ГРА – ПОДОРОЖ «ОСТРІВ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ»

Про матеріал
Мета: Закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху; правил безпеки при користуванні газом та на воді; з вибухонебезпечними предметами та користування електроприладами при поводженні з джерелами електроструму. Розвивати вміння і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки, щоб уникнути травм і нещасних випадків. Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі. Вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях. Формувати життєву компетентність, пізнавальні інтереси дітей. Виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці, вміння організовувати своє дозвілля. Методично-дидактичне забезпечення: Для дітей: картинки, картка-розмальовка, картки для роботи в групах, пазли. Для вчителя: мікрофон, карта, мультимедійний проектор, демонстраційний матеріал, карта, дорожні знаки, світлофор, картинки побутових приладів, сигнальні картки, дорожні знаки. ХІД - Дорогі діти! Сьогодні ми вирушимо в подорож на дивовижний острів. У цього острова є одна особливість: його немає на жодній карті світу. Цей острів належить нам з вами відкрити. І назва у нього дуже цікаве - острів Техніки безпеки. Ви - юнги на кораблі, я - ваш капітан, а це карта подорожі. Нашими рятувальними засобами будуть хороші знання правил техніки безпеки. Юнги, в подорож нас чекає багато цікавого! Підняти вітрила! Віддати швартові! Повний вперед! Острів чекає. І ми - друзі, Морем мчимо без праці: Хвилі знань нас звуть І скоріше туди несуть! - Погода чудова, море спокійне. Наш корабель взяв курс до острова Техніки Безпеки. Отже, пригода починається. Перед нами бухта «Блакитна». Чому саме така назва, зрозумієте коли відгадаєте загадки. Вона прозора, як сльоза, І кольором, мов бірюза, На все вона спроможна, Без неї жить не можна. Тепер вгадайте, хто вона – Ота звичайна рідина. (Вода) Між берегів текла, текла, Мороз зміцнів – під скло лягла. (Річка) Не скляний він, не з металу, А прислухайтесь - дзвенить, Риє землю він розталу І тихесенько бринить.( стумок) Цей блакитно довгий звір Має дивну звичку: З скелі, з кручі стрімголів Падає у річку. (водопад) - Як приємно в літній полудень скупатися в річці! А чим може бути небезпечна вода? (Відповіді дітей) - Давайте розглянемо картинки і знайдемо небезпечні для людини ситуації.(Розгляд ілюстрацій) - Як потрібно себе вести на водоймі, щоби з тобою не сталося біда? Робота в групах (Учні складають пам’ятку з розсипаних слів). Одна група складає правила поведінки на кризі. Друга група - правила безпечної поведінки на воді. Вчитель фіксує на дошці речення, які складають собою пам’ятку. (Додаток 1) Вірш «Диваки» Поблизу глибокої ріки Жили-були собі диваки. В незнайомих пірнали місцях, На трухлявих катались плотах, Продірявлений човен гойдали, Ні тривог, ані смутку не знали. Якось вдень, у вівторок якраз, Кольоровий надули матрац І попливли на нім за буйки … Більш не живуть диваки біля ріки! Мультфільм «Уроки обережності. Водойми» Гра «Болото». Діти діляться на дві команди «крижинка» та « краплинка». Намагаються перекладаючи щаблинки перейти болото. - Відгадайте на якому транспорті ми будемо далі подорожувати? Хутко мчить, бо поспішає, Пасажирів підбирає. І хвилинка у хвилинку їх доставить на зупинку. (Автобус) Перед початком шляху пропоную вам гру «Дозволяється або забороняється» Я буду говорити фразу, а ви повинні будите її закінчити словами «дозволяється» це робити або «забороняється». Чи готові? - Іти натовпом по тротуару ... (забороняється) - Перебігати дорогу ... (забороняється) - Допомагати людям похилого віку переходити вулицю ... (дозволяється) - Вибігати на проїжджу частину ... (забороняється) - Переходити дорогу на зелене світло ... (дозволяється) - Поважати правила дорожнього руху ... (дозволяється) -У доріг і вулиць є свої суворі закони, своя азбука - це правила дорожнього руху, які необхідно виконувати водіям і пішоходам. Незнання мови доріг може призвести до біди, до дорожньо-транспортних пригод. - Ось, ми і доїхали до бухти «Дорожня абетка». Це найбільша бухта, яку можемо дослідити на острові Техніки безпеки. Почнемо з історії виникнення. 3 січня 1693 році цар Петро І видав наказ о правилах дорожнього руху. Вони обмежували швидкість їзди, вказували, де можна, а де заборонено зупинятися кінним екіпажам. Було введено правосторонній рух і навіть номерні знаки. А тільки в 1891 році з’явився перший автомобіль. (На дошці з’являються картинки кінного екіпажа і першого автомобіля. ) Загадка Підморгне зеленим оком – ми йдемо. Підморгне червоним – стоїмо. (Світлофор) - Діти, ви здогадалися, що це світлофор — пристрій для регулювання руху транспорту і пішоходів. А чи знаєте ви чому світлофор назвали світлофором . Послухайте . - Слово це складене з двох частин: світло і фор , що означає «світло» , зрозуміло, а ось що криється за словом «фор». Це слово походить від грецького «форос» і означає «той, що несе», або «носій». Отже, світлофор – це носій світла , той , що несе світло , причому трьох різних кольорів . - Світлофору вже більше трьохсот років . Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці . Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого , попереджувального сигнала не було. Його замінював свисток регулювальника . Довгий час світлофор був двосекційним. У 1929 році перший світлофор з’явився у Москві . Він був схожий на годинник : по його червоному , жовтому , зеленому сектору бігала стрілка . Тепер у великих містах працюють світлофори , які самі можуть пропускати транспорт , їм у цьому допомагає електроніка . Гра «Зафарбуй світлофор». Учням роздається малюнок, де потрібно зафарбувати потрібним кольором світлові сигнали світлофора. (Додаток 2) Все місто повне руху Машини вряд біжать, Яскраво світлофори І день, і ніч горять. Проходь же обережно, Свій кожен крок узгодь. І тільки там де можна, Дорогу переходь. Гра «Увага» А зараз, діти, я пропоную пограти. Я буду показувати сигнали світлофора. Якщо червоний - ви стоїте на місці, жовтий – плескаєте в долоні, зелений - ходьба на місці. І так, увага! Учитель показує картки з кольорами сигналів світлофора в довільному порядку. Перегляд мультфільму Азбука безпеки на дорозі тітоньки «Світлофори і перехрестя» - Чи знаєте ви , що місто розмовляє з транспортом і пішоходами . Ця розмова дуже цікава . Адже вона незвичайна . Всі мовчать , але розуміють один одного . Розуміють тому , що бачать . І водії транспорту , і пішоходи бачать мову вулиць . Ця мова виражена за допомогою … (Додаток 3) Відгадайте ребус: (Дорожні знаки) Добрий друг наш – знак дорожній – Ставиться не так собі. Подружись з ним, і в нагоді Допоможе він тобі. Щоб не трапилося всяке, Шанувати треба знаки. На дорозі небезпечно, Тож обачним бути доречно. - Пригадайте свою вулицю. Чи багато на ній знаків? Вони можуть бути розташовані обабіч дороги або над нею. Якщо подивитися на них уважно, то можна побачити, що всі знаки, крім різних малюнків, мають ще й різну форму. Це — кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Ось деякі з них. Перегляд мультфільму Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови «Дорога і дорожні знаки» Гра «Знайди потрібний знак» Перший ряд учнів знаходить знаки попереджувальні. Другий ряд - наказові дорожні знаки. Третій ряд – знаки сервісу. - А тепер ми перевіримо , як ви добре вивчили правила дорожнього руху. Бліц-турнір • Людина, яка рухається пішки. (Пішохід) • Місце очікування маршрутних транспортних засобів. (Зупинка) • Людина, яка їде транспортом. (Водій, пасажир) • Номер телефону швидкої допомоги. (103) • Які бувають перехрестя? (Регульовані, нерегульовані) • Групи, на які поділяють дорожні знаки. (Попереджувальна, наказові, заборонені, знаки сервісу.) • Пішохідний перехід по-іншому ? ( зебра) • Найнебезпечніше місце дороги для пішоходів ? ( перехрестя) • Хто стежать за порядком на дорозі? ( працівники ДАЇ) - Молодці , діти. Ви всі гарно попрацювали . Я сподіваюсь ви і надалі так само гарно будете знати ПДР і завжди їх свідомо виконувати . Продовжуємо далі нашу подорож . Загадка. На доріжці розігнався, в небо, наче птах, піднявся. Через море швидко лине в інші землі та країни. (Літак) - Ми приземлилися в бухті «Блакитне паливо». Що ми будемо досліджувати у цій бухті, здогадаєтеся з загадки. Що зараз майже в кожнім домі Є необхідним, безперечно, Бо варить їжу всім без втоми. Хоч він отруйний, небезпечний. Ним користується щораз. Ви здогадалися? Це … (газ) - Газ, що застосовується в побуті та приносить людині стільки користі, може стати й ворогом тоді. Коли ми неправильно користуємося. Віршики Газ – корисна річ у хаті! Але, друже, не зівай: Дотримуйся правил безпеки, А тоді – відпочивай! Почуєш запах газу На вулиці, в квартирі – Телефонуй відразу! Ось номер – 104! Чайник злиться, кип’ятиться, Чайник голосно свистить: «гей, хто-небудь, відгукніться! Із вогню мене зніміть! Не жартуйте так зі мною, Бо вогонь заллю водою, І тоді з плити до вас Поповзе змією газ. Газ отруїть вашу хату, Ще й вибухне, як граната! Гра «Знайди предмет» Серед поданої побутової техніки знайдіть ту що працює від газу. (Додаток 4) Картка №1 (Пральна машина, холодильник, праска, газова плита, вентилятор.) Картка №2 (Телевізор, мікрохвильова піч, чайник, газова колонка, пилосос.) Складаємо правила в разі отруєння чадним газом за малюнком (Додаток 5) Правила поведінки при отруєнні газом: • відчини вікна, двері; • потерпілого необхідно винести на вулицю і розстебнути одяг на грудях; • на голову покласти холодний компрес, а до ніг – грілку; • оббризкати обличчя холодною водою; • дати понюхати нашатирний спирт; • напоїти міцним чаєм, кавою. - Гарно справилися ви з завданнями. Можемо вирушати далі. Пасажирський чи товарний Металевий він і гарний. Все ховає у вагонах І стає лиш на перонах (потяг) - Далі ми здійснюємо мандрівку на потязі. Пам’ятаємо правила безпеки біля колії. Селфі не роби ніколи, На пероні , на вагоні. Ігри, жарти небезпечні, Біля колій недоречні. - Нас радо зустрічає «Вогняна» бухта. Послухайте казку про вогонь. КАЗКА ПРО ВОГОНЬ Жив на світі Вогонь. Був він задерикуватим і небезпечний. Гуляв. Де хотів, нікого не жалів, спалював усе підряд і був найлютішим ворогом усього живого. Зустрів вогонь Людину: - Слухай, Людино, давай силою мірятися! Та погодилася. І почалося … Людина заманила Вогонь до річки, а сама стрибнула у воду. Він за нею. Схопила Людина мокрою рукою язик полум’я та захотіла загасити. Заблагав Вогонь: - Не гаси мене! Вірою і правдою буду тобі служити. Пожаліла його Людина. Ось так і почав служити Вогонь людям, став другом. Але коли він потрапляє до рук маленьких дітей або дорослих, які поводяться з ним недбало, то показує свій характер: намагається втекти від них і гуляти лісами, луками, деревами. Прислів’я (діти зачитують і прикріплюють на дошку) (Додаток 6) • І мала іскра спалює міста. • Вогонь – гарний слуга, але поганий господар. • Криком вогню не загасити. • Водою пожежу гасять, а розумом – попереджають. • Дерево з вогнем не дружить. • Не жартуй з вогнем, обпечешся. • Поки іскра в попелі, тоді й гаси. • Маленький сірник спалює великий ліс. Перегляд мультфільму Азбука безпеки тітоньки Сови «Вогонь». Віршики (розказують діти, тримаючи картинки) Вивчіть правила пожежні. Будьте завжди обережні. Знає хай дитина кожна: Жартувать з вогнем не можна. Телевізор, плитку, праску Вимикати вчасно слід. Пам’ятай про це, будь ласка, Бо наробиш безліч бід. Задимівся телевізор? Марно часу не втрачай! Вимикай його з розетки, Скоріше ковдрою вкривай! Знай, пошкоджені дроти Призвести можуть до біди. Спалахне ялинка вмить, Та важко буде загасить. Мама з дому поспішала, До Марійки так сказала: - Не підходь до пічки, донько – Обпече вогонь долоньки! Школярам і всім малятам Дуже добре треба знати: Сірники – не для забави, З ними страшно мати справу! У світі безліч речовин: І спирт, і газ, і керосин. Вони загальну рису мають: Навіть від іскри вибухають. Знати це повинен кожний: Щоб похід був до ладу, Жартувать з вогнем не можна – Ліс потрапить у біду! Дим побачив – не втікай, Вогнеборців викликай! Якщо трапиться пожежа, «101» набрати треба! - Діти, вгадайте предмет, який може допомогти загасити пожежу. Висить - мовчить, А перевернеш, сичить, І піна летить. (Вогнегасник.) - Наступне ваше завдання скласти з пазлів картинки. А що вас вийде і для чого це вам потрібно потім здогадаєтеся. Гра «Складаємо пазли» (Додаток 7) (вогнегасник, пожежну машину, пожежник, відро з водою, пісок та лопату) - Що це і для чого воно потрібне? (Загасити полум’я, пожежу) Мультфільм «Уроки обережності. Вогонь» «Мозковий штурм» Запитання: • Назвіть найпростіший і найкоротший номер телефону, який нескладно набрати навіть у темряві й на дотик. ( «101») • Назвіть колір пожежної машини, якій необхідно поступитися дорогою. Коли включені сигнальні маяки. (Червоний) • За старих часів будинки зводилися з дерева, їх будували на близькій відстані одне від одного. Чим це було небезпечно? (Пожежа могла знищити ціле місто) - Вдома поряд з нами знаходиться багато корисних речей, які полегшують наше життя, роблять його більш цікавим. Дуже важливо навчитися правильно використовувати ці речі, щоб не нашкодити собі та іншим. Діти загадають загадки, а ви спробуєте відгадати, що це за предмети. Неначе паровоз, гуде, Шумить, кипить, і пара йде, Смачний заварює нам чай. Хто ж він такий? От відгадай. (Чайник) Наш прилад, як живий - Дме та крутить головою. Влітку відпочинку він не знає, Вдома все повітря розганяє. (Вентилятор) Розморожувати вміє, Що потрібно – розігріє. Піцу зробить за хвилину, Нагодує всю родину. ( Мікрохвильова піч) То вперед, то у бік Ходить – бродить парохід. А зупиниш – горе, Продірявить море.(Праска) Може він порахувати, Може він пісні співати, Малювати і писати, Помилки перевіряти. Може він листа прийняти, З другом швидко нас зв’язати, Він багато чого може І завжди нам допоможе! (Комп’ютер ) Може моркву покришити, Свіжий сік для нас зробити. Непотрібно йому рук - Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн) - Як можна назвати всі ці предмети? («Побутова техніка») - Які ще предмети побутової техніки ви знаєте і для чого вони потрібні?(Вчитель вивішує малюнки після відповідей дітей) Робота в групах (Додаток 8) - Уважно прочитайте і скажіть, про який прилад йде мова. Якщо здогадаєтесь, то прикріпіть свою картку під зображенням цього приладу, що є на малюнку на дошці. Картка 1. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує. Картка 2. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі. Картка 3. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший в домі помічник. Картка 4. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску. Картка 5. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг. - Якою технікою вам дозволяють користуватися самостійно? - Як саме ви користуєтесь? Коли? - До чого може призвести порушення правил використання електроприладів? Мультфільм «Уроки обережності. Електрика» Гра Якщо ви погоджуєтеся, то хором відповідаєте: «Це все я, це все я і компанія моя!». А якщо ні – то тупайте ногами. • Хто пожежі свідком ставши. Буде діяти відважно? • Хто із вас, почувши дим, Крикне: «Полум’я! Горимо!»? • Хто пустує з вас з вогнем Вранці, ввечері й удень? • Хто, відчувши газ в квартирі, Набирає «104»? • Хто багать не розпалює, Решті теж не дозволяє? • Хто від маленьких братика й сестрички Ховає сірники і запальнички? - Ось і закінчується наша подорож. Дослідили ми з вами цей дивовижний острів Техніки Безпеки. Час повертатися додому. Мікрофон: - Що таке безпека?( БЕЗПЕКА – це турбота за своє життя, та оточуючих. А людину, яка дотримується таких правил можна назвати обережною, відповідальною, безпечною. ) - Мені найбільше сподобалось… - Яка бухта відкрила для вас щось нове? - Матусі я розповім… - Яке завдання було найскладніше і чому? - Молодці, діти, ви всі добре попрацювали. Я маю надію, що наша подорож не була даремною.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І НАУКИ УКРАЇНИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРА – ПОДОРОЖ
«ОСТРІВ   ТЕХНІКИ  БЕЗПЕКИ»

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Бердичівської  СЗОШ І-ІІІ ст. № 17

МАЙСТРУК  ОЛЬГА  ЛЕОНІДІВНА

 

 

 

 

2016 р.

Мета: Закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху; правил безпеки при користуванні газом та на воді; з вибухонебезпечними предметами та користування електроприладами при поводженні з джерелами електроструму.

 Розвивати вміння  і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки,  щоб уникнути травм і нещасних випадків.

Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі.

Вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях.

Формувати життєву компетентність, пізнавальні інтереси дітей.

Виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці, вміння організовувати своє дозвілля.

Методично-дидактичне забезпечення:

Для дітей:  картинки, картка-розмальовка, картки для роботи в групах, пазли.

Для вчителя: мікрофон, карта, мультимедійний проектор, демонстраційний матеріал, карта, дорожні знаки, світлофор, картинки побутових приладів, сигнальні картки, дорожні знаки.

 

ХІД

 - Дорогі діти! Сьогодні ми вирушимо в подорож на дивовижний острів. У цього острова є одна особливість: його немає на жодній карті світу. Цей острів належить нам з вами відкрити. І назва у нього дуже цікаве - острів Техніки безпеки. Ви - юнги на кораблі, я - ваш капітан, а це карта подорожі. Нашими рятувальними засобами будуть хороші знання правил техніки безпеки.

Юнги, в подорож нас чекає багато цікавого!

Підняти вітрила! Віддати швартові!

Повний вперед!

Острів чекає. І ми - друзі,

Морем мчимо без праці:

Хвилі знань нас звуть

І скоріше туди несуть!

 

- Погода чудова, море спокійне. Наш корабель взяв курс до острова Техніки Безпеки. Отже, пригода починається. Перед нами бухта «Блакитна». Чому саме така назва, зрозумієте коли відгадаєте загадки.

Вона прозора, як сльоза,

І кольором, мов бірюза,

На все вона спроможна,

 Без неї жить не можна.

Тепер вгадайте, хто вона –

Ота звичайна рідина. (Вода)

 

Між берегів текла, текла,

Мороз зміцнів – під скло лягла. (Річка)

 

 Не скляний він, не з металу,
А прислухайтесь - дзвенить,
Риє землю він розталу
І тихесенько бринить.( стумок)

 

Цей блакитно довгий звір
Має дивну звичку:
З скелі, з кручі стрімголів
Падає у річку. (водопад) 

  • Як приємно в літній полудень скупатися в річці! А чим може бути небезпечна вода? (Відповіді дітей)
  • Давайте розглянемо картинки і знайдемо небезпечні для людини ситуації.(Розгляд ілюстрацій)
  •  Як потрібно себе вести на водоймі, щоби з тобою не сталося біда?

Робота в групах (Учні складають пам’ятку з розсипаних слів).  Одна група складає правила поведінки на кризі. Друга група -  правила безпечної поведінки на воді. Вчитель фіксує на дошці речення, які складають собою пам’ятку. (Додаток 1)

Вірш «Диваки»

Поблизу глибокої ріки

Жили-були собі диваки.

В незнайомих пірнали місцях,

На трухлявих катались плотах,

Продірявлений човен гойдали,

Ні тривог, ані смутку не знали.

Якось вдень, у вівторок якраз,

Кольоровий надули матрац

І попливли на нім за буйки …

Більш не живуть диваки біля ріки!

 

Мультфільм «Уроки обережності. Водойми»

Гра «Болото». Діти діляться на  дві команди «крижинка» та « краплинка». Намагаються  перекладаючи щаблинки перейти болото.

  •  Відгадайте на якому транспорті  ми будемо далі подорожувати?

Хутко мчить, бо поспішає,
Пасажирів підбирає.
І хвилинка у хвилинку
їх доставить на зупинку.
(Автобус)

Перед початком шляху пропоную вам гру «Дозволяється або забороняється»

Я буду говорити фразу, а ви повинні будите її закінчити словами «дозволяється» це робити або «забороняється».

Чи готові?

- Іти натовпом по тротуару ... (забороняється)

- Перебігати дорогу ... (забороняється)

- Допомагати людям похилого віку переходити вулицю ... (дозволяється)

- Вибігати на проїжджу частину ... (забороняється)

- Переходити дорогу на зелене світло ... (дозволяється)

- Поважати правила дорожнього руху ... (дозволяється)

 

-У доріг і вулиць  є свої суворі закони, своя азбука - це правила дорожнього руху, які необхідно виконувати водіям і пішоходам. Незнання мови доріг може призвести до біди, до дорожньо-транспортних пригод.

 - Ось, ми і доїхали до бухти «Дорожня абетка». Це найбільша бухта, яку можемо дослідити на острові Техніки безпеки. Почнемо з історії виникнення.

 

3 січня 1693 році цар Петро І  видав наказ о правилах дорожнього руху. Вони обмежували швидкість їзди, вказували,  де можна, а де заборонено зупинятися кінним екіпажам. Було введено правосторонній рух і навіть номерні знаки.

 А тільки в 1891 році з’явився перший автомобіль.

(На дошці з’являються картинки кінного екіпажа і першого автомобіля. )

Картинки по запросу кінний екіпаж   https://news.tts.lt/uploads/news/photos/11074/102-goda-nazad-vypuschen-pervyy-seriynyy-avtomobil-rossiyskogo-proizvodstva.jpg

Загадка

Підморгне зеленим оком – ми йдемо.

Підморгне червоним – стоїмо. (Світлофор)

 

  •  Діти, ви здогадалися, що це світлофор — пристрій для регулювання руху транспорту і пішоходів.  А чи знаєте ви чому світлофор назвали світлофором . Послухайте .
  • Слово це складене з двох частин: світло і фор , що означає «світло» , зрозуміло, а ось що криється за словом «фор». Це слово походить від грецького «форос» і означає «той, що несе», або «носій». Отже, світлофор – це носій світла , той , що несе світло , причому трьох різних кольорів .

- Світлофору вже більше трьохсот років . Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці . Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого , попереджувального сигнала не було. Його замінював свисток регулювальника . Довгий час світлофор був двосекційним. У 1929 році перший світлофор з’явився у Москві . Він був схожий на годинник : по його червоному , жовтому , зеленому сектору бігала стрілка . Тепер у великих містах працюють світлофори , які самі можуть пропускати транспорт , їм у цьому допомагає електроніка .

 

Гра «Зафарбуй світлофор». Учням роздається малюнок, де потрібно зафарбувати потрібним кольором світлові сигнали  світлофора. (Додаток 2)

Все місто повне руху

Машини вряд біжать,

Яскраво світлофори

І день, і ніч горять.

Проходь же обережно,

Свій кожен крок узгодь.

І тільки там де можна,

Дорогу переходь.

 

Гра «Увага»

А зараз, діти, я пропоную пограти. Я буду показувати сигнали світлофора. Якщо червоний - ви стоїте на місці, жовтий – плескаєте в долоні, зелений - ходьба на місці. І так, увага!

        Учитель показує картки з кольорами сигналів світлофора в довільному порядку.

 

Перегляд мультфільму  Азбука безпеки на дорозі тітоньки «Світлофори і перехрестя»

- Чи знаєте ви , що місто розмовляє з транспортом і пішоходами . Ця розмова дуже цікава . Адже вона незвичайна . Всі мовчать , але розуміють один одного . Розуміють тому , що бачать . І водії транспорту , і пішоходи бачать мову вулиць . Ця мова виражена за допомогою …   (Додаток 3)

Відгадайте ребус:

  дор знаки (Дорожні знаки)

Добрий друг наш – знак дорожній –

Ставиться не так собі.

Подружись з ним, і в нагоді

Допоможе він тобі.

 

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі небезпечно,

Тож обачним бути доречно.

 

- Пригадайте свою вулицю. Чи багато на ній знаків? Вони можуть бути розташовані обабіч дороги або над нею. Якщо подивитися на них уважно, то можна побачити, що всі знаки, крім різних малюнків, мають ще й різну форму. Це — кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Ось деякі з них.

 

Перегляд мультфільму  Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови «Дорога і дорожні знаки»

Гра «Знайди потрібний знак» 

Перший ряд  учнів знаходить знаки попереджувальні.

Другий ряд -  наказові дорожні знаки.

Третій ряд – знаки сервісу.

  •  А тепер ми перевіримо , як ви добре вивчили правила дорожнього руху.

Бліц-турнір

  • Людина, яка рухається пішки. (Пішохід)
  • Місце очікування маршрутних транспортних засобів. (Зупинка)
  • Людина, яка їде транспортом. (Водій, пасажир)
  • Номер телефону швидкої допомоги. (103)
  •  Які бувають перехрестя? (Регульовані, нерегульовані)
  •  Групи, на які поділяють дорожні знаки. (Попереджувальна, наказові, заборонені, знаки сервісу.)
  • Пішохідний перехід по-іншому ? ( зебра)
  •  Найнебезпечніше місце дороги для пішоходів ? ( перехрестя)
  • Хто стежать за порядком на дорозі? ( працівники ДАЇ)

 

  • Молодці , діти. Ви всі гарно попрацювали . Я сподіваюсь ви і надалі так само гарно будете знати ПДР і завжди їх свідомо виконувати . Продовжуємо далі нашу подорож .

 

Загадка.

На доріжці розігнався,

в небо, наче птах, піднявся.

Через море швидко лине

 в інші землі та країни. (Літак)

 

  • Ми приземлилися в бухті «Блакитне паливо». Що ми будемо досліджувати у цій бухті, здогадаєтеся з загадки.

 

Що зараз майже в кожнім домі

Є необхідним, безперечно,

Бо варить їжу всім без  втоми.

Хоч він отруйний, небезпечний.

Ним користується щораз.

Ви здогадалися? Це … (газ)

 

  • Газ, що застосовується в побуті та приносить людині стільки користі, може стати  й ворогом тоді. Коли ми неправильно користуємося.

 

Віршики

 

Газ – корисна річ у хаті!

Але, друже, не зівай:

Дотримуйся правил безпеки,

А тоді – відпочивай!

 

Почуєш запах газу

На вулиці, в квартирі –

Телефонуй відразу!

Ось номер – 104!

 

Чайник злиться, кип’ятиться,

Чайник голосно свистить:

«гей, хто-небудь, відгукніться!

Із вогню мене зніміть!

Не жартуйте так зі мною,

Бо вогонь заллю водою,

І тоді з плити до вас

Поповзе змією газ.

Газ отруїть вашу хату,

Ще й вибухне, як граната!

 

Гра «Знайди предмет»

Серед поданої побутової техніки знайдіть ту що працює від газу. (Додаток 4)

Картка №1  (Пральна машина, холодильник, праска, газова плита, вентилятор.)

Картка №2 (Телевізор, мікрохвильова піч, чайник, газова колонка, пилосос.)

 

Складаємо правила в разі отруєння чадним газом за малюнком (Додаток 5)

Правила поведінки при отруєнні газом:

http://www.babybezpeka.org.ua/uploaded/image/img/gas_okno.gifhttp://www.babybezpeka.org.ua/uploaded/image/img/gas_help.gif

  • відчини вікна, двері;
  • потерпілого необхідно винести на вулицю і розстебнути одяг на грудях;
  • на голову покласти холодний компрес, а до ніг – грілку;
  • оббризкати обличчя холодною водою;
  •  дати понюхати нашатирний спирт;
  • напоїти міцним чаєм, кавою.

 

  • Гарно справилися  ви  з завданнями. Можемо вирушати далі.

 

Пасажирський чи товарний

 Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах (потяг)

  • Далі ми здійснюємо мандрівку на потязі. Пам’ятаємо правила безпеки біля колії.

 

Селфі не роби ніколи,

На пероні , на вагоні.

Ігри, жарти небезпечні,

Біля колій недоречні.

 

  • Нас радо зустрічає «Вогняна» бухта. Послухайте казку про вогонь.

КАЗКА  ПРО  ВОГОНЬ

Жив на світі Вогонь. Був він задерикуватим і небезпечний. Гуляв. Де хотів, нікого не жалів, спалював усе підряд і був найлютішим ворогом усього живого.

Зустрів вогонь Людину:

-  Слухай, Людино, давай силою мірятися!

Та погодилася. І почалося …

Людина заманила Вогонь до річки, а сама стрибнула у воду. Він за нею.

Схопила Людина мокрою рукою язик полум’я та захотіла загасити.

Заблагав Вогонь:

- Не гаси мене! Вірою і правдою буду тобі служити.

Пожаліла його Людина. Ось так і почав служити Вогонь людям, став другом. Але  коли він потрапляє до рук маленьких дітей або дорослих, які поводяться з ним недбало, то показує свій характер: намагається втекти від них і гуляти лісами, луками, деревами.

 

Прислів’я (діти зачитують і прикріплюють на дошку) (Додаток 6)

 

  • І мала іскра спалює міста.
  • Вогонь – гарний слуга, але поганий господар.
  • Криком вогню не загасити.
  • Водою пожежу гасять, а розумом – попереджають.
  • Дерево з вогнем не дружить.
  • Не жартуй з вогнем, обпечешся.
  • Поки іскра в попелі, тоді й гаси.
  • Маленький сірник спалює великий ліс.

 

 

Перегляд мультфільму  Азбука безпеки  тітоньки Сови «Вогонь».

 

Віршики (розказують діти, тримаючи картинки)

 


Вивчіть правила пожежні.

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем не можна.

 

Телевізор, плитку, праску

Вимикати вчасно слід.

Пам’ятай про це, будь ласка,

Бо наробиш безліч бід.

 

Задимівся телевізор?

Марно часу не втрачай!

Вимикай його з розетки,

Скоріше ковдрою вкривай!

 

Знай, пошкоджені дроти

Призвести можуть до біди.

Спалахне ялинка вмить,

Та важко буде загасить.

 

Мама з дому поспішала,

До Марійки так сказала:

  • Не підходь до пічки, донько –

Обпече вогонь долоньки!

 

Школярам і всім малятам

Дуже добре треба знати:

Сірники – не для забави,

З ними страшно мати справу!

 

У світі безліч речовин:

І спирт, і газ, і керосин.

Вони загальну рису мають:

Навіть від іскри вибухають.

 

Знати це повинен кожний:

Щоб похід був до ладу,

Жартувать з вогнем не можна –

Ліс потрапить у біду!


 

Дим побачив – не втікай,

Вогнеборців викликай!

Якщо трапиться пожежа,

«101» набрати треба!

 

  • Діти, вгадайте предмет, який може допомогти  загасити пожежу.

Висить - мовчить,

А перевернеш, сичить,

І піна летить.

(Вогнегасник.)

 

  • Наступне ваше завдання скласти з пазлів картинки. А що вас вийде і для чого це вам потрібно потім здогадаєтеся.

Гра «Складаємо пазли» (Додаток 7)

(вогнегасник, пожежну машину, пожежник, відро з водою, пісок та лопату)

  • Що це і для чого воно потрібне? (Загасити полум’я, пожежу)

 

Мультфільм «Уроки обережності. Вогонь»

 

«Мозковий штурм»

Запитання:

  • Назвіть найпростіший і найкоротший номер телефону, який нескладно набрати навіть у темряві й на дотик. ( «101»)
  • Назвіть колір пожежної машини, якій необхідно поступитися дорогою. Коли включені сигнальні маяки. (Червоний)
  • За старих часів будинки зводилися з дерева, їх будували на близькій відстані одне від одного. Чим це було небезпечно? (Пожежа могла знищити ціле місто)

- Вдома поряд з нами знаходиться багато корисних речей, які полегшують наше життя, роблять його більш цікавим. Дуже важливо навчитися правильно використовувати ці речі, щоб не нашкодити собі та іншим. Діти загадають загадки, а ви спробуєте відгадати, що це за предмети.

 

  Неначе паровоз, гуде,

Шумить, кипить, і пара йде,

Смачний заварює нам чай.

Хто ж він такий? От відгадай. (Чайник)

 

                  Наш прилад, як живий -

Дме та крутить головою.

Влітку відпочинку він не знає,

Вдома все повітря розганяє. (Вентилятор)

 

                  Розморожувати вміє,

Що потрібно – розігріє.

Піцу зробить за хвилину,

Нагодує всю родину. ( Мікрохвильова піч)

 

То вперед, то у бік

Ходить – бродить парохід.

А зупиниш – горе,

Продірявить море.(Праска)

 

 Може він порахувати,

 Може він пісні співати,

 Малювати і писати,

 Помилки перевіряти.

 Може він листа прийняти,

 З другом швидко нас зв’язати,

 Він багато чого може

 І завжди нам допоможе! (Комп’ютер )

 

Може моркву покришити,

Свіжий сік для нас зробити.

Непотрібно йому рук -

Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн)

 

-         Як  можна назвати всі ці предмети? («Побутова техніка»)

-         Які ще предмети побутової техніки ви знаєте і для чого вони потрібні?(Вчитель вивішує малюнки після відповідей дітей)

Робота в групах    (Додаток 8)

       - Уважно прочитайте і скажіть, про який прилад йде мова. Якщо здогадаєтесь, то прикріпіть свою картку під зображенням цього приладу, що є на малюнку на дошці.

Картка 1. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує.

Картка 2. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі.

Картка 3. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший в домі помічник.

Картка 4. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску.

Картка 5. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг.

-         Якою технікою вам дозволяють користуватися самостійно?

-         Як саме ви користуєтесь? Коли?

-       До чого може призвести порушення правил використання електроприладів?

 

Мультфільм «Уроки обережності. Електрика»

 

Гра

 Якщо ви погоджуєтеся, то хором відповідаєте: «Це все я, це все я і компанія моя!». А якщо ні – то тупайте ногами.

  • Хто пожежі свідком ставши.

Буде діяти відважно?

  • Хто із вас, почувши дим,

Крикне: «Полум’я! Горимо!»?

  • Хто пустує з вас з вогнем

Вранці, ввечері й удень?

  • Хто, відчувши газ в квартирі,

Набирає «104»?

  • Хто багать не розпалює,

Решті теж не дозволяє?

  • Хто від маленьких братика й сестрички

Ховає сірники і запальнички?

 

  • Ось і закінчується  наша подорож. Дослідили ми з вами цей дивовижний острів Техніки Безпеки. Час повертатися додому.

Мікрофон:

-         Що таке безпека?( БЕЗПЕКА – це турбота за своє життя, та оточуючих. А людину, яка дотримується таких правил можна назвати обережною, відповідальною, безпечною.  )

-         Мені найбільше сподобалось…

-         Яка бухта відкрила для вас щось нове?

-         Матусі я розповім…

-  Яке завдання було найскладніше і чому?

-         Молодці, діти, ви всі добре попрацювали. Я маю надію, що наша подорож не була даремною.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

Додаток 1

Діти повинні купатися обов’язково під наглядом дорослих.

Не купайтеся i не пірнайте у незнайомих місцях.

Не можна запливати за обмежувальні знаки.

Слід дуже обережно поводитися на надувних матрацах та іграшках.

Не купайтеся в холодній воді, щоб не сталося переохолодження.

Не треба купатися довго, краще купатися кілька разів по 20-30 хв..

Не можна гратися на воді у такі ігри, які можуть завдати шкоди;

Не пірнайте під людей, не хапайте їх за ноги.

Не слід купатися наодинці.

Не підпливайте до коловоротів, пароплавів i катерів.

Не стрибайте головою вниз у місцях, глибина яких вам невідома.

 

Категорично забороняється перевіряти міцність льоду ударами палки та ніг.

 Обходьте небезпечні місця та ділянки криги, вкриті снігом.

Вантаж перевозьте на санях.

Кататися на ковзанах можна лише тоді, коли товщина криги досягає 25 см.

 Не можна стрибати й бігати по льоду, скупчуватись у великі групи.

 

 

 

 

 

 

 

           Додаток 2

Картинки по запросу раскраска светофор           Картинки по запросу раскраска светофор           Картинки по запросу раскраска светофор  

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------                                                                                                                                            

                                                                                                                                                                       Додаток 3

дор знаки

 

 

           Додаток 4

                                                                                                                       

 

Бытовая техника  http://olgasergeeff.ru/wp-content/uploads/2013/03/%D0%BF%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B0-192x300.jpghttp://olgasergeeff.ru/wp-content/uploads/2013/03/%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA-191x300.jpghttp://olgasergeeff.ru/wp-content/uploads/2013/03/%D1%83%D1%82%D1%8E%D0%B3-192x300.jpg

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://olgasergeeff.ru/wp-content/uploads/2013/03/%D1%8D%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%BA-194x300.jpg Картинки по запросу малюнок для дітей газова колонкаhttp://olgasergeeff.ru/wp-content/uploads/2013/03/%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D1%80-189x300.jpg http://olgasergeeff.ru/wp-content/uploads/2013/03/%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%D1%8F-%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0-192x300.jpg http://olgasergeeff.ru/wp-content/uploads/2013/03/%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%8F-%D0%BF%D0%B5%D1%87%D1%8C1-190x300.jpg

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Додаток 5

http://www.babybezpeka.org.ua/uploaded/image/img/gas_okno.gif

 

 

http://www.babybezpeka.org.ua/uploaded/image/img/gas_help.gif

          Додаток 6

І мала іскра спалює міста.

 

Вогонь – гарний слуга, але поганий господар.

 

Криком вогню не загасити.

 

Водою пожежу гасять, а розумом –попереджають.

 

Дерево з вогнем не дружить.

 

Не жартуй з вогнем, обпечешся.

 

Поки іскра в попелі, тоді й гаси.

 

Маленький сірник спалює великий ліс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Додаток 7

Картинки по запросу вогнегасник малюнок

 

 

 

 

 

Картинки по запросу пожежник малюнок

 

 

 

Картинки по запросу пожежна машина малюнок

 

Картинки по запросу відро пожежне малюнок для дітей

              Додаток8

Картка 1. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує.

-------------------------------------------------------------

Картка 2. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі.

 

---------------------------------------------------------------

Картка 3. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший в домі помічник.

 

---------------------------------------------------------------

Картка 4. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску.

 

---------------------------------------------------------------

Картка 5. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг.

Картинки по запросу кінний екіпаж

 

 https://news.tts.lt/uploads/news/photos/11074/102-goda-nazad-vypuschen-pervyy-seriynyy-avtomobil-rossiyskogo-proizvodstva.jpg 

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Карта.png

docx
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
1265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку