Тема проєкту. «Подорожуємо Україною.»
Дослідницько – пошуковий проєкт
Мета проекту: 1. Залучити учнів до пошуку інформації про цікаві місця відпочинку на Україні.
2. Дослідити їх місцезнаходження.
3. Вчити працювати самостійно у групах.
4. Розвивати уявлення, зв *язне мовлення.
5. Розширювати кругозір учнів.
6. Виховувати пізнавальну самостійність, почуття патріотизму.
Ключове питання. Де на Україні можна відпочити?
Кінцевий результат:
-глибоке засвоєння вивченого матеріалу;
-формування навичок роботи в групах, навичок роботи з додатковою літературою;
-створення лепбуку
Форма проведення: подорож
Тривалість: 1 урок
Термін виконання: 1 місяць
(проект середньої тривалості)
Етапи навчального проекту
I етап. Стратегія проекту.
На цьому етапі були визначені тема, мета проекту, навчальний предмет, зміст якого задіяний, вид проекту і його тривалість.
II етап. Планування проекту.
Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.
III етап. Формування груп, обрання спікера групи, вибір учнями рубрик газети та отримання спеціального до них завдання та одержання рекомендацій щодо його виконання.
Учні класу об’єдналися у групи, дали їм назви:
група 1 – «Дослідники»;
група 2 – «Журналісти»;
група 3 – «Народознавці»;
група 4 – «Творча група».
IV. Створення «банку даних», добір матеріалу .
Складання учнями плану роботи над проектом.
1. Визначення джерел інформації.
-Де ви можете знайти потрібну інформацію?
Самостійна пошукова робота учнів.
Група «Журналісти
Учні провели журналістське опитування «Де ви любите відпочивати??»
Група «Дослідники»
Учасники цієї групи збирали і досліджували матеріал для рубрики «Подорожуємо Україною».
Група «Народознавці»
Були дібрані скоромовки, загадки, прислів’я, приказки,про Україну.
Група «Творча»
Учасники цієї групи виготовили лепбук.
V. Захист проекту.
Хід уроку – проекту
І. Організація класу до уроку.
Звучить зарубіжна мелодія. Відбувається розмова між відпочиваючим та працівником турагенства.
- Доброго дня!
- Вітаю Вас!
- Цього літа у мене буде м відпустка, тому я вирішила звернутись до Вашого турагенства. Багато моїх друзів користувалися Вашими послугами і були задоволені.
- Ми завжди раді допомогти і знайти тур, який Вас зацікавить.
- Що ви можете мені запропонувати?
- Чомусь існує думка, що закордонні подорожі найцікавіші. Користуються турами Єгипту, Франції, і ніхто не замислюється скільки багато цікавих місць є на нашій Україні.
- Дякую.
Звучить пісня «Десь по світу»
- Доброго дня усім присутнім!
Виходить хлопчик і дівчина з короваєм.
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Звешся величаво-Україною,
Земле зачарована моя.
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Від серця до серця хай пісня летить,
Любов’ю і ніжністю, щастям і миром,
Обійме весь простір і неба блакить.
Із хлібом і сіллю, як завжди ведеться,
Ми зичим достатку усім і добра.
Хай сонце всміхнеться, життя удається,
І доля завжди щоб привітна була.
Ставлять коровай на стіл.
- ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку та очікуваних результатів.
-Нам радісно і приємно на душі не тільки від того, що у нас гості, а й від того, що ми сьогодні будемо говорити про нашу Батьківщину. І ми поставили перед собою мету і старалися її досягти. от такі моменти бувають у багатьох коли ти плануєш якусь подорож. Тому ми з учнями дійсно зацікавилися цим питанням і вирішили його дослідити. Для цього учні були поділені на групи.
Перш ніж я надам слово групам, усі ми повинні з’ясувати, від чого ж пішла назва Україна?
Учениця розповідає легенду.
- Чи вважаєте ви себе українцем? Чому?
Так ви сказали що народилися тут. Я зараз побачу як ви знаєте нашу Україну.
Гра «Назви місто».
III. Актуалізація опорних знань.
- Виступ 2 групи «Дослідники».
Учні знайшли і озвучили інформацію про такі місця відпочинку: Луцький замок, Карпати, Чорне море, Київ, Львів, печери України.
Пісня «Ми живемо на Україні»
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
в годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди!
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі...
Вона у зірках, і у вербах вона,
і в кожному серця ударі...
Як та купина, що горить — не згора,
живе у стежках, у дібровах,
у зойках гудків, і у хвилях Дніпра,
і в хмарах отих пурпурових.
Любіть у коханні, в труді, у бою,
як пісню, що лине зорею...
Всім серцем любіть Україну свою —
і вічні ми будемо з нею!
К-сть опитаних: 152 людини
30 - за кордоном (Єгипет, Турція, Болгарія)
41 – оз. Світязь, Пісочне
5 – Трускавець
24 – Карпати
2 – Львів
26- Чорне море
20- Азовське море
4- власна дача
3.Виступ «Народознавці».
Учні розповідають знайдені вірші,загадки, прислів’я.
Ми українці — велика родина,
Мова і пісня у нас солов’їна!
Квітне в садочку червона калина,
Рідна земля для нас всіх — Україна.
Що таке Батьківщина?
За віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата,
Під тополею хата,
Під вербою криниця,
В чистім полі пшениця,
Серед лугу лелека,
І веселка над лісом,
І стрімкий обелісок…
«Бабусина скриня», пісня «Україна це ти»
З далекого краю, з далеких світів
Журавлик на крилах додому летів.
Минав океани, ліси і моря,
Вдивлявсь крізь тумани: — Чия це земля?
Чиї це долини, чиї це луги,
Чию це калину гойдають вітри?
Впізнав Батьківщину. – Моя це земля,
Моє тут гніздечко і мова моя.
Виступ групи творчої
IV. Підведення підсумків. Рефлексія.
Стискається серце від болю,
А сльози рікою течуть.
І знову новини із бою,
Солдатів – у трунах везуть.
І плаче – знедолена ненька,
За сином своїм молодим!
І згадує, як він маленьким
Ганяв по дахах голубів.
Як бігав купатись на річку,
Як яблука рвав у саду.
Молилась – у темную нічку,
За долю його молоду.
Молилась, чекала, боялась –
Та ось вже синочка везуть.
І все, що є в неї віддала б,
Щоб в очі його зазирнуть.
Розправила стулені плечі,
І витерла гірку сльозу.
Бо за УКРАЇНУ рідненьку!
Упав її син у бою.
Стискається серце від болю,
За неньку і за Вкраїну.
І знову новини зі сходу –
Везуть вже нові домовини.
Хвилина мовчання
Любов у нас до Батьківщини Іде із серця глибини.
Ми — патріоти України, Її ми дочки і сини.
Хоч за походженням людини й тече у жилах інша кров,
Ми — громадяни України, до неї вірна в нас любов!
Тут народились ми й живемо, Тут щастя випало рости.
Палку любов в серцях несемо Ми — українці, я і ти!
І сила, й мудрість до людини Від Матері-Вітчизни йде
Ми — патріоти України І кращої нема ніде!
Нам наймиліша і єдина Вітчизна за усі світи!
Чарівна, рідна Україна, Ми — українці, я і ти!