Психолого-педагогічна характеристика учня 2 класу
(назва закладу освіти, де навчається дитина)
ПІБ дитини
ПІБ народився _______________________року. В школі навчається з першого класу. Живе і виховується в повній сім’ї. Мама – ПІБ на даний час тимчасово не працює, має середню освіту, батько – ПІБ, також тимчасово не працює, освіта – середня, брат (ім’я) навчається в даній школі у 5 класі.
Родина (ім’я дитини) проживає у власному будинку. Для дитини створені всі необхідні умови для проживання, навчання та відпочинку. Батьки цікавляться навчальними досягненнями сина, намагаються надати посильну допомогу у вирішенні навчальних завдань. В сім’ї панують доброзичливі стосунки між дорослими та дітьми.
До школи ходить охоче, з дитячим колективом відносини дружні. З дорослими завжди дотримується дистанції, привітний, ввічливий. Зарекомендував себе як дисциплінований учень.
Перше півріччя першого класу мав проблеми зі слухом, а отже мало що чув. Батьків поставили до відома. Після обстежень в кінці семестру дитині поставили слухові апарати.
Оскільки були проблеми зі слухом, рівень розвитку мовлення дитини не відповідає віковій нормі, дуже порушена звуковимова. Потребує занять з логопедом.
Багато часу займає включення в роботу. Потребує багаторазових повторень інструкцій для виконання завдань. Йому характерні розсіяність, підвищена втомлюваність, дуже низька працездатність. Потребує постійної мотивації з боку вчителя та зміни видів навчальної діяльності.
Хлопчик недостатньо уважно слухає інструкції. Словесні завдання виконує за допомогою вчителя. Неохоче виконує індивідуальні завдання. Потребує постійної допомоги та контролю. Навички самоконтролю, уміння підібрати власні приклади, пояснювати свої дії сформовано на середньому рівні. Навички самообслуговування розвинуто на достатньому рівні: готує й прибирає робоче місце, розвішує одяг, тощо.
Здобувач освіти оперує числами в межах 10-ти: розпізнає й сортує цифри, співвідносить число і цифру, володіє прямим та зворотнім рахунком, додає та віднімає з допомогою засобів наочності, записує під диктовку. Задачі самостійно не аналізує і не розв’язує. Розрізнює основні кольори. Не в повній мірі учень оволодів поняттями про величини, просторові поняття та геометричні фігури. Має утруднення у формуванні уявлення про утворення та склад числа. Навичка лічби в межах 100 формується.
Навичка читання повністю не сформована. Більшість букв абетки знає, але плутає, прямі склади складає. У здобувача освіти виникають труднощі під час читання зворотніх складів та з подвоєнням приголосних. З допомогою вчителя може прочитати двоскладові, трискладові слова з букв, які знає.
Під час слухання учень здатний концентрувати свою увагу, якщо твір має прості причинно-наслідкові зв’язки. Частково усвідомлює фактичний зміст прослуханого твору, на запитання вчителя відповідає – «так» чи «ні», або одним словом відповідно до змісту. Вчить напам'ять невеликі за обсягом віршовані твори, але утруднюється виразно їх продекламувати. Словник близький до побутового, фрази прості. Не може правильно відтворити складні, багатоскладові слова. Самостійно вміє списувати з друкованого тексту, не розуміючи змісту. З англійської мови букв не знає, не читає.
Подобаються уроки фізкультури, інформатики, образотворчого мистецтва та дизайну і технологій. На уроках фізкультури активний.
Рівень уваги (ім’я дитини) – низький. Хлопчик постійно відволікається. Відчуває труднощі при переході від одного завдання до іншого. Дитина має низький рівень запам’ятовування, мислення повільне. Дрібна моторика розвинена добре.
(Ім’я дитини) любить проводити час на природі, допомагає батькам.
Хлопчик доброзичливий, товариський.
На зауваження реагує адекватно. Дуже любить похвалу та заохочення. У даної дитини переважає піднесений, веселий настрій.
Директор ліцею (ім’я, прізвище)
Класний керівник (ім’я, прізвище)