Індивідуальний календарно - тематичний план для дитини з ООП, учня 7 класу з української мови (адаптований))

Про матеріал
Адаптоване календарно-тематичне планування для дітей з ООП з української літератури для 7 класу
Перегляд файлу

Індивідуальний календарно - тематичний план

для дитини з ООП,

учня 7 класу

Терещенка Даніїла,

з української літератури  (адаптований)

Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загально- освітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К. В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О. М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова, Р. В. Мовчан (керівник гру- пи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

І семестр – 31 год., ІІ семестр – 39 год.

Форми контролю

І семестр

II семестр

К-сть год

Дата

К-сть год

Дата

РМ

2

 

2

 

Уроки позакласного читання

2

 

2

 

Література рідного краю

2

 

2

 

Контрольні письмові твори (класні)

1

 

1

 

Контрольні роботи (тести, зв'язні відповіді)

3

 

3

 

ТО

3

 

3

 

 

 

  Дата

 

Тема уроку

Короткострокові завдання / мета

Адаптація

 

 

І СЕМЕСТР

 

 

Вступ. Із пісенних скарбів.

1

01.09

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. ТЛ: художній твір

Має уявлення про функції літератури як мистецтва слова.

Використання карток-підказок для визначення різновидів художніх образів . Переформулювання визначень більм доступними для розуміння словами.

2

05.09

Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. ТЛ:  суспільно-побутові пісні

розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; читає суспільно-побутові пісні, коломийки; має уявлення про їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки.

Зменшення кількості завдань на уроці.Застосування візуальних вказівок (схем) для виконання аналізу пісень.

3

08.09

Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою, в воду похилився». Героїзм у козацьких піснях. ТЛ: козацькі пісні, пафос твору

Використання схеми-інструкції для характеристики образів

4

12.09

Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях. ТЛ: чумацькі пісні

Використання схеми-інструкції для характеристики образів

5

15.09

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.  Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки

Використання схеми-інструкції для характеристики образів

6

19.09

ЛРК № 1. Популярні народні ліричні пісні нашого краю.

 

Застосування ілюстрацій, схем підказок для характеристики творчості письменників-земляків.

7

22.09

РМ № 1. Обговорення значення пісень в культурному житті українського народу.

 

Зменшення обсягу усного твору зі збереженням складності.

8

26.09

Контрольна робота № 1. Комбіновані завдання або твір.

 

Зменшення обсягу письмового твору зі збереженням рівня складності.

Про минулі часи.

9

29.09

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». ТЛ:  історична повість

Має уявлення про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує зміст; знаходить описи образів Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; визначає улюбленого героя; знаходить діалектизми. 

 

Перегляд відео про життя і творчість І. Франка .

Використання покрокової інструкції для аналізу повісті

 

10

03.10

Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.

Застосування карток-підказок для аналізу повісті

11

06.10

Патріотична ідея у творі. Лідерські якості головного героя твору. Образи 

12

10.10

Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті.

13

13.10

Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»). ТЛ: мотив, контраст

Має уявлення про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; читає твори;

 

Перегляд відео про життя і творчість Т.Г.Шевченка .

Використання покрокової інструкції для визначення фольклорних мотивів поезії.

 

14

17.10

 «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ:  балада, метаморфози

Переформулювання визначень більш доступними для розуміння словами. Використання наочного матеріалу для визначення художніх засобів.

15

20.10

«Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ:  ідея

Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша

16

Ущільнено за 31.10

ПЧ №1.

 

Використання наочних матеріалів

17

03.11

Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ:  героїко-романтична повість, композиція

Знає зміст повість; знаходить з допомогою образи козаків-запорожців; з допомогою висловлює судження про геройство і лицарську відвагу головного героя.

 

Використання чек-листа для вивчення біографії А. Чайковського

18

07.11

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. ТЛ:  романтичний герой

Застосування схем, таблиці для характеристики героїв.

19

10.11

Родинні цінності і патріотизм у творі. Фольклорні мотиви, засоби (прийом гіперболізації).

Використання наочного матеріалу для визначення художніх засобів.

20

14.11

Контрольна робота № 2. Комбіновані завдання

 

Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня  складності

21

17.11

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять…» (фрагменти)  – автобіографічна повість про дитинство. 

Має уявлення про звичаї і традиції українського народу; переказує з допогою  зміст розділів повісті; визначає образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби;

 

Переформулювання визначень більш доступними для розуміння словами. Використання наочного матеріалу(картки, схеми).

22

21.11

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). ТЛ: символ

Використання покрокової інструкції для аналізу повісті

 

23

24.11

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів. 

Використання наочного матеріалу

24

28.11

РМ № 2. Контрольний твір

 

Зменшення обсягу письмового твору зі збереженням рівня складності.

25

01.12

Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.

З допомогою відтворює події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); відновлює порядок подій змісту повісті; проводить спільне між життям автора і сюжетом твору;

 

Використання чек-листа для вивчення біографії Гр. Тютюнника

26

05.12

Ідея самопожертви. Моральні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

Використання наочних матеріалів

27

08.12

Художні особливості твору (мова персонажів). ТЛ: художня деталь

 

Використання наочного матеріалу(картки, схеми).

28

12.12

Контрольна робота № 3. Комбіновані завдання або твір.

 

Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня  складності

29

15.12

ЛРК № 2. 

 

Застосування ілюстрацій, схем-підказок для характеристики творчості письменників-земляків.

30

19.12

ПЧ № 2. 

 

Використання наочних матеріалів

31

22.12

Повторення. Підсумки в І семестрі.

 

Зменшення обсягу завдань зі збереженням складності.

 

ІІ СЕМЕСТР

 

 

 

Ти знаєщ, що ти людина?

 

 

32

26.12

Олекса Стороженко. «Скарб».  Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми в оповіданні.

Відновлює з допомогою сюжет твору; має уявлення про змалювання образу головного героя

 

Використання чек-листа для вивчення біографії О. Стороженка

33

29.12

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

Застосування схем, таблиці для характеристики героїв.

34

 

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Коротко про письменника. Актуальні морально-етичні проблеми в казці. 

читає твір, знаходить реальне й уявне у творі; придумує з допомогою власне закінчення.

 

Використання чек-листа для вивчення біографії  Б. Лепкого Використання наочного матеріалу

35

 

Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі твору.

Використання покрокової інструкції для аналізу казки

 

36

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…»)

читає поезії; знаходить образи в поезіях, визначає головну думку.

 

 

Використання чек-листа для вивчення біографії Ліни Костенко

37

 

«Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

 

Застосування схем, таблиці для характеристики героїв.

38

 

«Чайка на крижині». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. 

Використання покрокової інструкції для аналізу вірша

 

39

 

«Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті.

Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша

40

 

РМ №3. Усне висловлювання та написання есе на тему: «Чи ж має людина крила?»

Зменшення обсягу твору  при збереженні рівня  складності

41

 

Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі.

читає поезії; знаходить з допомогою образи; висловлює судження з допомогою про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності.

 

Використання чек-листа для вивчення біографії В. Симоненка

42

 

 «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…».  Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. 

Використання покрокової інструкції для аналізу поезій

 

43

 

 «Гей, нові Колумби й Магеллани…». Загальнолюдські цінності та ідеї.

Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша

44

 

Виразне читання віршів напам’ять.

Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша

45

 

Контрольна робота № 4. «Ти знаєш, що ти людина?» (творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко, В.Симоненка). Тестування.

 

Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня  складності

46

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7–В, або Прокляття роду Кулаківських». Коротко про письменницю.

відновлює сюжет повісті, знаходить у ній казкове й реальне; знаходить образи дітей та дорослих.

 

Використання чек-листа для вивчення біографії  М. Павленко. Використання наочного матеріалу

47

 

Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. 

Зменшення обсягу твору зі збереженням складності.

48

 

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Усний мінітвір-роздум.

Використання покрокової інструкції для аналізу твору

49

 

Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

Використання наочних матеріалів

50

 

Контрольний твір-роздум «Чи завжди слід допомагати? Чи правильно вчинила Софійка?».

Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня  складності

51

 

 Любов Пономаренко «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели.

розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; читає новелу;

 

Використання чек-листа для вивчення біографії Л. Пономаренко

52

 

Художні засоби втілення пафосу новели «Гер переможений» (деталь, поєднання різних часових площин тощо).

Використання покрокової інструкції для аналізу новели

53

 

ЛРК № 3. Видатні поети мого краю.

знає імена письменників, які народилися в рідному краї;

Застосування ілюстрацій, схем-підказок для характеристики творчості письменників-земляків.

54

 

ПЧ № 3. Ірен Роздобудько. «Арсен». 

 

Використання наочних матеріалів

55

 

Контрольна робота № 5. Творчість Марини Павленко й Любові Пономаренко. Тестування.

 

Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня  складності

 

 

Ми – українці

 

 

56

 

Олег Ольжич. Коротко про поета.  «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»), «Господь багатий нас благословив». Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

читає поезії

Використання чек-листа для вивчення біографії О. Ольжича.  Використання покрокової інструкції для аналізу віршів

57

 

Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.

Використання чек-листа для вивчення біографії О. Теліги. Використання покрокової інструкції для аналізу віршів

58

 

Олександр Гаврош . Розповідь про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Історична довідка про Івана Фірцака.

ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака

Використання чек-листа для вивчення біографії О. Гавроша

59

 

«Неймовірні пригоди Івана Сили» -- повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

Використання покрокової інструкції для аналізу повісті

 

60

 

Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

Застосування схем, таблиці для характеристики героїв.

61

 

РМ № 4. Складання власної версії закінчення твору (фанфіка); продовження розповіді про пригоди Івана Сили (на вибір).

 

Зменшення обсягу письмовог твору зі збереженням складності.

62

 

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник".

знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає поезії;

Використання чек-листа для вивчення біографії А. Малишка

63

 

Андрій Малишко «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»), «Вогник».

Збільшення часу для вивчення напам'ять вірша

64

 

Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності.

Використання покрокової інструкції для аналізу віршів

65

 

Контрольна робота № 6. Ми – українці. Тестування.

 

Зменшення обсягу контрольної роботи при збереженні рівня  складності

66

 

ПЧ № 4. С. Процюк. «Аргонавти».

 

Використання наочних матеріалів

67

 

ЛРК №4. Видатні прозаїки.

знає імена письменників, які народилися в рідному краї;

Застосування ілюстрацій, схем-підказок для характеристики творчості письменників-земляків.

68

 

Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Література на літо.

 

Зменшення обсягу завдань  при збереженні рівня  складності

69

 

Резерв 

 

 

70

 

Резерв 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська література, Планування
Інкл
Додано
15 березня
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку