів тоді, коли тріщав мороз. А ще цей брат уміє малювати дуже гарні візерунки, як справжній художник. Інколи він був вередливим і його боялися люди. Цей другий брат любить ясну погоду і сніг, який виблискує на сонці.
Третій брат — наймолодший — любить завірюхи, сильні й холодні вітри. Вночі він найбільше буває сердитим і тоді на землю він посилає тріскучий мороз і вітер, що аж завиває. А вдень, коли пригріває сонечко, він стає добрішим, тоді й сніг стає м’яким і вологим, можна з нього снігову бабу зліпити.
Фізкультхвилинка
Завдання 2. Слова анаграми (скласти слова)
1 команда. Зима, мороз, візерунки
2 команда. Завія віхола ожеледиця
3 команда. санчата, холод, метелиця
4 команда. Ковзанка, вітер, крига.
5 команда. Завірюха, сніжинки, снігопад.
Скоромовка
Завдання 3.
https://www.youtube.com/watch?v=qYrRgzlGyWQ Математика LEGO
Завдання 4. Хореогафія
Завдання 5. Птахи
Завдання 6. Мова (скласти розповідь)
Завдання 7. Сенкан
Гра «Зимові слова». СЕНКАН.
Зараз надворі зима, і ми граємо в гру «Зимові слова»
Кожна команда отримує по слову, до якого потрібно підібрати споріднені слова.
І –зима - зимовий, зимувати, озимі, зимуючі
ІІ –мороз - морозний, морозиво, морозець, заморожування, морозити, заморозити, морозко
ІІІ - сніг – сніжок – сніжинка – снігур – снігуронька – сніговик.
ІV – радість, раденький, радощі, радіти, порадуватись.
V – веселий, весело, веселенький, веселитись, веселощі, веселун, розвеселитися.
Підсумок. Настрій на сніжинках.
Щоденник вражень (теми)
Завдання: Напиши невеличку розповідь:
1) За що я люблю зиму;
2)Якщо б я була Зимою;
3) В гостях у Сніжинки;
Гра «Добре-погано». Зима — це добре чи погано?
можна кататися на санчатах, лижах, ковзанах;
бурульки на будинках, слизька стежка, талий сніг на даху
на вулиці холодно, треба добре одягатися;
можна застудитися і захворіти.
багато подарунків,
зима дарує нам веселі новорічні свята.
сніг засипав все, тому тварини і птахи залишилися без їжі;
зимові канікули
сніг покриває землю і захищає рослини від морозу;
багато снігу, можна ліпити снігову бабу;
на вулиці слизько, можна впасти;