Гра-мандрівка «До країни Здоров’я».

Про матеріал
Вчити дітей доглядати за своїми речами, піклуватись про своє здоров’я, ознайомити дітей з гігієною власного тіла; розвивати пам’ять, мислення; виховувати взаємоповагу, бажання дотримуватись гігієни.
Перегляд файлу

Тема. Гра-мандрівка «До країни Здоров’я».

Мета. Вчити дітей доглядати за своїми речами, піклуватись про своє

здоров’я, ознайомити дітей з гігієною власного тіла; розвивати память,

мислення; виховувати взаємоповагу, бажання дотримуватись гігієни.

Обладнання: картки з назвами предметів (3 комплекти), малюнки вітамінів, малюнок мікроба.

Хід заходу

  • Сьогодні у нас виховна година на тему: Уявна гра-подорож «До країни Здоров’я»

Девізом будуть слова:

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

  • А що таке здоров’я, бо кажуть, що здоров’я – це найдорожчий скарб.
  • Як ви розумієте ці слова?
  1. Здорова людина весела, щаслива.
  2. У здорової людини нічого не болить.
  3. Здорова людина має багато друзів.
  • Давайте проаналізуємо діаграму «Від чого залежить здоров’я?»
  1. Спосіб життя людини.
  2. Виховання здорового способу життя в родині.
  3. Навколишнє середовище.
  4. Система охорони здоров’я
  1. Це дотримання режиму дня.
  2. Заняття спортом.
  3. Уникання стресів.
  4. Правильне і повноцінне харчування.
  • Щоб дізнатися, як здоров’я людини залежить від харчування, ми вирушимо в цікаву мандрівку в країну Здоров’я.
  • До речі, ви любите подорожувати?

Закінчивши подорож ми дізнаємося:

  1. Про основні правила харчування.
  2. Про режим та гігієну харчування.
  3. Навчимося правильно споживати їжу.
  4. Розширимо знання  про правильне харчування.
  • А уявно, ми помандруємо поїздом.

Отже, всілися зручно. Вирушаємо!

 

Звучить пісня «Голубий вагон»

  • А ось і I зупинка.

Прочитаємо її назву.

Зупинка I

Наші предки знали, що споживали

  • Хто такі предки?
  • Пригадаємо, яка їжа переважала в меню українців?

 

  • Улюбленими стравами були борщ, капусняк, огірки, часник, цибуля, хрін.
  • Готували різноманітні страви з картоплі: картопля печена, жарена, варена, терчінники.
  • М’ясні страви були рідкісні. Споживали багато сала.
  • Рідко вживали яйця, страви з птиці.
  • Молочні страви вживали частіше: сир, сметану, затірку (тепер макарони).
  • Багато варили каш: кукурудзяну, гречану, з проса.

 

  • А як ще наші бабусі і дідусі зміцнювали свій організм?
  • Вони постили. Перед великими святами є піст. Постили також у середу і п’ятницю щотижня. У середу і п’ятницю не вживали молочної їжі.

 

  • Гра «Відгадай страву за описом»
  • Ваше завдання: відгадати страву, визначити, яка вона – пісна чи скоромна, щоденна чи святкова.
  1. Відокремлений від м’яса свинячий жир, що зберігається і вживається сирим, смаженим чи вареним? Сало (скоромне, буденне)
  • До речі, біле сало містить багато вітамінів і корисних речовин, які зміцнюють захисні сили організму.
  1. Популярна в Україні рідка страва, яка вариться з посічених буряків, капусти, картоплі, моркви та інших приправ. Борщ (залежить від приготування, буденна).
  2. Одна з 12 обов’язкових с трав на Святвечір, яку готують з пшениці, заправленої тертим маком, горіхами, медом. (Кутя – святкова, пісна.)
  3. Українська національна страва. Невеликий варений виріб. Зліплений з тіста, начинений сиром, картоплею, ягодами, вишнями, з повидлом. Вареники (щоденна, залежно від начинки).

Висновок.

  • Ви добре знаєте національну кухню українців, але ще потрібно знати, як та чи інша їжа зміцнює здоров’я.

II зупинка

З лікарем дружи, та не май у ньому потреби

  • Без їжі людина не може жити. Через їжу ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією. А ще здоров’я залежить від того, як ми їмо, як пережовуємо їжу.
  • Отже, щоб бути здоровим, треба знати правила харчування.
  1. Їсти потрібно 4 рази на день в один і той же час. У школі слід їсти після 2 або 3 уроку.
  2. Обов’язково снідайте, коли йдете до школи. Вранці корисно їсти кашу.
  3. На обід має бути 2-3 страви. Їжа повинна бути різноманітною. Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу. Багато овочів і фруктів.
  4. Не захоплюйтеся надмірно солодощами. Виробами із борошна і солоною їжею.
  5. Їжу треба добре пережовувати, щоб не зіпсувати шлунок.
  6. Під час їжі не можна відволікатися, займатися іншою справою, читати. Це знижує апетит і погіршує процес засвоєння продуктів.
  7. Не можна переїдати. Тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися. Переїдання є причиною багатьох хвороб.
  8. Страви повинні бути свіжими, мати приємний запах, смак і гарний вигляд.

                          III зупинка

Вітаміни корисні для людини

  • Слово «вітамін» - походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова, якщо не вистачає вітамінів, людина важко хворіє.

Вітаміни потрібні для нормального розвитку. Тому потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

  • До вашої уваги сценка.

Сценка «Ми корисні для людини»

(входять 4 дітей, на головах шапочки з написом А. В, С, Д)

  • Доброго дня!
  • Впізнали нас?
  • Ми вітаміни. Дуже корисні для людини.
  • Я - вітамін А, сприяю росту, підтримую нормальний зір. Мене багато в маслі, зеленій цибулі, гарбузові, риб’ячому жирі.
  • А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Я є в житньому хлібі, вівсяній і гречаній кашах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, м’ясі, печінці.
  • А я – вітамін С. Запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту. Багата мною капуста, картопля, помідори, щавель, хрін, шипшина, часник, лимон, чорна смородина.
  • А я – вітамін Д. Зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Всі:

Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди той забуде.

Виросте міцним, здоровим -

Переможе всі хвороби.

 

Висновок. Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм потрібними вітамінами.

IV зупинка

У здоровому тілі – здоровий дух

Що ж , мабуть, настав час

Трохи відпочити

Я хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору,

Два – нахилилися додолу.

Три – руки в боки.

Нахилились вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири

Набираємося сили

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

V зупинка

Треба правильно харчуватися, щоб до лікаря не

звертатися

  • Правильне харчування оберігає людину від хвороб, а неправильне спричиняє їх.

Є деякі продукти, вживати які треба обмежено. Це – цукор, жир, сіль.

  1. Від надмірного вживання солодощів люди повніють, у них псуються зуби.
  2. Жир – це сало, масло, маргарин, м’ясо. Люди, які багато вживають продуктів, що містять жир - частіше хворіють. Потрібно вживати м’ясо, бо в ньому є багато білків. Потрібно вживати рибу. Із жирів надавайте перевагу олії. Більше потрібно вживати овочів і фруктів.
  3. Сіль теж може стати причиною багатьох захворювань, не потрібно надто їсти солене.
  4. Неправильне вживання їжі призводить до найбільш поширених серцево-судинних хвороб.

Послухайте поради для попередження цієї небезпечної хвороби.

Треба мудру голову мати,

Щоб всі хвороби здолати.

Про пости і свята пам’ятати,

Здоров’я своє оберігати.

 

Той лише менше хвороб має,

Хто мало сала споживає,

А хто в піст ще хоче м’яса -

Болячок у того маса.

 

Хто яблука взимку споживає,

Той хвороб цілком не знає,

Гарбуз на зиму запасай

Та кашу з пшоном поїдай.

 

Перед сном запам’ятай:

Не злися і не переїдай.

Чим легша їжа,

Тим сон міцніший.

 

Про здоров’я своє

Завжди пам’ятай,

Немиті овочі і фрукти

Ніколи не вживай.

  • А ще потрібно пам’ятати про гігієну харчування, щоб не попали мікроби, які спричиняють інфекційні хвороби.

 

  • Дякую вам дівчата за корисні поради.
  • А це хто такі?

 

Сценка «Мікроби»

  •                 Що притихли, не чекали?

Чи нас просто не впізнали?

Я – великий Повелитель

Злющий вірус і мучитель.

 

  • А ми твої друзі – нероби,

Шкідливі бактерії і мікроби.

 

  • Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.
  1. Перед їжею завжди треба мити руки.
  2. Якщо їжа впала на підлогу, то її не можна їсти, бо вона забруднена.
  3. Не можна споживати їжу, коли вийшов її термін, бо можна отруїтися.
  4. Овочі та фрукти перед вживанням треба мити.
  5. Не можна вживати незнайому їжу.
  • Нам тут нічого робити.
  • Прощавайте!

VI зупинка

Поради медсестри

  • Звертаємося до вас із кількома питаннями:
  1. Уже пройшов пік грипу. Що ви рекомендуєте, щоб не захворіти на грип?
  • В першу чергу не переохолоджуватися. Їсти часник, капусту, лимони, яблука. Вони багаті на вітамін С, який зміцнює організм.
  1. Чому так часто учні звертаються до вас з болем у голові, в животі?
  2. Що ви можете порадити відносно харчування?
  • Одним із вважливих елементів у харчуванні є йод.

Поради медсестри.

  • Ми пройшли всі зупинки. Можливо, хтось щось доповнити хоче?
  • Ми склали частівки і хочемо їх заспівати.

Пісня

Любить Саша наш котлети,

Ковбасу і вінегрети.

Та режиму він не знає,

Через те ось і страждає.

Їжте діти, їжте борщ,

Пиріжки з капустою,

Кашу гречану й вівсяну,

Та ще й сир з сметаною.

Треба добре харчуватись,

Щоб силоньки набиратись,

Вітаміни споживати,

Щоб здоров’я добре мати.

 

  • Дякую вам, дівчата. Ви ще раз підкреслили, що найдорожчий скарб – це здоров’я. Його не купиш на жодному ярмарку, в жодному магазині.

                                          VII зупинка

В гостях у лікаря Айболить

  • Хто це стоїть біля воріт?
  • Лікар Айболить.
  • Він хоче вас пригостити чарівними вітамінами, але для цього треба відгадати загадки.
  • У кожній господі я у великій пригоді.

Та хто мене роздягати візьметься,

Той слізьми заллється. (Цибуля)

  • Що то за голова,

Що лиш зуби та борода? (Часник)

  • І печуть мене і варять,

І їдять мене і валять,

Бо я добра і смачна. (Картопля)

  • Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі. (Морква)

  • Зозуляста, сріблиста,

Сорочок наділа 300. (Капуста)

  • Баран у коморі,

А роги надворі. (Буряк)

  • Не стелюся я спати долі,

А деруся все угору. (Квасоля)

  • А що то за коні

В гаю на припоні

Довгасті, голчасті, зеленої масті

Нікого не возять, лиш солі просять. (Огірки)

  • Де зсапано, де сполото

Цвіте вона, мов золото

Плоди на ній, як яблука. (Помідори)

  • Молодці! Ось ці овочі, в яких знаходяться вітаміни, потрібні для організму людини.
  • Але це ще не все. Тут якась записка. Ану прочитайте.

Дорогі учні!

Нелегким був ваш шлях по країні Здоров’я. Я спостерігав за кожним вашим кроком і побачив, що ви тепер знаєте, як треба правильно харчуватися, щоб бути здоровим.

А на кінець, перед вами останнє випробування. Приготуйте страви із овочів, які є відповідями на загадки і поділіться досвідом.

                                                                                Лікар Айболить.

Після приготування учні діляться рецептами.

  • Ось і закінчилася наша мандрівка в країну Здоров’я. Чи справдилися ваші очікування про те, що я говорила на початку уроку?
  • Звичайно, ми все не охопили. Більше ви дізнаєтесь на уроці основи здоров’я.
  • Як підсумок – прозвучить Гімн Здоров’ю.

 

Здоров’я – основа усього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

 

Себе гартувати водою і сонцем,

І солодко спати з відкритим віконцем.

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо ж страви нам росту і сил додають.

 

  • Я хочу закінчити словами:

Більшого немає багатства

Як здоров’я наше!

На радість усім і татові й мамі

Ростіть усі здорові і гарні.

 

  • Поверніться одне до одного. Усміхніться.

Адже усмішка, гарний настрій добра і калорійна їжа – показник гарного здоров’я.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, 3 клас, Сценарії
НУШ
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
17 травня 2020
Переглядів
1689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку