Хай звучить рідне слово!
Розвага для дошкільників старшої групи
МЕТА: спонукати прагнення дітей продемонструвати свої знання та вміння з української мови і літератури; розвивати навички дошкільників застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до барвистого рідного слова; вчити дітей культури поведінки перед глядачами, бути цікавими для присутніх.
АТРИБУТИ: слайди із зображенням неба, сонця з промінням, хмарки, дерев, травички, струмочка;
ДІЙОВІ ОСОБИ:
Мова – дорослий;
Діти: ялинки, 12 місяців, дівчинка Настя,герої сценок
ХІД:
На фоні слайдів на яких зображені: небо, сонце з променями, поруч хмаринка; дерева — дуб, ялина, кущ калини, трава, квіти, тече струмочок.
Звучить в аудіозапису українська пісня « Розкажи про Україну»
(Сл.Олександр Вратарьова, |
муз., Олександр Злотника) |
, заходять діти . трек 01
Танцювальна композиція . ( сідають )
На сцену виходить Мова ( в українському наріді )
Мова:
Я — Мова. Усе навколо ожива,
Коли дарую людям я слова.
Я — Мова. І завдання маю я,
Щоби отримав всяк своє ім’я.
Мова підходить до екрану і наче торкається на ньому до всього, про що говорить
Мова:
Це буде НЕБО, а на нім прекрасне
Гаряче й променисте СОНЦЕ ясне.
Так, СОНЦЕ, а потоки ці
Я називаю словом ПРОМІНЦІ.
А сонечко закрити захотіла
Ця кучерява ХМАРКА сніжно-біла.
Це буде ДЕРЕВО, ще й ДУБ,
З колючками — ЯЛИНА,
А нижчий — КУЩИК
На ім’я КАЛИНА.
Внизу зелена хай росте ТРАВИЧКА,
А цей СТРУМОК нехай біжить до РІЧКИ.
Тепер іще я маю так зробити,
Щоби навчились люди говорити.
На сцені з’являються групки дітей , вони не розмовляють між собою, а граються окремо один від одного. Усі ці групи оживають і рухаються лише тоді, коли до них підходить Мова. трек 02
Мова (підходить до дівчаток):
Іще не мають слів вони,
Не вміють разом гратися.
Я подарую їм слова,
Щоб стали спілкуватися.
Гладить дівчаток по голівках, вони починають гратися разом і говорити.
Дівчатка (по черзі):
1. Як добре вміти говорить,
Як гарно разом гратися —
2. Щось виробляти, щось творить
Чи просто спілкуватися!
Мова (підходить до хлопчиків):
Дивлюсь, без слова доброти
На світі жить сутужно.
Мирилку дам їм, щоб вони
Навчились жити дружно.
Гладить хлопчиків по голівках.
Хлопчики (по черзі):
Давай не будем битися,
А станемо миритися.
Мир миром, пиріжки з сиром,
А ми друзі щирі,
Будем жити в мирі.
Беруться за руки і біжать зі сцени.
Мова (підходить до мами):
Я забавлянки мамі дам
І пісню колискову,
Щоби малятко з пелюшок
Любило рідне слово.
Мама починає співати колискову «Котику сіренький, котику біленький», потім іде зі сцени.
Котику Сіренький Котику Біленький
Котку Волохатий не ходи по Хаті
Не ходи по Хаті не буди Дитяти
Дитя буде спати Котик воркотати
Ой на Кота на Воркота
На Дитинку Дрімота
(А-а а-а а-а а) | (2)
Мова (підходить до бабусі):
Оця бабуся, як усі,
Несе онукам ласку.
Я дам слова їй, хай вона
Розкаже внукам казку.
Торкається бабусиної голови, бабуся починає розповідати: «
Бабуя: Ця історія трапилось дуже давно,в дуже холодний міцсяць січень…
ДІЙСТВО КАЗКИ « 12 МІСЯЦІВ «
Звучить музика завірюхи , виходять дівчатка- ялинки. трек 05
ТАНОК ЯЛИНОК ( музика П.І.Чайковського» Фея драже» ) трек 06
По закінченню танцю виходить дівчинка Настя з корзинкою в руках,
обходить ялинки. Виходить на передній план.
Настя: Як же холодно і темно !
А вертатися даремно,
Бо мачуха не пустить й на поріг.
Краще хай заносить мене сніг! ( зітхає )
( придивляється ) Але що це?
Вогник в хащах розгоряється ще краще.
На вогник я піду, допомоги попрошу. ( виходе з ялинками )
Звучить музика завірюхи. Виходять 12 місяців, сідають навколо
вогнища. трек 07
Ведуча: Круг вогню сидять пани,
Ніби гріються вони.
Місяці співають: Гори, гори ясно,
Літо буде красне.,
А зима тепліше,
А весна миліша.
Гори, гори ясно,
Щоби не погасло!
З,являється Настя.
Настя: Добрий вечір, добрі люди!
Дозвольте мені погрітися біля вогню.
Січень: Підходь,грійся!
Грудень: Звідки йдеш ти і куди?
Червень ( здивовано ) : Кошик ще налаштувала!?
Квітень : Хіба вдома снігу мало?
Настя: Ніде правдоньку подіти…
Я прийшла збирати квіти!
Травень( здивовано ): Квіти в січні? Ти жартуєш?
Настя: Знаю добре все й сама!
Що ж , така вже в мене доля.
Як нічого не знайду, в лісі так і пропаду !
Жовтень: В чому ж це твоя провина,
Що пропасти ти повинна?
Листопад: Зараз приймемо ми раду,
Твоєго горенька заради.
Березень: Січень, брате, постривай,
Лиш годиноньку віддай!
Січень: Мушу Лютого спитати.
Ти не проти, Лютий- брате!
Лютий: Спробую, чому б і ні!
Та й не важко це мені!
Ведуча: Січень палицю узяв,
Вгору бороду задрав…
Січень: Гей, морозе й буревію,
Дайте дівчинці надію!
Лютий:Зазирни до нас відлига,
З,їж скоренько сніг і кригу!
Березень:Трави й квіти, поспішайте,
Килимком усе вкривайте!
Квітень: А ти, Насте, не барись,
До роботоньки берись!
Ведуча: Як метнулося дівча, ( на фоні музики Настя збирає квіти )
Лине час – не помічає.
Кошик пролісків зібрала,
Ще й до рук , аби не мало.
Лине час – не помічає.
Кошик пролісків зібрала,
Ще й до рук , аби не мало.
Місяці стають навколо дівчинки Насті і ходять навколо.
Ведуча: З тої пори до Насті
Місяці йшли на гостини.
Увесь рік в саду у неї все цвіло,
Зеленіло і росло !
Мораль казки така:
Любіть та поважайте своїх рідних,
оберігайте і шануйте всіх, всіх, всіх!
До Мови підходить Ведуча.
Ведуча: Слів багато в мові,
Всі вони чудові.
Перша дівчинка:
Є слова важливі,
Горді, особливі:
Мама, Батьківщина…
Перший хлопчик:
Прапор, герб, родина,
Єдність, мир, країна —
Наша Україна.
ТАНЦЮВАЛЬНА КОМПОЗИЦІЯ» МОЯ УКРАЇНА «
( музика Н.Бучинської )
( в танцях використані рухи з посібника А.П.Шевчук «Хореографія»)
<div><a href="https://naurok.com.ua/?rl=32560" target="_blank">Всеосвіта</a> › <a href="https://naurok.com.ua/library/scenarij-rozvagi-haj-zvucit-ridne-slovo-125157.html?rl=32560" target="_blank">Перейти на сторінку документа</a></div><iframe src="https://naurok.com.ua/library/embed/01003ljx-413e.docx.html" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:0;border-width:0" width="636" height="636"></iframe>