Ігри з ґендерного виховання для дітей дошкільного віку
Дошкільний вік-це початковий період зародження соціалізації дитини.
Дошкільний вік - це той період, коли формуються найважливіші й стратегічно важливі риси, властивість і якість людини. І вже в дошкільному віці у дітей формується уявлення про статеві ознаки. Стать - це перша категорія, в якій людина усвідомлює себе як індивідуальність.
Хто бере участь у гендерному вихованні і яка їхня роль в даному процесі ?
Батьки відіграють провідну, вирішальну роль у гендерному вихованні дитини, так як є значущою групою. Дуже важливим тут є благополуччя взаємин між батьками, склад сім'ї (повна, неповна), включення прабатьків у виховання онуків, наявність молодших і старших одностатевих і різностатевих дітей. Спостерігаючи в повсякденному житті за поведінкою і спілкуванням батьків, діти вчаться, як поводитися з людьми протилежної статі .
Віковий період дітей 3-4 років багато хто називає ніжним. Можливо, це пов'язано з тим, що малюки цього віку дуже зовні привабливі. Дорослі, зачаровані ними, не можуть не захоплюватися відкритим поглядом, живу міміку, кумедними діями і безпосередніми вчинками. Дивитися б тільки на них і радіти!
Разом з тим, саме в цьому віці у вихователів і батьків при спілкуванні з дітьми починають з'являтися проблеми: не слухається дорослих, не може сам себе зайняти, вимагає постійної присутності матері, проявляє агресію по відношенню до дорослих і дітей тощо.
Це пояснюється проявом кризи трьох років, тобто тим, що між дорослими і дитиною виникає криза соціальних відносин, в процесі якого відбувається відділення дитини від дорослого, з'являється бажання проявити своє «Я», в результаті чого виникають і набувають певної динаміки бажання і прагнення дитини діяти самому, як дорослі люди: в іграх хлопчики наслідують наявними в родині чоловікам: батькові, дідусеві, дівчатка наслідують мамі і іншим жінкам, які викликають у них захоплення. Значить, до 3-4 років діти чітко розрізняють і визнають свої гендерні особливості: я - хлопчик, я - дівчинка.
До кінця молодшого дошкільного віку дитина починає свідомо розрізняти людей за статтю, спираючись при цьому на зовнішні ознаки (одяг, довжину волосся та ін.)
У роботі з дітьми проводяться різні дидактичні, рухливі і сюжетно-рольові ігри, мета яких формування гендерної стійкості і інтересу до взаємодії з протилежною статтю у дітей 3-4 років.
Вирішуючи завдання, пов'язаних з гендерною вихованням дітей 3-4 років знадобилося вдумливе ставлення педагогів і батьків до підбору матеріалів і устаткування.
Першочерговим завданням, що стоїть перед педагогом, що працює з дітьми 3-4 років, було створення оптимально насиченою (без надмірного достатку і без недоліку) цілісною, багатофункціональної, трансформується середовища. Для цього необхідно було проаналізувати стан предметно-розвиваючого середовища в груповому приміщенні і привести її у відповідність з зразковими переліками матеріалів і обладнання, які були розроблені і подані до федеральних державних вимогах.
Другий, не менш важливим завданням, яку треба було вирішити при вихованні дітей 3-4 років, було внесення в середу різних маркерів з акцентом на гендерну ідентичність і доповнення середовища специфічними матеріалами для дівчаток і хлопчиків.
В іграх реалізуються бажання дітей. У грі він звільняється від почуття самотності і пізнає радість близькості і співпраці, оцінює свої можливості, знаходить віру в себе, визначає позицію по відношенню до навколишнього світу і людям.
«У що грають хлопчики і дівчатка»
Дидактичні ігри
«Подивися і склади» - складання предметів з геометричних фігур за завданням.
(Хлопчики - машина, літак, робот, ракета і ін. Дівчата - візерунки, палаци, лялька, квітка і ін.)
«Відгадай, хто це? »- Розвивати вміння описувати образ іншої людини, зовнішність, характер, позитивні риси.
«Чоловічі і жіночі імена» - запропонувати назвати імена чоловіків, жінок, змішані. За якими критеріями можна це визначити і чому.
«Назви найсміливішу професію» - визначення професій, для яких необхідні такі якості характеру, як сміливість, відвага, дисциплінованість, витримка, сила духу.
«Назви найдобрішу професію» - визначення професій, для яких необхідні такі якості, як доброта, турбота, ласка, співчуття, любов.
«Що буде, якщо ... (на Землі не буде чоловіків, мам, залишаться одні діти і т. П.)» - Розвивати творчу уяву, вчити передбачити результат, робити самостійні висновки.
«Оживи предмет» - розвивати уяву і фантазію, уявити, ким би міг стати предмет, якщо його оживити (чоловіком або жінкою, нагородити його характерними рисами характеру. (Наприклад: подушечка - сонна, спокійна, лінива дівчинка; меч - сильний, сміливий, відважний воїн і т. д.)
«Чарівна корона» - дівчатка, по черзі приміряючи корону Принцеси, називають риси характеру, притаманні жінкам; а хлопчики, приміряючи корону Принца - властиві чоловікам. (Добра, ніжна, привітна, гарна, охайна, чуйна, любляча і ін. Сильний, сміливий, спритний, рішучий, витривалий, терплячий, захисник).
«Дзеркало» - формування образу «я - дівчинка, я - хлопчик»
«Хто чим любить займатися? »- Перевагу ігор, іграшок дівчаток і хлопчиків.
«Що кому? »; - Диференціація одягу дівчаток, одягу хлопчиків (зимової, літньої і т. Д.)
Дидактична гра «Портрет»
Хлопці подивіться на ці особи, ми можемо сказати хто це хлопчик чи дівчинка? Давайте виправимо це.
Діти вибирають із запропонованих картинок потрібні їм для зображення портрета дівчинки або хлопчика. Накладають їх на силует, пояснюють свій вибір.
Вправа «Чий предмет»
Діти сідають за столи і отримують листи із завданнями. На аркушах зображені різні предмети. Діти обводять червоним олівцем мамині предмети, синім татові. Пояснюють свій вибір.
Дидактична гра «Мама - дівчинка, тато - хлопчик»
Хлопці у вашій родині теж є хлопчики і дівчатка, тільки деякі з них вже виросли і стали мамами і татами, бабусями і дідусями.
Вихователь роздає комплект фотографій «моя сім'я» на кожну дитину, поля блакитного і рожевого кольору. Діти розглядають фотографії своїх членів сім'ї і називають їх. Розкладають на блакитне поле тих членів сім'ї, які відносяться до дівчаток, а на синє поле тих, хто ставитися до хлопчиків.
Гра «Хто що носить»
Мета. Знаходити відмінності в зовнішньому вигляді хлопчиків і дівчаток.
Дидактичний матеріал. Фланелеграф, фігурки хлопчика і дівчинки, вирізані з картону.
У даній грі діти повинні розібратися, який одяг потрібна дівчинці і хлопчику. Вихователь «випадково» прикладає спідницю до фігури хлопчика чи свідомо зав'язує йому бант, надягає хустинку на голову. Діти виправляють помилки і самостійно виправляють помилки. Також дітям пропонується вибрати для фігурок відповідні предмети або іграшки: дівчинці скакалку, парасольку; хлопчикові - гімнастичні кільця, вудку.
Гра «Наші зачіски»
Мета. Сформувати у дітей уявлення про зачіски; розвивати фантазію і уяву.
Дидактичний матеріал. Сюжетні і предметні картинки, супутні товари для догляду за волоссям: гребінці, шпильки, резиночки, бантики, дзеркало.
На картинках представлені зображення хлопчика і дівчинки з різними зачісками і кольором волосся. Діти вгадують, на яких картинках художник зобразив хлопчика, на яких - дівчинку, обговорюють деталі і особливості зачісок. Коротка стрижка ... Довга стрижка ... Але хто тут дівчинка, а де хлопчик?
Після обговорення дітям пропонується організувати «Перукарня».
Дидактична гра з гендерної вихованню «Сімʼя»
Мета: познайомити дітей з поняттям "Сім'я."
Закріпити знання у дітей про родинні зв'язки всередині сім'ї. Формувати вміння визначати обов'язки кожного члена сім'ї. Ляльки для гри виготовляються з різнокольорових ниток, призначених для в'язання. Кожна лялька відрізняється один від одного різними ознаками: Зростання, зачіска (у ляльок чоловічого роду-коротке волосся, а у ляльок жіночого роду-довгі або кіски).
Хід гри: дітям пропонується самостійно вибрати для себе роль (тато, мама, бабуся, дідусь, дитина.) І обіграти сцени з сімейного життя. Ця гра виховує у дітей любов і доброзичливе ставлення до своїх родичів.
1. Гра «Збери ланцюжок»
Мета: формувати уявлення дітей про статєвовіковому розвитку людини.
Устаткування: набір карток із зображенням немовляти-хлопчика, дошкільника, школяра, юнаки, чоловіки, старого; немовляти-дівчинки, дошкільнята, школярки, дівчата, жінки, бабусі.
Дітям пропонується викласти в «правильної» послідовності картки.
2. Гра «Знайди правильно»
Мета: формувати уявлення дітей про статеворольових стереотипних видах діяльності людини.
Устаткування: набір карток із зображенням дівчинки, хлопчика і предметів праці (лопата, цегла, пила, ніж, молоток, п'яльці, посуд для сервірування столу, продукти і посуд для приготування їжі, викрійки одягу та ін.).
Дітям пропонується підібрати предмети праці для хлопчика і для дівчинки.
3. Гра «Виправи помилку»
Мета: формувати знання про правила етикетної поведінки хлопчиків і дівчаток.
Устаткування: набір сюжетних карток:
Хлопчик в автобусі сидить, дівчинка стоїть.
Дівчинка в автобусі сидить, хлопчик стоїть.
Хлопчик нюхає квіти, дівчинка несе відро з водою для поливу.
Дівчинка нюхає квіти, хлопчик несе відро з водою для поливу.
У двері виходить хлопчик, за ним дівчинка.
У двері виходить дівчинка, хлопчик її пропускає.
Хлопчик сідає за стіл, дівчинка рухає стілець, допомагаючи йому сісти.
Дівчинка сідає за стіл, хлопчик рухає стілець, допомагаючи їй сісти.
Дітям пропонується знайти «правильну» картинку і пояснити свій вибір.
4. Гра «Хто ким працює? »
Мета: формувати знання про тендерну складової професій.
Обладнання: великі картки із зображенням чоловічих і жіночих професій (вихователь, медсестра, капітан, льотчик, пожежний) і нейтральних професій (лікар, вчитель, продавець, кондуктор, касир, музикант); маленькі картки із зображенням професійних інструментів (іграшка, градусник, глобус, штурвал, пожежний рукав, сходи, фонендоскоп, указка, ваги, сумка кондуктора, каса, скрипка)
Дітям пропонується:
• розкласти великі картки за принципом: чоловічі професії, жіночі професії, нейтральні професії;
• підібрати професійні інструменти. Гра супроводжується коментарями дітей.
Гра"Правда неправда"
Чи правда, що хлопчики люблять носити бантики?
Чи правда що дівчатка люблять грати в машинки?
Чи правда, що дівчатка носять красиві сукні?
Чи правда, що хлопчики люблять грати з пістолетами?
Чи правда, що хлопчики люблять грати з ляльками?
Чи правда, що дівчатка дуже ласкаві і добрі?
Чи правда, що хлопчики сміливі і сильні?
Чи правда, що дівчатка люблять грати солдатиками і роботами?
«Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні»
Мета: . Виховувати доброзичливе ставлення хлопчиків до дівчаток, та дівчаток до хлопчиків.Закріпити та поповнити знання дітей з гендерних питань в доступній для них формі, показати, що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань. Включити хлопчиків і дівчаток у спільну роботу, вчити їх співпрацювати творчо і злагоджено. Сприяти згуртуванню дитячого колективу. Формувати навички колективізму, позитивне ставлення до протилежної статі. Виховувати почуття дружби, взаємоповаги, поступливістІ, взаєморозуміння.
Технічні засоби: мікрофон, програвач для міні-дисків, диск із записами.
Матеріал для проведення ігор: аркуші паперу, зелені і червоні олівці, набір для гри ( прищіпки для білизни, викрутки, серветки для пилу, цвяхи, відра для сміття, віники), м’ячі
«Мікрофон» (діти пояснюють свою відповідь)
Хід гри:
- Чому дівчаткам нецікаво з хлопчиками?
- Чому хлопчики вважають дівчат нецікавими співрозмовниками?
- Що ви вкладаєте в зміст слова «дружити»?
- Що означає «вміти дружити» і за що ми цінуємо друзів?
- Кого ми називаємо другом?
Зрозуміти відповідь на це запитання допоможе гра. Позмагайтеся, яка з двох команд за одну хвилину добере більше дієслів, щоб закінчити речення:
Друзі можуть разом ...
(Речення команди записують на дошці. Речення команди-переможниці доповнюються дієсловами другої команди так, щоб слова не повторювалися).
Ми переконалися, що друзями є ті, хто можуть разом робити найрізноманітніші справи, розважатися і відпочивати. І це ніяк не залежить від статі. Головне , щоб друзі довіряли одне одному, ділилися своїми думками, мріями, таємницями, покладалися одне на одного. Тож у дружбі і хлопці, і дівчата - рівні.
«Мирилки»
Мета: допомогти дітям навчитися «розрядити» будь-яку конфліктну ситуацію, встановити дружні відносини.
Хід гри:
(Діти стають в коло (х-д-х-д), передають один одному м’яч і при цьому називають сусіда різними необразливими словами. Це можуть бути назви квітів, дерев, фруктів: «А ти – лимончик» або щось приємне: «Ти - моя радість».
«Перетворення»
Хід гри:
(Хлопчикам пропонується уявити себе дівчатками, а дівчаткам – хлопчиками).
- Заплющіть очі і уявіть, чим ви займаєтесь ( улюблені справи), як ви живете, про що думаєте, про що мрієте, чого вам хочеться. (Діти розповідають про свої враження).
Також з моменту свого народження кожна дитина, знову ж таки, і хлопчик, і дівчинка, має право на індивідуальність – власне ім”я й отримання громадянства. Для цього немовля реєструють (записують у державних документах його прізвище, ім”я та по батькові, дату народження, імена батьків, місце, де дитина народилася). Дитина стає справжнім громадянином, а на підтвердження цього отримує свідоцтво про народження.
Отже, і в цьому праві дівчатка і хлопчики рівні.
До речі, ви помітили, що нерідко жінки й чоловіки мають співзвучні імена?
«Склади людину з геометричних фігур»
Мета: закріплювати назви частин тіла людини, місце їх розташування; розвивати вміння добирати такі геометричні фігури, що необхідні для викладання на папері певних частин тіла.
Матеріал: набори геометричних фігур для кожної дитини.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям уявити, що вони на прогулянці зустріли якусь людину, цю людину слід викласти на папері за допомогою геометричних фігур.
Ускладнення: викласти чоловічу і жіночу фігури.
СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ
У дошкільному віці основний вид діяльності - гра. У сюжетно - рольовій грі відбувається засвоєння дітьми ґендерної поведінки, дитина бере на себе роль і діє відповідно до прийнятої роллю, яка повністю відповідає його ґендерних схильностям і інтересам (військовий, пожежний, фея, принцеса і т.д.). У грі відбувається виховання дитини, як майбутнього чоловіка або жінки. У грі можна побачити як помітно різняться хлопчики і дівчатка.
Найбільшого розвитку на 4 році життя дітей досягає сюжетно-рольова гра. Сюжетно-рольова гра в її типовій формі - це вільний вид спільної діяльності дітей. Значення сюжетно-рольової гри в ґендерному вихованні величезне. У дошкільному віці гра є основним видом діяльності не тому, що дитина більшу частину часу проводить в іграх, а тому, що гра викликає якісні зміни в психіці дитини.
«Дім. Сім’я»
Мета: Спонукати дітей творчо відтворювати в іграх побут сім'ї. Удосконалювати вміння самостійно створювати для задуманого сюжету ігрову обстановку. Розкривати моральну сутність діяльності дорослих людей: відповідальне ставлення до своїх обов'язків, взаємодопомога і колективний характер праці
Ролі: мама, тато, діти, бабуся, дідусь.
Ігрові дії: Ігрові проблемні ситуації: «Коли мами і тата немає вдома» (турбота про молодших, виконання посильної роботи по дому), «Ми готуємося до свята» (спільні справи з родиною), «Зустрічаємо гостей» (правила прийому гостей, поведінка в гостях), «Наш вихідний день» і ін. Вносити в гру елементи праці: прання лялькового білизни, лагодження одягу, прибирання приміщення. По ходу гри підбирати, міняти іграшки, предмети, конструювати ігрову обстановку за допомогою різноманітного підсобного матеріалу, використовувати власні саморобки, застосовувати природний матеріал.
Попередня робота: Читання оповідання В. Осєєва «Чарівне слово» і подальша бесіда. Завдання дітям: дізнатися вдома про працю батьків. Бесіда про працю батьків з використанням ілюстрованого матеріалу. Створення альбому «Наші тата і мами трудяться». Розгляд сімейних фотографій. Інсценіровка вірша С. Михалкова «А що у вас?». Складання дітьми оповідань на тему «Як я живу вдома». Бесіда на тему «Як я допомагаю дорослим» за участю Петрушки. Виготовлення з дітьми атрибутів до гри.
Ігровий матеріал: предмети домашнього вжитку, ляльки.
«Дитячий садочок»
Мета: розширити і закріпити уявлення дітей про зміст трудових дій співробітників дитячого саду.
Ролі: вихователь, молодший вихователь, логопед, завідуюча, кухар, музичний керівник, фізкультурний керівник, медсестра, лікар, діти, батьки. Ігрові дії: Вихователь приймає дітей, розмовляє з народите-лями, проводить ранкову зарядку, заняття, організує ігри ... Молодший вихователь стежить за порядком у групі, надає допомогу вихователю в підготовці до занять, отримує їжу ... Логопед займається з дітьми постановками звуків, розвитком мови ... Медична сестра оглядає дітей, слухає, зважує, вимірює дітей, робить щеплення, уколи, дає таблетки, перевіряє чистоту груп, кухні. Кухар готує їжу, видає її помічникам вихователя.
Ігрові ситуації: «Ранковий прийом», «Наші заняття», «На прогулянці», «На музичному занятті», «На фізкультурному занятті», «Огляд лікаря», «Обід в д / садку» та ін. Попередня робота: Спостереження за роботою вихователя, помічника вихователя. Розмова з дітьми про роботу вихователя, помічника вихователя, кухаря, медсестри і інших працівників д / саду. Екскурсія-огляд музичного (фізкультурного) залу з наступною бесідою про роботу муз. керівника (фіз. рук.). Екскурсія-огляд мед. кабінету, спостереження за роботою лікаря, бесіди з особистого досвіду дітей. Огляд кухні, бесіда про технічному обладнанні, що полегшує працю працівників кухні. Гра-драматизація за віршем Н. Забіли «Ясоччин садок» з використанням іграшок. Складання дітьми оповідань на тему «Мій найкращий день у дитячому садку». Читання оповідання Н. Артюхової «Компот» і бесіда про працю чергових. Показ за допомогою Петрушки сценок на теми «Наше життя в дитячому садку», «Хороший і поганий вчинок». Підбір і виготовлення іграшок для ролей кухаря, помічника вихователя, медсестри.
Ігровий матеріал: зошит для запису дітей, ляльки, меблі, посуд кухонний і столовий, набори для прибирання, мед. інструменти, одяг для кухаря, лікаря, медсестри та ін.
«Лікарня»
Мета: Викликати у дітей інтерес до професії лікаря. Виховувати чуйне, уважне ставлення до хворого, доброту, чуйність, культуру спілкування.
Ролі: лікар, медсестра, працівник реєстратури, санітарка, хворі.
Ігрові дії: Хворий йде в реєстратуру, бере талон до лікаря, йде на прийом. Лікар приймає хворих, уважно вислуховує їхні скарги, задає питання, прослуховує фонендоскопом, вимірює тиск, дивиться горло, робить призначення. Медсестра виписує рецепт, лікар підписує. Хворий йде в процедурний кабінет. Медсестра робить уколи, перев'язує ранки, змащує маззю і т.д. Санітарка прибирає кабінет, змінює рушник.
Ігрові ситуації: «На прийомі у лора», «На прийомі у хірурга», «На прийомі у окуліста» та ін..
Попередня робота: Екскурсія в медичний кабінет д / с. Спостереження за роботою лікаря (прослуховує фонендоскопом, дивиться горло, задає питання). Перегляд казки К. Чуковського «Лікар Айболить» . Екскурсія на ФАП. Читання худ. творів: Н. Забіла «Ясочка застудилася», Е. Успенський «Грали в лікарню», В. Маяковський «Ким бути?». Розгляд медичних інструментів (фонендоскоп, шпатель, термометр, тонометр, пінцет і ін) Дидактична гра «Ясочка застудилася». Розмова з дітьми про роботу лікаря, медсестри. Розгляд ілюстрацій про лікаря, мед. сестрі. Ліплення «Подарунок для хворої Ясочка». Виготовлення з дітьми атрибутів до гри із залученням батьків (халати, шапки, рецепти, мед. Картки, талони і т.д.)
Ігровий матеріал: халати, шапки, олівець і папір для рецептів, фонендоскоп, тонометр, градусник, вата, бинт, пінцет, ножиці, губка, шприц, мазі, таблетки, порошки і т.д.
«Магазин»
Мета: викликати в дітей інтерес до професії продавця, формувати навички культури поведінки в громадських місцях, виховувати дружні взаємини.
Ролі: директор магазину, продавці, касир, покупці, водій, вантажник, прибиральниця.
Ігрові дії: Водій привозить на машині товар, вантажники розвантажують, продавці розкладають товар на полицях. Директор стежить за порядком у магазині, піклується про те, щоб в магазин своєчасно завозився товар, дзвонить на базу, замовляє товар. Приходять покупці. Продавці пропонують товар, показують, зважують. Покупець оплачує придбаний товар, отримує чек. Касир одержує гроші, пробиває чек, дає покупцеві здачу, чек. Прибиральниця прибирає приміщення.
Ігрові ситуації: «В овочевому магазині», «Одяг», «Продукти», «Тканини», «Сувеніри», «Кулінарія», «Книги», «Спорттовари».
Попередня робота: Екскурсія в магазин. Спостереження за розвантаженням товару в овочевому магазині. Розмова з дітьми про проведені екскурсії. Читання літературних творів: Б. Воронько «Казка про незвичайні покупки" та ін.. Етична бесіда про поведінку в громадських місцях.
Складання дітьми оповідань на тему «Що ми вміємо?»: «Як купити хліб в магазині?», «Як перейти дорогу, щоб потрапити в магазин?», «Де продають зошити, олівці?» І т.д. Виготовлення з дітьми атрибутів до гри (цукерки, гроші, гаманці, пластикові карти, цінники і т.д.).
Ігровий матеріал: ваги, каса, халати, шапочки, сумки, гаманці, цінники, товари по відділах, машина для перевезення товарів, інвентар для прибирання.
«Будівництво»
Мета: формувати конкретні уявлення про будівництво, його етапи; закріплювати знання про робітничі професії; виховувати повагу до праці будівельників; формувати вміння творчо розвивати сюжет гри.
Ролі: будівельник, муляр, шофер, вантажник.
Ігрові дії: Вибір об'єкта будівництва. Вибір будівельного матеріалу, способу його доставки на будівельний майданчик. Будівництво. Дизайн будівлі. Здача об'єкта.
Попередня робота: Спостереження за будівництвом. Бесіда з будівельниками. Читання казки «Теремок», творів «Хто збудував цей будинок?» С. Баруздіна, «Тут буде місто» А. Маркуші, «Як метро будували » Ф. Львова. Розгляд картин, ілюстрацій про будівництво та бесіди за змістом. Бесіда про техніку безпеки на будівництві. Малювання на тему «Будівництво будинку». Виготовлення атрибутів для ігор.
Ігровий матеріал: плани будівництва, різні будівельні матеріали, каски, інструменти, будівельна техніка, зразки матеріалів, журнали по дизайну, предмети-заступники.
«Перукарня»
Мета: розширити і закріпити знання дітей про роботу перукаря, виховувати культуру поведінки в громадських місцях, повагу, ввічливе ставлення до старших та один до одного, вчити дякувати за надану допомогу і послугу
Ролі: перукарі - дамський майстер, чоловічий майстер, касир, прибиральниця, клієнти.
Ігрові дії: Касир вибиває чеки. Прибиральниця підмітає, змінює використані рушники. Відвідувачі знімають верхній одяг, чемно вітаються з перукарем, просять зробити стрижку, радяться з перукарем, платять до каси, дякують за послуги. Перукар миє волосся, сушить, причісує, робить стрижки, фарбує волосся, голить, освіжає одеколоном, дає рекомендації по догляду за волоссям. Можна з'єднати з грою «Дім, сім'я»
Попередня робота: Відвідування дітьми перукарні з батьками. Розповіді дітей про те, що вони робили в перукарні. Етична бесіда про культуру поведінки в громадських місцях. Розгляд альбому зі зразками зачісок. Дидактична гра «Причеши ляльку красиво» Виготовлення з дітьми атрибутів до гри із залученням батьків (халати, пелеринки, рушники, чеки, гроші й ін.)
Ігровий матеріал: дзеркало, набір гребінців, бритва, ножиці, машинка для стрижки волосся, фен для сушіння, бігуді, лак для волосся, одеколон, альбом зі зразками зачісок, фарба для волосся, халати, пелеринки, рушники, каса, чеки, гроші, швабра, відра, ганчірки для пилу, для підлоги.