Індивідуальний календарно - тематичний план
для дитини з ООП,
учня 7 класу
Терещенка Даніїла,
з української літератури (адаптований)
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загально- освітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К. В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О. М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова, Р. В. Мовчан (керівник гру- пи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
І семестр – 31 год., ІІ семестр – 39 год.
Форми контролю |
І семестр |
II семестр |
||
К-сть год |
Дата |
К-сть год |
Дата |
|
РМ |
2 |
|
2 |
|
Уроки позакласного читання |
2 |
|
2 |
|
Література рідного краю |
2 |
|
2 |
|
Контрольні письмові твори (класні) |
1 |
|
1 |
|
Контрольні роботи (тести, зв'язні відповіді) |
3 |
|
3 |
|
ТО |
3 |
|
3 |
|
№
|
Дата
|
Тема уроку |
Короткострокові завдання / мета |
Адаптація |
||
|
|
І СЕМЕСТР |
|
|
||
Вступ. Із пісенних скарбів. |
||||||
1 |
01.09 |
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. ТЛ: художній твір |
Має уявлення про функції літератури як мистецтва слова. |
Використання карток-підказок для визначення різновидів художніх образів . Переформулювання визначень більм доступними для розуміння словами. |
||
2 |
05.09 |
Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. ТЛ: суспільно-побутові пісні |
розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; читає суспільно-побутові пісні, коломийки; має уявлення про їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки. |
Зменшення кількості завдань на уроці.Застосування візуальних вказівок (схем) для виконання аналізу пісень. |
||
3 |
08.09 |
Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою, в воду похилився». Героїзм у козацьких піснях. ТЛ: козацькі пісні, пафос твору |
Використання схеми-інструкції для характеристики образів |
|||
4 |
12.09 |
Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях. ТЛ: чумацькі пісні |
Використання схеми-інструкції для характеристики образів |
|||
5 |
15.09 |
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки |
Використання схеми-інструкції для характеристики образів |
|||
6 |
19.09 |
ЛРК № 1. Популярні народні ліричні пісні нашого краю. |
|
Застосування ілюстрацій, схем підказок для характеристики творчості письменників-земляків. |
||
7 |
22.09 |
РМ № 1. Обговорення значення пісень в культурному житті українського народу. |
|
Зменшення обсягу усного твору зі збереженням складності. |
||
8 |
26.09 |
Контрольна робота № 1. Комбіновані завдання або твір. |
|
Зменшення обсягу письмового твору зі збереженням рівня складності. |
||
Про минулі часи. |
||||||
9 |
29.09 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». ТЛ: історична повість |
Має уявлення про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує зміст; знаходить описи образів Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; визначає улюбленого героя; знаходить діалектизми.
|
Перегляд відео про життя і творчість І. Франка . Використання покрокової інструкції для аналізу повісті
|
||
10 |
03.10 |
Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. |
Застосування карток-підказок для аналізу повісті |
|||
11 |
06.10 |
Патріотична ідея у творі. Лідерські якості головного героя твору. Образи |
||||
12 |
10.10 |
Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. |
||||
13 |
13.10 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»). ТЛ: мотив, контраст |
Має уявлення про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; читає твори;
|
Перегляд відео про життя і творчість Т.Г.Шевченка . Використання покрокової інструкції для визначення фольклорних мотивів поезії.
|
||
14 |
17.10 |
«Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози |
Переформулювання визначень більш доступними для розуміння словами. Використання наочного матеріалу для визначення художніх засобів. |
|||
15 |
20.10 |
«Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея |
Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша |
|||
16 |
Ущільнено за 31.10 |
ПЧ №1. |
|
Використання наочних матеріалів |
||
17 |
03.11 |
Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція |
Знає зміст повість; знаходить з допомогою образи козаків-запорожців; з допомогою висловлює судження про геройство і лицарську відвагу головного героя.
|
Використання чек-листа для вивчення біографії А. Чайковського |
||
18 |
07.11 |
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. ТЛ: романтичний герой |
Застосування схем, таблиці для характеристики героїв. |
|||
19 |
10.11 |
Родинні цінності і патріотизм у творі. Фольклорні мотиви, засоби (прийом гіперболізації). |
Використання наочного матеріалу для визначення художніх засобів. |
|||
20 |
14.11 |
Контрольна робота № 2. Комбіновані завдання |
|
Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня складності |
||
21 |
17.11 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять…» (фрагменти) – автобіографічна повість про дитинство. |
Має уявлення про звичаї і традиції українського народу; переказує з допогою зміст розділів повісті; визначає образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби;
|
Переформулювання визначень більш доступними для розуміння словами. Використання наочного матеріалу(картки, схеми). |
||
22 |
21.11 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). ТЛ: символ |
Використання покрокової інструкції для аналізу повісті
|
|||
23 |
24.11 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів. |
Використання наочного матеріалу |
|||
24 |
28.11 |
РМ № 2. Контрольний твір |
|
Зменшення обсягу письмового твору зі збереженням рівня складності. |
||
25 |
01.12 |
Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. |
З допомогою відтворює події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); відновлює порядок подій змісту повісті; проводить спільне між життям автора і сюжетом твору;
|
Використання чек-листа для вивчення біографії Гр. Тютюнника |
||
26 |
05.12 |
Ідея самопожертви. Моральні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
Використання наочних матеріалів |
|||
27 |
08.12 |
Художні особливості твору (мова персонажів). ТЛ: художня деталь |
|
Використання наочного матеріалу(картки, схеми). |
||
28 |
12.12 |
Контрольна робота № 3. Комбіновані завдання або твір. |
|
Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня складності |
||
29 |
15.12 |
ЛРК № 2. |
|
Застосування ілюстрацій, схем-підказок для характеристики творчості письменників-земляків. |
||
30 |
19.12 |
ПЧ № 2. |
|
Використання наочних матеріалів |
||
31 |
22.12 |
Повторення. Підсумки в І семестрі. |
|
Зменшення обсягу завдань зі збереженням складності. |
||
|
ІІ СЕМЕСТР |
|
|
|||
|
Ти знаєщ, що ти людина? |
|
|
|||
32 |
26.12 |
Олекса Стороженко. «Скарб». Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми в оповіданні. |
Відновлює з допомогою сюжет твору; має уявлення про змалювання образу головного героя
|
Використання чек-листа для вивчення біографії О. Стороженка |
||
33 |
29.12 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
Застосування схем, таблиці для характеристики героїв. |
|||
34 |
|
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Коротко про письменника. Актуальні морально-етичні проблеми в казці. |
читає твір, знаходить реальне й уявне у творі; придумує з допомогою власне закінчення.
|
Використання чек-листа для вивчення біографії Б. Лепкого Використання наочного матеріалу |
||
35 |
|
Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі твору. |
Використання покрокової інструкції для аналізу казки
|
|||
36 |
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…») |
читає поезії; знаходить образи в поезіях, визначає головну думку.
|
Використання чек-листа для вивчення біографії Ліни Костенко |
||
37 |
|
«Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
Застосування схем, таблиці для характеристики героїв. |
||
38 |
|
«Чайка на крижині». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. |
Використання покрокової інструкції для аналізу вірша
|
|||
39 |
|
«Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша |
|||
40 |
|
РМ №3. Усне висловлювання та написання есе на тему: «Чи ж має людина крила?» |
Зменшення обсягу твору при збереженні рівня складності |
|||
41 |
|
Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. |
читає поезії; знаходить з допомогою образи; висловлює судження з допомогою про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності.
|
Використання чек-листа для вивчення біографії В. Симоненка |
||
42 |
|
«Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. |
Використання покрокової інструкції для аналізу поезій
|
|||
43 |
|
«Гей, нові Колумби й Магеллани…». Загальнолюдські цінності та ідеї. |
Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша |
|||
44 |
|
Виразне читання віршів напам’ять. |
Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша |
|||
45 |
|
Контрольна робота № 4. «Ти знаєш, що ти людина?» (творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко, В.Симоненка). Тестування. |
|
Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня складності |
||
46 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7–В, або Прокляття роду Кулаківських». Коротко про письменницю. |
відновлює сюжет повісті, знаходить у ній казкове й реальне; знаходить образи дітей та дорослих.
|
Використання чек-листа для вивчення біографії М. Павленко. Використання наочного матеріалу |
||
47 |
|
Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
Зменшення обсягу твору зі збереженням складності. |
|||
48 |
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Усний мінітвір-роздум. |
Використання покрокової інструкції для аналізу твору |
|||
49 |
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
Використання наочних матеріалів |
|||
50 |
|
Контрольний твір-роздум «Чи завжди слід допомагати? Чи правильно вчинила Софійка?». |
Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня складності |
|||
51 |
|
Любов Пономаренко «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели. |
розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; читає новелу;
|
Використання чек-листа для вивчення біографії Л. Пономаренко |
||
52 |
|
Художні засоби втілення пафосу новели «Гер переможений» (деталь, поєднання різних часових площин тощо). |
Використання покрокової інструкції для аналізу новели |
|||
53 |
|
ЛРК № 3. Видатні поети мого краю. |
знає імена письменників, які народилися в рідному краї; |
Застосування ілюстрацій, схем-підказок для характеристики творчості письменників-земляків. |
||
54 |
|
ПЧ № 3. Ірен Роздобудько. «Арсен». |
|
Використання наочних матеріалів |
||
55 |
|
Контрольна робота № 5. Творчість Марини Павленко й Любові Пономаренко. Тестування. |
|
Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня складності |
||
|
|
Ми – українці |
|
|
||
56 |
|
Олег Ольжич. Коротко про поета. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»), «Господь багатий нас благословив». Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
читає поезії |
Використання чек-листа для вивчення біографії О. Ольжича. Використання покрокової інструкції для аналізу віршів |
||
57 |
|
Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
Використання чек-листа для вивчення біографії О. Теліги. Використання покрокової інструкції для аналізу віршів |
|||
58 |
|
Олександр Гаврош . Розповідь про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Історична довідка про Івана Фірцака. |
ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака |
Використання чек-листа для вивчення біографії О. Гавроша |
||
59 |
|
«Неймовірні пригоди Івана Сили» -- повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
Використання покрокової інструкції для аналізу повісті
|
|||
60 |
|
Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
Застосування схем, таблиці для характеристики героїв. |
|||
61 |
|
РМ № 4. Складання власної версії закінчення твору (фанфіка); продовження розповіді про пригоди Івана Сили (на вибір). |
|
Зменшення обсягу письмовог твору зі збереженням складності. |
||
62 |
|
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник". |
знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає поезії; |
Використання чек-листа для вивчення біографії А. Малишка |
||
63 |
|
Андрій Малишко «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»), «Вогник». |
Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша |
|||
64 |
|
Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності. |
Використання покрокової інструкції для аналізу віршів |
|||
65 |
|
Контрольна робота № 6. Ми – українці. Тестування. |
|
Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня складності |
||
66 |
|
ПЧ № 4. С. Процюк. «Аргонавти». |
|
Використання наочних матеріалів |
||
67 |
|
ЛРК №4. Видатні прозаїки. |
знає імена письменників, які народилися в рідному краї; |
Застосування ілюстрацій, схем-підказок для характеристики творчості письменників-земляків. |
||
68 |
|
Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Література на літо. |
|
Зменшення обсягу завдань при збереженні рівня складності |
||
69 |
|
Резерв |
|
|
||
70 |
|
Резерв |
|
|
||