___________
уроку фізики у 11 класі
Тема уроку: Характеристики електромагнітних хвиль.
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з основними характеристиками електромагнітних хвиль;
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Характеристики хвильового руху
2. Швидкість поширення електромагнітних хвиль
3. Рівняння хвилі
4. Енергія електромагнітної хвилі
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Характеристики хвильового руху. У 10 класі, вивчаючи механічні хвилі, ми ознайомились з деякими характеристиками хвильового руху. Пригадаємо їх.
Геометричне місце точок, до яких на певний момент часу дійшли коливання, називають фронтом хвилі. Фронт хвилі, що створюється точковим джерелом, має сферичну форму, а фронт хвилі, що поширюється від плоского лінійного джерела - пряма лінія.
Напрям поширення хвилі називають променем. Промінь перпендикулярний до фронту хвилі.
Пружна механічна хвиля може бути поперечною, якщо частинки середовища коливаються у площинах, перпендикулярних до напрямку поширення хвилі. Поздовжня хвиля утворюється, якщо коливання частинок середовища відбуваються у напрямку поширення хвилі.
Довжина хвилі - це відстань, на яку поширюється хвиля протягом одного періоду коливань, λ = vT, тут v - швидкість поширення хвилі, Т - період коливань джерела хвилі.
Точки середовища, які лежать одна від одної на відстані, що дорівнює довжині хвилі, коливаються в однакових фазах.
Усі ці поняття застосовні і для електромагнітних хвиль.
Швидкість поширення електромагнітних хвиль. Електромагнітні хвилі є поперечними хвилями, але на відміну від механічних хвиль у них відбуваються коли вання полів, а не речовини. Коливання векторів Е і В
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання: опрацювати § 46 ст. 178-182 , дати в-ді на питання після параграфа
1