Урок гра з профорієнтації

Про матеріал
Архів містить конспект по рофорієнтації, презентацію (з нотатками до нього)
Перегляд файлу

Урок з профорієнтації:

знайомство з Атласом нових професій

Ціль уроку: узагальнити вже отримані знання та уявлення про величезний та різноманітний світ професій; познайомити учнів з Атласом нових професій та професіями майбутнього, в ігровій формі підготувати учнів до усвідомленому та самостійному вибору професій.

Тип уроку: класна година

Форма проведення: бесіда з елементами гри

Форма уроку: групова

Обладнання: картки з назвами професій майбутнього, надруковані сторінки «Атласу нових професій».

ТЗН: мультимедійна установка, комп'ютер, екран. презентація.

 

ХІД УРОКУ

1.   Вступна частина

Здрастуйте, хлопці та дівчата. Сьогодні у нас незвичайний урок – це урок майбутнього.

Чому? Тому що сьогодні ви дізнаєтесь, хто такий... і що таке... Ми з вами говоритимемо про професії, яких не існує, професії, які тільки з'являються, проте вже за кілька років можуть бути дуже затребувані та популярні. Можливо, хтось із вас стане саме таким фахівцем –"фахівцем майбутнього".

Для початку, давайте визначимося з тим, що таке професія? (Відповіді кількох учнів). Поняття «професія» складне і включає безліч інших понять, наприклад, спеціальність – це окрема галузь науки, техніки, мистецтва чи майстерності. Сучасний світ професій широко розвинений, тому всі фахівці, будь вони представниками будь-якої професії, мають вужчий напрямок своєї діяльності. Так, наприклад, лікар може бути окулістом або терапевтом, водій - водієм тролейбуса або вантажного крана, викладач – учителем початкових класів або лектором в інституті. Процес здобуття більш вузької спеціальності називається спеціалізацією.

2.   Основна частина

Кожне десятиліття з'являється безліч нових професій та зникає кілька старих. Є професії, які вже не існують. Чи можете ви їх назвати?

Учні називають зниклі професії (наприклад, ямщик, Людина-будильник,

Розвідник льоду, бондар, ткач і т.д.)

Є професії, які дуже змінилися за час свого існування. Які?

Учні дають відповіді (наприклад, лікар, науковець-дослідник, програміст).

А є професії, які лише з'являться.

Давайте трохи пограємось. Об’єднайтеся у групи по 5-7 чоловік. Кожна група отримає 2 назви професій майбутнього. Ваше завдання – визначити, чим займаються представники даних професій та у якій сфері вони працюють.

(Учням пропонуються картки з назвами професій з «Атласу», та дається 3 хвилини на обговорення відповіді).

Приклади професій, які пропонують учні (педагог може вибрати інші професії з «Атласу», якщо хоче зробити акцент на певних сферах, або якщо хоче вибрати простіші чи складніші варіанти): біоетик, архітектор живих систем, агрокібернетик, оператор крослогістики, проектувальник нейроінтерфейсів, проектувальник доступного середовища, архітектор трансмедійних продуктів, енергоаудитор, ігропрактик, розробник освітніх траєкторій, тайм-менеджер, розробник систем мікрогенерації, техностиліст, режисер індивідуальних турів, ековожатий, science-художник.

Учні коротко дають відповіді по хвилині на кожну групу.

Отже, професії, які ви зараз обговорили, це приклади «спеціальностей майбутнього», представлені в «Атласі нових професій».

На екрані ви бачите список усіх напрямків, які виділили автори "Атласу".

Ви, напевно, вже думали про свою майбутню професію. Можливо, сьогодні, ви розширите свої знання про професії та знайдете щось, чим хотіли б займатися надалі після закінчення навчання.

Давайте для нашого уроку сьогодні скоротимо список представлених в «Атласі» професій до п'яти напрямків: Медицина, ІТ-сектор, Будівництво, Туризм та гостинність, Медіа та розваги.

(Кожна група витягує випадкову область із 5 запропонованих. Таким чином, у кожної групи – своя сфера діяльності).

Для початку припустіть, які професії, крім існуючих, можуть знадобитися у цій галузі протягом найближчих десятиліть. (2 хвилини на обговорення). Подайте своє бачення (1 хвилина на кожну групу). Тепер я роздам вам розділ «Атласу нових професій», який ви обрали, і подивіться, які професії пропонують автори. Чи багато у вас збігів?

 

А тепер напишіть 5 найважливіших навичок, які повинні мати фахівці у вибраній вами області. (2 хвилини на обговорення)

Озвучте їх. (Школярі зачитують по 1 навичці від групи, потім за наступним і т.д. Вчитель дублює на дошці. Якщо якийсь варіант повторюється, вчитель ставить поруч значок "+").

Отже, ми бачимо думку класу про те, які навички необхідні для різних областей. Як бачите, деякі з них збігаються.

Давайте подивимося, які навички, на думку розробників «Атласу нових професій», повинні мати фахівці майбутнього (слайд):

-   системне мислення

-   міжгалузева комунікація

-   управління проектами

-   ощадливе виробництво

-   програмування\робототехніка\штучний інтелект

-   клієнтоорієнтованість

-   мультимовність та мультикультурність

-   Робота з людьми

-   робота в умовах невизначеності

-   Навички художньої творчості

-   екологічне мислення

 

Якщо ви ще не знаєте, яка професія вам підходить, то ви можете побачити, які з цих навичок вам ближче, що ви вже вмієте або можете освоїти в майбутньому. В «Атласі нових професій» є таблиця, у якій відображено необхідність тієї чи іншої навички кожної спеціалізації майбутнього.

Як же вибрати професію, яка тобі підходить?

Є один дуже відомий підхід, який я вам пропоную спробувати: намалюйте три кола, що перетинаються один з одним. (Слайд).

Перше коло - "хочу" - це те, що вам подобається, цікаво, те, від чого ви отримуєте задоволення, до чого ви схильні.

Друге коло - "можу" - це те, що ви вмієте, на що ви здатні, те, що ви у вас виходить або бачите, що вам це під силу.

Третє коло - "треба" - це те, що потрібно суспільству, те, що затребуване і необхідно або буде потрібно в найближчому майбутньому (див.

«Атлас нових професій»).

Коли ви заповните всі три кола, то зможете чітко уявити, у якому поле шукати своє покликання. Наприклад, якщо вам подобається музика, але ви не вмієте співати, мабуть, не варто намагатися стати співаком. Або вам подобається колекціонувати ручки, але це захоплення не потрібне суспільством. А от якщо у вас хороші знання та здібності в математиці, ви схильні до роботи з цифрами, підрахунками та паперами, то можливо, вам придивитись професії бухгалтера, аудитора та ін.

 

Звичайно, це не означає, що ви обмежені лише цими полями. Ви завжди можете вивчити щось нове, освоїти нові навички і горизонти розширяться. До того ж, світ змінюється, і, можливо, через 10 років з'явиться ще цілий ряд нових професій, якісь стануть більш популярними.

 

3.   Підсумки уроку. Рефлексія

Наш урок добігає кінця. Що нового ви сьогодні впізнали? Чи стане в нагоді це вам у майбутньому? Які висновки можна зробити із нашого уроку?

 

Завдання додому – познайомитися ближче з «Атласом нових професій» та уявити себе в образі одного зі «фахівців майбутнього», враховуючи ваші схильності та можливості. Вигадати свій план «досягнення мети» - як і що потрібно робити, щоб стати обраним вами фахівцем.

 

 

           

Джерела 

      http://profatlas.com.ua/ 

      http://blackjournal.in.ua/society/6-profesij-yaki-znikli-z-nashogozhittya.html  

 

           

image

 

image

 

image 

 

image 

 

image

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з профорієнтації:знайомство з Атласом нових професійурок – це урок майбутньогодля фахівців майбутнього

Номер слайду 2

що таке професія? Хто такий спеціальність?

Номер слайду 3

А ви чули про такі професії?Людина-будильник. Розвідник льоду

Номер слайду 4

Є професії, які дуже змінилися за час свого існування. Відвідайте сайтhttp://blackjournal.in.ua/society/6-profesij-yaki-znikli-z-nashogo-zhittya.html

Номер слайду 5

є професії, які лише з'являтьсябіоетик, архітектор живих систем, агрокібернетик, оператор крослогістики, проектувальник нейроінтерфейсів, проектувальник доступного середовища, архітектор трансмедійних продуктів, енергоаудитор, ігропрактик, розробник освітніх траєкторій, тайм-менеджер, розробник систем мікрогенерації, техно-стиліст, режисер індивідуальних турів, ековожатий, science-художник

Номер слайду 6

Номер слайду 7

які професії, крім існуючих, можуть знадобитися у цих галузях протягом найближчих десятиліть

Номер слайду 8

найважливіших навички, які повинні мати фахівці у вибраній вами області

Номер слайду 9

фахівці майбутнього на думку розробників «Атласу нових професій», повинні матисистемне мисленняміжгалузева комунікаціяуправління проектамиощадливе виробництвопрограмування\робототехніка\штучний інтелектклієнтоорієнтованістьмультимовність та мультикультурність. Робота з людьмиробота в умовах невизначеностіНавички художньої творчостіекологічне мислення

Номер слайду 10

Як же вибрати професію, яка тобі підходить?

Номер слайду 11

zip
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
1165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку