Інформатика "КАЛЕНДАРНО- ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ" НУШ 5 клас 2 год.

Про матеріал
За навчальною програмою з інформатичної освітньої галузі за модельною програмою «Інформатика 5-6 клас Ривкінд».
Перегляд файлу

За навчальною програмою з інформатичної освітньої галузі за модельною програмою «Інформатика 5-6 клас Ривкінд».

5 клас

Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи»

Тема 1. Інформаційні процеси та системи 12 год

Учень/учениця знає:

  • пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності
  • обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
  • визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
  • пояснює взаємозв’язок між апаратною і програмною складовими інформаційної системи
  • розрізняє та формулює апаратні і програмні проблеми, що є очевидними, пропонує способи їх розв’язання, у разі потреби звертається за допомогою до інших осіб.

Учень/учениця вміє:

  • розробляє схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя
  • створює опис об’єктів, їх властивостей та значень властивостей
  • складає списки об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій
  • добирає пристрої комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел в
  • використовує цифрові пристрої для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів
  • складає схеми класифікації прикладних програм
  • виконує алгоритми роботи з об’єктами операційної системи з дотриманням санітарно-гігієнічних та безпекових норм
  • розробляє рекомендацій для користувачів по усуненню апаратних та програмних збоїв в роботі комп’ютерів.

Наскрізна лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток»

Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля

№п.п

Зміст навчального матеріалу

Дата

К-ть год

Примітка

  1.  

Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси.

 

 

 

  1.  

Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта.

 

 

 

  1.  

Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини

 

 

 

  1.  

Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. Види комп’ютерів

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення.

 

 

 

  1.  

Операційна система, її призначення.

 

 

 

  1.  

Файли і папки, операції над ними

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.           

Прикладні програми.

 

 

 

  1.           

Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Визначення мети, розподіл обов’язків

 

 

 

  1.           

Узагальнення навчального матеріалу з теми.

 

 

 

Змістова лінія «Комп’ютерні мережі»

Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет 9 год

Учень/учениця знає:

  • розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології
  • обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних
  • визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
  • будує власні судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел
  • розрізняє інформаційне “сміття” цифрового і нецифрового формату
  • пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору
  • використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
  • обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам
  • розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб
  • наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості
  • дотримується правил кібербезпеки
  • визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”
  • знає правила етикету спілкування у цифрових мережах
  • розуміє зміст поняття «авторське право» і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості

Учень/учениця вміє:

  • добирати ключові слова і методи пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті
  • зберігати результати пошуку на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах
  • оцінювати знайдену інформацію на основі наданих критеріїв
  • виокремлювати факти і судження в інформаційних джерелах
  • порівнювати інформацію з різних джерел за наданими критеріями
  • використовувати запропоновані ресурси для перевірки достовірності інформації та надійності джерел
  • надсилати та отримувати повідомлення в процесі спілкування з однолітками та вчителями з використанням онлайн сервісів
  • створювати повідомлення на доступних ресурсах, додержуючись правил етикету спілкування у цифрових мережах
  • виконувати та правила безпеки в Інтернеті
  • дотримуватись принципів академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній діяльності

Наскрізна лінія «Здоров’я і безпека»

Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи

  1.  

Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі.

 

 

 

  1.  

Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання.

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Факт. Судження. Спілкування в Інтернеті.

 

 

 

  1.  

Безпечне використання Інтернету. Авторське право .Інтернет для навчання

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Проектна діяльність «Пошук даних в мережі Інтернет»

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Узагальнення навчального матеріалу з теми

 

 

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 3. Комп’ютерні презентації 12 год

Учень/учениця знає:

  • як обирати істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
  • цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
  • способи структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки
  • критерії оформлення і якості інформаційних продуктів
  • авторські права і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості

Учень/учениця вміє:

  • створювати та опрацьовувати комп’ютерні презентації
  • розміщувати в презентаціях посилання на використані джерела
  • добирати текстові та графічні дані, структурувати їх на слайдах презентації
  • виступати з поданням власних думок щодо інформації, розміщеної в презентації
  1.  

Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів.

 

 

 

  1.  

Вставлення текстових об’єктів на слайди.

 

 

 

  1.  

Редагування та форматування текстових об’єктів на слайді.

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Вставлення на слайд графічних об’єктів.

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Редагування і форматування текстів на слайдах.

 

 

 

  1.  

Створення та вставлення зображень на слайдах. Впорядкування слайдів.

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Розробка групового проєкту .Визначення мети, розподіл обов’язків. Добір інформації.

 

 

 

  1.  

Проектна діяльність. Виступ з презентацією

 

 

 

  1.  

Узагальнення навчального матеріалу з теми

 

 

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 4. Текстові документи 8 годин

Учень/учениця знає:

  • пояснювати вибір та використовувати цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач
  • обирати істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
  • оцінювати власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем
  • алгоритм створення, редагування та форматування об’єктів текстового документа, готуючи його до друку
  • критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів

Учень/учениця вміє:

  • визначати види завдань, які можна виконати з використанням програми опрацювання текстів
  • визначати об’єкти текстового документа та значення їх властивостей
  • визначати та вибирати інструменти для виконання базових операцій по створенню текстових документів
  • вводити текст з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами
  • редагувати текст за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту)
  • форматувати текст за зразком та самостійно (символів, абзаців, сторінок)
  • оцінювати створений документ згідно критеріїв оформлення
  • готувати та друкувати текстовий документ
  1.     

Програми для створення та опрацювання текстових документів.

 

 

 

  1.     

Об’єкти текстового документа, їх властивості.

 

 

 

  1.     

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.     

Уведення і редагування тексту. Вставка символів..

 

 

 

  1.     

Пошук та заміна фрагментів текстового документа.

 

 

 

  1.     

Перевірка правопису .Друкування текстового документа

 

 

 

  1.     

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.     

Узагальнення навчального матеріалу з теми

 

 

 

Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування»

Тема 5. Алгоритми та програми 14 год

Учень/учениця знає:

  • поняття та види алгоритму, базових структур, для розв’язання задач
  • процес створення інформаційних продуктів
  • поняття «середовище програмування»
  • візуальні середовища програмування

Учень/учениця вміє:

  • складати і виконувати алгоритми для різних виконавців
  • редагувати алгоритми
  • подавати алгоритми різними способами
  • обґрунтовувати вибір необхідних алгоритмічних структур
  • формулювати висловлювання, істинні і хибні
  • визначати, істинне дане висловлювання чи хибне
  • складати лінійні проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. Редагувати, тестувати і налагодження проєкти
  1.  

Команди. Виконавці команд. Система команд виконавця.

 

 

 

  1.  

Способи подання команд.

 

 

 

  1.  

Алгоритми. Способи подання алгоритму.

 

 

 

  1.  

Складання алгоритмів. Лінійні алгоритми. Алгоритми і програми.

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Середовища створення проєктів. Створення лінійних проєктів.

 

 

 

  1.  

Циклічні процеси. Алгоритми та проєкти з циклами з лічильником.

 

 

 

  1.  

Алгоритми та проєкти з циклами з лічильником.

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання.

 

 

 

  1.  

Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання.

 

 

 

  1.  

Алгоритми та проєкти з розгалуженнями.

 

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

 

 

  1.  

Узагальнення навчального матеріалу з теми.

 

 

 

Змістова лінія «Практикум»

Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій  15 год

Учень/учениця знає:

  • Принцип роботи у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів
  • Як організувати власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштувати програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб
  •  роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту
  • правила взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту
  • програмні засоби для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів
  • типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. Зазначає джерела, використані у своїх роботах. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
  • правила кібербезпеки, етикету спілкування у цифрових мережах

Учень/учениця вміє:

  • визначати та вибирати ролі для виконання групового проєкту
  • складати план виконання проєкту
  • здійснювати пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз
  • вибирати програмні засоби для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів
  • оцінювати якість розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв
  • використовувати онлайн ресурси для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи
  • подавати результати проєкту.

Наскрізна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»

Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати

  1.  

Етапи виконання проєкту.

 

 

 

  1.  

Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту.

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

  1.  

Подання та оцінювання результатів виконання проєкту .

 

 

 

  1.  

Підсумковий урок

 

 

 

  1.  

Резерв

 

 

 

  1.  

Резерв

 

 

 

 

docx
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку