Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.5.2012 р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, треба розробляти індивідуальну програму розвитку (ІПР).
Програма містить загальну інформацію про учня, оцінку наявного рівня розвитку дитини, необхідні додаткові послуги, види необхідних адаптації та модифікацій навчального процесу (навчальні цілі, навчальні матеріали, форми та методи навчання тощо), індивідуальну навчальну програму, а за потреби й індивідуальний навчальний план у контексті заповнення індивідуальної програми розвитку (ІПР)
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
2. Загальні відомості про учня:
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)
№ з\п |
Дата |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1. |
|
Особливі освітні потреби: |
|
2. |
|
Стан здоров’я: ___________________ |
Медичний працівник |
3. |
|
Фізичний розвиток: ______________ |
Медичний працівник |
4. |
|
Мовленнєвий розвиток:
|
Вчитель-логопед |
5. |
|
Когнітивний розвиток:
|
психолог |
6. |
|
Емоційно-вольова сфера:
|
психолог |
7. |
|
Навчальна діяльність:
|
Вчитель, асистент вчителя |
4. Наявний рівень знань і вмінь учня
Потенційні можливості |
Потреби |
Може навчатися в класі, сприймати інформацію, розуміє та виконує вказівки вчителя.
|
Потребує допомоги асистента вчителя для виконання завдань. |
5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем- дефектологом, вчителем-логопедом тощо)
Так (зазначити потреби) додаткова підтримка асистента вчителя, вчитель-логопед, психолог
Ні
6. Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення у позаурочний час корекційно-розвиткових занять
Найменування заняття |
Фахівець, який проводить заняття |
Місце проведення |
Дата проведення заняття |
Періодичність |
Розвиток мовлення |
Вчитель-логопед |
|
|
|
Корекція розвитку |
психолог |
|
|
|
Ритміка |
Вчитель-хореограф |
|
|
|
7. Характеристика учня
Сфера розвитку |
Стисла характеристика |
Заплановані дії |
Очікувані результати/уміння |
Емоційно-вольова |
Незріла, поведінка ситуативно-адекватна
|
Корекційно-розвивальні заняття |
Розвивати вміння виражати свої потреби та розуміти соціальні правила та норми їх реалізації в межах вікової норми |
Фізична |
На уроці фізичної культури виявляє активність та намагається правильно виконувати завдання. |
Продовжити роботу з фізичної культури згідно календарного плану |
Правильно виконувати фізичні вправи. Фізичний розвиток в нормі |
Когнітивна
|
Знижена концентрація уваги, пам'ять мимовільна, працездатність не рівномірна |
Корекційно-розвивальні заняття |
Сформувати навички соціальної взаємодії |
Мовленнєва
|
Навички соціальної взаємодії і комунікації в стадії формування |
Консультативні заняття з розвитку комунікативних зв’язків |
Покращення мовлення |
Соціальна
|
Проблеми в спілкуванні з однолітками. Навички соціальної взаємодії і комунікації в стадії формування |
Консультативні заняття з розвитку комунікативних зв’язків |
Покращення зв’язків з однолітками та покращення своїх навичок |
8. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)
№ з\п |
Навчальний предмет |
Програма |
|
Адаптована |
Модифікована |
||
1. |
Українська мова |
адаптована |
|
2. |
Математика |
адаптована |
|
3. |
Англійська мова |
адаптована |
|
4. |
Природознавство |
адаптована |
|
5. |
Основи здоров’я |
адаптована |
|
7. |
Образотворче мистецтво |
адаптована |
|
8. |
Читання |
адаптована |
|
9. |
Трудове навчання |
адаптована |
|
10. |
Інформатика |
адаптована |
|
11. |
Музичне мистецтво |
адаптована |
|
Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів
Так (зазначити предмет (предмети) фізична культура
Ні
9. Адаптація (необхідне підкреслити)
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше _________________________________________________________________
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, інше _________________________________________________________________
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше ______________________________________
Необхідне спеціальне обладнання
Так (зазначити обладнання) ___________________________________
Ні
10. Індивідуальний навчальний план
Індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня.
Індивідуальний навчальний план визначає перелік предметів та кількість годин для їх вивчення.
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оціню-вання знань, |
Українська мова: І. Мовленнєва змістова лінія
|
|||
1. Говоріння |
|
Бесіда, ігри, спостереження |
|
2. Писемне мовлення |
|
|
|
ІІ. Мовна змістова лінія |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Літературне читання
|
|||
Усна народна творчість. |
|
Бесіда, ігри, спостереження |
|
Літературознавча пропедевтика |
|
|
|
Досвід читацької діяльності. Робота з художніми творами. |
|
|
|
Математика |
|||
|
|
Бесіда, ігри, спостереження |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ві відноше-ння, геометричні фігури. |
|
|
|
Природознавство |
|||
|
|
Бесіда, ігри, спостереження |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
висновок психолого-медико-педагогічної консультації
попередня індивідуальна програма розвитку
батьки/опікуни
учень
інші _______________________________________________________
12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я, |
Найменування посади |
Підпис |
|
Заступник директора |
|
|
Класний керівник |
|
|
Асистент вчителя |
|
|
Психолог |
|
13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з:
1) батьками/законними представниками:
прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників
підпис ______________________ дата ____________________________
2) учнем у разі, коли йому виповнилося 16 і більше років
підпис ______________________ дата ____________________________
14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку
Дата |
Мета |
Відповідальні особи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ навчальні предмети |
Строк проведення моніторингу |
|
після закінчення першого півріччя навчального року |
після закінчення навчального року |
|
Українська мова |
|
|
Літературне читання |
|
|
Математика |
|
|
Природознавство |
|
|
(найменування посади загальноосвітнього навчального закладу) |
_______________ (підпис) |
(ініціали, прізвище) |
____ ____________ 20___ р.