Гра "Я люблю Україну"

Про матеріал
Можна використовувати як виховний захід у класі так і позакласний захід. Цей захід дає змогу виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

рослини карпат

 

 


Мета:

       навчальна – закріпити знання учнів про Україну, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування;

       розвивальна – розвивати українське мовлення учнів, культуру поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності;

виховна – виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, символіка України, проектор, екран, мультимедійна презентація

Епіграф: Хто зберіг любов до краю і не зрікся роду, тільки той віддав всю душу, все, що зміг, народу.

Хід уроку.

  1.         Організаційний момент.

Учитель. Доброго дня шановні учні! Сьогодні у нас відкрита виховна година гра на тему:”Я люблю Україну!”

Ми живемо в Україні, в краю, невимовно багатому на чарівні кольори і краєвиди, на дивовижні пісні, на чудову милозвучну мову, якою можна передати все на світі, описати красу і велич рідного краю. Рідною українською мовою можна висловити найпотаємніші почуття і думи, мрії кожної людини.

Учитель. Сьогодні є нагода довести, що ми любимо свою мову, свою країну чудову Україну, багато знаємо про неї і готові дізнатися ще більше. Ми розпочинаємо гру «Я люблю Україну»

Перш ніж розпочати нашу гру, я хочу представити Вам шановне журі

Розпочинаємо нашу гру з представлення команд. Отже зустрічайте  дружніми оплесками майбутню гордість України.

І команда «Соняшники»,    ІІ команда  «Барвінок»

Виступ учнів І команди

1-й учень

Святою для кожної людини є земля, де вона зробила перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню-колисанку, пішла стежиною до школи. Ці почуття вічні.

Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово - Україна

2-й

На ріднім полі шепчуть колоски…

Я б радий знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала рідне слово - Україна

3-й

О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом – Україна.

4-й

В красі нетлінній,  чарівній

Вона відкрила очі сині.

Лани й ліси вклонились їй –

Воскреслій мрії Україні.

 

Виступ ІІ команди

1-й учень

Батьківщина починається з батька і матері, з оселі, де ви вперше побачили світ, з мови, якою розмовляють ваші батьки, з подвір’я, по якому ви бігали, з села чи міста, з України, де ви народилися. А Україна - це наша Батьківщина.

Є безліч країв де ще ми не бували

І безліч людей на планеті живуть

Та нам Україна лиш матір’ю стала

Земля ця, яку Батьківщиною звуть

2-й учень

На світі є багато ще держав,

Де кожен з нас ніколи не бував.

Та матінка в житті єдина,

Такою є для нас і Україна

 3-й учень

Шануймо нашу неньку дорогу,

Плекаймо її чисту й гарну вроду,

Бо ми назавжди будемо в боргу,

Коли не збережемо землю й воду.

4-й учень

Не треба нищити дерева і пташок,

Хай солов’їна пісня в гаї лине,

Хай спіє в нас пшеничний колосок,

Бо це – моя прекрасна Україна.

 Учитель. Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина - це край, де здавна звучить наша рідна мова і материнська пісня. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро - Славутич, який несе свої води в Чорне море.

Учитель. Хай сьогоднішня гра відкриває перед вами, друзі, розум, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу  Тож давайте поговоримо про Україну, нашу рідну мову. Розпочинаємо перший РАУНД «РІДНА МОВА МОЯ»

                    1 КОНКУРС «ПЕРЕКЛАД СЛІВ І ВИСЛОВІВ»

Командам необхідно перекласти на українську мову фразу з російської.

Фраза для І команди

Погружаться в работу ………… (занурюватися в роботу)

Пам'ять отшибло……………… (памороки забило)

 Кто бы то ни был………………. (хтоб не був)

Лёгок на помине…………………… (про вовка промовка)

Влачить жалкое существование….(животіти)

Лёд тронулся …………………………( крига скресла)

Принимать участие …………..(брати участь)

Безналичный ……………………( безготівковий)

Битком набитый ……………..( переповнений)

Открыть двери …………………( відчинити двері)

Фраза для  ІІ команди

Вилка …………………………..(виделка)

Высшее учебное заведение ……( вищий навчальний заклад)

Военкомат …………………….(військкомат)

Гололёд …………………………(ожеледиця)

Заказ ……………………………(замовлення)

Мой адрес  ………………………(моя адреса)

Ведущий специалист ……………(провідний спеціаліст)

Исключение ……………………...( виняток)

Включить свет  …………………( увімкнути світло)

Голодовка ………………………..(голодування)

ПІСЕННИЙ КОНКУРС – 2 бали

(пісня «Палала»)

2 КОНКУРС «ПОЯСНИ СЛОВО»

Криця :

  1.     Сленг, на якому розмовляють дуже круті хлопці;
  2.     Сталь вищого ґатунку;
  3.     Скорочено від «криниця»

Очіпок:

  1.     Частина деревини після розпилу;
  2.     Головний убір жінки після заміжжя;
  3.     Прилад яким обробляють пшеницю після жнив

 

РАУНД ІІ «ВІРЮ – НЕ ВІРЮ»

І команда

Чи вірите ви, що:

1…в Україні існував місяцедром?....................Так

2…в околицях Кам’янець-Подільська проживають 12 видів зайців?........Ні

3…у Києві є найглибша станція метро?............Так, Арсенальна

4…п’явочки. Бовти,теліпони – це різні види давніх жіночих прикрас?.....Так

5…одного разу туманна завіса на Донецькому кряжі утримувалася протягом 108 годин?.............................................................Так

6…ліси займають 80% простору України?.........Ні, тільки 13,7 %

7…скіфські баби були чоловіками? …………..   Так 
8...площа України більша, ніж сумарна площа Англії, Австрії, Бельгії, Данії, Португалії і Швейцарії ?                                           Так
9…Дніпро – найбільша річка Європи?..............Ні, третя за величиною в Європі, але найбільша в Україні
10…Тернопільська область є найменшою за розміром серед всіх областей України?........................................................ Ні, найменша – Чернівецька область

 

ІІ команда

Чи вірите ви, що:

1... в Україні високо в горах виведено новий сорт кави, який має назву «Кавукра»….Ні

2…українські їжаки в пошуках їжі можуть проповзти 5 км?....Так

3…Україна – 5-та серед найбільших космічних держав світу?....Так

4…Кіммерія – це назва України. Якою користувалися давні греки?....Так

5…на Донбасі збереглися крейдяні бори дольодовикового лісового покрову землі, яким понад 70 млн років?......Так, долина Сіверського Донця

6…вогонь, запалений блискавкою, згідно з давніми українськими традиціями, слід гасити тільки козячим молоком?.....Так

7…у м. Золотоноша видобувають золото?................Ні

8…в Україні проживає стільки ж людей, скільки у Польщі, Чехії, Словаччині та Угорщині разом узятих?................................ Ні, більше 
9…квіти чорнобривці родом з Америки?...... Так, але там вони дикорослі
10…відомий письменник і кінематограф Олександр Довженко за освітою був лікарем? (Ні, учителем)

ПІСЕННИЙ КОНКУРС – 2 бали

(пісня «Червона рута»)

 

Наступний ІІІ РАУНД «НАРОДНІ СИМВОЛИ» Командам було задано домашнє завдання підготувати вірші, повідомлення, легенди про наші святині.

І команда

Капітан

Калина — найулюбленіша в Україні рослина. Завжди любили люди цілющу красуню калину, яка є символом дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Красива вона і в пору цвітіння, і коли багряніє восени листя, і взимку, коли на тлі білого снігу червоніють її ягоди. Дівчата вишивали на сорочках калину, її вплітали у віночок.

1-й ученьКалиною прикрашали весільний коровай. Перед молодими на столі ставили букет із гілочок дуба та калини. І на весільному рушнику вишивали калину з дубом як символи дівочої краси і ніжності та чоловічої сили і міцності.

З гілочки калини батько синові робив сопілочку, а слабеньким дівчаткам-немовляткам робили колисочку із калини.

2-й. Калину оспівують у піснях, про неї складено легенди. Це було в той час, коли на Русь нападали орди татарські. Одного разу в одному українському селі було весілля. На нього прийшло дуже багато вродливих молодих дівчат. І коли весілля було саме в розпалі, на село напали татари. Завойовники: побачили цих красунь і почали їх ловити, щоб продати в Цар-городі. Дівчата, щоб не потрапити в неволю, почали тікати на болота і там потопились.

На тому місці, де загинули українські дівчата, виросло дуже багато кущів калини. І з того часу дівочу вроду порівнюють з калиною. Про цей чарівний кущ складено безліч пісень, віршів і приказок.

3-й Калина – це пам'ять. Пам'ять про матір, найдорожчу людину в світі, про тих, хто не повернувся до рідного дому. За традицією на могилах загиблих садили калину. Калина – це і символ про неньку – Україну, свою домівку.

Говорила мати: «Не забуться, сину,

Як будуєш хату, посади калину.

Білий цвіт калини — радість України,

А вогняні грона — наша кров червона.

Зоряна калина і краса, і врода

Нашої країни — нашого народу».

 — Пам'ятаєш, сину, що казала мати:

«Посади калину в себе біля хати».

ІІ команда

Капітан. Український рушник! Хто з вас не бачив його? Він пройшов крізь віки і зараз символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до своїх дітей, до всіх, хто не черствіє душею. Рушник передавали як оберіг з роду в рід, з покоління в покоління. А який він гарний! Його можна порівняти з піснею. Без рушника, як і без пісні, не обходилось жодне сімейне свято. Найбільше обрядових сюжетів пов'язано з рушником.

Рушники — це обереги від усього злого, що може зай­ти в дім. «Хай стелиться вам доля рушниками» — бажали людям щастя.

1-й учень Рушники несуть красу із глибини віків. Недарма в народі говорять: «тримай хаточку, як у віночку, а рушник на кілочку». І ще «хата без рушників, як родина без дітей». І сучасну, і традиційну оселю в Україні важко уявити без рушників. Тчуть їх і вишивають ще й досі. Для прикрашення інтер'єру оселі, для домашнього затишку, просто так, для душі. Узори на рушниках – то давні забуті символи: ромб з крапкою посередині – засіяна нива, вазон чи квітка – світове дерево од неба до землі, людська фігурка, немов з дитячого малюнка, – знак берегині, богині хатнього вогнища. А подивіться, де висять рушники. Над вікном і над дверима, на покуті – це обереги од усього злого, що може зайти в дім. Його можна порівняти з піснею, витканою чи вишитою на полотні. Без рушника, як без пісні, не обходяться народження, одруження людей, ювілейні урочистості.

2-й

Моя бабуся гарно вишиває,
Цвітуть на полотні троянди й виноград,
Розмай калиновий там грає,
І дивні птахи щебетять.
Навік з'єдналось чорне і червоне —
Мойого краю гордість і краса.
Душа народу — малинові дзвони,
Його веселка і його сльоза.

3-й

Рушникове обличчя веселе
Обпліта коровай на столі,
Закликає гостей до оселі,
Випромінює щедрість землі.
Рушничок на столі — давній звичай,
Ним шлюбують дітей матері,
Він додому із далечі кличе,
Де в калині живуть солов'ї.
Він простелений тим, в кого серце
Не черствіє й дарує тепло.
Хай цей символ сусідиться вічно,
В нашій хаті на мир, на добро.

Учитель. Бережіть, шануйте, любіть обереги, вивчайте традиції свого народу, адже ми – українці, пишаймося цим.

Слово для підсумків конкурсу надається шановному журі.

ІV. РАУНД «ОБЛАСТІ УАРАЇНИ»

На екрані зображена карта України. Яка область зафарбована зеленим кольором? Запитання для І команди

На екрані карта України

 

 

 

mapa_nikolaev

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання для ІІ команди

На екрані карта України

 

mapa_Ternopil

А тепер подивіться на правильний результат.

На екрані карта України

 

 

 

 

 

Vidpovid

А тепер музична пауза, яка дозволить командам отримати додаткові 2 бали

 

                                        (пісня «Розпрягайте хлопці коней»)

Учитель. Слово надається шановному журі.

РАУНД V.КОНКУРС КАПІТАНІВ

 Кожний капітан отримує  конверт із прізвищами відомих українців і намагається пояснити членам своєї команди за допомогою словесного опису ( не називаючи імен, про кого йдеться!) таким чином, щоб учасники вгадали їх

Приклад

Влад Яма – популярний лисий танцівник

 

І команда                                                           ІІ команда

Тарас Шевченко                                                       Григорій Сковорода

Остап Вишня                                                            Марко Вовчок

Наталія Могилевська                                              Ірина Білик

Володимир Зеленський                                          Євген Кошовий (95 квартал)

Богдан Хмельницький                                            Михайло Грушевський

Пилип Орлик                                                          Іван Мазепа

Андрій Шевченко                                                  Володимир Кличко

Оксана Марченко                                                  Ольга Фреймут

Софія Ротару                                                          Таїсія Повалій

Алла Мазур                                                             Лідія Таран

 

Учитель. Підведемо підсумки конкурсу капітанів. Слово надається шановному журі.

 

РАУНД VІ. «ПАМ’ЯТКИ УКРАЇНИ»

І команда                                                  ІІ команда

  1. Батурин – Палац Розумовського                 1.Колізей
  2. Пам’ятник Довженку в Сосниці                   2. Пам’ятник І. Франку
  3. Пам’ятник Івану Федорову                          3. Пам’ятник Кирилу і Мефодію
  4. Спасо-Преображенський собор в Чернігові  4. Києво-Печерська лавра
  5. Ярославна в Путивлі                                      5. . Пам’ятник В. Лобановському
  6. К. Білокур                                                       6. Леся Українка

 

ПІСЕННИЙ КОНКУРС – 2 бали

(пісня «А мій милий вареничків хоче»)

 

                                                    РАУНД VІ «СТАТИСТИЧНИЙ»

Запекла боротьба між жовтими і синіми триває. Наступний раунд буде розпочинати та команда, яка має більше балів – вона замовляє суму, тобто ціну запитання. Команда суперниця може сказати «більше» або «менше», і все залежить від неї. Якщо суперники ближчі до правильної відповіді, замовлені бали переходять до них, якщо ні – то банк залишається в команди, що їх замовляла

Приклад

І команда оцінює питання у 20 балів.

Запитання: Скільки в Україні чинних дитячих оздоровчих таборів? (підказка: п’ятицифрове число)

-         Команда І відповідає, що їх, наприклад, 20000.

-         командаІІ відповідає:

  1.      більше і тоді програє – банк переходить до І команди
  2.      менше і отримає банк

Правильна відповідь: 18682.

Зрозуміло? Отже, почнемо

     Скільки екземплярів рослин з усіх кінців світу висаджено в Нікітінському ботанічному саду поблизу Ялти? ( понад 175 000 екз.)

     Простори України, як дорогу тканину прорізають срібло-голубі нитки річок. А скільки їх( річок) на Україні? (23000)

     Яка загальна довжина річок України? (170 000 км)

     Усім відомо, що найвища вершина Українськиї Карпат – Говерла. Яка висота цієї гори? (2061 м)

     Яка висота гори Роман-Кош у Кримських горах? (1545м)

     Скільки Олімпійських нагород отримала збірна України, відколи виступає самостійно? (101 нагорода)

     Яка найбільша глибина Азовського моря? (15 м)

     На Тернопільщині є чимало печер. Одна з них – «Оптимістична», яка знаходиться біля села Кривче Борщівського району. І хоч ця печера ще не досліджена повністю, але вона вже занесена в Книгу Рекордів Гінеса як найбільша у світі гіпсова печера. Яка довжина розвіданих ходів цієї печери? (214 км)

     Скільки слів містить Великий український тлумачний словник, виданий у 2005 році? (250 000 слів)

     Дуб – один із давніх рослинних символів українців. Відомий в Україні 800-річний дуб, під яким, за переказами, відпочивали Шевченко, Рєпін, Лисенко. Обхват його стовбура – 8 м. Але є в Україні ще старший дуб-рекордсмен, який росте в урочищі Юзефін Рівненської області. Який його вік? (1 300р.) 

 

Учитель. Дякуємо командам. Надаємо слово для підсумків шановному журі.

Учитель: Отже, і з цим завданням ми впоралися. А зараз – музична пауза, але без балів. Співаємо разом!

ПІДСУМОК виховної години

Учитель, Підсумовуючи нашу роботу, я хочу розповісти вам одну легенду.

Колись давно у Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але пихатий Мандарин, знатний вельмо­жа. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про його розум. Так минали дні за днями, роки за роками... аж ось кра­їною почали ширитися чутки, що неподалік кордо­ну з'явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшли ці чутки й до Мандарина. Дуже розлютив­ся він: хіба може бути хтось розумніший за нього? Але виду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе в палац. Сам же задумав обдури­ти ченця. «Я візьму в руки метелика,— вирішив Мандарин,— сховаю його за спиною й запитаю, що в мене в руках — живе чи мертве. Якщо він скаже "живе", я роздушу метелика, а якщо "мертве" — випущу його».

І ось настав день зустрічі. У пишній залі зі­бралося багато людей, усім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у сві­ті. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися й до зали зайшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відпо­вісти на будь-яке його запитання. Тоді, зло всміха­ючись, Мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав. Усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!» Збентежений Мандарин випустив метели­ка з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи крильцями.

Отже, лише від вас залежить, який шлях ви оберете у своєму житті.

 

 

              

Батьківщино, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати найрідніша,

Ти з дитинства найміліша,

Ти і взимку найтепліша –

Наша отча сторона.

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 В цілому традиційний костюм українців можна назвати цілою скарбницею духовної культури народу, що притаманними їй специфічними способами відбиває його національний характер. національні цінності. Традиційне вбрання розкриває глибинне коріння історії українського народу, пов'язане з ранньослов'янським періодом, а особливо з найвищими досягненнями культури Київської Русі.

1-й учень

Я хочу розповісти про дівочий костюм, який носили на Київщині в кінці XIX та  на початку XX ст.

Сорочка доморобного полотна з уставками, стоячим коміром. На уставках, підполиччі та рукавах червоно-чорно-зелена вишивка. Керсетка коротка «до стану», з фабричної шерстяної тканини, з вишитим наріжником — кутом правої поли. Спідниця байова з «перцями», фартух з брижами, закладками та вишитою лиштвою. До вінка прив'язані різноколірні стрічки. Прикраси: різноколірне намисто, каблучки, сережки. Черевики чорного кольору з зеленими шнурками.

2-йучень. Жіночий костюм мав такі деталі:

Запаска – старовинний український жіночий одяг, що складається з двох окремих полотнищ вовняної тканини із зав’язками у верхній частині; ще – фартух, який носять із спідницею чи плахтою.

Керсетка– жіноча безрукавка з легкої тканини, спереду прикрашена вишивкою.

Кептар – хутряна безрукавка, прикрашена кольоровим шнуром, вишивкою, металевими ґудзиками.

Плахта – старовинний жіночий одяг типу спідниці, що складається з двох пілок картатої вовняної тканини, зшитих до половини.

Юпка – верхній одяг жінок, що своїм виглядом нагадує свиту, але шиється з китайки, без коміра.

Очіпок – старовинний головний убір заміжньої жінки у вигляді шапочки.

Чільце – обручик, брамка, оздоблена перлами, самоцвітами, одягається над чолом.

Ґердани – шийні прикраси з бісеру.

Дукати- золоті монети, нанизані на нитку разом з намистом.

Згарда- намисто з литих мідних хрестиків, нанизаних на ремінчик, шнурок або дріт.

Дробинка- намисто, виплетене у вигляді стрічки з дрібних кольорових намистинок- « пацьорок».

ІІ команда

1-й учень. Чоловічий костюм складався з сорочки (з вузьким стоячим коміром зі шнурком), заправленої в широкі або вузькі штани, безрукавки та пояси. Головним убором служили влітку солом'яні брили, іншим часом - повстяні або каракулеві, часто так звані смушкові (зі смушків), циліндроподібні шапки.

2-й студент. Я розповім про парубоцький костюм, який носили на Полтавщині в кінці XIX та  на початку XX ст.

 Поликова сорочка домотканого полотна з широкими рукавами. Станок сорочки разом з поликами «рясований» біля коміра. Шви розшиті сірою лляною ниткою. Такою ж ниткою зроблена мережка на пазусі та низках рукавів. Штани вибійчані «наддніпрянського» типу на очкурі. Пояс тканий, широкий, червоно-зелений. Чоботи-«витяжки» з низько відрізаними халявами («чирики»).

3-й студент. Національний чоловічий костюм має такі деталі:

Сорочка - натільна білизна або одяг для верхньої частини тіла, що надягають поверх білизни.

Кептар – хутряна безрукавка, прикрашена кольоровим шнуром, вишивкою, металевими ґудзиками.

Жупан – старовинний верхній чоловічий одяг, оздоблений хутром, що був поширений серед заможного козацтва.

Кожух – верхній зимовий одяг із великим коміром, пошитий з овечої шкури хутром до середини.

Свита – старовинний верхній і чоловічий одяг з домотканого сукна.

Бриль – головний убір із широкими полями; капелюх.

Відгадай пісню.

Звучить пісня.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маслак Ольга Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0