Бериславський медичний коледж
Херсонської обласної ради
Дідик Валентина Вікторівна
Гра
«Навколо Європи за 90 хвилин »
для студентів І курсу та учнів 10-11 класів
Мета заходу:
- розширити знання студентів про історію створення Європейського Союзу;
- виховувати в студентів почуття патріотизму;
- сприяти використанню комп’ютерних технологій під час підготовки позааудиторних заходів;
- формувати національну свідомість, відчуття належності до рідної землі, народу.
Обладнання: політична карта Європи, прапор ЄС, картки завдання, картини видатних діячів та архітектурних споруд країн ЄС, святково оформлена зала, прапорці країн Євросоюзу, мультимедійна презентація .
Міжпредметні зв’язки: історія, географія, українська література, зарубіжна література, правознавство
Хід заходу
І ведучий :
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.
ІІ ведучий :
Гостей дорогих ми раді вітати,
Бо на щирі слова наші гості багаті
I ведучий. Доброго дня, шановні гості, студенти , викладачі!
”Моя любов до Вітчизни не примушує мене заплющувати очі на досягнення іноземців. Навпаки, я намагаюся збагатити мою країну скарбами, здобутими не з її надр ”, - так сказав Вольтер, і ми не можемо не погодитися з цією думкою. Любов до Батьківщини заставляє нас рухатися вперед і постійно змінюватися . Дорога , якою йде моя Україна - це цілий світ зі своїми законами та правилами. Він таїть у собі небезпеку, як і море , гори чи пустеля, тому тут понад усе цінуються людяність, порядність , мужність. Потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. А ще – вивчати їхній досвід розбудови громадянського суспільства.
ІІ ведучий. Українська молодь – за європейський вектор розвитку України. Історію неможливо змінити. Треба тільки мати мужність знати її правду . Упевнена , що ми готові зайняти в Європі гідне місце. Ми живемо в унісон з Європою, мислимо по-європейськи, у нас спільні ідеали, цінності: свобода, демократія, права людини і верховенство закону. Тепер би ще діяти як європейці: послідовно, наполегливо та виважено.
І ведучий. Сьогодні нам теж вкрай важливо зберегти цінності, започатковані Майданом , адже весь світ дивиться на нашу країну, сподіваючись, що високі стандарти духу реалізуються в конкретні справи. Зараз ми не вправі вирвати жодної сторінки з нашого життя , але можемо написати свою історію з чистого листка . Шановні друзі, ми раді вас вітати у цьому залі та пропонуємо вам подорож деякими країнами Європи. Шановні учасники! Ми всі разом будемо відкривати для себе країни ЄС.
II ведучий. Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого і покажемо, наскільки добре знаємо європейські країни, їхню співпрацю в Євросоюзі, історію створення Євросоюзу.
І ведучий. Країни Європи - це наші найближчі сусіди. Кожна із них пройшла тривалий і непростий шлях до незалежності та процвітання. Україна географічно є частиною Європи ,тому наше прагнення стати країною - членом Європейського Союзу, знаходить підтримку в серцях українських громадян.
ІІ ведучий. Хто вони , ці країни? Який же шлях здолали задля того, щоб об’єднатися в потужний економічний та політичний союз? На всі ці питання ми знайдемо відповіді в конкурсній програмі « Навколо Європи за 90 хвилин».
І ведучий. На даний час в Євросоюзі налічується 30 країн,які мають світову валюту ЄВРО та успішно розвиваються на засадах свободи, демократії, ринкової економіки . Це
Австрія,Бельгія,Великобританія,Франція,Угорщина,Німеччина,Іспанія,
Італія,Ірландія,Ісландія,Кіпр,Нідерланди,Латвія,Литва,Естонія,
Польща,Португалія,Словенія,Словаччина,Люксембург,Чехія,Швеція,
Румунія,Греція,Данія,Мальта,Болгарія, Грузія, Молдова
Усі вони живуть в мирі і злагоді під одним європейським прапором, на одному європейському просторі, запрошуючи і нас стати на шлях демократичних реформ.
І ведучий. А сьогодні учасниками нашої конкурсної програми є студенти І курсу та учні 10 класу . Саме їм визначати мету свого життя та майбутнє України . Кожна людина залишає по собі пам'ять, і з цього твориться історія держави. Життя людини , як і життя цілої країни , складає свій маршрутний лист .
ІІ ведучий. Тому будь - яка подорож починається зі складання та вивчення карти маршруту, на якому постануть країни, міста, видатні туристичні об’єкти. Тож першим нашим конкурсом буде конкурс
« Обери маршрут » ( командам дається порожня контурна карта 18 країн Європейського регіону, треба підписати назви країн :Швеція, Австрія,Норвегія, Іспанія,Данія,Люксембург,Польща,Болгарія,Ватикан,Мальта,Португалія,Бельгія, Румунія, Україна)
І ведучий. Мандруючи до певної країни, треба мати хоча б мінімальну кількість інформації . Традиційний носій контактної інформації про людину, компанію чи навіть країну є візитна картка. Візитна картка з'явилася у XV столітті в Китаї, де також винайшли папір. Дуже популярними візитні картки були у Франції за часів Людовика XIV. У Російській імперії візитні картки стали популярними за часів Катерини II. В кінці XIX століття набули поширення рекламні візитівки. Тому як ви вже здогадалися наступним завданням буде скласти візитну картку країни.
(Латвія, Литва, Молдова, Грузія,Білорусь , Вірменія )
І ведучий. Мандруючи дорогою Знань до певної країни, треба мати хоча б мінімальну кількість інформації про політичні та економічні її особливості . Економічний розвиток істотно змінив країни ЄС. Вони стали державами , які гарантують своїм громадянам високий рівень матеріального і соціального забезпечення ,політичні права і свободи. Оголошую наступний конкурс « Політичні та економічні особливості країн ». Ви повинні пригадати форму правління,політичний режим , валюту,столицю тої чи іншої країни.
Україна, Велика Британія,Норвегія,Швеція,Португалія,Італія.
ІІ ведучий.
І ведучий. Продовжуємо нашу подорож до Європейського Союзу. Тут ви повинні знати історію його створення . Оголошую наступний конкурс « Історія виникнення ЄС». На пелюстках квіток написані найважливіші дати. Запрошую представників команд почергово відривати пелюстки із зазначеною датою і відразу називають подію, яка їй відповідає. Якщо студент,учень однієї з команд не може відповісти, то право відповіді переходить до іншої команди .
-1993 рік. Підписання Маастрихтської угоди про створення економічного Європейського союзу (ЄС).
-1997 рік . Підписання Амстердамського договору, який визначив вільне працевлаштування і права громадян у вільній Європі.
- 1 травня 2004 рік. Членами організації стали десять країн: Кіпр, Мальта Словаччина, Словенія, Угорщина, Чехія , Польща, Латвія, Литва, Естонія.
- 2007 рік. Приєдналися Болгарія та Румунія.
- 2002 рік . Впровадження національної одиниці ЄВРО.
ІІ ведучий. В кожної країни є своя національна символіка ,яка несе в собі надпотужну ідейну силу. Вона допомагає заглибитися в таїну єства предків , сприяє розбудові держави, єднанню народу спільною національною державотворчою ідеєю і найзаповітнішими духовними скарбами своєї історії. Наступним нашим конкурсом буде знайомство із геральдикою країн . Встанови відповідність між країною та гербом .
1 – Україна 2 – Болгарія 3 - Естонія 4 – Польща
5 – Швеція 6 – Іспанія 7 – Італія 8 – Великобританія
9 – Болгарія 10 – Німеччина
Піраміди Єгипет
Колізей Італія
Стоунхендж Великобританія
Ейфелева вежа Франція
Акрополь Греція Брандергбурські ворота Німеччина
І Ведучий . Країни ЄС дали світу величезну кількість відомих діячів: музикантів, художників, поетів, скульпторів та інших видатних особистостей . Цей конкурс про людей, які залишили істотний слід в історії людства. Усі вони працювали на благо суспільства , на благо майбутніх поколінь. Отже , ви повинні встановити відповідність між людиною – родом її діяльності – країною. Конкурс « Відомі люди»
Вівальді - композитор Італія
Джулія Робертс - акторка США
Єжи Гофман - кінорежисер Польща
Ейфель - архітектор Франція
Пікассо - художник Іспанія,Франція
Кюрі - вчений Франція
Васко да Гама - мореплавець Португалія
Каденюк космонавт Україна
ІІ ведучий . Шановні студенти , залишилося підбити підсумки і нагородити переможців .А поки наше вельмишановне журі буде рахувати ми проведемо гру з глядачами . За кожну правильну відповідь тій чи іншій команді буде зараховано бал . Тож поїхали…
Гра з глядачами
1. Країна ,я якій розташована штаб квартира ООН
2. Столиця цієї країни носить жіноче ім’я
3. Країна в країні
4. З якою країною пов’язані всесвітньо відомі імена: Гомер, Езоп, Есхіл
5. Європейська держава, більша частина території якої розташована на півострові , а столиця – на острові
6. Країна, батьківщина кави
7. Країна найдавнішої цивілізації, розташована в долині Нілу.
8. На території цієї країни знаходиться водоспад Вікторія, висотою більше 100 м.
9. Країна, батьківщина кориди и відважних тореадорів.
І ведучий. В Європейському Союзі – надміцні держави,
І панує там верховенство права.
Прагне вступити в Союз Україна,
Щоб не ширилась нею донбаська руїна.
ІІ ведучий.Європейський Союз – моє майбуття,
Де кожен забуде злиденне життя,
Де не буде міграцій – зрадіє сім'я.
Де жаху не буде від слова «війна»
І ведучий. Моя Україна- незламна держава,
Де поруч живуть і воля , і слава.
Цвістиме любов’ю зігріта країна,
Єдина , соборна моя Батьківщина.
ІІ ведучий.Європейський Союз – надія народу ,,
Де браття милують і долю , і згоду,
Щоб Україна була конкурентноспроможна,
А кожна родина - щаслива й заможна.
Вчитель. Наша мандрівка закінчується. Було приємно відчути , що ви цікавитися географією , маєте певні знання з історії країн ЄС, вмієте висловлювати свої думки , а також маєте практичні навички роботи з картою , знаєте цікаві факти з геральдики , вмієте оцінити економічний і політичний розвиток країн . Вам ще мандрувати по світу, дбати про добробут своєї Батьківщини. Україна має всі передумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами історично саме Європа стала оплотом миру, в якому сформувався потужний інтеграційний територіально-економічний комплекс. Європа з кожним роком змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою. Тому кожен із нас може з гордістю сказати: «Я – європеєць!»