Інформаційна година «Я маю знати свої права та обов’язки»

Про матеріал
Формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття «право», «Конституція», «Декларація», «ООН», «Конвенція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.
Перегляд файлу

 

Інформаційна година

«Я маю знати свої права та обов’язки»

                         

Мета: Формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття   «право», «Конституція», «Декларація», «ООН», «Конвенція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.  

 

Обладнання: демонстраційний , ілюстраційні картини із зображенням прав дитини, казкових героїв, Конституція України,   «Права дітей», «Обовязки учнів», «телеграми».  

 

Хід заходу

 

I. Організація класу

 

 

II Актуалізація  виховної діяльності

Загадка.

    Як подивишся на нього,

  •       Бачиш в нім себе самого
  •       Отаким, яким буваєш.
  •       Що це, друже? Відгадаєш? (Дзеркало)

 

- То кого ви побачити у дзеркалі? (себе)

- Так, ви побачили у чарівному дзеркальці   себе – людину. Адже людина – найцінніший скарб на нашій планеті.

    Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме   такої на цій Землі немає і ніколи не було.

  •                 Діти, ви говорите по-різному, кожен має свою родину, свою домівку, свою долю, свій характер, маєте різних друзів. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна ображати людину, не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.

 

ІІІ. Оголошення теми заняття

- Сьогодні ми поговоримо про права дитини тобто про ваші права Але крім прав ми маємо ще і обов’язки.Отже наше завдання  вивчити та запам’ятати наші права. А також добре знати і не забувати про обовязки. Тема нашої інформаційної години « Я маю знати свої права та обовязки »

 

ІV Мотивація виховної діяльності

         -  Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.

          Кожна країна, кожна держава має свій Основний Закон. Основним Законом нашої держави є Конституція України.

  •                 Погляньте на цю книжечку, що я тримаю у руках. Хто її впізнає? (Показую Конституцію України)

Так це Конституція України, в якій записано всі закони, за якими ми живемо сьогодні в нашій країні.

Ви – маленькі, але такі важливі громадяни своєї рідної країни. І хоча ви ще маленькі діти, але теж маєте свої права. Прав у дітей так само багато, як і у дорослих. Вони записані у  «Декларації прав людини» та Конвенції про права дитини, яку створила і прийняла Організація Об'єднаних Націй (ООН) в 1989 році.

 

Довідка

Що означають слова «Декларація» та «Конвенція», Конституція», «ООН»

ДЕКЛАРАЦІЯ -   це документ у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

КОНВЕНЦІЯ - це міжнародний договір.

КОНСТИТУЦІЯце закон про   будову держави, про головні права та обов’язки громадян.

ООН – міжнародна організація яка ухвалює єдині правила для всіх країн світу.

 

V. Основна частина.

         1.Вправа « Вузлики»

-       На дошці ви бачите вузлики. Сьогодні   ми спробуємо розв’язати їх,

 

                                                                                       ни

                               Пра        ва         ди          ти              

        

 

 

  • Давайте прочитаємо, що написано в ланцюжку.
  • Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?
  • (Це людина, якій ще не виповнилося 18 років)
  • Молодці.

   - Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла?

- На все, що ви зараз сказали, ви маєте право.

    - А  що таке «право»? – 

(Це те, що ми можемо робити, але так, щоб не заважати іншим людям, тобто не порушувати їхні права. Це те, що потрібно для вас, щоб жити і дорослішати.)

Правоправила і норми поведінки встановлені державою.

 

  • Давайте познайомимося  сьогодні з деякими правами.   Ви зявилися на світ. Яке право, на вашу думку,  ви отримали?

(Право на життя)

  • Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути  позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право — на життя.
    • А  який обовязок випливає з цього права?

(Берегти своє життя. Безпека життя.)

- Обов'язок держави – захищати життя людини.

2. Право на ім’я.

( Демонстрація малюнка хлопчика)

   - Діти, хто це?

   - А цього хлопчика як звати?

   - А що це за слова: Іванко, Дмитрик, Сергійко?

   - Так це імена. А як ми пишемо імена? ( З великої букви).

   - А що таке ім’я? ( Слово, що дають дитині при народженні).

Послухайте легенду про хлопчика, у якого не було  імені і що з ним сталося.

У одній родині народився хлопчик. Він був дуже гарний. Батьки не могли дійти згоди, яке ім’я йому подарувати і так склалося, що ніяк його не назвали. Батьки його називали « Хлопчик!». А хлопці на вулиці зверталися так: « Гей ти!». Хлопець ображався на своїх батьків за те , що вони ніяк його не назвали. Тоді батьки вирішили, що хлопцеві слід дати ім’я. І назвали його- Макар, що означає

« щасливий». Їм дуже хотілося, щоб їхня дитина була щаслива. Ось така пригода тропилась з  Макаром.

      -  А який обовязок випливає з цього права?

(Не ображати, називати по імені)

    - Отже, дитину треба завжди називати лише по імені, а не якось ображати.

    - Отже, скажемо разом:

Діти: «Всі діти мають право на ім’я».

  1. Рушаймо далі. Іде урок. Діти працюють. Вони уважно слухають  вчителя.  Яким правом вони скористались?

Право  на освіту та навчання.

Ви маєте право на освіту. Хочете ви того чи ні, але ви повинні ходити до школи. Якщо ви хочете стати відомими людьми, то ви обов’язково повинні навчатися!
 

  • Який ваш обов’язок?

 ( Обов'язок - старанно вчитися, не порушувати дисципліну, слухатись вчителів, вихователів)

 

   – Про те , як як називається наступне наше право, нам підкаже вірш-додаванка.

 

Піднялась температура – треба випити … (мікстуру).
Тож, коли ти захворів, то звертайсь до … (лікарів).
Щось з здоров’ям не гаразд – то «швидка» приїде … (враз).
Щось животик заболів – дуже довго він не … (їв).
Тиск піднявся, мучить втома – відпочити треба … (вдома).
 

Право на медичну допомогу.

   - Про що  медичні працівники турбуються?

- А що таке здоров’я?

Отже, медичні працівники турбуються про наше здоров’я.

     -  А який обовязок випливає з цього права?

(Берегти здоров’я.)

     - Як треба берегти його?

 4. Рушаймо далі. 

Право це всі мають знати:
Дітям слід відпочивати.
    - Ви любитися гратися? Отже яке наступне право?

Право на відпочинок, на дозвілля.

Вихователь . То давайте і ми з вами ним скористаємось і відпочинемо.

 

3. Фізкультхвилинка.

Тож вставай з-за парти друже,

Вгору руки підніми.

Вгорі пальцями струсни.

Спину добре розпрямляй І на місці пострибай.

Потім вмій тихенько сісти.

 

Вихователь.

Продовжуємо знайомитись з правами.

 

Кожна дитина має право на піклування і турботу.

  • Як ви його розумієте?

( Що  ваші батьки, у кого є, повинні піклуватись про вас та дбати про ваші інтереси, а в кого немає то піклується держава)
 

  • Який обовязок випливає з цього права?

(Повага до старших)

  •  Вас годують, дають компот, чай.
  •  Право  на   порвноцінне харчування
  • Що ви розумієте під словами « якіснаі корисна їжа»?
  • Отже, для організму треба корисні овочі і фрукти.


А зараз ми пограємо в дидактичну гру «Склади слово».

Ви ділитися на дві команди. Кожна команда отримує набір букв, з яких ви повинні скласти слово.

1 команда - «Дружба»

2 команда - « Житло»

   Запитання для кожної команди:

   - Як ви розумієте це право?

Право на житло.

    - Як ви розумієте прислів’я « Дружити - значить у мирі з усіма жити»?

- Продовжуємо наше знайомство з правами дитини.

 

Право на захист від образи та приниження

Обов’язок -Не ображати й не принижувати інших.

 серед прав дитини є такі, що враховують думку кожної дитини. Також діти мають право на отримання інформації. І її ви можете отримати на уроках інформатики та в шкільній бібліотеці.

Право на вільне спілкування

Обов’язок - Поважати співрозмовників

Особлива турбота — дітям-інвалідам

Обов’язок - Поважати й допомагати дітям

 

4. Пошта казкових героїв. Робота в групах

- Діти, поки ви знайомились з правами та обовязками  на адресу нашого класу прийшли якісь незвичайні телеграми.

   Прошу вас розібратися, що це за телеграми. Від кого вони?

Телеграма 1.  Вельмишановні діти! Допоможіть!

                        Вовк хоче з'їсти моїх козенят! 

              (Кізонька – мати, «Вовк і 7 козенят», - право на життя)

Телеграма 2.  Я зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та  

                         прийшла коза рогата, і нема у мене хати.

                        Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви розкажіть.

              ( «Коза-дереза», право на родинну оселю)

Телеграма 3.    Роботи багато!

                          Не встигну ніяк!

                          Та й що одягну я!

                          Це ж свято! Це бал!

                          А, може, мені допоможете ви

                          Так хочу сьогодні на бал я піти.

   ( «Попелюшка», - на відпочинок, на дозвілля, на свободу і особисте життя, на свободу думки і слова, на володіння і користування своєю власністю)

  

Телеграма 4.      Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?

                            Що робити? Не всилі я уже терпіть.

                            Гидким мене всі називають, всі ображають

                            та щипають.

               («Гидке-каченя», - право на гідність, повагу.)

Телеграма 6.      Благаю у вас я допомоги!

Сиджу на дереві старому. А зла                       

Змія Яга його вже майже догриза.

                            

Як не поможите мені,

                             мене засмажать у печі.

                («Івасик-Телесик»,- право на життя.)

Телеграма 5.      Любі друзі! Поможіть!

                            Дід з бабою спалили моє гніздечко!

                             Як мені бути?

           ( «Кривенька-качечка», - право на особисті печі, на життя)

  •                 Діти, а в яких ще казках були порушені права казкових героїв?

Вчитель

Молодці. Гарно попрацювали. Давайте спробуємо закріпити наші знання про права та обовязки. Пограємо у гру «Правильно-не правильно” (плескаємо-тупаємо).

  •                   Кожна людина має своє ім’я.
  •                   Можна заарештувати дитину.
  •                   Не можна відвідувати лікаря.
  •                   Не можна ходити до школи.
  •                   Наш обов’язок старанно вчитися.
  •                   Можна відпочивати.
  •                   Наш обов’язок  берегти природу.
  •                   Можна ображати один одного.
  •                   Можна вільно спілкуватися.
  •                   Треба  жити в злагоді і мирі
  •                   Можна  отримувати інформацію

V. Підсумок

   - Права і обов’язки будь-якої людини, будь-якої дитини взаємопов'язані і дуже важливі, життя буде гармонійним і справедливим за умови, якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки, як гарантію дотримання прав інших. Давайте подивимось відеоролик «Права і обов’язки дітей»

- Дорогі діти, наша інформаційна година добігає кінця.

 

 Дайте відповідь на питання:

  • Які нові слова ви сьогодні почули?

– Що вони означають?

  •  Які права дитини ви запамятали?
  •          Які обов’язки ви запамятали?

      - Чи сподобалось вам наше заняття?   На цьому наше заняття скінчилося.

1

 

doc
Додано
17 березня 2021
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку