ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ
«БОБРОВИЦЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ІМЕНІ О. МАЙНОВОЇ НУБіП УКРАЇНИ»
ПОДОРОЖ МОЄЇ МРІЇ
Відеопрезентація засідання гуртка «Едельвейс»
2022
Укладач: Баранчук Валентина Станіславівна, викладач географії і біології, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», викладач-методист
Рецензент: Мартишевська Марія Федорівна, викладач, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», викладач-методист
У відеопрезентації висвітлено методику проведення засідання гуртка «Едельвейс» на тему «Подорож моєї мрії» з використанням інтерактивних форм і методів, які максимально активізують пізнавальну діяльність студентів, сприяють розвитку їх індивідуальних здібностей в пізнанні навчального матеріалу.
Рекомендовано для використання викладачами вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації в процесі навчальної діяльності.
Зміст
|
Вступ ……………………………………………………………….. |
4 |
1. |
Подорож моєї мрії (сценарій засідання гуртка «Едельвейс»)… |
5-8 |
|
Висновки…………………………………………………………….. |
9 |
ВСТУП
Зміни, якими охоплене в даний час усе суспільство, продовжуватимуться через діяльність покоління, яке нині вчиться і візьме на себе основний тягар оновлення суспільства. А для цього потрібно мати значний запас знань, великий творчий інтелектуальний потенціал, бути носієм гуманних поглядів і переконань. Сучасний фахівець повинен не тільки володіти певною сумою спеціальних знань і професійних умінь, а й уміти самостійно підвищувати свій фаховий рівень, працювати творчо, з ініціативою, знати проблеми суспільства та активно включатися в їх вирішення. Основне завдання на сьогодні – сформувати майбутнього спеціаліста як висококваліфікованого фахівця і водночас – громадянина держави, який буде постійно поглиблювати свої знання і прагнути до нового.
Це завдання можна реалізувати шляхом роботи студентів у предметних гуртках. Велику роль в організації гурткової роботи відіграє викладач, який планує роботу гуртка, спрямовує його діяльність, дає студентам завдання, пропонує ідеї, теми для дослідництва, надає членам гуртка постійну допомогу, консультує, рекомендує їм потрібну літературу тощо.
Тематика роботи гуртків буває різна, але звичайно вона спрямована на розширення і поглиблення знань студентів, для чого члени гуртка готують лекції, реферати, доповіді, цікаві досліди, проводять дослідження з якими виступають на засіданнях гуртка з наступним обговоренням усіма учасниками.
Гурткова форма роботи зі студентами є найпоширенішою формою поза аудиторної роботи. На заняттях гуртка студенти удосконалюють свої знання, уміння і навички, переконуються в практичному значенні дисциплін в майбутній спеціальності, отримують нову, цікаву інформацію, з користю проводять свій вільний час. Гурток готує студентів до самопізнання, самоутвердження і самовираження, об’єднує однодумців, бажаючих закріпити і поповнити свої знання, брати участь у колективних видах діяльності.
Гурткова робота – це традиційна форма навчально-виховного процесу, яка дозволяє розкрити інтелектуальний та духовний потенціал молоді, розвиває пам’ять, мислення, допитливість; формує навички практичного застосування знань, навички зв’язано викладати думку; створює основи безперервної освіти, закладає фундамент для майбутньої спеціалізації.
Це форма роботи, яка задовольняє психологічну потребу в спілкуванні з товаришами, яка повинна бути зорієнтована на створення такого середовища, в якому студенти не лише опановують майбутню професію, але і середовища для розвитку творчої особистості, яка в майбутньому стане гарним, досвідченим спеціалістом, оволодіє знаннями про самоосвіту і саморозвиток. А також в повній мірі зможе використати набуті професійні знання на виробничій ниві.
Заняття гуртка не регламентовані навчальною програмою. У зв’язку з цим відкриваються необмежені можливості для пошукової та дослідницької діяльності студентів та викладача.
Сценарій засідання гуртка «Едельвейс»
на тему «Подорож моєї мрії»
Керівник гуртка
Сьогодні, ми проводимо засідання гуртка «Едельвейс» на тему «Подорож моєї мрії». Мета засідання гуртка – дослідити і вивчити визначні місця та пам’ятки України на основі складання презентацій.
Звичайно, краще один раз самому побачити, ніж сто разів почути, один раз самому вирушити в подорож, ніж слухати про неї від когось. Сподіваємося, наша добірка презентацій надихне вас вимкнути свій комп'ютер, вийти із зони комфорту і вирушити за враженнями і пригодами.
Я думаю ця подорож буде захоплюючою і цікавою. Тож рушаймо.
Керівник гуртка
Якщо вам поки що не під силу закордонні курорти, не варто засмучуватись. В Україні повно місць, які дуже схожі на знамениті місця за кордоном. Виявляється, на нашій території “вмістилося” безліч заморських країн – починаючи від “дикої” Південної Африки, закінчуючи далекою Країною Сходу Сонця – Японією.
10 «країн» в Україні, які варто відвідати: це Одеська “Італія”, Херсонська «Африка», Ужгородська «Японія», Закарпатські «Альпи», Карпатська «Голандія», Чернівецька «Прага», Хмельницька «Ірландія», Черкаська «Швейцарія», Українська «Ніагара», Тернопільська «Німеччина».
Керівник гуртка
Україна – багата країна. Бог наділив цю землю дивовижно мальовничими краєвидами, де є і гори, і моря, і ріки, і степи. В Україні налічується близько 20 тисяч озер: вони розкидані у заплавах річок, морських заливах та високо в горах. Сьогодні ми покажемо вам 10 найкрасивіших озер, які є справжніми перлинами української природи.
Топ 10 наймальовничіших озер України, які вразять вас своєю красою: озеро Синевир, Кояське озеро, озеро Несамовите, Біле озеро, озеро Свитязь,озеро Марічейка, Ялпуг, Шеліховське озеро, Молочний лиман, озеро Бребенескул.
Керівник гуртка
Навесні, коли пробуджується природа, туристи починають заздалегідь планувати свій календар мандрівок. Нагода побачити цвітіння нарцисів, сакури, азалії понтійської чи ковили випадає всього лише раз на рік, і для фотографів важливо не прогавити цей момент. Пропонуємо вашій увазі огляд весняних екологічних маршрутів, з відвідуванням заповідників та національних парків України.
Весна заповідна. Топ-8 заповідних місць України, куди цікаво мандрувати навесні: Асканія Нова, Карпатський біосферний заповідник, Дунайський біосферний заповідник, Ічнянський національний природний парк, Поліський заповідник, Мезинський національний парк, Камінне село, Міжрічинський парк.
Керівник гуртка
Всі дівчатка колись мріяли стати прекрасними принцесами. А хлопці – відважними лицарями, принцами, королями… Як щодо того, щоб здійснити дитячу мрію і перенестися у часи лицарських романів? Це зовсім не складно: достатньо провести вікенд в атмосфері середньовіччя. А вирушити за нею можна в замки-готелі України. Більшість з них – нові споруди, стилізовані під старовину, але є й історичні будівлі.
Де відчути себе королем: 13 замків-готелів України: замок-музей «Радомисль», Вежа-ведмежа, санаторій «Карпати», «Чорний замок», готель «Замок лева», замок-готель «Бельведер», замок-готель «Вишеград», мотель «Замок», замок «Тамплієр», замок-готель «Айвенго», замок-готель «Роза вітрів», готель «Замок Венеції», готель «Підкова».
Керівник гуртка
Голуба лагуна,
Сонячна вода…
Заблукала шхуна,
Хвильки, як орда…
Десь витають Музи,
І не на землі,
Пекучі медузи
Великі й малі…
Нічка – королева
Накрила крильми
Кактуси-дерева,
Цвіт серед зими…
Пташечка-колібрі
Надпила нектар,
В променистім сріблі
Пахощів узвар…
Загадково зшитий
Різнобарв'ям днів,
Океаном вмитий,
Острів моїх снів…
10 чудових мальовничих островів, що знаходяться на території України: острів Зміїний, Хортиця, Джарилгач, Байда, Муромець, Березань, Інь-Янь, Тендрівська коса, Бірючий острів, Кемпа.
Керівник гуртка
В нашій країні є багато дендрологічних парків. Деякі з них мають 200-літню історію і належать до найстаріших в Європі, інші — засновані в останні десятиліття і лише доповнюються та розбудовуються. Та більшість із них потребують більшої уваги до себе, ніж мають зараз. Відновлення, реконструкції, чи просто бережного ставлення людей чекають десятки заповідних парків, краса яких часто так нерозумно експлуатується нами.
11 найкрасивіших дендропарків України, які варто відвідати: Софіївка, Олександрія, Тростянець, Кіровоградський, Чернівецький, Сторожинецький, Березнівський, Веселі Боковеньки, Полтавський, Клесівський, Крас-нокутський.
Керівник гуртка
Триває літній сезон, як зазвичай, туристи з усієї країни спрямують об’єктиви айфонів на стандартні львівські атракції: площа Ринок, Оперний, Потоцьких… Аде де ж фотографуватись – ново, незаїжджено?.. Пропонуємо топ-10 альтернативних місць-кадрів-ідей для суто львівської фотосесії. Акцент на подвір’ях. Розвивайте, творіть, фіксуйте моменти життя!
Топ-10 альтернативних місць Львова для супер фото сесій: дитячий дворик, подвір’я паб-ресторану “Mon Pius”, усім знайомий провулок по вулиці Арсенальська, 7, проїзд Крива Липа, хоч там усі з давніх-давен ходять, подвір’я Аптеки-Музею, ресторан “Жидівська кнайпа” , ресторан “Купол”, усе та сама вулиця Вірменська, вірменський собор, заднє подвір’я, вулиця Глібова, 15.
Керівник гуртка
Осінь — особлива пора року. Вона просякнута якоюсь чарівною атмосферою. Сотні кольорів на деревах, кришталево чисте холодне повітря, кожен проміньчик сонця на вагу золота. І все навколо наповнюється легким смутком…
Красива осінь вишиває клени
Червоним, жовтим, срібним, золотим.
А листя просить: – Виший нас зеленим!
Ми ще побудем, ще не облетим.
Ліна Костенко
Представляємо вам підбірку найкращих осінніх пейзажів, які переконають вас у тому, що українська осінь — дивовижно прекрасна.
Дивовижна українська осінь. 22 неповторних осінніх пейзажів у різних куточках України: Радомишль. Водяний млин, осінній парк Софіївка, Києво-Печерська Лавра, парк графа Шенборна, Новий світ. Крим, сірі журавлі, Зміївські кручі. Харківська область., дерева гори Ай-Петрі, Полтавський дендропарк, осінній вечір у Львові, осінній Збараж, осінь на озері Свитязь, осінній Буг, Харків. Портрет Шевчека, осіннє панно, Чернігів, Бердянськ, музей у Пирогові, патріотична пташка, осінь на Дністрі, П'ятницька церква.Сумська область, вересневий тунель кохання, в Карпатах уже осінь.
Керівник гуртка
Західна Україна – це не лише гірські Карпати, красива архітектура Львова і численні замки.
Західна Україна – це села. Безліч крихітних, ніби намальованих, нікому невідомих. Великих за розміром і величних сіл. Історичні, старовинні, вічні… таємничі, містичні і вигадані, милі і кумедні. Вони – унікальні. Завітайте – і кожне з них розкаже вам свою вражаючу історію, а, може, казку. Ця казка, що пахне полином Поділля, сходить сонцем над руїнами фортець, вмивається водами Нічлави і колишеться на степових травах вічних доріг, поведе вас у таємницю, щоб навічно закохати у красу українських сіл.
10 мальовничих сіл Західної України, де варто побувати цього року: с. Брага Хмельницька область, село Підкамінь Львівська область, село Струсів, Тернопільська область, село Бакота Хмельницька Область, село Чагарі Тернопільська область, село Сутківці Хмельницьва область, село Озеряни Тернопільська область, село Іза Закарпатська область, село Розгірче Львівська область, село Стільсько Львівська область.
Керівник гуртка
Казкова Пейзажна алея у Києві: в гостях у Синього кота і людини дощ: у цьому сквері живуть казки, фантазії, магія і сучасне мистецтво. Їхній світ на стільки різнобарвний і захоплюючий, що, зайшовши в гості, ти не захочеш повертатись. Бо доведеться прощатись із цими милими лавочками-казковими істотами, парканами-звірами і кольоровим посуд велетнів, з якого можна спускатись, як із гірки. Навіть якщо похмуре небо не хоче тішити день сонцем, тут завжди все по-святковому яскраво.
Мистецький дитячий майданчик розташований на Пейзажній алеї, яка колись була закладена з метою створення для туристів можливості огляду краєвидів Подолу та Дніпра. Тепер цю алею називають просто — Пейзажкою. І відома вона сучасним туристам найперше дитячим та арт-майданчиками. Із найрізноманітнішими фантазійними скульптурами, які насправді зачаровують своїм милим виглядом і дітей, і дорослих. Це, безумовно, одне з найкрасивіших і найцікавіших місць туристичного Києва. Воно особливе: добре, кольорове і веселе. Тут все просто і красиво, як у казці. А знаходиться наша туристична пам’ятка на історично відомій Старокиївській горі. Тож сама енергетика тут незвичайна.
ВИСНОВОК
Пріоритетним напрямом організаційно-педагогічної діяльності є індивідуальний підхід у вихованні особистості студентів, стимулювання їхніх внутрішніх сил до саморозвитку й самовиховання. У своїй діяльності дотримуюсь вимог науково-педагогічних принципів виховного процесу: науковості, гуманізму, демократизму, добровільності та культуро відповідності. До найбільш вживаних форм і методів навчально-виховної роботи доцільно віднести: бесіди, екскурсії, вікторини, круглі столи, ділові зустрічі, дискусії, турніри, тематичні конференції, диспути, брифінги, семінари-тренінги, вечори, свята, конкурси, тощо. І це далеко не ввесь перелік форм, які використовують керівники предметних гуртків.
Гурткова робота розвиває в студентів правильний світогляд, творче мислення, спостережливість, професіональний інтерес до праці, сприяє формуванню відповідних навичок із спеціальності, активізує пізнавальну діяльність, уміння застосовувати свої знання на практиці, прищеплює любов до професії, дає змогу студентам збагачувати програмний матеріал, розширювати знання із дисципліни, виявляти інтерес до них.
Проведення засідань гуртків сприяє розкриттю творчого потенціалу студентів, виявленню їх нахилів і здібностей, налагодженню більш тісніших і доброзичливих стосунків студентів і викладачів.
Відеопрезентація засідання гуртка може бути використана викладачами ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації при проведенні вечорів, конкурсів, вікторин та інших нетрадиційних поза аудиторних форм занять.
РЕЦЕНЗІЯ
на відеопрезентацію засідання гуртка «Едельвейс»
на тему «Подорож моєї мрії»
Дана методична розробка розрахована на студентів, викладачів, усіх тих, кого цікавлять природничі науки.
Назва підібрана правильно та влучно, відповідає змісту. Чітко визначені вузлові проблеми та розкрита основа теми. Вміле використання додаткового матеріалу, використання мультимедійної техніки роблять процес пізнання більш емоційним і цікавим, спонукає студентів до самоосвіти, сумлінної підготовки до засідань гуртка.
Матеріал, підготовлений автором, відповідає дидактичним вимогам. Оригінальне компонування тексту забезпечує використання повного комплексу основних методів навчання як словесного, так і наочного.
Методична розробка може бути використана викладачами ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації.
Рецензент М.Ф.Мартишевська