Гра : " Політ над країною Безпеки "

Про матеріал
за допомогою гри повторити та закріпити правила поведінки у складних ситуаціях; поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; виховувати почуття відповідальності за своє життя та інших. виховувати правила безпечної поведінки в повсякденному житті
Перегляд файлу

                                      Політ над країною Безпеки.

Мета : за допомогою гри повторити та закріпити правила поведінки у складних ситуаціях; поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; виховувати почуття відповідальності за своє життя та інших. виховувати правила безпечної поведінки в повсякденному житті , навчанні та в ході гри; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; покращити знання учнів та спонукати їх до аналізу небезпек, які можуть трапитися та пошуку шляхів захисту від травм.

Обладнання : дошка, комп’ютер , малюнки.

                                             Хід заходу.

1.Оргмомент. Доброго дня. Пропоную здійснити політ над країною Безпеки. В кінці ми спробуємо відповісти на питання – де вона країна Безпеки?

2.Основна частина. Командиром польоту буду я, а ви непросто пасажири літака, а нова команда ,яка проходить ознайомлення зі змістом своєї діяльності. Пристебнули ремені безпеки, набираємо висоту .У мене до вас перше запитання –Що таке безпека ? (БЕЗПЕ́КА, и, жін. Стан, коли кому-, чому-небудь ніщо не загрожує).На дошці два слова –безпека та небезпека, поставимо стрілочки та напишімо де людину може підстерігати небезпека, а де безпека ?Наплакати напишемо небезпеку та безпеку згідно пор року. Чого на вашу  думку в житті людини більше небезпеки чи безпеки? А від чого це залежить? ( Знання правил поведінки в різних ситуаціях, власного досвіду, вміння швидко оцінити ситуацію та прийняти рішення, від збігу обставин ,від сили вашого ангела-охоронця.). Пропоную вам повторити деякі правила безпечної поведінки.

   1.Які зимові небезпеки загрожують здоров’ю?

(Переохолодження, обмороження, травми, отримані внаслідок падіння)

   2.Що робити, коли ви бачите, що хочуть запалити петарду?

(Відійти на безпечну відстань).

   3.Які вправи необхідно виконувати ,щоб уникнути переохолодження?

(Присідання, стрибки, ходьба, легкий біг)

    4.Назвіть безпечні кольори льоду?                  ( Синій та зелений колір)

    5.Що робити, коли людина провалилася під лід?           (Гукати на поміч, намагатись подати людині мотузку чи дошку, палицю, будь який предмет, за допомогою якого можна витягнути людину)

    6.Чому не можна ходити по краю тротуару? (Можна опинитися на проїжджій частині дороги, транспорт може виїхати на тротуар).

    7.Що ви можете порадити своїм друзям у плані дотримання безпеки?        (Дотримуватись правил безпеки, не нехтувати ними, пам’ятати, що жарти можуть призвести до біди.)

    8. Процес знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для живих істот і довкілля.      ( пожежа)

    9. Як називають виникнення обставин, що можуть призвести до негативних наслідків для людини.     ( небезпека)

   10. Природна суміш газів, якими ми дихаємо?                   (повітря)

   11. Маса снігу, яка рухається з великою швидкістю?     (лавина).

   14. Стрімкий короткочасний гірський потік рідкого мулу та уламків  гірських порід.    (сель)

   15. Кому загрожує повінь чи підтоплення ? ( Людям, які проживають біля великих річок, греблі, дамб).

   16. Як люди дізнаються про загрозу повені чи підтоплення ?(Через засоби зв’язку, радіо, телебачення.)

   17. Що треба робити при отриманні сигналу небезпеки?(Зібратися біля джерела інформації)

   18.  Яку ж небезпеку несуть для людей та господарських споруд повені та паводки? (Руйнування будинків та споруд, будівель, мостів; розмивання залізничних і автомобільних доріг; знищення

посівів; можуть бути жертви серед населення та загибель тварин,просідання будинків і землі, зсуви та обвали)

  19.  Щоб залишитись неушкодженим у натовпі що треба пам’ятати? (  найкраще правило — не потрапляти в нього або обійти його. Якщо це неможливо, ні в якому разі не йти проти

натовпу. Люди в паніці не помічають тих, хто є поряд. Кожен думає про власний порятунок. Натовп поривається вперед, до виходу. Найбільша давка виникає в дверях, перед сценою, біля арени тощо. Тому, входячи до будь-якого приміщення, необхідно звертати увагу на запасні та аварійні виходи і уявляти, як до них добратися.)

20.Як діяти при оголошенні надзвичайної ситуації?( не панікуйте, слухайте повідомлення.

Попередьте сусідів, надайте допомогу інвалідам, дітям та людям похилого віку. Дізнайтеся про час та місце збору мешканців для евакуації. Зменшить проникнення радіаційних речовин, диму  в квартиру :щільно закрийте вікна та двері, щілини заклейте. Підготуйтеся до можливої евакуації: упакуйте у герметичні пакети та складіть у валізу документи, цінності та гроші, предмети першої

необхідності, ліки, мінімум білизни та одягу, запас консервованих продуктів на 2-3 доби, питну воду. Підготуйте найпростіші засоби санітарної обробки (мильний розчин для обробки рук).

Перед виходом з приміщення від'єднайте всі споживачі електричного

струму від електромережі, вимкніть газ та воду.)

21. Які хімічні речовини ви знаєте ? Де їх використовують ?

22.Чомукухню треба постійно провітрювати? (Утворюється багато чадного газу)

23.Що треба зробити при ознаках отруєння? (при погіршенні самопочуття необхідно повідомити дорослих; при перших ознаках отруєння хімічними препаратами необхідно приймати міри: викликати швидку допомогу; промити шлунок, викликати блювоту; прийняти активоване вугілля з розрахунку 1 г на 1 кг ваги (для дітей), для дорослих 20 -30 г у вигляді суспензії).

25.Що робити ,якщо розбили ртутний термометр? (захистить органи дихання хоча б вологою марлевою пов'язкою ,відчиніть настіж усі вікна у приміщенні; максимально ізолюйте від людей забруднене приміщення, щільно зачиніть всі двері; негайно починайте збирати ртуть: збирайте спринцівкою великі кульки і відразу скидайте їх у скляну банку , більш дрібні кульки збирайте щіточкою на папір і теж скидайте в банку. Для збирання використовуйте: лейкопластир, скотч, вологий папір. Банку щільно закрийте кришкою. Вимийте забруднені місця мильно-содовим розчином (400 грамів мила і 500 грамів кальцинованої соди на 10 літрів води;)вичистіть та промийте підошви взуття.

26.Види надзвичайних ситуацій? ( техногенні, природні, соціальні)

27.Техногенні ситуації це? ( пов’язані з технічною діяльністю людини)

28. Природні надзвичайні ситуації ,наведіть приклад ( повені, селі, лавини, шторми, торнадо, тощо)

29.Соціальні ? (Війна, бунт, революція)

30.Чи належіть питання харчування до безпеки життєдіяльності?

Пропоную дитячу гру : « Їстівне, не їстівне»

Наступна гра : « Причини та наслідки»  Статистика свідчить, що в дорожньо – транспортних пригодах за рік гине в кілька разів більше людей, ніж за десять років війни в Афганістані!

Цифра, напевно, викликає різні почуття: в кого жаль, в кого подив, але

навести прикладів жахливих дорожньо - транспортних пригод може будь

– хто у великій кількості! І, на жаль, ця цифра не має тенденції до

зменшення. Хіба мало хто з нас перебігав дорогу на червоне світло,

поспішаючи по своїх справах, чи порушував інші правила вуличного

руху? Певно, такий грішок водиться у багатьох із нас! Але хіба секунда

може бути важливіша за життя та здоров’я ? Занадто нерівноцінний

обмін, тому, вирушаючи на вулицю, нікому не завадить пригадати

правила вуличного руху та знати основи надання допомоги тому, хто її

потребує. Звичайно, ми не будемо тут перераховувати всі правила

дорожнього руху, правила поводження на вулиці, приймати іспит, оцінку

виставить нам саме життя. Ми хочемо всього лиш на всього повторити

основи безпечної поведінки на вулиці. «Безпечно – знаю , правильне місце вибираю»

Дітям пропонується вибрати місце у громадському транспорті та

обґрунтувати його відносно безпеки .

Клас ділиться на дві групи: одні називають причини виникнення ДТП, інші – наслідки.

1.Причини:                                                                                    Наслідки:

- рух людей на заборонені сигнали світлофора;        травми, інвалідність, смерть

- ігри дітей на проїжджій частині дороги;                   травми, інвалідність ,смерть

- неправильний перехід через вулицю;                      травми, інвалідність ,смерть

2.На макеті салону автобуса визначити різними кольорами безпечність

місця: червоний колір – небезпечно, жовтий – нейтральне місце по відношенню до безпеки.

зелений – найбільш безпечно

---В автобусах, тролейбусах, трамваях - це крайні праві місця по ходу руху, які розміщені в середині салону. Це визначено статистикою аварій, які відбувались в останній період, специфікою

правостороннього руху і специфічними реакціями водія в момент зіткнення.

Найбільш небезпечними в будь-якому виді транспорту є проходи, кутові частини салону, а також місця біля дверей. Проходи небезпечними, що в результаті різкого гальмування, лобового зіткнення чи удару в задню частину транспортного засобу іншим транспортним засобом відбувається різке переміщення людей, які знаходяться в проході. Це є найбільш характерним явищем для міського руху. Саме в цей момент люди отримують основні травми і каліцтва. Краще не стояти в проході, а у випадку необхідності рекомендується міцно триматися за поручні, а не імітувати цей процес двома пальчиками. Кутові частини салонів небезпечні руйнівними ударами внаслідок механічних деформацій від зіткнень. Тут утворюється максимальна скупченість маси людей за рахунок різкого гальмування та переміщення.

Діти в ігри грають, щоб набити позитивного життєвого досвіду для подальшого безпечного життя, але є приказка: «Не всяка гра приводить до добра».

Діти часто люблять будувати собі земляні печери, досліджувати

канави, рови, будівельні майданчики та котловани, каналізаційні люки,

траншеї. І добре, коли їхня пригода завершиться лише брудними руками

чи штанами! А що робити, коли печера, яка була вирита недавно і

слугувала тобі вірою і правдою кілька днів, годин чи навіть місяців, під

впливом різноманітних факторів починає перетворюватися у пастку чи

могилу? Що робити дітям та всім людям, які опинилися під завалом?

                        Алгоритм дій у випадку раптового обвалу ґрунту.

1.Якщо зверху на тебе почала сипатися земля чи пісок, негайно ляж

обличчям вниз, прикрий його долонями, коліна підтягни під себе (тобто

по можливості встань навпочіпки).

2. Швидко притисни до обличчя будь-яку тканину (поділ сорочки,

кофтини, футболки). Це потрібно зробити з метою запобігання

потрапляння піску чи землі в дихальні шляхи.

3.Якщо ґрунт обсипається збоку( наприклад, в котловані), повернися до

нього спиною. Як тільки земля перестане тебе закривати, максимально

звільни руками простір перед обличчям.

4. Не лякайся, що тобі забракне повітря, у землі завжди є кисень в

достатній кількості. Найбільша небезпека у цьому випадку - це

здавлювання тіла. Спробуй різко розпрямитися – є шанс виштовхнути

себе на поверхню. Якщо цього зробити не вдалося, постарайся розширити

простір, в якому ти знаходишся, шляхом утрамбовування ґрунту. І починай вкопуватися: двома руками підгрібай під себе ґрунт з одного боку. Причому не під все тіло, а під груди – щоб тіло поступово прийняло вертикальне положення. Кричати не потрібно – витратиш залишки кисню і сил. Звук же через ґрунт все рівно не чути.

5.Коли приймеш вертикальне положення, постарайся витягнути руку вгору, можливо, вона висунеться на поверхню і тебе помітять.

6. Похованому під землею загрожує смерть від здавлювання тіла з усіх сторін, воно мертвіє, порушується кровопостачання органів. Обов’язково воруши пальцями, кінцівками, напружуй м’язи спини. До речі, це врятує і від переохолодження. По можливості розтирай обличчя, вуха, руки.

 7. Якщо тебе ховають живцем злочинці, обдури їх: трохи піднімися над землею, щоб під тобою залишився простір. Якщо поруч є камінь, влаштуй собі « бордюрчик» від землі, що на тебе сиплеться. Прилаштуй його збоку на зразок даху будиночка.

8. Якщо тебе засипало в результаті вибуху чи землетрусу, постукай каменем об камінь чи металом об метал – звук дуже добре передається. Витягувати ж самому каміння чи інші уламки будівлі заборонено: можна витягнути із завалу камінь, який підтримує цілу стіну. І, звичайно, слід пам’ятати про безпечні ігри, а пригоди і враження можна знайти в іншій сфері діяльності, яка більш безпечна для життя та здоров’я. Але якщо ти став свідком обвалу, під яким опинилися люди –негайно повідом про це рятувальну службу за відомим номером телефону 101. Повідом про це дорослих і сам спробуй допомогти тим, хто потрапив у скрутне становище.

                        Закінчи прислів’я. 

Від маленького сірника – велике лихо.

Грім б’є у високе дерево.

Вогонь і вода – добрі служити, але лихі панувати.

З вогнем не жартуй, воді не вір, із вітром не дружи.

З малої іскри – великий вогонь.

Не кидай іскри в попіл – і сама згорить, і село спалить.

Сірниками грався – біди набрався.

Не знаєш броду не лізь у воду.

Тихо їдеш – далі будеш.

Хто навпростець ходить, той дома не ночує.

Як ідеш – дивись під ноги: хоч грошей не знайдеш, та носа не наб’єш.

Як поїдеш в об’їзд, то будеш і на обід, а як навпростець, то увечері.

Не вір собаці, бо вкусить.

Бджола пригощає, але й кусає.

З добрим дружи , а лихого стережись.

Дарма не бійся, але стережися.

                                      3.Підсумок.

Добігає кінця наш політ над країною безпеки. Не про всі небезпеки ми пригадали, але прийшов час відповісти на питання: Де ж вона країна Безпеки? ( Усюди  де людина поводиться свідомо, уважно, застосовуючи увесь накопичений досвід). Бажаю вам здоров’я та безпечного шляху життя.

                                     Список літератури:

1.Матеріали сайтів:

 https://dsns.gov.ua/uk/abetka-bezpeki/diyi-naselennya-

 https://naseminar.com.ua/seminar/733-nebezpeki-dlya-zdorovya

 https://ns-plus.com.ua/2018/10/19/na-zamitku-dlya-ditej

https://pon.org.ua/novyny/7285-bezpeka-dtey-dorogoyu-do-shkoli-dodomu.html

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Діденко Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Уварова Тамара Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 квітня 2022
Переглядів
2205
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку