Індивідуальна програма розвитку

Про матеріал
Пропонуємо готовий до використання документ "Індивідуальна програма розвитку" (ІПР) для дітей з особливими освітніми потребами. Ця програма є результатом ретельного аналізу сучасних методик і практик, розроблена професіоналами у сфері інклюзивної освіти. Що включає документ: Повна структура ІПР ; Конкретні навчальні цілі (короткострокові та довгострокові); Індивідуальні методи та стратегії навчання;
Перегляд файлу

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання І семестр (вересень - грудень) 2024/ 2025 навчального року

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) 

дата народження  

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

рік навчання 5

клас навчання 5-В

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

 Знає: Основні правила українського правопису, граматичних категорій, базовий словниковий запас; базові арифметичні операції (додавання, віднімання, множення, ділення); основні правила граматики, але може потребувати додаткових вправ для закріплення та засвоєння матеріалу; основи безпеки під час роботи з інструментами, види матеріалів для роботи, основні техніки мистецтва.

Вміє: Читати прості тексти, складати речення, виконувати письмові завдання. Намагається розв'язувати прості задачі, виконувати обчислення усно і письмово;  розрізняти базові математичні поняття, але інколи може плутати алгоритми виконання задачі; читати вголос, намагається обговорювати прочитане з учителем; виконувати прості фізичні вправи; придумувати та записувати прості речення або короткі оповідання , з використанням наданих шаблонів;  проводити спостереження за природними явищами, тобто вести щоденник спостережень, але залежить від настрою дитини; базові навички читання та письма, здатний розпізнавати частини мови та застосовувати їх у реченні; Виконувати прості вироби з паперу, дерева, текстилю; створювати прості малюнки або аплікації;

Розуміє: Основні теми уроків, але може мати труднощі у зрозумінні тонкощів мовлення та стилістичних особливостей; яким чином виконувати прості завдання; основні екологічні процеси та явища природи, хоча може потребувати вдосконалення аналогій; важливість історичних подій і їхній вплив на сучасність, але потребує допомоги у зв’язуванні; розв'язування задач на додавання та віднімання багатозначних чисел, а множення на двозначні числа потребує додаткових пояснень.

Засвоїв: Головні частини мови, однак потребує додаткової практики у використанні; основи роботи з комп’ютером, знайомий з базовими програмами (текстовий редактор, графічні редактори); основи фізичної активності, роль спорту у житті; базові види спорту, але може потребувати підтримки в розумінні правил та тактики; читання і сприймання текстів, потребує підтримки для розуміння більш складних тематичних образів твору; навички роботи з ножицями, клеєм, фарбами, олівцями; навички координації рухів, спритності, витривалості, відповідно до свого рівня розвитку.

Здатний: Виконувати прості творчі завдання (усні та письмові) з тем, у яких він добре розбирається; працювати в групі над загальними задачами, якщо роль чітко визначена та його це зацікавило; брати участь у обговореннях, якщо атмосфера є позитивною та є настрій; базові концепції роботи в інтернеті, хоча може потребувати спостереження під час виконання завдань; брати участь в онлайн іграх, якщо відчуває себе комфортно; створювати прості малюнки або колажі, бажано з допомогою асистента вчителя або вчителя; Усвідомлювати значення здоров’я для забезпечення повноцінної життєдіяльності та активно дотримується принципів його збереження; визначити частини мови, але тільки за допомогою асистента вчителя, слова з багатоскладовою структурою викликають складнощі у вимові. розпізнавати однокореневих, але деякі з слів можуть бути проблематичними, а вживання слів із приставками потребує додаткової уваги. Основні етапи розвитку людства, значення культури та традицій у житті суспільства; виконувати завдання за зразком, слідувати покроковим інструкціям, проявляти творчий підхід до роботи; слідувати інструкціям учителя, виконувати вправи за зразком, взаємодіяти з однолітками під час фізичних активностей

 

 

 

 

 

 

 

 

Начало формыКонец формы 

 

Наявні інтелектуальні труднощі:Повільне засвоєння нової інформації. Невпевненість у власних знаннях. Обмеженість видів мислення. Складнощі з концентрацією уваги. Малий словниковий запас. Часто відволікається на зовнішні подразники, тим самим втрачає темп роботи. Має труднощі в концентрації уваги.

Наявні функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: У звуковимові спостерігаються труднощі: горлова вимова звуків Рь і Р, а також заміна Ч на Сь і Ц на Сь.

вимова слів з багатоскладовою структурою, викликає певні труднощі в дитини

 Учень має труднощі у встановленні та підтриманні соціальних зв'язків.

Виявляє обмежену здатність розпізнавати і реагувати на соціальні сигнали, що може призводити до конфліктів або соціальної ізоляції.

Особливості у розумінні пізнавати, вивчати, усвідомлювати, сприймати і переробляти інформацію.

Потребує часткової допомоги в розумінні соціальних норм і очікувань, а також у розвитку навичок спільної роботи. Учень має певні знання та вміння, але вони розвинені на середньому рівні. Учень здатний концентрувати увагу на двох об’єктах одночасно, але при втомі цей показник знижується до одного об’єкта. При роботі з великою кількістю інформації його увага розсіюється,рівень невербального інтелекту є середнім. Загалом, наявні інтелектуальні труднощі легкого ступеня.

Він легко вступає в контакт, але без особливого інтересу. Його пам'ять працює повільно, і він засвоює нову інформацію невеликими обсягами.

Наявні навчальні труднощі: Виконання дій з числами в стовпчик (додавання та віднімання) потребує додаткової уваги, а розуміння одиниць виміру площі є проблематичним. Побудова геометричних фігур на координатній площині викликає труднощі, а знаходження периметра та площі простих фігур потребує підказок.

ускладнення розуміння різниці між словами зі схожим значенням, неправильне вживання слів із префіксами, що впливає на точність висловлювання думок дитини, складнощі з визначенням частин мови, через що дитина не завжди може правильно проаналізувати речення; потреба в додаткових поясненнях для множення на двозначні числа, що свідчить про недостатнє розуміння основних математичних операцій; проблеми з розумінням рівнянь та їх порівнянням, викликає плутанину при розв'язанні задач; важкість у побудові геометричних фігур на площині, що вказує на проблеми з просторовим мисленням дитини; потребує постійної допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень;

Наявні фізичні труднощі: Через недостатню точність і координованість рухів, дитині може бути складно виконувати складні або швидкі фізичні вправи, особливо ті, що вимагають високої координації між різними частинами тіла.

Збивання при виконанні завдань, що вимагають орієнтації ("праворуч", "ліворуч", "вверх", "вниз"), можуть ускладнювати виконання фізичних вправ, пов'язаних з переміщенням у просторі. Нестабільна рівновага: Потреба в удосконаленні статичної та динамічної рівноваги може призводити до труднощів у підтриманні стабільності під час виконання вправ, наприклад, при стоянні на одній нозі або виконанні рухів, які вимагають збереження рівноваги.

 

 

Працювати над: Правильним використанням префіксів у словах.

Визначенням частин мови та розпізнаванням споріднених слів.

Виконанням математичних дій в стовпчик (додавання, віднімання).

Обчисленням і порівнянням рівнянь.

Множенням на двозначні та тризначні  числа.

збагаченням словникового запасу;

Заохочення учня до висловлення думок про теми уроку під час класних дискусій.

Розвивати:

 Навички підбору антонімів і розрізнення синонімів.

Знання одиниць виміру площі та вміння будувати геометричні фігури на координатній площині.

Вміння узагальнювати та класифікувати поняття.

Навички правильної вимови слів зі зменшувальними суфіксами.

 Здатність розв'язувати задачі на додавання, віднімання та множення багатозначних чисел.

удосконаленням координації, орієнтування в просторі, точності в рухах та підтриманням рівноваги.

корекцією звуковимови;

Розвивати: рухові якості, такі як сила, швидкість, витривалість, координація та гнучкість

всебічний розвиток дитини

пам'ять;

артикуляційну моторику та мовне дихання;

 

Формувати: навички контролю маси тіла та підтримання здорової фізичної форми.

граматичну складову мовлення;

звязне мовлення, розуміти послідовність подій;

необхідні побутові навички самообслуговування та соціальну модель поведінки;

 

Вчити:  Правильної вимови слів із багатоскладовою структурою. Знаходження периметра та площі простих геометричних фігур за формулами.

порівнювати подібні обєкти;

виділяти головне, істотне, узагальнювати; використовувати схеми роботи для виконання завдань;

володіти інтонаційними засобами виразності мовлення.

розвиток здатності діяти за правилами, слідувати інструкціям, доводити розпочату справу до кінця.

 

 

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

доступність

Так

 

освітлення

Так

 

рівень шуму

Ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Так

 

Психолого-педагогічна адаптація:

використання візуального розкладу

Так

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

За потребою

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

За потребою

руховий режим

Так

 

використання заохочень

Так

 

використання засобів для концентрації уваги

Так

Візуалізація навчального матеріалу, зміна видів діяльності

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

картки-підказки, картки-інструкції

Так

 

Засоби альтернативної комунікації

Так

 

інше

 

 

Модифікація:

скорочення змісту навчального предмета

Так

 

зниження вимог для виконання завдань

Так

 

інше

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

 так

 ні

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Вчитель українська мови та української літератури.

 

 

Асистент вчителя

Класний керівник, вчитель інформатики

 

 

Вчитель математики

 

 

Вчитель «Пізнаємо природу»

 

 

Вчитель Вступ до історії та громадянської освіти

 

 

Вчитель зарубіжної літератури

 

 

Вчитель англійської мови

 

 

Вчитель технологій, етики, здоров’я, безпека та добробут

 

 

Вчитель фізичної культури

 

 

 

 

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція розвитку

 

 

 

Корекція розвитку мовлення

 

 

 

 

6. Навчання:

 за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:

 за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

 ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки:

інші законні представники

уповноважена батьками особа

 соціальний робітник

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

 підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

 так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Муляжі, ігри Монтессорі, кубики Зайцева, картки схеми для розвитку звязного мовлення.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ____________________________________________________

 ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

 адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

 використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

 ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Розвивати життєві навички, включаючи мовлення, розуміння мови, письмо, читання, математику, і вивчення наук; формувати вміння порівнювати, робити висновки на основі спостережень. Засвоювати нові знання та вміння, розширюючи кругозір дитини та сприяючи її всебічному розвитку. Навчати дитину розуміти усний виклад навчального матеріалу, а також розвивати здатність керувати процесом запам'ятовування.

Поліпшення здатності розуміти почуту інформацію, інструкції та завдання, а також швидше реагувати на них.

Удосконалення вміння читати текст із розумінням та писати зрозумілі і зв'язні тексти, від простих речень до більш складних викладів. Засвоєння базових математичних концепцій, таких як додавання, віднімання, множення і ділення, а також вміння використовувати їх у повсякденному житті. Формування вміння спостерігати за навколишнім світом, проводити прості експерименти та робити висновки на основі побаченого.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Поліпшення навичок письма, зокрема акуратності й швидкості.

Удосконалення роботи з інструментами, наприклад, з ножицями, лінійкою, клеєм, що важливо для уроків праці та мистецтва. Підвищення координації рухів під час фізичних вправ, занять спортом чи танцями.

Удосконалення навичок виконання комплексних фізичних вправ, що вимагають точної координації рук і ніг (наприклад, катання на велосипеді або гра в командні види спорту).  Виконання завдань, що вимагають одночасного використання сенсорних і моторних навичок. Здатності концентруватися на виконанні завдань, які включають кілька етапів дій і сенсорних стимулів.

Учень демонструє поліпшення в акуратності та швидкості письма, зокрема у виконанні письмових робіт без зайвих помилок самостійно.

Впевнено виконує фізичні вправи та бере участь у спортивних іграх з підвищеною координацією рухів.

Проявляє більшу увагу до сенсорних деталей навколишнього світу, таких як текстури, форми, кольори, звуки. Активно використовує ці навички під час виконання завдань

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Виправлення горлової вимови звуків "Рь" та "Р".

Робота над правильним вимовлянням звуків "Ч" та "Ц".Введення нових слів.Вправи на використання слів зі зменшувальними суфіксами. Розвивати навчики словозміни та словотворення; правильне мовне дихання; загальну моторику, координацію рухів та дрібну моторику; аналізувати та запам’ятовувати прочитане; давати характеристику тексту та головним героям;

 Закріплення навичок узгодження іменників із дієсловами.

Робота над послідовністю і логікою монологічного мовлення.

 Тренування в побудові довших речень та розвиток навичок переказу текстів.

Вправи на підтримку діалогу без тривалих пауз.

Робота над чіткістю читання та розумінням прочитаного.

Розуміння опові­дань з прихованим змістом, у яких є елементи проти­річчя між конкретним змістом і внутрішнім сенсом..

Учень навчиться правильно будувати двослівні речення та складати двослівні речення із залученням слів. Лексичний запас дитини значно збільшується, вона починає використовувати нові слова у мовленні, зокрема назви птахів, професій та антоніми.

Дитина починає правильно змінювати слова за відмінками, родами, числами, а також створювати нові слова за допомогою словотворення. Підвищення усіх якісних показників мовлення.

Формування навички переказу тексту.Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності.

 Покращується загальна моторика, координація рухів та дрібна моторика, що позитивно впливає на мовленнєві навички. Починає висловлювати свої думки більш послідовно та логічно, без пропуску важливих деталей. Дитина будує довші, складніші речення та впевнено переказує тексти.

Розуміє та інтерпретувати оповідання з прихованим змістом, відчуваючи різницю між конкретним змістом і внутрішнім сенсом тексту.

 

Розвиток фізичних здібностей

Розвиток точності та зкоординованості рухів через спеціальні фізичні вправи, спрямовані на поліпшення схеми руху та швидкості реакції.

Розвиток здатності правильно визначати напрямки руху через спеціальні вправи на орієнтацію в просторі. Підвищення фізичної витривалості через регулярні тренування з поступовим збільшенням навантаження. формування здорового способу життя та подальша соціалізація; виконувати вправи, які допомогають будувати рухові навички, підвищувати м’язову силу.

 

Збільшення точності та координації рухів при виконанні завдань різної складності. Дитина правильно та безпомилково орієнтується в напрямках "праворуч", "ліворуч", "вгору", "вниз". Дитина легко виконує вправи, витримує фізичне навантаження, відповідно до віку, без труднощів. итина виконує основні фізичні вправи з правильною технікою та без помилок. Формування навичок самообслуговування.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Розвиток здатності виражати емоції більш відкрито та різноманітно, зокрема у творчих діяльностях. Розвиток навичок саморегуляції в емоційно складних ситуаціях та здатності долати стрес. Поглиблення здатності розуміти та підтримувати інших через розвиток емпатії та активного слухання. Навчити дитину конструктивно вирішувати конфлікти та суперечливі ситуації, використовуючи емоційний інтелект.

Навчати висловлювати свої переживаннята почуття; формувати навички самооцінювання, рідвищувати впевненість у собі, своєї самооцінки;

Дитина стає більш виразною в емоційній комунікації, демонструє ширший спектр емоцій у різних ситуаціях. Вміє самостійно та безконфліктно вирішувати проблеми у взаємодії з іншими дітьми та дорослими. Розвиток ематії. Залучення до позакласної та позашкільної роботи

 

Розвиток соціальної сфери

Розвиток здатності ефективно працювати в групі, розподіляти ролі та відповідальність, виявляти лідерські якості. Стимулювати дитину до ініціювання взаємодії з однолітками та дорослими, пропонування ідей для спільної діяльності. Удосконалення вербальних та невербальних навичок спілкування, вміння висловлювати свої думки та почуття чітко та зрозуміло. Навчання конструктивного підходу до вирішення конфліктних ситуацій, розвитку компромісного мислення. Розвиток усвідомлення наслідків своїх дій для себе та оточуючих, формування відповідальної соціальної поведінки.

Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими; підвищення рівня активності; створення позитивної ситуації співпраці з дорослими; Соціальна адаптація. Розвиток комунікативних навичок. Активно бере участь в роботі у групі.

Дитина усвідомлює свою відповідальність у соціальних взаємодіях, враховує наслідки своїх вчинків та робить відповідний вибір. Активно проявляє ініціативу в спілкуванні та спільній діяльності, пропонує ідеї та бере на себе відповідальність за їх реалізацію.

Зменшення труднощів комунікації  у спілкуванні з оточуючими

 

 

Подолання навчальних труднощів

Розвивати математичні уявлення згідно програмних вимог, поетапно відходити від унаочнення при диференції нерівностей та розв’язання задач. Розвиток техніки читання, зокрема швидкості, точності та виразності, а також розуміння прочитаного. Удосконалення правопису, каліграфії та структурування письмових робіт. Поглиблення розуміння основних математичних понять і правил, розвиток навичок вирішення задач. Підвищення здатності зосереджуватись на навчальних завданнях, уникнення відволіканню. Навчити дитину аналізувати інформацію, робити висновки та застосовувати знання на практиці.

Дитина вміє критично оцінювати інформацію, робити логічні висновки та застосовувати їх під час навчання. Демонструє покращену здатність до концентрації, менше відволікається та ефективніше виконує завдання. Формування мотивацію до навчання. Пише акуратно, дотримуючись правил правопису, і може складати зв'язні письмові тексти.

 

Інші

 

 

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

Директор школи.

 

 

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель українська мови та української літератури.

 

 

Асистент вчителя

Класний керівник, вчитель інформатики

 

 

Вчитель математики

 

 

Вчитель «Пізнаємо природу»

 

 

Вчитель Вступ до історії та громадянської освіти

 

 

Вчитель зарубіжної літератури

 

 

Вчитель англійської мови

 

 

Вчитель технологій, етики, здоров’я, безпека та добробут

 

 

Фахівець ІРЦ

 

 

Вчитель фізичної культури

 

 

Мати учня

 

 

Психолог

 

 

 

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

 

 

 (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

 

підпис ___________________________  дата  ______13.09.2024_________

 

 

 

docx
Додано
11 вересня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку