Гра-бесіда: «Україна –моя Батьківщина»

Про матеріал

Мета: формувати знання про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією,багатою культурною спадщиною,власними традиціями; виховувати почуття гордості й любові до Батьківщини.

Наочне оформлення: карта України, малюнки з державними та народними символами України,вірші про Україну.

Музичне оформлення: «Пісня про Україну».

Перегляд файлу

Гра-бесіда: «Україна –моя Батьківщина»

 Підготувала і провела

Класовод 2 класу

Снігурівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3

                                                                                                       Пірумян А.Е.

 

Мета: формувати знання про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією,багатою культурною спадщиною,власними традиціями; виховувати почуття гордості й любові до Батьківщини.

Наочне оформлення: карта України, малюнки з державними та народними символами України,вірші про Україну.

Музичне оформлення: «Пісня про Україну».

 

Хід  гри-бесіди:

1. Привітання.

Добрий день, мої милі діти,

 підросли і змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити,

радіти й називатись 2 клас!

Учитель: Я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості та міцного здоров’я, любі мої. Сьогодні наш захід незвичний.

2. Декламування віршів.

1 учень.(Андрійчикова)

Увага! Увага! Скінчилося літо!

А скільки пригод неймовірних прожите!

Поїздки до моря, веселі походи,

Ігри та сонце, дарунки природи.                                    

2 учень.(Бондарчук)

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання вставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати, 

Бо трішки набридло вже відпочивати.

3 учень(.Бондар)

Щиро дзвоник шкільний співає,

Закінчилася літня гра.

Світлий вересень всіх зустрічає –

Нам до школи вже  йти пора.

4 учень.(Власова)

І від квітів повсюди барвисто,

Гарне ж свято сьогодні для всіх!

Ще лунають слова урочисті

І дитячий веселий сміх.

5 учень.(Романів)

Зайчик сонячний в класі стрибає,

Незабаром почнеться урок.

Школа щиро дітей зустрічає –

Ми до знань робимо крок.

6 учень.(Попович)

На радість всім ми підросли

У нашу школу йшли щасливі,

Щоб з неї ми знання несли.

Дай, Боже, нам здоров’я й сили.

7 учень.(Лубніна)

Щоб цвіла Україна моя,

Ми даємо обіцянку їй:

Вчитись так, щоб набуті знання

Знадобились Вітчизні моїй.

 Учитель: Де ж ви відпочивали цим літом?  (Відповіді учнів на дошці у вигляді променів сонця: у селі, на морі, в горах, у місті, на річці).

Учитель: Де знаходяться ці місця? (В Україні). Я зрозуміла, що всі місця, де ви відпочивали, знаходяться в Україні.

.

Учитель:– Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього західу? (Відповіді учнів).

Як ви гадаєте, чому ми повинні вивчати історію своєї країни, її традиції та культуру? (Відповіді учнів)

Учитель: Сьогодні ми формуватимемо знання про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями; розширимо і поглибимо поняття громадянської гідності та єдності; розвиватимемо  активний словниковий запас, інтерес до вивчення історії рідного краю та прагнення бути свідомим громадянином України; виховуватимемо почуття гордості й любові до Батьківщини.

Отож, розпочнемо нашу бесіду з того, що  згадаємо останнє серпневе свято нашої країни – Свято Незалежності. 24 серпня 1991 року Верховна Рада урочисто проголосила Акт Незалежності України та створення самостійної держави.

- Що для вас є Україна?

1. Асоціативний кущ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Прочитаємо разом виділені слова.( Рідний дім,домівка, родина, сім’я ).

Рідний дім – домівка, батьківська хата.

Родина – сім’я, батьки.

Учитель: Отже, рідний дім, домівка, батьківська хата, родина, сім’я, батьки – все це наша Батьківщина, наша рідна Україна – єдина країна, наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку.

Звучить пісня про Україну, яку виконують учні класу(Майборода А,Торська Є,Андрійчикова В)

8 учень. ( Катано)                                       

Різні в світі є країни,

Різні люди є у світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти. 

Є з усіх одна країна, 

Найрідніша нам усім, 

9 учень(Майборода)

То — прекрасна Україна, 

Нашого народу дім. 

Там шумлять степи безкраї, 

Наче вміють говорити, 

Там  ясніше сонце сяє,

Там солодше пахнуть квіти.

10 учень (Бурьонок)

Різні в світі є країни.

Гарні є і є багаті,

Та найкраще в Україні,

Бо найкраще в рідній хаті. 

3. Розповідь учителя про Україну. (Робота з картою)

Учитель: Знаходиться Україна у центрі Європи. Межує з Росією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Молдовою, Румунією. Із півдня Україну омивають два моря: Чорне та Азовське. Площа країни  604 тисяч кв. км. Є в Україні гори Карпати, Кримські. І для будівництва нам потрібна саме вона – наша любов до Батьківщини.

5. Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія» (музичний супровід)

Одягну в неділю рано вишиту сорочку,

Вийду з хати закружляю весело в таночку.

Засміється, заспіває сонце над ланами,

Прийми землю калинову срібними піснями.

В кожнім серці синьоока мрія,

Що для тебе розквітає знов.

Україно, ми твоя надія,

Україно, ми твоя любов.

6. Гра «З’єднай прислів’я

У кожного із вас лежать картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою. Розтлумачте зміст.

Рідна земля           там і під ялиною рай.   

Без верби й калини -  і в жмені гріє.    

Де рідний край,   нема України. 

Як ви розумієте ці прислів’я? Які народні символи України згадано в цих прислів’ях?

Учитель: Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги. ( Показую ілюстровані малюнки )

 

– А які ще є символи, крім народних? (Державні)

Назвіть їх. (Державний Гімн, Державний Герб та Державний Прапор України)

- Що таке Гімн? (Гімн – це найголовніша пісня України, в якій висловлюються найсердечніше думки і прагнення народу. Слухати його потрібно стояти мовчки, із гордо піднятою головою.)

–Що таке Герб? (Герб – найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображено триєдність життя - це Батько, Мати і Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.)

Що таке Прапор? (Це для всіх – ознака сили, це для всіх – ознака слави. Синьо-жовтий прапор маємо: синє - небо, жовте – жито. Прапор свій оберігаємо. Він – святиня, знають діти. Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру. Жовтий колір – колір вогню, сонця, без лагідних променів, якого не було б життя на Землі, це колір зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.

Творчість – це одна із складових будівництва. Наша країна славетна творчими людьми, а саме : художниками, скульпторами, поетами, композиторами . Щоб надихнути вас на подальшу роботу з будівництва нашого спільного дому , прослухайте вірш видатної української поетеси Л.Костенко, поміркуйте, які почуття охоплювали поетесу, коли вона писала цю поезію.

Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна.
Л.Костенко

– Як поетеса ставиться до своєї рідної землі?
– Якими словами вона виражає почуття любові до рідного краю?
– Цей вірш малює у нашій уяві дивовижні картини природи батьківського краю. Що ви уявили, слухаючи його?

 

Учитель: Ось і закінчилася наша бесіда. Діти, скажіть чи сподобалася сьогодні наша зустріч?

1. Гра «Конверт запитань»

На  столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта листи із запитаннями, відповідають

  1. Які ви знаєте народні символи України?
  2. Назвіть державні символи України.
  3. Якого кольору прапор України?
  4. Що таке Державний Гімн?
  5. Як виглядає герб України ?
  6. Продовжіть синонімічний ряд: Батьківщина -…

 Учитель закінчує захід віршем – звертанням до дітей

Знай, синочку, доню, знай: наша Україна –

То чарівний, милий край, золота країна.

Рідну землю прабатьки захищали кров’ю,

Виростайте і живіть для добра і слави,

Як святиню бережіть символи держави.

В них історія століть, небо , степ широкий...

Золотий тризуб любіть, прапор синьо – жовтий!

 

 

 

doc
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
2907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку