Гра-квест
«Цінуй життя прекрасні миті»
Мета: закріпити знання ліцеїстів про значення здоров'я, необхідності вести здоровий спосіб життя; прищеплювати гігієнічні навички, бажання дітей бути здоровими; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, повагу до здоров'я інших людей, сприяти підвищенню інтересу дітей до занять фізичною культурою та спортом.
Обладнання: мультимедійне обладнання.
Наочне оформлення: презентація, тематична добірка літератури.
Хід гри
Добути і зберегти своє здоров’я
може тільки сама людина.
Микола Амосов
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми і мети
ІІІ. Вступне слово класного керівника: Здоров’я здобувачів освіти багато в чому залежить від їхніх теоретичних знань і практичних навичок, які сприяють збереженню здоров’я. Зараз навчальний заклад відіграє велику роль у розвитку здоров’я дитини, її ставлення до свого здоров’я, реальних дій і вчинків, які створюють умови для набуття здорового способу життя.
VІ. Основна частина
Класний керівник: Квест – це спортивно-розважальна та інтелектуально-командна гра. Під час гри кожна команда проходить станції – етапи, де педагоги проводять з гравцями рухливу гру і дають творче завдання. Вони також оцінюють виконання завдань і виставляють бали у маршрутному листі. Квест починається із збору команд, їх представлення та оголошення правил гри. Під час гри команди змагаються один з одним за перемогу та головний приз.
Лунає спортивний марш
Ліцеїст: Доброго дня всім. Раді вітати вас на сьогоднішній грі-квесті «Цінуй життя прекрасні миті».
Ліцеїстка: Хто здоровий, той сміється
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини
– Це ж чудово для людини.
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача,
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно.
І доступні для людини
Всі дороги і стежини.
Класний керівник: Гра–квест присвячена здоров’ю та всьому, що з ним пов’язане. Мета команд – виконати всі завдання першими!
Для успішного просування команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.
Правило 1. Застосовуйте при виконанні завдань вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
Правило 2. Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі. На виконання кожного із завдань дається до 10 хвилин.
Правило Не консультуйтесь з членами інших команд, не заважайте та не допомагайте іншим командам. Це змагання, тому завдання кожної команди –
перемогти! За порушення цього правила команду можуть відправити на перший етап змагань чи дискваліфікувати.
Бажаю успіхів!
Класний керівник: Починаємо гру.
Перший конкурс капітанів «Зрозумій мене»
Капітанам пропонується показати своїй команді за 2 хвилини вид спорту, який вони отримають на жеребкуванні. Правильна відповідь принесе команді – 2 бали.
Другий конкурс. Станція «Спортивна вікторина»
Командам пропонується відповісти на питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Третій конкурс. Станція «Без права на помилку»
Учасникам команд пропонується відповісти на запитання. За кожну правильну відповідь нараховується - 1 бал.
Чи правда що…
Четвертий конкурс «Мелодія здоров’я»
Завдання для команд: пригадати та заспівати (кілька стрічок) якомога більшу кількість пісень, де згадується здоров’я, здоровий спосіб життя та все, що з ним пов’язано.
Оцінювання: Кількість пісень – кількість балів.
П’ятий конкурс «Питання про спорт»
Шостий конкурс «Рух – це життя»
Завдання для команд: пройти естафету за найкоротший час: стрибки в мішках (2 представники), біг «на трьох ногах» - дві ноги представників команди зв’язуються мотузкою (2 представники), «качиний крок» (2 представники), ходьба на руках – один представник стає на руки, другий тримає його за ноги (2 представники).
Обладнання: 2 мішки, мотузка для зв’язування ніг, рукавиці для ходьби на руках.
Оцінювання: Помічник фіксує в маршрутному листі час проходження естафети. Під час підведення загальних підсумків гри-квесту, судді переводять час проходження естафети командою у бали, проранжувавши результати всіх команд від найгіршого до найкращого (сума балів обернено пропорційна до затраченого часу (максимум 12 балів).
Сьомий конкурс. Станція «Вітамінка»
На кожному столі стоїть кошик з назвою вітаміну А, В, С, D; на столі картинки: морква, молоко, капуста, горох, редиска, часник, лимон, апельсин, риба, петрушка, сир, цукерки, шипшина, чіпси, гарбуз, тістечко, риб'ячий жир, помідор, хліб, яблуко і т. д. ( завдання команд, покласти в свою корзину тільки той продукт, який відповідає букві на кошику).
Восьмий конкурс «Бухгалтер»
Команді необхідно назвати кількість каштанів, що знаходяться в скляній банці. Учасники по черзі називають кількість каштанів у банці, ведучий говорить менше чи більше. Чим швидше діти вгадають кількість каштанів тим швидше вони отримають частину фрази.
V. Підведення підсумків
Класний керівник: Ось і закінчилась гра-квест. По проходженню всіх етапів гри-квесту учасники команд чекають оголошення результатів. Нагородження переможців.
Зберегти вам здоров’я допоможе здоровий спосіб життя. Про це пам’ятайте щодня, щогодини, щохвилини. Зараз у наш час – здоровим бути – престижно! Успів вам і міцного здоров’я!