29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

Гра «Кращі знавці країни Хімляндія».

Про матеріал
Дана гра підвищує пізнавальний інтерес до науки хімії, узагальнює всі отримані знання по органічній і неорганічній хімії, викликає позитивні емоційні переживання.
Перегляд файлу

Тема: «Кращі знавці країни  Хімляндія».

Мета гри:
• підвищення пізнавального інтересу до науки хімії;
• узагальнення всіх отриманих знань по органічній і неорганічній хімії,
викликати позитивні емоційні переживання в ході гри.


Дійові особи:

Королева королівства Хімляндія, Придворний Магістр хімічних наук (учень 11- го класу, який буде виконувати роль ведучого ), дві команди гравців (по 6 учнів 11 класів ); Члени Вченої ради (журі) - завучі, директор і вчителі хімії.

 

Хід заходу

Королева: Добрий день, мої вірні піддані. Сьогодні для нашої держави знаменний день. Ми зібралися тут, щоб випробувати учнів 11- го класу й відповістити на запитання:  Чи достойні  вони називатися кращими знавцями й громадянами великої хімічної країни - "Хімляндія?" Країна ця прадавня й чарівна, що зберігає безліч загадок. Відгадати багато хто з них ще не вдалося жодній людині! Лише самим розумним, наполегливим і сміливим ця країна відкриває свої таємниці..

 Магістр: Тільки для цього вам потрібно буде пройти ряд випробувань, які зустрінуться вам на шляху. Чи готові ви виявити  кмітливость, сміливість й блиск розуму, щоб заслужити в чесному двобої право стати громадянином цієї чудової країни? Чи обіцяєте ви боротися чесно, без обману?  А вас, шановні радники, я попрошу стати неупередженими суддями й оцінювати команди справедливо.
Королева. Починайте! Тільки  мені хотілося б познайомитися з командами. Нехай вони представляться нам. Це й буде їхнім першим завданням.
Магістр. Перший конкурс - представлення команд.


(По закінченні конкурсу, члени журі виставляють оцінки (по пятибальній шкалі), повідомляють результати.)

Королева: наші команди дуже веселі і цікаві. Але хотілося б побачити, чи знають вони хоч щось про моє королівство?

Магістр: Саме зараз ми це зясуємо. В наступному конкурсі командам  потрібно буде відповісти на якомога більше запитань за 1 хвилину. Одне запитання оцінюється в 1 бал.

Запитання для команди 1

1. Найдрібніша, хімічно неподільна частинка (атом).

 2. Трьохатомний спирт (гліцерин).

3. Зв'язок в етенових вуглеводнях (подвійний).

4. Елемент, відкритий Марією Склодовською - Кюрі (радій, полоній).

5. СаSО4* Н2О це формула (гіпсу).

6. Речовини, що мають однаковий склад, але різну будову (ізомери).

7.   Спирт, що викликає сліпоту (метиловий).

8. Реакція з виділенням тепла (екзотермічна).

9. Зв'язок у сполуці NaС1 (іонний).

10. Характерна реакція на виявлення альдегідів (срібного дзеркала).

11. Агрегатний стан бутану (газ).

12. Атомна маса оксигену (16).

13. Формула метафосфатної кислоти (НРОз).

 14. Ароматичне кільце + група ОН (фенол).

15. Радикал СзН7  має назву (пропіл).

16.Елемент, що утворює пісок (силіцій).

17.Найвища валентність хлору (7).

18. Речовини, що містять групу ОН (спирти).

19. К-та, що використовується в кулунарії (оцтова).

20. Ржавіння заліза це процес (окислення).

Запитання для команди 1

1. Газ, який спалюємо у газових плитах (метан).

2. Найважчий метал (осмій).

3. Найбільш електронегативний елемент (флуор).

4. Назва реакції насичених вуглеводнів з галогенами (галогенування).

5. Вуглевод в бульбах картоплі (крохмаль).

6. Найбільш поширений хімічний посуд (пробірка).

7. Формула газу, який видихаємо (СО2).

8. Речовини, що прискорюють хімічну реакцію (каталізатори).

9. Назва реакції взаємодії спирту з кислотою (естерифікація).

10. Як називають елементи 1-ої групи головної підгрупи (лужні метали)

11. На що вказує порядковий номер елемента (заряд ядра).

12. Структурна ланка полімеру (мономер).

13. Автор теорії будови органічних речовин. (Бутлеров).

 14. Елемент, що світиться вночі (фосфор).

15. Основна складова повітря за об'ємом (азот).

16. З яких вуглеводнів одержують каучук (дієнових).

17. Сировина для одержання вуглеводнів (нафта, вугілля).

18. Максимальна кількість електронів на зовнішньому електронному шарі(8).

19. Агрегатний стан хлору (газ).

 20. Кетон, що застосовують в лаці для нігтів (ацетон).

Магістр: а зараз члени Вченої Ради підібють підсумки конкурсу.

( Члени журі повідомляють результати.)

Королева: тепер я спокійна, ці люди мають гарні знання, ми мали змогу в цьому переконатись. Але це ще не все. Тепер я хочу перевірити вас  ще й на швидкість; чи вмієте ви бігати «Естафету»?

Магістр:  першому учаснику команди потрібно підбігти до плаката і викреслити зайве у рядку, потім  передати маркер іншому учаснику команди і т. д.  Виграє та команда, яка правильно і швидше впорається з завданням. ( Додаток 1)

(По закінченні конкурсу, члени журі виставляють оцінки , повідомляють результати.)

Королева:  Чудово, чудово!!!  А зараз мені б хотілось  зазирнути в минуле, адже кажуть, хто добре знає минуле, той знає майбутнє! Як у наших команд із знаннями з історії хімії?

Магістр:  в нашому хімічному кабінеті ми знайшли чотири стародавні рукописи, на них записані запитання. Рукопис для своєї команди повинен обрати капітан. За правильну відповідь команда отримує 4 бали. Якщо команда не дає правильної відповіді, то її можуть дати її суперники.

Запитання.

1 –ша команда

В організмі людини його близько 3 г. З них приблизно 2 г - у крові. Спочатку єдиним його джерелом були впалі на Землю метеорити, що містили його в чистому вигляді. Мовою багатьох народів його називають "небесним каменем". Про що йде  мова ? (про залізо)

2. Назвати цю людину тільки вченим- хіміком неможливо. Його перу належала знаменита ода, що вихваляє Катерину II, ця людина заснувала перший на Русі завод з виробництва кольорової мозаїки. Сформулювавши свій знаменитий закон збереження й перетворення енергії, він вніс неоціненний вклад у розвиток усіх природничих наук. Назвіть ім'я цієї людини. Автором якого вчення, що лежить в основі сучасної хімії, він є?
Відповідь: М.В. Ломоносов, атомно-молекулярне вчення

2 – га команда.

1. Ця  жінка, єдина за всю історію, була двічі визнана гідною Нобелівської премії. Хто ця жінка й за що їй вручено одна із премій?
Відповідь. Марія Склодовска- Кюрі; одна з премій була нагороджена за виділення в чистому виді елемента радію й відкриття явища радіоактивності.
2.: Коли цей метал був уперше отриманий у чистому вигляді, він цінувався дорожче золота. Царська родина одержала в подарунок набір столових приладів, виготовлених із цієї речовини. Досить довго під час урочистих обідів, коли всі придворні користувалися "дешевими" приладами зі срібла й золота, члени царської родини могли собі дозволити вживати їжу за допомогою ложок, вилок і ножів із цього металу. Традиція виготовлення столових приладів із цієї речовини збереглася й донині . Правда, зараз вони вважаються дешевими й свідчать скоріше про нестачу грошей ніж про багатство. Що це за метал?

Відповідь: Алюміній.

(По закінченні конкурсу, члени журі виставляють оцінки , повідомляють результати.)

Королева: Шановні мої, ми так захопились турніром, що зовсім забули, що на балу. А де ж музика? Де ж вальс?  Правда й танці в нашій країні також особливі.

Магістр:

На ігрових столах кожної команди є таблички з іменами:
1. Містер Нітрат Срібла.
2. Місс Поварена Сіль.
3. Містер Сульфат Міді (II).
4. Місс Луг КОН.
5. Містер Карбонат Натрію.
6. Місс Сірчана Кислота
Гравцям кожної команди пропонується:
• розподіливши хімічні імена між собою, запросити даму або кавалера на танець, дотримуючи умови - реакція іонного обміну між партнерами по танцю повинна протікати до кінця (1 бал за правильний вибір);
• у процесі танцю пантомімою зобразити, що відбудеться при імічній зустрічі" партнерів по танцю: випаде осад, виділиться газ, утворюється вода (до 3 балів на розсуд журі);
після танцю кожна пара має записати молекулярне, повне іонне й скорочене іонне рівняння даної реакції . На це вам дається 3 хв. (по балу за кожне рівняння).

(Лунає вальс, учні танцюють танець. По закінчені журі оцінюють конкурс)

Королева: Ой які гарний  у нас був танець. Спасибі – порадували. Ось в мене є книжечка, в ній дуже багато хімічних загадок, але я не можу їх відгадати. Допоможіть мені будь-ласка.

Магістр: зараз вам будуть  зачитані загадки, за кожну відгадку ви отримаєте по два бали. Першою відповідатиме команда, капітан якої швидше підійме руку.

Загадки.

  1. Отримаєш ти гази із води, змішаєш разом – значить жди біди. (водень, кисень, гримуча суміш).
  2.  Кажуть  «багато в морі  є води» і помиляються завжди. (в морській воді розчини солей).
  3.  Якщо крупинки в рідині знайде, як муть цю хімік назове? (суспензія).
  4.  Кислота ця утворилась, в воду враз перетворилась (карбонатна або сульфітна кислоти).
  5. Поясніть, у чому діло: гасили те, що не горіло? (гасіння вапна або питної соди).
  6. Крупинкою можем життя врятувати, а кілограмом- дім підірвати (нітрогліцерин).
  7. Не секрет це, кожен знає, в їжу ланцюги вживає (Полімери - білки, вуглеводи).
  8. Ці солі не знайдеш в воді ні в Землі, а є в магазині і в кожній сім’ї (Мила – солі вищих карбонових кислот)

Королева. Так, Магістр. Мені здається, що ми маємо справу з людьми, гідними стати громадянами нашої держави. Я попрошу Раду підвести підсумки змагання команд і назвати нам переможця.

 

(Члени журі виставляють оцінки , повідомляють результати.)

1

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Сценарії
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку