ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення педагогічної ради Від ___ .08 _ .202 __ р.
ІНФОРМАТИКА
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА,
TRIALДЛЯ 7 КЛАСУ
Розроблено на основі модельної навчальної програми
«Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти авторів
Ривкінд Й.Я.,
TRIALЛисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
Відповідає trial з інформатики для 7 класів закладів загальної середньої освіти (авт. Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.)
ЗМІСТ:
1) Пояснювальна записка;
2) Розподіл годин за змістовними лініями;
3) Навчальна програма;
4) Календарно-тематичне планування;
5) Критерії оцінювання;
6) Характеристика результатів навчальної діяльності.
TRIAL
TRIAL
Метою навчання в інформатичній освітній галузі, відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, є розвиток особистості учня, здатного використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язування проблем, розвитку, творчого самовираження, забезпечення власного та суспільного добробуту, критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві.
Освітня мета інформатики як навчального предмета повністю збігається з метою навчання інформатичної освітньої галузі.
Завдання навчання інформатики як навчального предмета передбачають формування в процесі навчання учнів/учениць ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість і фінансова грамотність), а також формування інформаційнокомунікаційної компетентності, яка в інформатичній освітній галузі є і ключовою, і предметною. Наскрізними є такі вміння:
1) читати з розумінням, у тому числі електронні тексти, схеми, діаграми, що передбачає зокрема, уміння формулювати твердження, ідеї, підкріплюючи їх аргументами, фактами та цитатами (посиланнями на джерела);
2) висловлювати власну думку в усній і письмовій формі, у тому числі з використанням цифрових пристроїв і відповідної термінології;
3) критично та системно мислити, використовуючи різноманітні ресурси та способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності відомостей, отриманих у тому числі й з електронних ресурсів;
4) логічно обґрунтовувати свої дії для розв’язування задач з використанням цифрових пристроїв, свій вибір програмного забезпечення для створення моделей об’єктів, явищ і процесів;
5) діяти творчо, що передбачає креативне мислення, продукування нових ідей, доброчесне використання чужих ідей та їх доопрацювання, застосування власних знань для створення нових інформаційних об’єктів;
6) виявляти ініціативу, що передбачає активну участь у різних видах діяльності, уміння брати на себе відповідальність;
7) конструктивно керувати емоціями, що передбачає налаштування на пошук внутрішньої рівноваги, конструктивну комунікацію, у тому числі під час спілкування з використанням цифрових засобів, зосередження уваги на вирішенні проблем, продуктивну діяльність;
8) оцінювати ризики під час використання цифрових пристроїв, розрізняти прийнятні та неприйнятні ризики;
9) приймати рішення, що передбачає здатність обирати способи розв’язування проблем з використанням відповідних цифрових пристроїв і програмного забезпечення;
10) розв’язувати проблеми, що trial вміння аналізувати проблемні ситуації, висувати гіпотези та їх обґрунтовувати й практично перевіряти, презентувати, у тому числі з використанням цифрових засобів, та аргументувати рішення;
11) співпрацювати з іншими, що передбачає вміння обґрунтовувати переваги взаємодії під час спільної діяльності, планувати власну та групову роботу, підтримувати учасників групи, допомагати іншим, у тому числі з використанням цифрових засобів, і заохочувати їх до досягнення спільної мети.
Формування інформаційно-комунікаційної компетентності відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти передбачає реалізацію навчальних завдань, ознакою вирішення яких є те, що учень/учениця:
● знаходить, аналізує, перетворює, узагальнює, систематизує та подає дані в різних формах, критично оцінює інформацію для розв’язування життєвих проблем;
● створює інформаційні продукти для ефективного розв’язування задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці з іншими особами з використанням цифрових пристроїв чи без них;
● усвідомлено використовує інформаційні та комунікаційні технології та цифрові інструменти для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові технології;
● усвідомлює наслідки використання інформаційних і комунікаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримується етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.
Основні принципи модельної програми. Модельна програма побудована за концентрично-лінійним принципом. Базові поняття курсу інформатики, уміння, що сформовані в початковій школі та в 5–6 класах, поглиблюються та розширюються в 7–9 класах. Значна частина тем, вивчення яких розпочалося в 5–6 класах, продовжується в 7–9 класах з відповідним ускладненням та розширенням змісту. Таким чином забезпечується поступове нарощування складності навчального матеріалу, його актуалізація, повторення, закріплення, що сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей і способів діяльності на більш високому рівні узагальнення.
Основою для досягнення очікуваних результатів навчання, визначених у модельній програмі, є діяльнісний підхід, що базується на доборі інформаційних об’єктів, під час опрацювання яких формуються відповідні ключові та предметні компетентності.
TRIALДіяльнісний підхід також передбачає реалізацію об’єктного підходу: інформаційні технології використовуються для опрацювання певних інформаційних об’єктів, які мають певні властивості; для опрацювання об’єкта потрібно змінити значення його властивостей; для змінення значення властивостей об’єкта над ним необхідно виконати певні дії – реалізувати певний алгоритм.
Алгоритмічний підхід полягає в поданні способів виконання операцій над об’єктами у вигляді алгоритмів. Це сприятиме розвитку в учнів/учениць алгоритмічного мислення, ознаками якого є вміння поділяти задачі на підзадачі, чітко формулювати правила виконання окремих операцій і визначати їх послідовність, враховуючи можливості виконавців. Пріоритети викладання предмета:
● повага до особистості учня/учениці та визнання важливості урахування їхніх інтересів під час навчання інформатики, добору інформаційних об’єктів і засобів для їх опрацювання;
● підтримка пізнавального інтересу учнів/учениць, забезпечення можливостей зарахування результатів навчання з інформатики, отриманих у неформальній
освіті;
● забезпечення рівного доступу кожного учня/учениці до освіти без будь-яких форм їх дискримінації;
● дотримання принципів академічної доброчесності учасників/учасниць освітнього процесу; ● створення безпечного цифрового освітнього середовища з сучасними засобами навчання інформатики, яке забезпечує форми онлайн- та офлайн-навчання;
● утвердження trial та етичної взаємодії учнів/учениць між собою та з дорослими, у тому числі й з використанням цифрових мереж.
Структура предмета. Trial предмет Інформатика, відповідно до додатка 14 до
Державного стандарту базової середньої освіти та Додатка 1 Типової освітньої програми для
5–9 класів закладів загальної середньої освіти, має такий розподіл навчального навантаження
Назва Освітньої галузі |
Кількість годин на тиждень та рік |
|||||||||
|
7 клас |
8 клас |
9 клас |
|||||||
| TRIAL
|
|
|
|
|
|
|
|
||
На тиждень |
2 |
1 |
2 |
2 |
1,5 |
3 |
1,5 | TRIAL
1,5 |
3 |
|
Інформатична
|
На рік |
70 |
35 |
70 |
70 |
52,5 |
105 |
52,5 |
52,5 |
105 |
в 7–9 класах для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою:
За рішенням педагогічної ради від _______________ року протокол № затверджено кількість годин на вивчення інформатики протягом циклу базового предметного навчання складає_________________ що відповідає проміжку між мінімальним та максимальним навантаженням.
TRIALЗміст навчального предмета Інформатика в 7–9 класах вибудовується за такими предметними змістовими лініями:
● інформаційні trial та системи;
● комп’ютерні мережі;
● інформаційні технології;
● алгоритмізація та програмування.
Передбачається, що ці змістові лінії реалізуються у програмі зазначених класів з певним повторенням і ускладненням навчального матеріалу та розширенням переліку інформаційних об’єктів, які створюють і використовують учні/учениці.
Шляхи реалізації програми. Реалізація мети та цілей програми досягається шляхом: ● забезпечення доступу учнів/учениць до комп’ютерів на кожному уроці інформатики;
● індивідуалізації навчання завдяки поділу класів на підгрупи відповідно до чинних норм, забезпечення учню/учениці індивідуального робочого місця з комп’ютером, який має доступ до Інтернету;
● широкої інтеграції trial інформатики з іншими навчальними предметами;
● використання ліцензованого або trial розповсюджуваного програмного забезпечення з інтерфейсом українською мовою, крім випадків використання мов національних меншин;
TRIAL● trial вибору вчителями/вчительками видів цифрових пристроїв, програмних засобів для реалізації цілей програми;
● самостійного добору вчителем/вчителькою об’єктів для виконання практичних завдань і робіт для досягнення очікуваних результатів навчання;
● забезпечення безпечних trial проведення занять з дотриманням Санітарного регламенту;
TRIAL● використання розвивальних засобів і методів навчання, що враховують особливі освітні потреби учнів/учениць і сприяють успішному засвоєнню змісту навчання та розвитку дитини;
● використання trial методів діагностики рівнів сформованості навчальних досягнень учнів/учениць, включаючи формувальне оцінювання. Для визначення ефективності досягнення очікуваних результатів навчання пропонується в кінці кожного навчального року виконувати комплексні навчальні проєкти, що передбачають розроблення та презентацію певного інформаційного продукту для демонстрації учнями/ученицями рівня сформованості предметних і ключових компетентностей. Виконання комплексного проєкту допоможе узагальнити та систематизувати знання та навички учнів/учениць з інформатики.
Особливості організації освітнього процесу з інформатики. Відповідно до чинних нормативних документів кожний урок інформатики проводиться в комп’ютерному класі, за виключенням періоду використання елементів дистанційного навчання у випадках, передбачених законодавством. Для проведення уроків інформатики класи ділять на підгрупи. Поділ на підгрупи здійснюється відповідно до чинних нормативних документів. Не допускається одночасна робота з одним комп’ютером двох і більше учнів/учениць. Умови навчання повинні забезпечувати ефективне засвоєння учнями/ученицями програмового матеріалу, формування предметної та ключових компетентностей і відповідати вимогам щодо безпеки життєдіяльності учасників/учасниць навчального процесу. Програмою не обмежується використання вчителем/вчителькою апаратного та програмного забезпечення різних видів за умови їх відповідності вимогам нормативних документів. Запропоновані авторським колективом види навчальної діяльності враховують орієнтири для оцінювання, які визначені в Державному стандарті базової середньої освіти. Їх перелік учитель/учителька може змінювати або доповнювати іншими за умови забезпечення очікуваних результатів навчання. Для успішного виконання вимог Програми потрібно забезпечити підключення комп’ютерного класу до швидкісного Інтернету. Реалізація модельної навчальної програми з активним застосуванням елементів дистанційного навчання, індивідуального навчання учнів/учениць, які з певних причин не мають можливості відвідувати заклад освіти, здійснюється з використанням онлайн-ресурсів відповідного призначення для створення та опрацювання учнями/ученицями інформаційних об’єктів, а також для комунікування учителя/учительки з учнями/ученицями та моніторингу рівня їх навчальних досягнень
Розподіл годин за змістовними лініями з тижневим навантаженням 2 години:
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі»
Trial 1. Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси -12 год. Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 2. Алгоритми та програми -20 год. Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 3. Комп’ютерні презентації – 7 год.
Тема 4. Об'єкти мультимедіа – 10 год.
Тема 5. Комп’ютерна анімація -11год.
Практикум з використанням інформаційних технологій – 9 год.
Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
|
|
|
Розділ 1. Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси |
||
Урок 1.Інструктаж з БЖД .Пошук відомостей в Інтернеті. Розширений пошук. Створення списків джерел і закладок |
- пояснює основні trial пошуку і сортування |
Пошук в Інтернеті текстових, графічних, відео та інших видів даних. |
Урок 2- 3.Збирання даних. Перевірка достовірності. Ознаки мови ворожнечі, маніпуляції, пропаганди |
- застосовує базові прийоми збирання наборів даних різних обсягів і типів |
Trial даних для проведення навчальних досліджень. Аналіз достовірності знайдених даних |
Урок 4-6 Електронне листування. Електронна поштова скринька. Адресна книга. Етикет і правила безпечного електронного листування. Практична робота № 1 |
- налаштовує обліковий запис онлайн-сервісу (зокрема електронну скриньку) |
Створення, надсилання, отримання, пересилання електронних листів, відповідей на листи. Пересиланняф айлів. |
Урок 7-8. Хмарні сервіси |
- зберігає резервну копію файлів на зовнішніх носіях чи у хмарних сервісах, синхронізує їх |
Створення текстових документів, графічних зображень, презентацій, електронних таблиць інтернет-середови |
Урок 9- 11.Створення онлайн-документів і керування доступом до них. Спільна робота з файлами та папками. Практична робота № 2 |
- розробляє правила роботи групи і дотримується їх |
Налаштування спільного доступу до документів в інтернет-середовищі. |
Урок 12. Підсумковий урок з теми: «Пошук в |
- пропонує різні цифрові інструменти і технології для |
Налаштування синхронізації даних |
Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
|
|
|
Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси» |
організації групової роботи над спільним інформаційним продуктом |
|
Розділ 2.Алгоритми і програми |
||
Урок 13. Інструктаж з БЖД . Комп’ютерні програми. Мови програмування. Програмитранслятори |
- добирає набори даних для перевірки правильності роботи алгоритму |
Складання і виконання алгоритмів. Редагування алгоритмів. |
Урок 14-16 |
- створює алгоритми з вкладеними структурами та ітеративними обчисленнями, аргументує їх вибір |
Trial створення проєктів. Створення лінійних проєктів |
Урок 17- 19 Розгалуження. Trial з розгалуженнями |
- пояснює операції з даними різних типів, зокрема логічними та рядковими, і використовує їх в алгоритмах |
Складання алгоритмів і проєктів, що містять розгалуження. |
Урок 20-22 Підпрограми. Практична робота № 3 |
- trial і виконує основні етапи алгоритмічного розв’язування задачі |
Складання trial і проєктів, що містять підпрограми. |
Урок 21-23 Проєкти з вікнами |
- прогнозує вплив зміни алгоритму, наборів вхідних даних на результат роботи алгоритму |
Складання проєктів з використанням вікон. |
Урок 26-29 Події. Обробники подій. Вікна повідомлень. Практична робота № 4 |
- розробляє та реалізує програмні проекти, які обробляють події |
Складання проєктів з використанням подій та їх обробників. |
Пропонований trial навчального предмета / інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
|
|
|
Урок 30-31. Створення графічних зображень на вікні |
- використовує відповідні інструменти для самостійного налагодження програми |
Складання проєктів для створення графічних зображень. |
Урок 32 Підсумковий урок з теми: «Алгоритми і програми» | TRIAL
- використовує ітеративний підхід до розробки програмного продукту (визначає проблему, генерує ідеї, розробляє, тестує і покращує рішення) для розв’язання задач | TRIAL
Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі |
Розділ 3. Trial презентації |
||
Урок 33. Комп’ютерні презентації з розгалуженнями. Створення гіперпосилань та використання кнопок дій на слайдах комп’ютерної презентації |
- використовує гіпертекстові документи і створює гіпертекстові посилання в документах різних типів |
Створення гіпертекстових посилань у комп’ютерних презентаціях для переходу на інтернет-ресурси. |
Урок 34 Користувацький показ слайдів |
- trial аудіо- і відеопродукти, розгалужені мультимедійні презентації з налагодженням їх демонстрації |
Створення розгалужених комп’ютерних презентацій |
Урок 35-36. Тригери. Використання тригерів у комп’ютерній презентації. Створення тригерів. Перейменування об’єктів слайдів |
- складає план роботи створення інформаційного продукту, визначає кроки і ролі учасників, враховуючи якості та здібності, необхідні для |
Створення комп’ютерних презентацій з використанням тригерів для опрацювання подій під час демонстрації |
Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
|
| TRIAL
|
| TRIAL
виконання різних задач |
|
Урок 37-38. .Комп’ютерні презентації з розгалуженнями. Практична робота «Комп’ютерні презентації з розгалуженнями |
- пояснює особливості нелінійного тексту |
Trial розгалужених комп’ютерних презентацій. |
Урок 39. Підсумковий урок з теми : «Комп’ютерні презентації» |
- пропонує власні критерії оформлення і якості інформаційних продуктів |
Створення комп’ютерних презентацій з внутрішньою навігацією. |
Розділ 4. Об’єкти мультимедіа |
||
Урок 40- 41. Опрацювання мультимедійних об’єктів. Створення відеозапису. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів |
- пояснює принципи представлення та опрацювання даних різних типів (числа, текст, звуки, зображення) у двійковому та інших видах кодування | TRIAL
Добір аудіо- та відеофайлів для створення інформаційних продуктів. |
Урок 42-45. Загальні поняття про відеофільм. Програма для опрацювання відео Open Shot Video Trial Редагування та форматування відеоданих |
- візуально представляє дані, обґрунтовує вибраний спосіб і реалізовує його за допомогою цифрових технологій для систем реального та віртуального світу |
Добір програм для виконання певних операцій над мультимедійними об’єктами. Виконання конвертації аудіо- та відеофайлів |
Урок 46-48. Розробка сценаріїв мультимедійних продуктів. Зберігання проєкту у відеофайлі. Розміщення аудіо і відео в Інтернеті. Практична робота «Створення |
- обґрунтовано вибирає формат даних для типів, враховуючи можливість втрати даних збереження об’єктів різних |
Створення та редагування аудіо- та відеофайлів (монтаж аудіо- та відеопродуктів) |
Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
|
|
|
відеофільму. Розміщення відео в Інтернеті» |
|
|
Урок 49. Підсумковий урок з теми: «Об’єкти мультимедіа» |
- будує схему послідовності виконання процесів і взаємодій в інформаційній системі |
Добір програм для виконання певних операцій над мультимедійними об’єктами. |
Розділ 5. Trial анімація |
||
Урок 50-51. Поняття про анімацію. Види анімації. Комп’ютерна анімація. Trial комп’ютерної анімаці |
- називає широкий спектр професій і галузей, зокрема міждисциплінарних, у яких використовуються цифрові технології |
Складання списку trial які активно використовують анімацію. |
Урок52-53. Растрова анімація. GIF- та WebPанімації.Векторна анімація |
- наводить приклади використання базових понять інформатики в різних предметних галузях, у житті громади, суспільства |
Складання алгоритму поетапного створення анімованого зображення. |
Урок54-56. Анімація в графічному редакторі Krita. Анімація руху кількох об’єктів |
- аргументовано обирає і використовує програмні засоби та технології для створення і удосконалення інформаційних продуктів |
Trial пошуку файлів з анімацією в мережі Інтернет, їх перегляд та завантаження. Перегляд анімації в різних програмних засобах. |
Урок 57-59. Поняття про морфінг. Растровий морфінг.Створення анімації з відео.Практична робота «Комп’ютерна анімація» |
- створює інформаційні продукти в різних режимах (он-лайн, оф-лайн), опрацьовує та |
Створення анімації з ефектами морфінгу |
Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
| TRIAL
|
|
|
зберігає їх у різних форматах |
|
Урок 60.Підсумковий урок з теми: «Комп’ютерна анімація» |
- аргументовано обирає і застосовує засоби для побудови малюнків різних типів у різних - аргументовано обирає і застосовує засоби для побудови малюнків різних типів у різних графічних редакторах |
Створення анімації з відео онлайн та/або офлайн |
Розділ 6. Практикум з використання інформаційних технологій |
||
Урок 61-62.Організація trial проєктів |
- генерує ідеї, пояснює їх цінність, експериментує з різними технологіями, розглядає альтернативні рішення за допомогою доступних цифрових ресурсів у різних предметних галузях для навчання і дозвілля |
Виконання комплексного колективного проєкту |
Урок 63-64.Створення форм для опитування |
- оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб |
Визначення та вибір ролей для виконання групового проєкту. |
Trial 65-69. Практикум з використання |
- пояснює вплив емоцій на роботу команди, знає і |
Пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз.Вибір програмних |
Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
|
|
|
інформаційних технологій |
trial способи керування емоціями |
засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів.Використання онлайн-ресурсів для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи.Використання онлайн-форм для збору матеріалів для проєкту.Оцінювання якості розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв. |
Урок 70.Підсумковий урок за рік |
- оцінює групову роботу, наводить аргументи і переконує інших осіб, спираючись на критерії співробітництва |
Подання результатів, захист проєкту |
TRIAL
TRIAL
Поурочний план на І семестр 7 класу
(2 години на тиждень, 32 trial в І семестрі) МНП «Інформатика. 7–9 класи»
Автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
Номери уроків |
Тема |
Дата |
Пункт підручника |
|
|
Розділ 1. Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Trial сервіси (12 годин) |
|||
1 |
Інструктаж з БЖД .Пошук відомостей в Інтернеті. Розширений пошук. Створення списків джерел і закладок |
|
1.1 |
|
2 |
Інструктаж з БЖД .Збирання даних. Перевірка достовірності. Ознаки мови ворожнечі, маніпуляції, пропаганди |
|
1.2 |
|
3 |
Інструктаж з БЖД .Збирання даних. Перевірка достовірності. Ознаки мови ворожнечі, маніпуляції, пропаганди |
|
1.2 |
|
4 |
Інструктаж з БЖД .Електронне листування. Електронна поштова скринька |
|
1.3 |
|
5 |
Інструктаж з БЖД .Адресна trial Етикет і правила безпечного електронного листування . Практична робота № 1 |
|
1.4 |
|
6 |
Інструктаж з БЖД . Практична робота № |
|
1.4 |
|
7 |
Trial з БЖД . Хмарні сервіси |
|
1.5 |
|
8 |
Інструктаж з БЖД . Хмарні сервіси |
|
1,5 |
|
9 |
Інструктаж з БЖД . Створення онлайндокументів і керування доступом до них. |
|
1.6 |
|
10 |
Інструктаж з БЖД . Спільна робота з файлами та папками |
|
1.6 |
|
11 |
Інструктаж з БЖД . Trial робота № 2 |
|
1.6 |
|
12 |
Інструктаж з БЖД . Підсумковий урок з trial « Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси» |
|
1.1–1.6 |
|
|
Розділ 2. Алгоритми і програми (20 годин) |
|||
13 |
Інструктаж з БЖД . Комп’ютерні програми. Мови програмування. Програмитранслятори |
|
2.1 |
|
14 |
Інструктаж з БЖД . Середовища створення проєктів. Створення лінійних проєктів |
|
2.2 |
15 |
Інструктаж з БЖД . Середовища створення проєктів. Створення лінійних проєктів |
|
2.2 |
16 |
Інструктаж з БЖД . Середовища створення проєктів. Створення лінійних проєктів |
| TRIAL
2.2 |
17 |
Інструктаж з БЖД .Розгалуження. Проєкти з розгалуженнями |
|
2.3 |
18 |
Інструктаж з БЖД.Розгалуження. Проєкти з розгалуженнями |
|
2.3 |
19 |
Інструктаж з БЖД.Розгалуження. Проєкти з розгалуженнями |
|
2.3 |
20 |
Інструктаж з БЖД. Підпрограми |
| TRIAL
2.4 |
21 |
Інструктаж з БЖД. Підпрограми. |
|
|
22 |
Інструктаж з БЖД .Підпрограми. Практична робота № 3 |
|
|
23 |
Інструктаж з БЖД. Проєкти з вікнами |
|
2.5 |
24 | TRIAL
Інструктаж з БЖД. Проєкти з вікнами |
|
|
25 | TRIAL
Trial з БЖД. Проєкти з вікнами |
|
|
26 |
Інструктаж з БЖД. Події. Обробники подій. Вікна повідомлень. |
|
2.6 |
27 |
Інструктаж з БЖД. Події. Обробники подій. Вікна повідомлень |
|
|
28 |
Інструктаж з БЖД. Події. Обробники подій. Вікна повідомлень. |
|
|
29 |
Інструктаж з БЖД. Події. Обробники подій. Вікна повідомлень. Практична робота № 4 |
|
|
30 |
Інструктаж з БЖД .Створення графічних зображень на вікні |
|
2.7 |
31 |
Інструктаж з БЖД .Створення графічних зображень на вікні |
|
2.7 |
32 |
Інструктаж з БЖД .Підсумковий урок з теми: «Алгоритми і програми» | TRIAL
| TRIAL
2.1–2.7 |
|
|
|
|
Поурочний план на ІІ семестр
Номери уроків |
Тема годин |
|
Пункт підручника |
|
Розділ 3. Комп’ютерні trial (7 год) |
|
|
1 |
Інструктаж з БЖД.Комп’ютерні презентації з розгалуженнями. Створення гіперпосилань та використання кнопок дій на слайдах комп’ютерної презентації |
|
3.1 |
2 |
Інструктаж з БЖД.Користувацький показ слайдів |
|
3.1 |
3 | TRIAL
Інструктаж з БЖД.Тригери. Використання тригерів у комп’ютерній презентації |
|
3.2 |
4 |
Інструктаж з БЖД.Створення тригерів. Перейменування об’єктів слайдів |
|
3.2 |
5 |
Інструктаж з БЖД.Комп’ютерні презентації з розгалуженнями.» |
|
3.1-3.2 |
6 |
Інструктаж з БЖД.Практична робота «Комп’ютерні презентації з розгалуженнями |
|
|
7 |
Інструктаж з БЖД.Підсумковий урок з теми : «Комп’ютерні презентації» |
|
3.1-3.2 |
|
Розділ 4. Об’єкти trial (10 годин) |
|
|
8 |
Інструктаж з Trial мультимедійних об’єктів. Створення аудіозапису |
|
4.1 |
9 |
Інструктаж з БЖД.Опрацювання мультимедійних об’єктів. Створення відеозапису. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів |
|
4.1 |
10 |
Інструктаж з БЖД.Редагування аудіо та відео даних. Редагування аудіоданих |
|
4.2 |
11 |
Інструктаж з БЖД.Загальні поняття про відеофільм. Програма для опрацювання відео Open Shot Video Editor |
|
4.2 |
12 |
Інструктаж з БЖД.Редагування та форматування відеоданих |
|
4.2 |
13 |
Інструктаж з БЖД. Trial та форматування відеоданих |
|
4.2 |
14 |
|
Інструктаж з БЖД. Розробка сценаріїв мультимедійних продуктів. Зберігання проєкту у відеофайлі |
|
4.3 |
15 |
|
Інструктаж з БЖД. Розробка сценаріїв мультимедійних продуктів. Зберігання проєкту у відеофайлі |
|
4.3 |
16 |
|
Інструктаж з БЖД.Розміщення аудіо і відео в Інтернеті. Практична робота «Створення відеофільму. Розміщення відео в Інтернеті» |
|
4.3 |
17 | TRIAL
|
Інструктаж з Trial урок з теми: « Об’єкти мультимедіа» | TRIAL
|
4.1-4.3 |
|
Розділ 5. Комп’ютерна анімація (11 годин) |
|||
18 |
|
Інструктаж з БЖД.Поняття про анімацію. Види анімації. |
|
5.1 |
19 | TRIAL
|
Інструктаж з БЖД.Комп’ютерна анімація. Види комп’ютерної анімації | TRIAL
|
5.1 |
20 |
| TRIAL
Інструктаж з БЖД.Растрова анімація. GIF- та WebP-анімації |
|
5.2 |
21 | TRIAL
|
Інструктаж з БЖД.Векторна анімація |
|
5.2 |
22 |
|
Інструктаж з БЖД.Анімація в графічному редакторі Krita. Анімація руху кількох об’єктів. |
|
5.3 |
23 |
|
Інструктаж з БЖД. Анімація в графічному редакторі Krita. Анімація руху кількох об’єктів |
|
5.3 |
24 |
|
Інструктаж з БЖД. Анімація в графічному редакторі Krita. Анімація руху кількох об’єктів |
|
5.3 |
25 |
|
Інструктаж з БЖД.Поняття про морфінг. Растровий морфінг |
|
5.4 |
26 |
|
Інструктаж з БЖД.Створення анімації з відео. |
|
5.4 |
27 |
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота «Комп’ютерна анімація» |
|
5.4 |
28 |
| TRIAL
Інструктаж з БЖД.Підсумковий урок з теми: «Комп’ютерна анімація» |
|
5.1-5.4 |
|
Розділ 6. Практикум з використання інформаційних технологій (9 годин) |
|||
29 |
|
Інструктаж з БЖД. Організація групових проєктів |
|
6.1 |
30 |
Інструктаж з БЖД. Організація групових проєктів |
|
|
|
31 |
Інструктаж з БЖД.Створення trial для опитування |
|
6.2 |
|
32 |
Інструктаж з БЖД. Створення форм для опитування |
|
6.2 |
|
33 |
Інструктаж з БЖД.Практикум з використання інформаційних технологій |
|
6.1-6.2 |
|
34 |
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
35 |
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
36 |
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
37 |
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
38 |
Підсумковий урок за рік |
|
|
|
| TRIAL
|
|
Групи результатів |
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
Робота з інформацією, даними, моделями |
Знає, розуміє, trial приклади Повторює |
Застосовує Виконує | TRIAL
Аналізує, порівнює, класифікує, структурує Пояснює, ілюструє |
Створює, Оцінює за критеріями Обґрунтовує Формує судження |
Створення інформаційних продуктів |
Виконує у супроводі вчителя |
Виконує за докладною інструкцією, з допомогою вчителя |
Виконує самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням |
Виконує самостійно, творчо, оцінює за критеріями, генерує ідеї знаходить власні розв’язки, опановує нові засоби та інформаційні технології |
Робота у цифровому середовищі |
Виконує у супроводі вчителя |
Виконує за докладною інструкцією, з допомогою вчителя |
Виконує самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням |
Виконує trial допомагає іншим, оцінює за критеріями, опановує нові, використовує ефективні прийоми |
Безпечна та відповідальна робота з інформаційними технологіями |
Демонструє у знайомій ситуації, епізодично |
Демонструє у типовій ситуації, після нагадування | TRIAL
Демонструє у новій та змодельованій ситуації |
Демонструє у нестандартній ситуації, оцінює за критеріями |
Характеристика результатів навчальної діяльності
Навчальний предмет / інтегрований курс |
Результати навчання |
Trial досягнення результатів навчання |
||
І семестр |
ІІ TRIALсеместр | TRIAL
Рік |
||
Інформатика |
Працює з інформацією, даними, моделями |
| TRIAL
|
|
Створює інформаційні продукти |
|
|
|
|
Працює в цифровому середовищі |
|
|
|
|
Безпечно та відповідально використовує інформаційні технологі |
|
|
|