Гра-подорож «Здоров'я - найбільший скарб»

Про матеріал
Дана гра допоможе поглибити поняття про те, що для людини головне — це здоров’я. Розвивати вміння берегти його, дотримуватися правил здорового способу життя . Виховувати життєву потребу бути завжди здоровим і гарним.
Перегляд файлу

Година спілкування  «Здоров'я - найбільший скарб»

 

 Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне — це  здоров’я. Розвивати вміння берегти його,  дотримуватися правил здорового способу життя . Виховувати життєву потребу бути завжди здоровим і гарним.

 

Обладнання: авторучки, аркуші паперу форматів   А1, маркери, фломастери, кольоровий папір,  , невеличкі різноколірні аркуші паперу для об'єднання учнів у групи, відеоматеріали, фотокарткт.

Форма проведення: гра-подорож

Хід заняття

I.Організаційний момент.

1. Емоційне  налаштування  учнів.

Встаньте діти, ви рівненько

 Посміхніться всі гарненько.

 

 Прохання:

 Не просто слухати, а чути,

 Не просто відповідати, а міркувати.

 Дружно і плідно працювати.

 

 Усі люди відрізняються один від одного, кожен із нас унікальний, має свій колір очей і волосся, характер, настрій.

- Хочу дізнатися, який у вас настрій?

Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. За виразом обличчя бачу, що у вас усе гаразд, і ваш настрій можна зобразити так :  (задоволення).

  Я дуже хотіла б, щоб гарний настрій не залишав вас упродовж усієї   години спілкування.

2. Епіграфом нашого заходу  хай будуть такі слова:

                  Запам’ятайте, любі діти!

                  Здоров’я бережіть доки малі.

                  І мудрими ідіть по цій землі.

                  Хай кожен з вас запам’ятає:

                  Що без здоров’я – щастя не буває!   (Народна мудрість)  

II. Мотивація навчальної діяльності.

Мені б хотілось, щоб сьогодні ми з вами створили цікаве, змістовне творче спілкування. Уявіть , що наш захід  – це людина 

 Нашому заходу потрібні такі деталі:

Голова      

Ми будемо думати , замислюватись, розмірковувати

Очі   

Ми будемо бачити, придивлятися, спостерігати

Вуха

Ми будемо слухати, прислухатися, чути

Рот   

Ми будемо говорити і спілкуватися

Руки, ноги, тулуб       

Ми будемо виконувати різноманітні рухи

Серце        

Ми будемо відчувати, шукати правильне рішення. Адже, як говорив Антуан де Сент-Екзюпері: «Шукати потрібно серцем - найголовнішого очима не побачиш»

          Щоб наша співпраця була пізнавальною і корисною, ми всі маємо працювати активно, старанно, дружно, наполегливо.

Оголошення теми і мети заходу.

Ой, а яка цікава в мене зараз була перерва. Здогадайтесь, кого я зустріла ? Ні, не вгадали. Все ж таки я вам розповім, тільки запам’ятайте, це — секрет.

Я бачилась з   королем підводного царства. Він розповів мені свою таємницю, що  давним-давно, років 100 тому, далеко-далеко звідси на острові сховав він скарб і намалював карту, як знай­ти його. Але   Сільвер вкрав у нього цю кар­ту, розірвав її на шматочки, і розкидав їх по всьому світу. І тепер, щоб знайти цей скарб, потрібно зібрати усі ці шматочки і скласти з них карту. Але йому це вже не під силу, адже він постарів. Тому він запропонував знайти скарб нам. Так ось, якщо у вас є бажання знай­ти скарб, вирушаймо в дорогу, на пошуки скарбів.

 Ш Актуалізація опорних знань. Бухта «Загадки».

  Діти, а що нам потрібно для подорожі?(Корабель)

- Чудово, Джон згоден нам допомогти, але щоб отримати корабель слід відповісти на його загадки.

 Джон пропонує розгадати загадки.
1. Волосся зачесане певним чином. (Зачіска)
2. Чим більше миється, тим менше стає. (Мило)
3. Предмет особистої гігієни. (Люстерко)
4. Їстівні плоди дерев та кущів, що містять вітаміни. (Фрукти).
5. Збудники захворювань. (Мікроби)
6. Речовина для чищення зубів. (Паста)
7. Речовина для миття волосся. (Шампунь) 7. Речовина для миття волосся. (Шампунь Коли воно є, ми марно тратимо, не дбаємо, а коли його не стане – віддали б усе, щоб повернути назад.» Не золото, а найдорожче. .

  •  
  • Його хочеш – не купиш. А що хочеш – не продаси.
  • 2. Затока «Ребусидія»

- В морі є безліч небезпечних шляхів і лиш один вірний, а щоб обрати саме такий шлях нам слід відгадати ребуси, які запропонував нам Нептун. Діти, ви добре впоралися із завданнями Нептуна, тому він з радістю дістав із дна моря шматок карти. Тепер ми маємо дві частини нашої карти, тож часу не гаймо, рушаємо далі.

 

3. Лиман «Інтуїція»

- Під час подорожі здійнявся шторм. Шматок карти, яку ми тільки що отримали від Нептуна впав у море. Русалонька погодилася прийти нам на допомогу, але запропонувала пограти в гру"Незакінчене речення".
Легше дихати ... ( коли свіже повітря). 
Щоб бути здоровим потрібно ...  ( робити зарядку, займатися спортом).
Здоров'ю шкодять ...     ( шкідливі звички).
Повітря, сонце і вода ... ( наші найкращі друзі ).
Я здоровий, тому що ...  ( вживаю овочі та фрукти, веду здоровий спосіб життя, роблю зарядку).

- Діти, яка радість. Русалонька повернула нам попередній шматок карти і віддала ще один. Отже, у нас вже три частини карти.

4.  Порт    «Рима».

1. Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку).
2.Свою ти силу покажи,
З водою кожен день... (дружи ).

3. Хай мило живе... (запашисте)
Та рушничок... (пухнастий)
Порошок... (зубний)
І гребінець... (густий).
4. Потрібні організмові продукти,
Дуже корисні овочі та... (фрукти).
5. Дітям, дорослим дуже потрібно
Дихати часто свіжим... (повітрям).
– Молодці! Скільки правил вам відомо! Тепер вже ніхто й ніколи не заважатиме вам бути здоровими.

5. Гавань  «Народна мудрість» Пригадайте які ви знаєте прислів’я та приказки про здоров’я.

  1.       Здоров'я мати – вік біди не знати.                               
  2.       Хто праці не боїться – того хвороба сторониться.        
  3.       Немає щастя без здоров'я.                                             
  4.       У здоровому тілі – здоровий дух.                               
  5.       Як немає сили, то й світ не милий.                            
  6.       Здоров'я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.  
  7.       Довго спати – здоров'я не мати.   
  8.       Чиста вода для хвороби біда.
  9.       Здоровий не знає, який він багатий.
  10. Здоров’я не купиш ні за які гроші.

 

 Ми подорожуємо далі зупинка материк

 6.Острів „ Математична естафета ”.

- Діти на цьому острові живе Робінзон Крузо, коли ви розв’яжете  

приклади і застосуєте ключ, то отримаєте вислів, якщо вірно, то Робінзон віддасть нам останню, шосту частину карти. Успіхів вам, діти, у цьому завданні.

В

Н

Р

А

У

Ш

Й

З

І

Т

К

63

20

24

61

15

36

17

54

31

35

46

 

 

 

 

 


                 6  · 6 = 36           Ш                                           

                   45:3 = 15             У

                   23 + 23= 46         К

                    40 + 21 = 61       А                                           

                     133 – 116 = 17   Й                                          

                                                                                                                                           

298 –  278  =  20  Н

                     582 –  521 = 61   А                                           

                                                                                        

                      92 - 38 = 54       З                                         

                      9·7 = 63             В

                      99 – 82 = 17      О

11·2 + 3            =24       Р

                       799 – 782 = 17   О

                      7·2+7·3= 35        Т

                       92 – 61 = 31       І 

Підведення підсумків гри.

- Діти, ми з вами гарно працювали і тому маємо відмінний результат. Карта зібрана. Останній шматок карти нам дав підказку, де шукати скарб, на звороті карти. Тож увага. Давайте прочитаємо.

                           ( Діти читають : «Здоров’я – найдорожчий скарб».)

– Поясніть значення слова «скарб». (Скарб – те, що має надзвичайну
цінність, виняткові якості.)

 

  ІV. Основна частина.  .

1.Технологія «Мозковий штурм».

    А  ми рухаємо далі.

Ой, щось ми заблукали. Перед нами роздоріжжя. На великому камені можна прочитати написи:

Перша  дорога:  Направо  підеш   багатство  знайдеш, а здоров’я втратиш.

Друга дорога: Наліво підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.

Третя  дорога:  Прямо  підеш   багатства  не знайдеш, проте здоров’я збережеш.

Який ваш вибір? Обґрунтуйте свою думку.

Висновок.  Найкраще  піти  третьою  дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини. Так, «Здоров’я – найдорожчий скарб». – А чому кажуть, що здоров'я - найдорожчий скарб?

2.Проблемна ситуація

- Діти, а що означає бути здоровим?  Яку людину можна назвати здоровою?

Підберіть асоціації до слова «Здоров’я»  Сучасна наука налічує більш 200 визначень  здоров‘я. А що таке здоров’я?
Вправа  « Мікрофон» «Я здоровий тому що…»

(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим).

Записування відповідей на дошці.

 - Діти, підніміть хто жодного разу не хворів.

Нажаль таких серед вас немає. За своє недовге життя ви встигли перехворіти, а дехто навіть встиг нагородити себе хронічними, тобто постійними хворобами.

 Діти, до нас на свято пришли лікарі зробити невеличкий медогляд.

Сьогодні ви дізнаєтесь :

v Чи можна надалі уникати захворювань?

v Що для цього потрібно робити ?

v Як зберегти  здоров’я, дотримуючись правил культури поведінки?

v Чому треба захищатися від «шкідливих звичок»?

V. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда. У всі часи люди приділяли увагу своєму здоров’ю, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб та всілякі способи, за допомогою яких можна було зміцнити свій організм і залишатися бадьорими впродовж багатьох років.

 В одній далекій маленькій країні було місто із дивною назвою Здорове. Чи доводилося вам зустрічати у своєму житті міста з такою назвою?  Вам, певно, цікаво дізнатися про походження цієї назви.

   Думаєте,  місто отримало свою назву від того, що було великим і в ньому жило багато людей? Зовсім ні. Здоровим воно було тому, що всі його жителі мали хороше здоров’я, були здоровими. Хіба може бути таке, скажете ви?  Дійсно, важко в це повірити. Саме тому багато людей приїздило у місто Здорове, щоб на власні очі побачити дивних його жителів та розкрити  секрети їхнього здоров’я.

    І що ж вони там бачили? На перший погляд нічого особливого: люди як люди. Але деякі секрети хорошого здоров’я в жителів Здорового дійсно були. слухайте і запам’ятовуйте. Ось ці секрети:

• Якщо робиш зарядку, то і здоров’я в порядку.

• Хто спортом займається, той сили і здоров’я набирається

• Краще їжу разжуєш – довше проживеш.

• Не досипаєш – здоров’я  втрачаєш.

• І дорослим, і малим шкодить тютюновий дим.

• Які звички маєш, так і про здоров’я дбаєш.

• Здоров’я – то скарб людини: бережи його, дитино

Одному видатному лікареві Стародавнього Сходу належать такі слова: «Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що є в тебе в скринях… Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато чого знати».

 Прошу вас переглянути відео.

 Ви вивчаєте предмет «Основи здоров‘я». І я хочу, щоб ви пригадали, а від чого ж залежить здоров‘я.

( учні відповідають)

     -    спадковість – 20%

  • екологія – 20%
  • рівень розвитку медицини – 10%
  • спосіб життя людини – 50%

( відкрити напис на дошці)

 

 Перегляд відео «Охоронці здоров’я »

 

Подивіться , в нас залишилися сліди «Охоронців здоров’я » нам потрібно швиденько записати  основні правила. ( учні записують на листочках)

 

Учні ви знаєте, я провела  опитування серед  учнів школи:

  Слідкують за здоров’ям дотримуються режиму дня  - 20 учнів,

 Не слідкують за здоров’ям  дотримуються режиму дня - 8 учнів

 І з’ясувала, як дотримання режиму  дня впливає на успішність учнів:

 Серед учнів, які дотримуються режиму дня  - 7 мають високий і достатній рівень навчання,   4 – середній.

 Серед учнів, які не дотримуються режиму дня -  3 мають достатній рівень, 5 -  середній.

 

Учень 3. Також ми проаналізували, як дотримання режиму дня впливає на  здоров’я учнів:

 З 20  учнів, що дотримуються режиму дня 3 учнів хворіють більше 1 разу за семестр, а 17 не хворіють Давайте зробимо висновки.

  Перед нами поставили завдання з’ясувати, які чинники негативно впливають на життя і здоров’я людини? Що ми знаємо про шкідливі звички?  Зробимо висновок .

  А що таке здоровий спосіб життя?

Гра «Що таке добре і що таке погано». . Я буду говорити фрази, а ви – відповідати «корисно» і плескати долоні, або «шкідливо» і тупотіти
ногами. Тільки не помиліться!
– Робити зарядку.
– Умиватися й чистити зуби.
– Смоктати пальці.
– Гризти нігті.
– Обтиратися вранці.
– Сутулитися за столом.
– Човгати ногами.
– Провітрювати приміщення.
-  Перебування на свіжому повітрі.

-  Звичка все брати в рот і куштувати на смак.

-  Тривале сидіння біля телевізора .

-  Миття рук перед уживанням їжі .

-   Дворазове чищення зубів .

- Паління цигарок .

- Правильне регулярне харчування .

- Загартування

Що таке звичка?

Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову і знову – це і є звичка.

Звички бувають шкідливі і корисні. Найбільшу шкоду організму людини приносять такі звички: алкоголь, куріння, наркотики, токсикомані

   Негативний вплив шкідливих звичок викликає тяжкі хвороби: туберкульоз, СНІД,  виразка шлунку, біль у ногах, хвороби серця,  хвороби шкіри, отруєння,  неврози.

 Чому ж людина палить?

 Результати досліджень свідчать про те, що багато курців набули цієї звички удитячому та підлітковому віці. Тиск збоку товаришів і бажання бути схожим на дорослих спонукає багатьох дітей до паління. Цю  звичку важко перебороти, оскільки тютюновий дим містить нікотин, який спричиняє наркотичну залежність у людини, що палить. Ми взяли інтерв’ю про куріння у відомих людей

 Чемпіони світу з боксу брати Клички відповіли, що на куріння просто не було часу, а також і бажання. Вони займалися спортом.  

2. Перший український космонавт Леонід Каденюк відповів, що він  мріяв про небо, про космос, вивчав астрономію, багато часу приділяв спорту,  фантазував, уявляв собі будову Всесвіту: як рухаються планети, зірки, комети, зачитувався фантастичними, художніми, філософськими творами. Він радить поставити перед собою високу мету і свідомо йди до її досягнення.

3.Перший український чемпіон світу з шахів Руслан Пономарьов відповів, що він не палить і ніколи не палив. Успіхів у своєму житті досяг, тому що не витрачав свій час на марне й шкідливе для здоров'я заняття. 

4. Чотириразова чемпіонка Олімпійських ігор, Герой України Яна Клочкова відповіла, що в неї не те, що бажання, навіть, думки не виникало спробувати закурити. 

Кожна людина від природи наділена талантом, спробуйте якомога раніше розпізнати його в собі. 

   Учитель. Після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку – на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому 

Є ще інші шкідливі звички : дивитися довго телевізор, грати в комп’ютерні ігри, на мобільних телефонах, гризти нігті, читати лежачи та інші.

Вправа «Скрепочка»

Мати або не мати шкідливої звички - справа особиста. Але якщо ви хочете гордо заявити про себе як про людину без шкідливих звичок, або якщо здоров'я вже не дозволяє ці самі звички, то ваш вибір - здоровий спосіб життя!

v Навчися казати ,,Ні’’!

 

  Вправа «Сонечко». Учні доповнюють промінчики сонечка.

Фізкультхвилинка                           

Учитель. Після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку – на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому 

 

Ситуаційні завдання  ( робота в парах)

Гра «Пригадай казку» 
– Пригадайте назви українських народних казок, герої яких сильні,
витривалi, мужні, сміливі. («Котигорошко», «Кирило Кожум'яка»)
– Роздивіться iлюстрацiї до цих казок i скажіть, з чого видно, що герої
мають здоров'я? (Вони високі, сильні, красиві, спортивні.).
– Подумайте, на кого з казкових героїв ви хотіли б бути схожими? Чому?
(Відповіді учнів.)

 Підсумок години спілкування  

    Створити  колажна тем: «Корисніе для здоров’я»,  «Шкідливе для здоров’я»( Робота в групах)

    Рефлексія

    Учитель. Бережіть здоров’я, зміцнюйте й примножуйте йо­го. І пам’ятайте про те, що здоров’я — найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки

       Бережіть себе і свій організм, радійте життю. Набувайте хороші   звички, привчайте себе до активного і здорового способу життя, будьте розумними і мудрими

    Вправа «Клубок  здоров’я».

 На закінчення я хочу побачити  який у вас настрій.

Швидко спливають хвилини –

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу

                      Щастя, здоров'я, добра

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 березня 2023
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку