"І буде жити Україна"

Про матеріал
розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення, формувати картографічну, просторову, хронологічну, логічну, мовленнєву, соціальну та громадянську компетентності; виховувати повагу та гордість до держави, до українського народу, до рідного краю, до національних, духовних, культурних надбань українців, виховувати свідомого громадянина України та Європи.
Перегляд файлу

           Тема: «І буде житиУкраїна!»

Мета:

  •        упорядкувати  знання дітей про Батьківщину; формувати уявлення про Україну як незалежну європейську державу зі своєю  історією та культурною спадщиною;
  •        розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення, формувати картографічну, просторову, хронологічну, аксіологічну, логічну, мовленнєву, соціальну та громадянську компетентності;
  •        виховувати повагу та гордість до держави, до українського народу, до рідного краю, до національних, духовних, культурних надбань українців, виховувати свідомого громадянина України та Європи.

Тип заняття: перший урок, урок-квест.

Основні поняття: Україна, Батьківщина, патріот, патріотизм.

Обладнання: роздатковий матеріал, ватман, комп’ютер/ноутбук, колонки,  відео, пісні, державні символи України, фото видатних особистостей, пазли, написи прислів’їв.

 

 

І. Організаційний момент. Мотивація навчання.           

    Вступне слово вчителя.

Доброго дня, мої любі! Давно не бачились – заскучали один за одним? Так? Я теж за вами! Рада всіх сьогодні бачити здорових, веселих, усміхнених, натхненних. Сьогодні в нас свято – День Знань! Сьогодні для вас розпочинається новий навчальний рік. Нехай він буде плідним, радісним, цікавим і принесе високі досягнення в навчанні та сформує міцні фундаментальні знання.

Найціннішими та найбільш пам’ятними в шкільному житті кожного учня є перший та останній дні навчання. Чому так? Не дивно, адже Перше вересня – це плани, сподівання, мрії, задуми на весь навчальний рік, а свято Останнього дзвоника – це досягнення, звершення, успіхи.

Вчені вже давно довели, що найкраще і найміцніше людина запам’ятовує ту інформацію, яку почула чи побачила на початку та наприкінці. Мабуть, саме тому такого важливого значення в нашій державі надають Першому уроку в новому навчальному році. Адже саме він стає своєрідним орієнтиром для нас із вами.

Перший урок – незвичайний, бо він не стосується жодного з предметів. Це урок державності, людяності, а сьогодні – це ще й урок нашої з вами соціальної та національної свідомості. І я сподіваюся, ви не залишитеся байдужими до того, про що ми говоритимемо.

 

Отже, починаємо наш урок з хвилини мовчання: згадаємо у думках тих завдяки кому ми сьогодні маємо можливість знову зустрітись. Згадаймо і героїв-випускників нашої школи, а саме:  Юр Мар'яна та Думу Івана, котрі загинули захищаючи нашу Україну. 

Хвилина мовчання

 

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

     Вчитель. У безмежному космічному просторі знаходиться наша маленька блакитна планета – Земля. На ній зараз живе понад 7 млрд. людей. Вони належать до різних народів, є громадянами більш як 252 країн. Та нам найдорожча та країна, де ми народились, живемо, минає наше дитинство, приходить юність. Це, звичайно, – Україна.

Україна – це наша земля, рідний край з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею і талановитими, працьовитими людьми.

Саме тому темою нашого з вами першого уроку є тема «І буде жити Україна!». Наш сьогоднішній  урок присвячений визначній події в історії України – боротьбі за незалежність та волю.

 

ІІІ. Основна частина

 

Дорогі мої, давайте розглянемо ситуацію: «Уявіть собі, що я – громадянка іншої країни – азійської, наприклад, чи африканської, яка ніколи не чула, не знала і навіть не підозрювала про існування України – розкажіть мені про свою Батьківщину – неньку Україну».

В чому особливість України? Чим вона відома? Хто зробив внесок в її розвиток та хто показав велич України світові?

(вислуховую думки учнів)

 

Які асоціації викликає у вас наша Батьківщина? Які образи виникають у нашій уяві, коли ми чуємо слово «Україна»? Вашим завданням наразі буде скласти асоціативний кущ до слова «Україна».

Вправа «Асоціативний кущ»/»Коло асоціацій»

(Клас за потребою можна розділити на кілька груп. Учні кожної з груп на листку формату А-3 у вигляді променів  по черзі записують усі асоціації  із словом «Україна»)

 

 

 

 

 

 

Прогнозовані відповіді учнів: вільна, незалежна, соборна, самостійна, суверенна, правова, рідна, квітуча, красива, калинова, єдина, розвинута, патріотична, демократична, рідний край, Батьківщина, єдність, перемога, демократія, свобода, патріотизм, боротьба, воля, свобода тощо.

 

Учитель. Дякую за роботу, Ви на відмінно справилися з поставленим завданням. Ми можемо зробити висновок, що Україна – це неймовірна, яскрава та неповторна, рідна та близька нам сторона, з своїми традиціями, звичаями, досягненнями та людьми. Шануйте її, бережіть її, адже лише на своїй землі можна відчувати себе захищеними.

 

Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю.

 

Давайте пригадаємо давню легенду про створення України, яку нам розповість ....

 

(учениця розповідає легенду)

Як тільки Господь Бог створив на Землі народи, вони відразу почали просити в нього найкращі землі для поселення. Не поспішали тільки українці. Вони були козаками, мандрували по землі, милувалися красою світу і нікому не заважали. Якось роззирнулись і побачили, що повсюдно снують люди, обживають займані місцини. Тоді пішли й вони до Господа. Побачив Сотворитель чубатих вояків і здивувався:

- А чого вам треба, хлопці? - запитав.

- Та землі-материзни хочемо, Боже.

- Буде вам земля. Ідіть і осідайте он на тому клаптику між морями, - показав пальцем униз.

- Та там уже іспанці, Боже!

- Ага, то біля них селіться.

- Не можемо, Господи, там французи, а далі німці і ще якихось людей повно.

Подивився Бог згори і переконався, що все вже роздано. А козаки йому дуже сподобались – і не хотів Творець залишати їх без землі.

- Гаразд, - сказав Господь. - Віддам я вам он той куточок понад Дніпром, що залишив собі на земний рай. Але то незвичайний куточок – раїна. Земля там пахне медом, вода - як молоко, а з неба в душу людей ллється пісня. На той куточок будуть зазіхати нечестивці, тому його треба пильнувати та боронити. Якщо будете завжди такими відважними лицарями, як мені видається, то на тій землі станете господарями, а як ні – то рабами нечестивців.

- Дякуємо, Господи! Буде так, як кажеш. Благослови в дорогу!

Поблагословив їх Сотворитель і провів до райських воріт. Відтоді господарюють козаки в райській країні і захищають її від усякої нечисті. З того часу називають цей райський куточок Україною, а народ – українцями.                                                                                 

 

Учитель. Без сумніву, ми любимо нашу Батьківщину, пишаємося та захоплюємось нею. А чи знаємо ми її історію? Природу? Звичаї? Традиції? Людей? Досягнення? Рідний край?

Давайте перевіримо! Зараз ми з Вами відправимось у захоплюючий світ квесту! Хто з вас знає, що таке квест?

Квест – це гра – аматорська, спортивно-інтелектуальна, командна. Мета гри – швидше та якісніше від інших команд виконати завдання координатора та дістатися фінішу, виконуюючи в процесі різні інтелектуальні, логічні, творчі чи спортивні змагання.

Отож, капітани кожної з команд отримують маршрутні листи (Додаток ), в яких позначено станції. Обидві команди повинні пройти через них, виконавши певні завдання. На кожному етапі (станції)капітан вибирає по двоє учасників для виконання завдань і відповідальні інструктори заносять в маршрутний лист бали, зароблені командою.

Від чітких і швидких дій команди залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі етапи,  переможе.

Отже, на команди ми розділилися і  розпочинаємо наш урок-квест. Командам бажаю витривалості, швидкої реакції, фортуни і перемоги.

 

Станція № 1.  ЄДИНА УКРАЇНА

Завдання: команди отримують конверт із пазлами, за 1 хвилину учні повинні скласти з областей карту України.

 (1 область=1бал, максимально – 25 балів)

 

Додаток 1. Карти для пазлів .

 

Загальна сума балів = 25.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція № 2. МУЗИЧНА

Завдання: необхідно за музичним записом вгадати українського виконавця чи гурт та назву пісні.

Записи(мінусовка):  

1. «Океан Ельзи» - «Не твоя війна»;

2. Оксана Білозір – «Україночка»;

3. ...– «Як тебе не любити,Києве мій»;

4. Анна - Марія Герман таДзідзьо – «Ліхтарики»;

5. Кузьма Скрябін – «Мам»;

6....-"Ой у лузі червона калина";

7. Наталія Бучинська- " Моя Україна";

8. Катерина Бужинська - " Україна - це ми";

9. Наталя Валевська - " Мир над Україною";

         10.Потап і Олег Винник – «Найкращий день»;

         11. Андрій Князь - " А на Україні";

         12. Ірина Федишин - "Україна"

.

Загальна сума балів = 12.

 

 

 

 

Станція № 3. ОСОБИСТОСТІСНА

Ви прибули на станцію, що має назву «ОСОБИСТОСТІСНА». Здавна відомо, що слава країни – це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам'ять, у душу народу українського.

Завдання: назвати імена видатних українців та сферу їх діяльності за портретами.

 

На столі портрети:

Тарас Шевченко – поет, письменник, художник

Леся Українка – письменниця, перекладач, культурний діяч

Іван Франко – письменник, поет, перекладач, публіцист, вчений, громадський і політичний діяч

Григорій Сковорода – філософ, поет, педагог, просвітитель-гуманіст

Богдан Хмельницький – гетьман, військовий, політичний і державний діяч

Михайло Грушевський – історик, державний діяч, голова УЦР

Степан Бандера – політичний діяч, ідеолог українського націоналістичного руху

Княгиня Ольга – княгиня Київської Русі

Леонід Кравчук – перший президент України після здобуття нею незалежності

В’ячеслав Чорновіл – політик, публіцист, критик, борець за волю українського народу

Ніна Матвієнко – українська співачка, Народна артистка України, «Золотий голос України»

Ліна Костенко – письменниця, поетеса-шестидесятниця

 

        

                  Загальна сума балів = 12.

 

 

Станція № 4.  ФОЛЬКЛОРНА

Завдання: співставити початки прислів’їв та приказказок з їхніми закінченнями.

Всюди на світі добре,        а вдома найкраще.

Людина без Вітчизни        як соловей без пісні.

Вкраїна – мати,                  за неї треба головою стояти.

Жити –                                Вітчизні служити.

Грудка рідної землі            дорожча за золото.

Рідна земля –                     мати, а чужа – мачуха.

Та земля мила,                   де мати родила.

У чужій сторонці не так     світить і сонце.

В чужім краю і                    солов’ї не цвірінькають.

Де рідний край, там            і під ялиною рай.

За рідний край                    життя віддай

Птицю пізнають по пір'ю,    а людину по мові.

 

Загальна сума балів = 12.

 

 

 

Станція № 5.  ІСТОРИЧНА

Завдання: відповісти на питання, враховується кількість питань, на які встигли відповісти за хвилину

  1. Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь, Русь-Україна)
  2. Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
  3. Хто і коли збудував Софіївський Собор?    (Ярослав Мудрий у 1037 році)
  4. Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)
  5. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
  6. Назвіть найвидатніших гетьманів України. ( Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Пилип Орлик, Павло Полуботок, Кирило Розумовський, Іван коропадський)
  7.  В якому році було проголошено Декларацію незалежності України? (1991 рік)
  8. Назвіть символи Української держави. ( Наш Герб - тризуб , синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)
  9. Як називається основний закон України? (Конституція)
  10. Автор слів гімну України? (П. Чубинський
  11. )Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (М. Вербицький)
  12. Коли в нашій країні святкується державне свято –  День соборності України?  (22 січня)
  13. Коли відзначається день Конституції?                (28 червня)
  14. Коли в Україні відзначають День Захисника України? (14 жовтня)

 

Загальна сума балів = 14.

 

 

Підрахунок балів, нагородження команд.

 

ІV. Заключна частина

Ось і закінчився наш перший урок, подідіться враженнями від почутого та виконаного сьогодні.

Дорогі діти! Вітаю вас з початком нового навчального року. Бажаю всім міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжньої дружби та здійснення всіх ваших мрій.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Фургалр Галина
Додано
12 вересня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку