Індивідуальні завдання з математики для учнів з низьким рівнем знань

Про матеріал
Індивідуальні завдання з математики для учнів з низьким рівнем знань використовую при закріплені вивченого матеріалу, також при підготовці до контрольної роботи.
Перегляд файлу

Індивідуальні завдання

для учнів 5 класу

з теми «Десяткові дроби»»

                  Порівняння десяткових дробів

1)  Порівняй цілі частини (біль­ший той дріб, у якого ціла части­на більша) та зроби висновок.

                  33,12 < 100,1; 33,12 > 9,9999.,

 

       Порівняй: 41,56 та 6,245; 51,36 та 21,36; 31,36 та 112,1.

 

2)  Якщо цілі частини рівні, по­рівняй десяті, соті, тисячні і так далі, за розрядами:

 

           2,36 > 2,312; 0,1259 < 0,1271; 0,0038 > 0,00009.

 

         Порівняй: 1) 3,36 та 3,64;

                              2) 10,23 та 10,32;

                              3) 0,549 та 0,5345;

  4)  1,2369 та 1,23195;

   5) 45,2356 та 45,1388.

 

 

 

 

 

 

 

Округлення десяткових дробів

 

Зразок 1

                   Округлити до десятих число 1,236.

1) Знайди цифру, яка стоїть у роз­ряді десятих, та підкресли її 1,526;

2) усі наступні цифри відкинь, як­що перша з них буде О, І, 2, 3 або 4: 1,526≈ 1,5

Округли до десятих числа: 25,621; 5,466; 45,259; 69,736.

 

Зразок 2

                  Округлити до сотих число 1,375.

1) Знайди цифру, яка стоїть у роз­ряді сотих, та підкресли її 1,375;

2)  якщо перша наступна цифра буде 5, 6, 7, 8 або 9, то

підкресле­ну цифру збільш на 1, а всі на­ступні відкинь:

1,375≈  1,38.

Округли до сотих:  45,429; 67,727;0,1578.

Округли до тисячних:  45,2368; 2,5214; 0,5244.

 

Зразок З

                    Округлити до сотень число 2573,13.

1) Знайди цифру, яка стоїть у роз­ряді сотень, та підкресли її     2573,13;

2)  якщо перша наступна цифра буде 5, 6, 7, 8 або 9, то підкресле­ну цифру збільш на 1, а всі на­ступні, які стоять до коми, замі­ни нулями; наступні цифри, які стоять після коми — відкинь:

2573,13 2600

(якщо наступна цифра буде 0, 1, 2, 3 або 4, то підкреслену збільшу­вати не треба).                                                                                                                                                                               

Округли до сотень: 325,2; 356,91; 5624,12.

Округли до десятків:263,7; 236,45; 1248,024.

 

Зразок 4

Округлити до одиниць:

            42,36   42; 34,913 ≈ 35.

                 Округли до одиниць:

        25,621; 5,4066; 45,219; 69,736

Додавання та віднімання десяткових дробів

    

   1)  Запиши задані числа «у стовп­чик» так, щоб кома була під ко­мою, та виконай додавання або віднімання.

    2) У відповіді кому постав під ко­мою.

Зразок

       43,25                                75,82

     +16,17                               -21,45

       59,42                                54,37

                           Обчисли:

         1)12,32+23,21; 2)45,14-23,12.

 

     Якщо числа мають неоднакову кількість цифр після коми, то в кінці десяткового дробу треба приписати нулі.

 

              

                Зразок

                    

          6,40

                      

      +14,12

 

 17,800

  • 1,214

                        16,586
                       Обчисли:

         3)13,8 +5,54; 4)37,4 - 5,83;

          5)12,5 - 6,112; 6)43,4 + 5,03.

 

                       

 

 

 

Множення десяткових дробів

Зразок

0,5∙ 1,3.

  1. Помнож, не звертаючи уваги на кому , як натуральні числа:   5 ∙ 13 =65.

2)  Порахуй цифри після коми у множниках: 0,5 ∙ 1,3 — дві.

3)  Постав кому у відповіді, відо­кремивши дві цифри з кінця:

0,5∙ 1,3=0,65.

Зразки

Виконай множення:

1)1,23∙ 3,4 = 4,182;    2) 1,2∙  2 =2,4;   3)0,3 ∙ 0,02=0,006.

Виконай множення самостійно:

4)4 1,1; 5)0,2  3; 6)1,1 0,2;  7)2,4 0,02; 8)4,2 51,5; 9)2,3 41,2;

10)2,5  3,2; 11)2,4 0,03; 12)52,1 2,3.

Множення на розрядну одиницю

2,1524 ∙ 10 = 21,524. (Кому перенес­ли на один знак праворуч.)

2,1524∙ 100 = 215,24. (Кому перенес­ли на два знаки праворуч.)

2,1524 ∙ 1000 = 2152,4. (Кому пере­несли на три знаки праворуч.)

Виконай множення:

Зразок

1)1,23∙ 10 =  12,3;   2)1,2∙100 = 120;  3)0,12631∙1 000 = 126,3.

Самостійно:

4) 4,32∙ 10; 5) 0,21∙ 10; ; 7)2,124 ∙ 100; 8) 4,25 ∙ 100; 9)2,3 ∙100; 10)2,115 ∙ 1000; 11)2, 42 ∙ 1000; 12)52,1 ∙ 1000.

215,4 ∙ 0,1 = 21,54. (Кому перенесли на один знак ліворуч.)

215,4 ∙ 0,01 = 2,154. (Кому перенесли на два знаки ліворуч.)

215,4 ∙ 0,001 = 0,2154. (Кому пере­несли на три знаки ліворуч.)

Виконай множення:

Зразки

1)15,3 0,1 = 1,53;   2)341,5 ∙ 0,01 = 3,415;  3)12,63 ∙ 0,001 = 0,01263.

Самостійно:

4) 43,2 0,1; 5) 22,10,1; 6) 1,50,1;7)212,4 ∙0,01; 8) 42,5 ∙ 0,01;

9)2,3 ∙ 0,01;10)2113,5 ∙ 0,001; 11)562,4 ∙ 0,001;12)52,10 ∙ 0 ,001.

Правило. Нулі розрядної одиниці показують, у який бік переносити кому (з якого вони розташовані від 1 та на скільки знаків (їх кількість).

 

 

Зразок 1

4,64:0,2.

Закресли кому в дільнику та пе­ренеси її в діленому на стільки цифр праворуч, скільки їх було в дільнику після коми (на одну).

                 46,4:2=14,2. (Ділення на нату­ральне число) .

Зразок 2

2,84:0,0002. (Кому переносимо на чотири знаки праворуч.)

28400:2=14200.

Зразок З

0,2814:0,14. (Кому переносимо на два знаки праворуч.)

28,14:14 = 2,01.

     Виконай ділення: 1)1,6:0,4; 2) 0,12 :0,3; 3)3,6 :1,2; 4) 2,5 :0,25; 5) 2,4 :0,2; 6) 0,333 :1,1 1; ,7) 3,03: 0,003; 8) 2,4: 0,012; 9)333:0,111.

 

Ділення на натуральне число

4,6:2 = 2,3; 5,4:3 = 1,8; 1,2 :4 = 0,3.

(Коли закінчуються цілі, треба поставити кому у відповіді та ділити далі.)

Виконай ділення:

1)2,4:2; 2) 6,6:2; 3)8,4:2;

 4) 10,5:3; 5) 31,5:5; 6) 24,3:3;

7) 12,8:4; 8) 12,5:5; 9) 1,8:6; 10) 0,09:3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділення на розрядну одиницю

415,34:10 = 41,534. (Кому перенес­ли на один знак ліворуч.)

415,34:100 = 4,1534.     (Кому    пе­ренесли на два знаки ліворуч.)

415,34:1000 = 0,415324.   (Кому  пе­ренесли на три знаки ліворуч.)

Виконай ділення:

Зразки

1)15,3:10 = 1,53; 2)612,3:100 = 6,123; 3)1468,3:1000 = 1.4683.

Самостійно:

4)4,32:10;  5)0,21:10; 6)1,1:10; 7) 2,124:100; 8) 4,25:100; 9) 2,3:100;

10) 2,115:1000; 11) 2,42:1000; 12)52,1:1000.

2,154:0,1 = 21,54. (Кому перенесли на один знак праворуч.)

2,154:0,01 = 215,4. (Кому перенес­ли на два знаки праворуч.)

21,54:0,001 = 21540.   (Кому  пере­несли на три знаки праворуч.)

 

 Виконай ділення:

Зразки

1)1,23:0,1 = 12,3; 2)3,412:0,01=341,2; 3)12,63:0,001 = 12630.

Самостійно:

4) 4,32:0,1; 5) 2,21:0,1; 6) 1,5:0,1; 7)2,124:0,01; 8) 4,25:0,01; 9)2,3:0,01; 10)2,1135:0,001; 11)5,624:0,001; 12)5,21:0,001.

Правило. Нулі розрядної одиниці показують, у який бік переносити кому (протилежний тому, з якого вони розташовані від 1) та на скільки знаків (їх кількість)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відсотки

1% =-

1% = 0,01

 

Зразок 1

Записати відсотки у вигляді зви­чайного дробу:

 

   3% =  ;          12% = ;               253% = 2.

 

Запиши відсотки у вигляді зви­чайного дробу:

 

4%; 5%; 9%; 45%; 25%; 36%; 123%; 236%; 315.%.

 

Зразок 2

Записати відсотки у вигляді де­сяткового дробу: 1%=0,01.

 

З % =0,03; 12 % =0,12; 253 % =2,53.

 

(Кому, яку можна поставити на­прикінці числа відсотків, треба перенести на два знаки ліворуч.)

 

Запиши відсотки у вигляді десят­кового дробу:

 

4%; 5%; 9%; 45%; 25%; 36%; 123%; 236%; 315%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Знаходження відсотків від числа

Зразок 1

 

У класі 30 учнів. Добре зрозуміли нову тему 70 % із них. Скільки учнів добре зрозуміли нову тему?

Розв'язання

Усі учні — це 100 %.

  1. 30:100 = 0,3 (учнів) — припадає на 1 %.

 Добре зрозуміли нову тему 70 % учнів.

2) 0,3 :70 = 21 (учнів) — добре зро­зуміли тему.

 

Зразок 2

Знайти 8 % від числа 12.

Розв'язання

1 спосіб

1)12:100 = 0,12 — припадає на 1 %;

2) 0,12 • 8 = 0,96 — припадає на 8 %.

Щоб знайти відсотки від числа, треба це число поділити на 100 та помножити на число відсотків.

 

 

2 спосіб

12∙  0,08 = 96

Щоб знайти відсотки від числа, треба це число помножити на дані відсотки    записані десятковим дробом.

 

 

Зразок З

Знайти 12 % від числа 24.

Розв'язання

24:100∙12=12,24.

Знайди:

1)5% від 200; 2) 6% від 150;

3) 20 % від 24; 4) 45 % від 500.

 

 

 

 

    Знаходження числа за його відсотками

 

Зразок 1

Три учні запізнились на урок. Це складає 15 % усіх учнів класу. Скільки учнів навчається в цьому класі?

Розв'язання

З учні —це 15 %.

1) 3:15 = 0,2 (учнів) — припадає на  1%.

Усі учні — це 100 %.

2) 0,2∙100 = 20 (учнів) — навчаєть­ся в цьому класі.

 

Зразок 2

Знайти число, 8 % якого склада­ють 24.

                          Розв'язання

  1. 24:8 = 3 — припадає на 1 %;

 3∙100 = 300 — число, яке треба було знайти.

   Щоб знайти число за його відсот­ками, треба це число поділити на кількість відсотків і помножити на 100.

 

Зразок З

                 1спосіб

Знайти число, якщо 12 % його — це 24.

                          Розв'язання

24:12∙100 = 200.

                      2 спосіб

24: 0,12 = 200.

   Щоб знайти число за його відсот­ками, треба це число поділити на  даний відсоток записаний десятковим дробом

Знайди число, якщо:

1) 2 % - це 8; 2) 15 % - це 25;  3) 12 % - це 76; 4) 60 % - це 120.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шматлай Тамара
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
2021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку